Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od brasci »

Tak?e problém je nasledovný...

Auto pri ?tarte iba cukne, pootočí ?tartérom a nič. Takto kludne aj 20 krát za sebou a potom sa chytí, počujem ako ?tartér točí dlh?ie a samotné na?tartovanie mu trvá. Potom keď sa chytí ide dobre. Niekedy chytí na pri dlh?om točení na prvý krát, niekedy na 5 no a dnes poobede zhruba na 20. pokus..

Zahriaty motor ?tartuje normálne. Okrem toho ?iaden problém, motor be?í úplne hladko, spotreba v norme.

Ak vylúčime baterku (nevylučujem na 100%, len hladám alternatívy) tak v čom by mohol by? problém? Sviečky? ?tartér? Olej? (je v spodnej polovici odmerky)

Jedná sa o Fiat GP 1.4 8V...
dualogic
g-lobby
Štamgast
Příspěvky: 677
Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-lobby »

nejsem technik... ale něco podobného říkala ?enská v práci a mluvila o nějakém čidle čehosi :ehm asi jsem moc nepomohl
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Dle mne baterka nebo svicky.
Obrázek
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Re: Problematické ?tarty

Příspěvek od mosto »

brasci píše:Tak?e problém je nasledovný...

Auto pri ?tarte iba cukne, pootočí ?tartérom a nič. Takto kludne aj 20 krát za sebou a potom sa chytí, počujem ako ?tartér točí dlh?ie a samotné na?tartovanie mu trvá. Potom keď sa chytí ide dobre. Niekedy chytí na pri dlh?om točení na prvý krát, niekedy na 5 no a dnes poobede zhruba na 20. pokus..

Zahriaty motor ?tartuje normálne. Okrem toho ?iaden problém, motor be?í úplne hladko, spotreba v norme.

Ak vylúčime baterku (nevylučujem na 100%, len hladám alternatívy) tak v čom by mohol by? problém? Sviečky? ?tartér? Olej? (je v spodnej polovici odmerky)

Jedná sa o Fiat GP 1.4 8V...
nesvieti ti nahodou kontrolka motora-ta zlta po nastartovani motora?ak nie,tak by nemala byt chyba cidiel...prva najlacnejsia alternativa-skus dobit baterku :wink:
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematické ?tarty

Příspěvek od 1nekros1 »

brasci píše:Tak?e problém je nasledovný...

Auto pri ?tarte iba cukne, pootočí ?tartérom a nič. Takto kludne aj 20 krát za sebou a potom sa chytí, počujem ako ?tartér točí dlh?ie a samotné na?tartovanie mu trvá. Potom keď sa chytí ide dobre. Niekedy chytí na pri dlh?om točení na prvý krát, niekedy na 5 no a dnes poobede zhruba na 20. pokus..

Zahriaty motor ?tartuje normálne. Okrem toho ?iaden problém, motor be?í úplne hladko, spotreba v norme.

Ak vylúčime baterku (nevylučujem na 100%, len hladám alternatívy) tak v čom by mohol by? problém? Sviečky? ?tartér? Olej? (je v spodnej polovici odmerky)

Jedná sa o Fiat GP 1.4 8V...
kolko rociu mas baterku to ze si si kupil nove auto neznamena ze mas aj novu baterku poprve a kukam ze na forum si sa prihlasil 2007 takze najmenej 3-4 rociu mas baterku takze ak jazdis v mestskom cikle je to 100percent baterka. podruhe sprav taky test ze pred rannajsim studenym startom dobi baterku po nocnom dobijani a uvidis co to spravi.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Karel
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: pát úno 01, 2008 8:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel »

Podle mě to baterkou nebude..
Mám toti? podobný problém, který se opakuje ka?dou (u? druhou), zimu.. :(
Kdy? je zima, tak při otočení klíčkem zpravidla jednou protočí startérem, pak vyskočí pastorek a zpátky zaskočí - tedy nezaskočí, ale jde přes zuby do věnce (typický zvuk rachotu přes zuby).
Při tom se rozsvítí kontrolka teploty motoru a její "rafika" vyletí do maxima.
Je pravda, ?e někdy ten jev s vyskočením není, ale ta signalizace teploty je v?dy.
Mám dvě baterky, obě ne star?í ne? rok. Jednu - tu mi vyměnili v servisu, kdy? jsem tam s touto "závadou" byl a nic nena?li (jestli vůbec hledali a jednu, kterou jsem kupoval v březnu minulého roku sám.

Kdy? baterku vytáhnu a změřím, tak má 12.7-9V a kdy? ji dám na nabíječku, tak po půl hodině vypne, ?e je nabitá.
Při tom tam dává maximálně 0.5A. Mám dvě nabíječky, jednu bě?nou z obchoďáku a jednu velice drahou a kvalitní (modelářskou), která je řízena procesorem a měří jak dodávaný proud, tak napětí a celkově dodaný proud. Obě dělají to stejné.

Podle mě, je to vadný startér !!
Tento má při studeném motoru (vět?í odpor při startování ) má neúměrné nároky na odběr.
Tedy o HODNĚ vy??í, ne? by měl mít a tím způsobí značný pokles napětí na AKB, co? pak má za následek vý?e uvedené chování při startu.
Jinak si to vysvětlit neumím.. :roll:
Bohu?el se mi nedaří přinutit servis v Brně, aby hledali závadu, místo toho, aby pořád tvrdili, ?e je to slabá baterka.
Mimochodem dělalo to taky hned po výměně baterky (obou) za nové !!

P.S: Teď právě se sna?ím nabíjet - zbytečně, baterka má po vyta?ení z auta 12.7V.
A to jsem večer málem neodjel z práce - startér pořád vyskakoval a nebyl schopen otočit motorem..!!
FIAT GP 5dv.1,2 65 k Active FRESH, Barva - Modrá New Orleans
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Proměřit silový kabel mezi baterkou a startérem (dota?ení, stav konektoru) V rámci výroby modelu se tento spoj modernizoval. Původní provedení ze dvou částí kabelu bylo nahrazeno kabelem v celku. Celé vední je od + baterky na startér a pak pokračuje na alternátor.

Stejně tak je potřeba zkontrolovat ukostření soustavy motor-převodovka. Jeden kostřící bod je na straně převodovky.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
g-lobby
Štamgast
Příspěvky: 677
Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-lobby »

Karel píše:Bohu?el se mi nedaří přinutit servis v Brně, aby hledali závadu, místo toho, aby pořád tvrdili, ?e je to slabá baterka.
Mimochodem dělalo to taky hned po výměně baterky (obou) za nové !!
vyměnil bych servis, dokud je auto v záruce... a nebo bych tam s tím jezdil pravidelně 3x ta samá vada a víme kam to vede... :roll:
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Budu se opet opakovat ale jinak to nejde. Vyskakovani rucicky a napis na PP o prehrati motoru je udajne zpusobeno chybou v softwaru RJ. Mi samotnemu to delalo a po bezplatnem prehrani softwaru RJ v servise se mi tato anomalie jiz neobjevila ani v nejvetsich mrazech.

Muj problem se startovanim je ze v mrazech pod -10°C mi auto nastartuje treba az na porduhe.

Vyskoceni starteru se mi tuto zimu stalo jen jednou pri dalsim pokusu o start motor naskocil na brknuti.
Obrázek
g-lobby
Štamgast
Příspěvky: 677
Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-lobby »

OPAKOVÁNÍ, MATKA MOUDROSTI
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematické ?tarty

Příspěvek od Tommy »

1nekros1 píše:
brasci píše:Tak?e problém je nasledovný...

Auto pri ?tarte iba cukne, pootočí ?tartérom a nič. Takto kludne aj 20 krát za sebou a potom sa chytí, počujem ako ?tartér točí dlh?ie a samotné na?tartovanie mu trvá. Potom keď sa chytí ide dobre. Niekedy chytí na pri dlh?om točení na prvý krát, niekedy na 5 no a dnes poobede zhruba na 20. pokus..

Zahriaty motor ?tartuje normálne. Okrem toho ?iaden problém, motor be?í úplne hladko, spotreba v norme.

Ak vylúčime baterku (nevylučujem na 100%, len hladám alternatívy) tak v čom by mohol by? problém? Sviečky? ?tartér? Olej? (je v spodnej polovici odmerky)

Jedná sa o Fiat GP 1.4 8V...
kolko rociu mas baterku to ze si si kupil nove auto neznamena ze mas aj novu baterku poprve a kukam ze na forum si sa prihlasil 2007 takze najmenej 3-4 rociu mas baterku takze ak jazdis v mestskom cikle je to 100percent baterka. podruhe sprav taky test ze pred rannajsim studenym startom dobi baterku po nocnom dobijani a uvidis co to spravi.
Přesně tak, zkus neprve dobít baterku. A nestává se Ti náhodou, ?e se Ti po startu rozsvítí kontrolka př?ehřátí motoru a pak teploměr vyjede a? na max. a poté zpět?
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
markos9
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: úte dub 07, 2009 19:59
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problematické ?tarty

Příspěvek od markos9 »

Ja som mal tiez take problemy, cez zimu auto startovalo na niekolky pokus, dlho muselo tocit motor, potom mi rucicka teploty skakala do cerveneho, svietila kontrolka, alebo dakedy nic len auto cuklo a potom chytilo na druhy-treti krat, alebo mi starter isiel cez zuby, ako by uplne nevysunul pastorok, auto vydavalo divne kovove zvuky pri startovani, no proste katastrofa a o tych pohladoch ludi okolo ked videli ako sa pekne nove auto trapi pri startovani tak to ani nevravim, ale od kedy mam novu silnejsiu 60ah baterku tak nemam ziadny problem, teda musim poklopat, ale auto startuje pekne ako nove ked sme ho kupovali v predajni.
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Re: Problematické ?tarty

Příspěvek od mosto »

markos9 píše:Ja som mal tiez take problemy, cez zimu auto startovalo na niekolky pokus, dlho muselo tocit motor, potom mi rucicka teploty skakala do cerveneho, svietila kontrolka, alebo dakedy nic len auto cuklo a potom chytilo na druhy-treti krat, alebo mi starter isiel cez zuby, ako by uplne nevysunul pastorok, auto vydavalo divne kovove zvuky pri startovani, no proste katastrofa a o tych pohladoch ludi okolo ked videli ako sa pekne nove auto trapi pri startovani tak to ani nevravim, ale od kedy mam novu silnejsiu 60ah baterku tak nemam ziadny problem, teda musim poklopat, ale auto startuje pekne ako nove ked sme ho kupovali v predajni.
sa necuduj,ved som ti tu baterku zapajal ja a nie daky fuser,alebo student s autorizovaneho servisu :lol: :lol: :lol:
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
markos9
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: úte dub 07, 2009 19:59
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problematické ?tarty

Příspěvek od markos9 »

sa necuduj,ved som ti tu baterku zapajal ja a nie daky fuser,alebo student s autorizovaneho servisu :lol: :lol: :lol:[/quote]
re:


jasne, jasne mo?tík, veď Ty si môj osobný mechanik, v?dy príde? z dákym zlep?ovákom :))
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

sory ze budem rypat ale da sa autobaterka zapojit zle?
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Odpovědět