Stránka 21 z 25

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv říj 29, 2015 11:51
od Jarouš
Koukni do e-learnu na funkční popis provedení startu motoru. U dehtu tam bude určitě ještě kontrola žhavení a je třeba zjistit čím je ovládané relé povolení startu, které pouští šťávu ke startéru.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv říj 29, 2015 12:44
od Kolacok
V ramci startu sa vyskytuje rele T18 a T6, zopnute rele T7 sa tam nevyskytuje, ani T8. Ked ma o tom niekto viac sajn ako ja, tak nech to prosim zhodnoti. Popis startu:

Body Computer M1 - konektor G - je napájen přímo z baterie vedením chráněným pojistkou F2 v pojistkové skříňce v motorovém prostoru B1; s klíčkem v zapalování (INT) je naopak napájen pin 32 konektoru D; pin 10 konektoru H jednotky M1 dodává Body Computeru srovnávací ukostření.
Rozvod napájení na vozidle (INT "pod klíčkem", INT/A, "AVV", atd.) je obsluhován jednotkou Body Computer, která se připojuje ke spínací skříňce H1:
- spínací skříňka H1 je napájena jednotkou Body Computeru přes pin 48 konektoru D jednotky M1 po vedení jištěném pojistkou F85;
- spínací skříňka H1 předává signál klíčku v zapalování "15/54" do Body Computeru M1 na pin 32 konektoru D.
Otočením klíčku spínací skříňky H1 do krajní polohy (AVV) – pin 50 - je napájeno vinutí elektromagnetu - pin 50 - spouštěcího motorku A20, podle dříve popsané řídící logiky:
- spínací skříňka H1 zasílá signál "AVV" do Body Computeru M1 na pin 31 konektoru D; BC vysílá požadavek k souhlasu po síti CAN do řídící jednotky řízení motoru M10;
- spuštění nastane však pouze v přítomnosti potvrzujícího signálu - z pinu 73 konektoru A řídící jednotky motoru M10: tento vybudí relé "konsensu" spuštění T18, umístěné v pojistkové skříňce v motorovém prostoru B1: relé - napájeno s klíčkem v zapalování vedením chráněným pojistkou F35 a z relé T6 jednotky B1: jedná se o napájení "s klíčkem v zapalování" (INT) řízené z pinu 1 konektoru A jednotky M1;
- relé ovládání startování T18 z pojistkové skříňky B1 posílá tedy napájení na pin 50 motorku spouštěče A20.
Pin 30 spouštěcího motorku A20 - konektoru A - , tzn, vlastní spouštěč, je napájen napětím přímo z baterie A1.
Stejnosměrný proud generovaný alternátorem A10 (pin B+) - konektor B - je posílán na baterii A1 přes pojistkovou skříňku MAXIFUSE umístěnou na baterii a prochází motorkem A20.
Když se alternátor neotáčí a tedy nedobíjí baterii, jde z pin D+ - konektor A - jednotky A10 ukostřovací signál na Body Computer M1 - pin 55 konektoru A - jednotky A10 do řídící jednotky motoru M10 - pin 19 konektoru B: ten se po vedení CAN spojí s Body Computerem M1 a s přístrojovou deskou E50 a řídí, jak bylo popsáno výše, rozsvícení kontrolky "generátor" na přístrojové desce.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv říj 29, 2015 13:50
od tkupilik
Pokud ECU motoru nema od imobilizeru povoleny start (== chyba komunikace s body computerem + tenhle priznak je videt i v diagnostice ECU), tak me vubec neprijde divny, ze nesepne rele starteru...
Skus pristoupit na hru, ze te to bez fungujici CAN komunikace proste nastartovat nepujde.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv říj 29, 2015 14:01
od Kolacok
Tak zmena, auto som nastartoval :!: :kuk . Odpojil som najprv snimac preplnovania a snimac prietoku vzduchu a po zapojeni baterie rele zopnute nebolo. EDIT: nie je to chyba snimacov
Auto uz nehlasilo chybu CODE a hned nastartovalo.

Idem s tym zajtra do servisu, snad to startne.
Zrejme niekde visi kabelaz, ale netusim momentalne kde.
Chybu musim najst, lebo ked ostanem visiet dakde stovky km daleko, som nahraty.
:arrow: :arrow: :arrow:
Takze ak vam auto ukazuje mnozstvo chyb, ze by uz chcelo do srotu, je to prepojovacia skrinka prednej kabelaze - MAF, zhavice, tlak oleja, rele klimy, snimac otacok vacky, snimac vedla turba a dalsie kable tesne od motora - vsetko je to zapojene cez tu jednu skatulu.
Ked som s nou pohybal, c-c-c-c-c-c zvuk prestal a teda aj rele T7 bolo OFF. Ked je to rele zapnute, blokuje dalsi start, kedze RJ ma este hodnoty z predchadzajuceho startu a neda sa do nej dostat.

