Stránka 1 z 2

1,4 benzín nebo 1,3 Multijet

Napsal: pát pro 18, 2009 23:28
od martin.usti
Zdravím,
přemý?lím o koupi grande punta jeliko? se mi moc líbí. Váhám pořád mezi naftou a benzínem. Mám nabídku na 1,4 benzín a 1,3 Multijet (55 kW). Zajímalo by mě jestli je nějakej extra rozdíl v jízdních vlastnostích. Jak je to třeba reálně se spotřebou a tak.... Nebo jestli je lep?í 1,3 66 kW
Díky moc

Re: 1,4 benzín nebo 1,3 Multijet

Napsal: sob pro 19, 2009 9:25
od tirosk
Ak jazdis kratsie trasy urcite benzin. Ak viac a hlavne dlhsie trasy skor naftu. Osobne mam 1,3 Multijet a obcas nadavam ze som nevzal benzin 1,4 pretoze jazdim vecsinou kratsie trasy a motor sa pomalsie zohrieva ako u benzinu. Este ze som si spravil vyhrievanie sedadla :D . Co sa tyka spotreby da sa jazdit pri dlhsich trasach do 4,2 do 5 l. Po meste max. 5,5 l nafty. Do 2000 otacok je strasne lenivy ale ked zapne turbo tak je to celkom ine auto.

Re: 1,4 benzín nebo 1,3 Multijet

Napsal: sob pro 19, 2009 9:32
od martin.usti
Přesně tohle znám z dobla, táta ho má a jak říká? je to lenivý ale jak zabere turbo pak to jede... ono je tě?ký říct co jezdim 80% bych řekl ?e del?í trasy (řekněme od 50 do 100 km) a dost teda po dálnici proto přemý?lím spí? nad tou naftou proto?e je relativně úsporněj?í ne? benzín

Napsal: sob pro 19, 2009 11:31
od kubenko
tak chod určite do nafty. Aj na spotrebe sa ti vráti vy??ia investícia naf?ákového motora.

Napsal: sob pro 19, 2009 11:40
od martin.usti
Myslím si právě ?e se spí? vyplatí nafta. Ono teď mám bravo (starý model) 1,4 no a spotřeba je někde kolem 8,5.... proto přemý?lím nad něčím úsporněj?ím. Jen si tak říkám jestli 55 kW nebo 66 kW

Napsal: sob pro 19, 2009 12:05
od Jirka
Tak tam u? to je o ceně jestli 55 nebo 66kw ten cenovej rozdíl je dost velkej.
Já teda mám 66kw a jede moc pěkně a má 6ti kvalt o proti 55kw, ale co jsem koukal na stránky fiatu tak v současné době se silněj?í verze nenabízí.
Ne? silněj?í verzi tak dneska vychází skoro stejně cenově Bravo 1,6mjtd 77kw, ale to u? je otom co chce?.

Napsal: sob pro 19, 2009 13:20
od JardaK.
Jirka píše:Tak tam u? to je o ceně jestli 55 nebo 66kw ten cenovej rozdíl je dost velkej.
Já teda mám 66kw a jede moc pěkně a má 6ti kvalt o proti 55kw, ale co jsem koukal na stránky fiatu tak v současné době se silněj?í verze nenabízí.
Ne? silněj?í verzi tak dneska vychází skoro stejně cenově Bravo 1,6mjtd 77kw, ale to u? je otom co chce?.
Martin pí?e, ?e má "nabídku", tak?e mluví nejspí? o ojetině. Jinak s Tebou naprosto souhlasím, jsem ten případ, o kterém pí?e? - proto?e Punto není v 66 kW (nebo 70) v současné nabídce k mání, tak já půjdu do Brava 1,6 MJet, proto?e ceny nového autí jsou prakticky srovnatelné!

Napsal: sob pro 19, 2009 18:23
od martin.usti
No bravčo by se mi líbilo moc ale to u? je jiná kategorie... na to nemám. Ne ?e bych nechtěl nový ale jako student si ho nemů?u dovolit proto hledám jetý. Já jsem původně chtěl 147 alfu o který teda pořád uva?uju ale kdy? vezmu to ?e bych si něco přidal a měl prakticky o 5 let nověj?í auto tak jsem pouva?oval nad grande puntem

Napsal: sob pro 19, 2009 18:56
od Jarouš
martin.usti píše:No bravčo by se mi líbilo moc ale to u? je jiná kategorie... na to nemám. Ne ?e bych nechtěl nový ale jako student si ho nemů?u dovolit proto hledám jetý. Já jsem původně chtěl 147 alfu o který teda pořád uva?uju ale kdy? vezmu to ?e bych si něco přidal a měl prakticky o 5 let nověj?í auto tak jsem pouva?oval nad grande puntem
Koukám, ?e se na?e úvahy ohledně auta zpočátku ubíraly stejným směrem :wink: Taky jsem měl vyhlídnutou AR 147 s 1.6 TS. Potom jsem v?ak zabrousil do autosalonu, kde stálo černé Grande a bylo jasno. ?el jsem do nového.

