Stránka 21 z 25
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 29, 2015 11:51
od Jarouš
Koukni do e-learnu na funkční popis provedení startu motoru. U dehtu tam bude určitě ještě kontrola žhavení a je třeba zjistit čím je ovládané relé povolení startu, které pouští šťávu ke startéru.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 29, 2015 12:44
od Kolacok
V ramci startu sa vyskytuje rele T18 a T6, zopnute rele T7 sa tam nevyskytuje, ani T8. Ked ma o tom niekto viac sajn ako ja, tak nech to prosim zhodnoti. Popis startu:
Body Computer M1 - konektor G - je napájen přímo z baterie vedením chráněným pojistkou F2 v pojistkové skříňce v motorovém prostoru B1; s klíčkem v zapalování (INT) je naopak napájen pin 32 konektoru D; pin 10 konektoru H jednotky M1 dodává Body Computeru srovnávací ukostření.
Rozvod napájení na vozidle (INT "pod klíčkem", INT/A, "AVV", atd.) je obsluhován jednotkou Body Computer, která se připojuje ke spínací skříňce H1:
- spínací skříňka H1 je napájena jednotkou Body Computeru přes pin 48 konektoru D jednotky M1 po vedení jištěném pojistkou F85;
- spínací skříňka H1 předává signál klíčku v zapalování "15/54" do Body Computeru M1 na pin 32 konektoru D.
Otočením klíčku spínací skříňky H1 do krajní polohy (AVV) – pin 50 - je napájeno vinutí elektromagnetu - pin 50 - spouštěcího motorku A20, podle dříve popsané řídící logiky:
- spínací skříňka H1 zasílá signál "AVV" do Body Computeru M1 na pin 31 konektoru D; BC vysílá požadavek k souhlasu po síti CAN do řídící jednotky řízení motoru M10;
- spuštění nastane však pouze v přítomnosti potvrzujícího signálu - z pinu 73 konektoru A řídící jednotky motoru M10: tento vybudí relé "konsensu" spuštění T18, umístěné v pojistkové skříňce v motorovém prostoru B1: relé - napájeno s klíčkem v zapalování vedením chráněným pojistkou F35 a z relé T6 jednotky B1: jedná se o napájení "s klíčkem v zapalování" (INT) řízené z pinu 1 konektoru A jednotky M1;
- relé ovládání startování T18 z pojistkové skříňky B1 posílá tedy napájení na pin 50 motorku spouštěče A20.
Pin 30 spouštěcího motorku A20 - konektoru A - , tzn, vlastní spouštěč, je napájen napětím přímo z baterie A1.
Stejnosměrný proud generovaný alternátorem A10 (pin B+) - konektor B - je posílán na baterii A1 přes pojistkovou skříňku MAXIFUSE umístěnou na baterii a prochází motorkem A20.
Když se alternátor neotáčí a tedy nedobíjí baterii, jde z pin D+ - konektor A - jednotky A10 ukostřovací signál na Body Computer M1 - pin 55 konektoru A - jednotky A10 do řídící jednotky motoru M10 - pin 19 konektoru B: ten se po vedení CAN spojí s Body Computerem M1 a s přístrojovou deskou E50 a řídí, jak bylo popsáno výše, rozsvícení kontrolky "generátor" na přístrojové desce.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 29, 2015 13:50
od tkupilik
Pokud ECU motoru nema od imobilizeru povoleny start (== chyba komunikace s body computerem + tenhle priznak je videt i v diagnostice ECU), tak me vubec neprijde divny, ze nesepne rele starteru...
Skus pristoupit na hru, ze te to bez fungujici CAN komunikace proste nastartovat nepujde.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 29, 2015 14:01
od Kolacok
Tak zmena, auto som
nastartoval . Odpojil som najprv snimac preplnovania a snimac prietoku vzduchu a po zapojeni baterie rele zopnute nebolo.
EDIT: nie je to chyba snimacov
Auto uz nehlasilo chybu CODE a hned nastartovalo.
Idem s tym zajtra do servisu, snad to startne.
Zrejme niekde visi kabelaz, ale netusim momentalne kde.
Chybu musim najst, lebo ked ostanem visiet dakde stovky km daleko, som nahraty.
Takze ak vam auto ukazuje mnozstvo chyb, ze by uz chcelo do srotu, je to prepojovacia skrinka prednej kabelaze - MAF, zhavice, tlak oleja, rele klimy, snimac otacok vacky, snimac vedla turba a dalsie kable tesne od motora - vsetko je to zapojene cez tu jednu skatulu.
Ked som s nou pohybal, c-c-c-c-c-c zvuk prestal a teda aj rele T7 bolo OFF. Ked je to rele zapnute, blokuje dalsi start, kedze RJ ma este hodnoty z predchadzajuceho startu a neda sa do nej dostat.
Ta prepojovacia skrinka nema v manuali ani oznacenie, aspon som nic suvisiace nenasiel, ma otrasny sposob ochrany, teda dokopy ziadny, kable volne trcia zospodu a niekde tam je porucha.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 29, 2015 18:39
od Jirka
Tak jedině ještě rozebrat bodycomputer a podívat se po tišťáku jestli neni někde propálenej, to stejný bych udělal z pojistkovkou v motorovim prostoru.
A kdyby nebylo nikde nic vidět tak jedině to zkusit z jiného auta,ale nevim jestli máš takovou možnost.
Z benzinu by to mohlo být stejný, ale to nevim přesně.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 29, 2015 20:02
od Jarouš
Co myslíš tou "přepojovací skříňkou"? Kde je? Jedno foto za 3 stránky textu. Jinak teda vycházím z architektury benzínu - V autě BC s pojistkama (jen tišťák s piny na konektory) Pokud neodešel do křemíkového nebe, tak bych šel dál po propojovacích konektorech pod baterkou. (u benzínu jsou 2). Nejpravděpodobnější příčina je problém pojistkové skříni v motorovém prostoru, kde se toho většina potkává a jsou tam více méně všechna relé. Konstrukčně to není nic jiného, než několik vrstev různě prosříhaného plechu a z něj pinové propojky do parta nad nebo pod a v té horní "desce" jsou piny a konektory na jednotlivé pojistky a relé. Rozebrat to jde a složit jen jedním způsobem taky. Jinak asi nemá moc smysl prolézat části kabeláže, tam není reálná pravděpodobnost, že se to někde prodřelo.
PS: když to startlo, tak chyby v ECU nějaké naskočily? Svítí na budíkách nějaká chyba? Co motor, běží normálně? Jinak k tomu snímači tlaku paliva v railu - když je K.O. tak to nejspíš taky nepovolí start. Zkrátka doporučuju totéž, co Stilaři vyznávají jako dogma - všechny konektory v klíčových spojích rozpojit, prolít hektolitry kontoxu, zpátky spojit a doufat
. Hromada smrtelných hlášek v diagnostice u Itala většinou neznamená velký problém. Horší je spíš jedna chybka, na jejíž příčinu nejde zaboha přijít
Mluví ze mě vlastní zkušenost - Italy mám doma 4 - z toho jedno Stilo přecpané elektronikou
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned lis 01, 2015 21:05
od Kolacok
Ked nastartovalo, tak bez problemov, akurat pri vypnuti motora bezal asi 2-3x dlhsie ako normalne, kym sa zastavil.
Poistkova skrinka je ok, mal som ju von, nikde hrdza ani nic zhorene.
Nie je to chyba body computera, chyba je v tej skrinke na fotke - nakoniec som zistil, ze je to riadiaca jednotka zhavicov.
Do nej ide signal pre zhavice, vody v palivovom filtri (preto chybova hlaska v ECU) a este nieco dalsie.
Viz. fotky. Ma to separatny napajaci kabel a signalove vodice. Napajaci je zhrdzaveny. Teda bud to cele nema stavu; ale skor je pravdepodobne ze vnutri tej skatule nieco odislo a robi skrat na zem.
Dalsi problem je, ze za 2,5 dna "to nieco" vybilo bateriu tak, ze mala 6.8V; bez zataze vystupala na 8.5V. Dufam, ze neodisla; nabila sa v poriadku na 12.4V stabilnych.
Este odmeriam odber mA na prazdno. Ta chyba sa zrejme pomaly prejavovala dlhsie, lebo som si vsimol, ze ked auto nastartujem az za cca 4-5dni oddychu, tak citelne tazsie startuje. Tzn nieco si odcucavalo viac, ako bolo zdrave.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon lis 02, 2015 18:24
od Jarouš
Tak už máš asi jasno
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon lis 02, 2015 20:24
od Jirka
Jo tahle krabička je pěkně umístěná na držáku baterky , spíš pod baterkou a když nemáš kryt pod motorem a přidají se k tomu páry co jdou z baterky nebo nedej bože elektrolit tak je vymalováno.
Gratuluju, že jsi to našel.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon lis 02, 2015 23:53
od Kolacok
Nasiel, uplnou nahodou, ked som odpojil kabel od vahy vzduchu, zvysne sa pohli a zrazu auto nastartovalo
Uz som bol nachystany, ze zavolam odtahovku a pojde do servisu.
V tom momente bolo jasne, ze tragedia s vymenou RJ alebo BComputera sa nekona, ani ze je hrdzava CAN bus
Kazdopadne mnozstvo chyb, ktore to dokaze vyrobit je strasidelne.
V stredu idem do servisu, nech sa pozru, co s tym. Bud to vymenit, alebo rozobrat a pripadne prepajkovat, co sposobuje skrat.
Umiestnenie tej krabicky je skutocne katastrofalne, ma kryt zhora a zdola kam strieka voda su nekryte kable. Cela je od blata.V Eperi som jej cenu ani nenasiel. Pokial bude nutne asi ju vezmem z vrakaca.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte lis 03, 2015 21:17
od Jirka
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř lis 04, 2015 20:38
od Jarouš
Když to nemají skladem ani Poláci, tak to bude asi problém nové sehnat mimo Fiat...
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř lis 11, 2015 16:01
od Kolacok
S kupou problem nebude,
http://tvojediely24.sk/group?marka=35&m ... 85&pg=1750
Ale sam servisak mi vravel, ze to vobec nedavat nove, ale zobrat z vrakoviska.
Odkedy je s tym pobuchane, auto ide, ziadny problem, ani sa bateria nevybija.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned lis 22, 2015 10:57
od Kolacok
Tak problem znova, nie je to v tej skatulke riadenia sviecok. Znova som nenastartoval a zapnute rele a zvuk c-c-c-c-c-c-c
Ked som celu tu jednotku odpojil, zvuk nezmizol.
V riadiacej jednotke uz bola iba chyba "Electronic key", zvysok uz vobec nenaskakoval.
Teraz uz fakt netusim, co to moze byt.
Mozno zatecena RJ, kedze raz bola zbytocne otvarana.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned lis 22, 2015 21:55
od 1nekros1
imobilizer sa da odstavit aby ho nebral do uvahy. myslis ze by to zatieklo?