:idea: Ta prepojovacia skrinka nema v manuali ani oznacenie, aspon som nic suvisiace nenasiel, ma otrasny sposob ochrany, teda dokopy ziadny, kable volne trcia zospodu a niekde tam je porucha.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv říj 29, 2015 18:39
od Jirka
Tak jedině ještě rozebrat bodycomputer a podívat se po tišťáku jestli neni někde propálenej, to stejný bych udělal z pojistkovkou v motorovim prostoru.
A kdyby nebylo nikde nic vidět tak jedině to zkusit z jiného auta,ale nevim jestli máš takovou možnost.
Z benzinu by to mohlo být stejný, ale to nevim přesně.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv říj 29, 2015 20:02
od Jarouš
Co myslíš tou "přepojovací skříňkou"? Kde je? Jedno foto za 3 stránky textu. Jinak teda vycházím z architektury benzínu - V autě BC s pojistkama (jen tišťák s piny na konektory) Pokud neodešel do křemíkového nebe, tak bych šel dál po propojovacích konektorech pod baterkou. (u benzínu jsou 2). Nejpravděpodobnější příčina je problém pojistkové skříni v motorovém prostoru, kde se toho většina potkává a jsou tam více méně všechna relé. Konstrukčně to není nic jiného, než několik vrstev různě prosříhaného plechu a z něj pinové propojky do parta nad nebo pod a v té horní "desce" jsou piny a konektory na jednotlivé pojistky a relé. Rozebrat to jde a složit jen jedním způsobem taky. Jinak asi nemá moc smysl prolézat části kabeláže, tam není reálná pravděpodobnost, že se to někde prodřelo.

PS: když to startlo, tak chyby v ECU nějaké naskočily? Svítí na budíkách nějaká chyba? Co motor, běží normálně? Jinak k tomu snímači tlaku paliva v railu - když je K.O. tak to nejspíš taky nepovolí start. Zkrátka doporučuju totéž, co Stilaři vyznávají jako dogma - všechny konektory v klíčových spojích rozpojit, prolít hektolitry kontoxu, zpátky spojit a doufat :-). Hromada smrtelných hlášek v diagnostice u Itala většinou neznamená velký problém. Horší je spíš jedna chybka, na jejíž příčinu nejde zaboha přijít :-) Mluví ze mě vlastní zkušenost - Italy mám doma 4 - z toho jedno Stilo přecpané elektronikou :-)

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 01, 2015 21:05
od Kolacok
Ked nastartovalo, tak bez problemov, akurat pri vypnuti motora bezal asi 2-3x dlhsie ako normalne, kym sa zastavil.

Poistkova skrinka je ok, mal som ju von, nikde hrdza ani nic zhorene.
Nie je to chyba body computera, chyba je v tej skrinke na fotke - nakoniec som zistil, ze je to riadiaca jednotka zhavicov.
Do nej ide signal pre zhavice, vody v palivovom filtri (preto chybova hlaska v ECU) a este nieco dalsie.

Viz. fotky. Ma to separatny napajaci kabel a signalove vodice. Napajaci je zhrdzaveny. Teda bud to cele nema stavu; ale skor je pravdepodobne ze vnutri tej skatule nieco odislo a robi skrat na zem.

Dalsi problem je, ze za 2,5 dna "to nieco" vybilo bateriu tak, ze mala 6.8V; bez zataze vystupala na 8.5V. Dufam, ze neodisla; nabila sa v poriadku na 12.4V stabilnych.

Este odmeriam odber mA na prazdno. Ta chyba sa zrejme pomaly prejavovala dlhsie, lebo som si vsimol, ze ked auto nastartujem az za cca 4-5dni oddychu, tak citelne tazsie startuje. Tzn nieco si odcucavalo viac, ako bolo zdrave.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon lis 02, 2015 18:24
od Jarouš
Tak už máš asi jasno :D

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon lis 02, 2015 20:24
od Jirka
Jo tahle krabička je pěkně umístěná na držáku baterky , spíš pod baterkou a když nemáš kryt pod motorem a přidají se k tomu páry co jdou z baterky nebo nedej bože elektrolit tak je vymalováno.
Gratuluju, že jsi to našel.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon lis 02, 2015 23:53
od Kolacok
Nasiel, uplnou nahodou, ked som odpojil kabel od vahy vzduchu, zvysne sa pohli a zrazu auto nastartovalo :D Uz som bol nachystany, ze zavolam odtahovku a pojde do servisu.
V tom momente bolo jasne, ze tragedia s vymenou RJ alebo BComputera sa nekona, ani ze je hrdzava CAN bus :D
Kazdopadne mnozstvo chyb, ktore to dokaze vyrobit je strasidelne.

V stredu idem do servisu, nech sa pozru, co s tym. Bud to vymenit, alebo rozobrat a pripadne prepajkovat, co sposobuje skrat.
:idea: Umiestnenie tej krabicky je skutocne katastrofalne, ma kryt zhora a zdola kam strieka voda su nekryte kable. Cela je od blata.V Eperi som jej cenu ani nenasiel. Pokial bude nutne asi ju vezmem z vrakaca.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte lis 03, 2015 21:17
od Jirka

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř lis 04, 2015 20:38
od Jarouš
Když to nemají skladem ani Poláci, tak to bude asi problém nové sehnat mimo Fiat...

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř lis 11, 2015 16:01
od Kolacok
S kupou problem nebude, http://tvojediely24.sk/group?marka=35&m ... 85&pg=1750
Ale sam servisak mi vravel, ze to vobec nedavat nove, ale zobrat z vrakoviska.

Odkedy je s tym pobuchane, auto ide, ziadny problem, ani sa bateria nevybija.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 22, 2015 10:57
od Kolacok
Tak problem znova, nie je to v tej skatulke riadenia sviecok. Znova som nenastartoval a zapnute rele a zvuk c-c-c-c-c-c-c :cry:
Ked som celu tu jednotku odpojil, zvuk nezmizol.

V riadiacej jednotke uz bola iba chyba "Electronic key", zvysok uz vobec nenaskakoval.
Teraz uz fakt netusim, co to moze byt.
Mozno zatecena RJ, kedze raz bola zbytocne otvarana.

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 22, 2015 21:55
od 1nekros1
imobilizer sa da odstavit aby ho nebral do uvahy. myslis ze by to zatieklo?