K rozhodování mezi naftou 1.3 a benzínem 1.4 mů?u říct asi tolik:

Na úvod přiznám své sympatie pro bezínové motory :wink: Z toho důvodu jsem volil agregát 1.4 8V (v době koupě byly k dispozici pouze motory 1.2 8V, 1.4 8V a 1.4 16V) Volil jsem zlatou střední cestu, motor starjet u? byl finančně za hranicí.
Výběru nelituju, denně najedu v rámci cesty do práce zhruba 80 km a za naftu bych určitě neměnil. Dlouhodobá spotřeba kolem 6,5 litru (je úplně jedno jestli v létě na ?ir?ích kolech a s klimou nebo v zimě na plecháčích) je dle mého názoru adekvátní mému stylu jízdy (vět?inou mimo legislativní mantinely :lol: )

Tak?e pokud má? rád přes zimu v autě teplo a kultivovaný chod motoru po celý rok, kup si benzín :D

PS: naftová sekce fóra - do mě... :D

Napsal: sob pro 19, 2009 19:20
od Davids
Jarouse radeji necham bez komentare :D ale pokud pujdes do nafty budes s 66kW verzi max spokojeny...jede krasne a pokud to umis da se s tim jezdit prakticky zadarmo (4,5 l/100km) v prudkem kopci kdyz tomu slapnu davam na vrcholku ze 4 st. na petku :-) a dokonce musis rict, ze pri prezuti s 18" kol na zimni 15" a naopak nepoznam vykonostni rozdil. Jedina nevyhoda teto motorizace je, ze do 2000otacek je to hnus a pak to zarve plnou silou nez jsem si zvykl chvilku to trvalo...A treba kdyz vjedes do krizovatky a blizi se auto a ty se modlis at uz sepne turbo :D :D :D pak to najednou vystreli a jsi za debila :D vsem okolo...

Napsal: sob pro 19, 2009 19:57
od 1nekros1
martin.usti píše:Myslím si právě ?e se spí? vyplatí nafta. Ono teď mám bravo (starý model) 1,4 no a spotřeba je někde kolem 8,5.... proto přemý?lím nad něčím úsporněj?ím. Jen si tak říkám jestli 55 kW nebo 66 kW
no ja mam sice silnejsiu 1,4 ale taku spotrebu mavam ked sa blaznim s autom na normalnej ceste by si musel valit 190 po dialnici aby si mal taku spotreebu. priemerne ja mam 5,5-6,5 jazdim denne +-83km a naftu by som nekupoval hlavne v zime motor kuri po okolo 5minut :-)

Napsal: sob pro 19, 2009 20:26
od Jarouš
Mo?ná bych při výběru agregátu je?tě vzal v úvahu vy??í závislost naftového motoru na zacházení majitele. Přeci jen kupuje? jeté auto a pokud byl předchozí majitel čuně, tak je tu riziko upečeného turba nebo jiné "překvapení" např. neodborně provedený chip se v?emi důsledky...

Napsal: sob pro 19, 2009 21:15
od martin.usti
Jarou? píše:Mo?ná bych při výběru agregátu je?tě vzal v úvahu vy??í závislost naftového motoru na zacházení majitele. Přeci jen kupuje? jeté auto a pokud byl předchozí majitel čuně, tak je tu riziko upečeného turba nebo jiné "překvapení" např. neodborně provedený chip se v?emi důsledky...
I to je jedna z věcí co by se mohla stát ale tohle bohu?el člověk neví u ?ádnýho ojetýho.... kdy? s tim majitel jezdí jak prase no mů?e být něco v hajzlu to je fakt. Zase na druhou stranu doma máme jen fiaty a naprostá spokojenost se v?ema co jsme zatím měli je to kus od kusu různý no.

1.2 :)

Napsal: sob pro 19, 2009 22:03
od Mellow
Jestli jezdí? sám nebo ve dvou, stačí ti 1.2 a tři dveře... :)

Napsal: ned pro 20, 2009 10:51
od Kriss
houby jezdim sam a nebo ve dvou a nestacími u? 1.4 95Koniku, :lol: :lol: