Stránka 3 z 11

Napsal: sob zář 24, 2011 0:58
od Lipi
Neviem ... ale ak namera? bez odberu na baterke okolo 12V resp. pod 12 je mrtva...
Normalne by mala ma? okolo 14V ak je dobra a nabyta...

Výměna baterie

Napsal: sob zář 24, 2011 8:40
od jeník1
Dotaz. Nikde to tady není napsaný. Je mo?né si autobaterii vyměnit sám. Asi to nebude tak jednoduché. Prostě odpojit kontakty plus a mínus, baterku vyndat, nasadit novou při?roubovat, připojit kontakty a mů?eme nastartovat.
Nevím, kdyby to bylo takto jednoduché tak není co ře?it ne? Ale se musí udělat více věcí, třeba nastavit řídící jednotku pro novou baterii a pod.

Napsal: sob zář 24, 2011 11:21
od Jarouš
Lipi píše:Neviem ... ale ak namera? bez odberu na baterke okolo 12V resp. pod 12 je mrtva...
Normalne by mala ma? okolo 14V ak je dobra a nabyta...
Nesmysl, 12.6 V je zcela normální hodnota. Logicky: hodnota napětí jednoho článku (v případě olověného akumulátoru) je do 2,15 V. Článků je v baterce 6 a jsou spojeny v sérii.....ááá 6x2V je??? :wink:

14 V +- je provozní napětí baterie připojené na dobíjení alternátorem.

Ale vzhledem k tomu, ?e hodnota napětí na svorkách baterky je pouze informativní, tak nabitá olověná baterie má hustotu elektrolytu 1,28 g / cm³.

Re: Výměna baterie

Napsal: sob zář 24, 2011 11:22
od Jarouš
jeník1 píše:Dotaz. Nikde to tady není napsaný. Je mo?né si autobaterii vyměnit sám. Asi to nebude tak jednoduché. Prostě odpojit kontakty plus a mínus, baterku vyndat, nasadit novou při?roubovat, připojit kontakty a mů?eme nastartovat.
Nevím, kdyby to bylo takto jednoduché tak není co ře?it ne? Ale se musí udělat více věcí, třeba nastavit řídící jednotku pro novou baterii a pod.
Odpojí?, vyndá?, strčí? novou, zapojí?. Hotovo.

Re: Výměna baterie

Napsal: sob zář 24, 2011 11:36
od jeník1
Jarou? píše:
jeník1 píše:Dotaz. Nikde to tady není napsaný. Je mo?né si autobaterii vyměnit sám. Asi to nebude tak jednoduché. Prostě odpojit kontakty plus a mínus, baterku vyndat, nasadit novou při?roubovat, připojit kontakty a mů?eme nastartovat.
Nevím, kdyby to bylo takto jednoduché tak není co ře?it ne? Ale se musí udělat více věcí, třeba nastavit řídící jednotku pro novou baterii a pod.
Odpojí?, vyndá?, strčí? novou, zapojí?. Hotovo.
A u? jsi jí měnil a opravdu to tak funguje? V autorizovaným servisu fita mi tvrdily, ?e se musí nová baterie zapsat do paměti řídící jednotky motoru.

Re: Výměna baterie

Napsal: sob zář 24, 2011 11:39
od Jarouš
jeník1 píše:
Jarou? píše:
jeník1 píše:Dotaz. Nikde to tady není napsaný. Je mo?né si autobaterii vyměnit sám. Asi to nebude tak jednoduché. Prostě odpojit kontakty plus a mínus, baterku vyndat, nasadit novou při?roubovat, připojit kontakty a mů?eme nastartovat.
Nevím, kdyby to bylo takto jednoduché tak není co ře?it ne? Ale se musí udělat více věcí, třeba nastavit řídící jednotku pro novou baterii a pod.
Odpojí?, vyndá?, strčí? novou, zapojí?. Hotovo.
A u? jsi jí měnil a opravdu to tak funguje? V autorizovaným servisu fita mi tvrdily, ?e se musí nová baterie zapsat do paměti řídící jednotky motoru.
Neměnil, měl jsem ji odpojenou asi den, kdy? jsem dělal vyhřívání sedaček. Za tu dobu se akorát smázly údaje v PP (průměrná spotřeba, hodiny atd.) Jinak nic.

Nastavit řídící jednotku na novou baterii?????? Zapsat baterii do paměti? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Do toho servisu u? nejezdi :!:

Napsal: sob zář 24, 2011 15:52
od Macek
te? u? neví za co brát ty prachy od neznalých lidí :)

Napsal: sob zář 24, 2011 20:27
od Lipi
U noveho tuaregu alebo AUdi Q7 sa musi urobit kodovanie ochrani komponentov... ale to je auto ineh cenovej kategorie...

Napsal: ned zář 25, 2011 10:11
od jeník1
Lipi píše:U noveho tuaregu alebo AUdi Q7 sa musi urobit kodovanie ochrani komponentov... ale to je auto ineh cenovej kategorie...
To ale znamená, ?e odpojí-li někdo u těchto luxusních aut baterii, tak u? zpátky nepřipojí a auta nenastartuje.

Napsal: pon zář 26, 2011 16:07
od Lipi
Pripoji? jednoducho.... sice zlo?ito lebo sa nachadzaju pod sedačkou vodiča... ale nastartuje?...
Neni to nič zlo?ite...
Len musi? nakodovat RJ ochrany komponentov.... ktora sa ti stara o odberovy prud, a ine veci...

Kabely z baterie

Napsal: pát zář 30, 2011 18:30
od jeník1
Ví někdo, kam vedou ty tři silné kabely z baterie? Jeden z mínusu vede na kostru, to je vidět, tak?e mínus je na kostře. Ale ty dva z plusu nevím. Jeden je silněj?í, ten hned končí někde u té rozvodné skříňky vpravo na blatníku. Ten slab?í vede někam dolů a pak se mi ztrácí někde pod motorem. Zvednout auto nemů?u a kdy? si pod něh lednu tak stejně nic nevidím. Ví to tady někdo?
Děkuji.

Re: Kabely z baterie

Napsal: sob říj 01, 2011 12:25
od gogo28
jeník1 píše:Ví někdo, kam vedou ty tři silné kabely z baterie? Jeden z mínusu vede na kostru, to je vidět, tak?e mínus je na kostře. Ale ty dva z plusu nevím. Jeden je silněj?í, ten hned končí někde u té rozvodné skříňky vpravo na blatníku. Ten slab?í vede někam dolů a pak se mi ztrácí někde pod motorem. Zvednout auto nemů?u a kdy? si pod něh lednu tak stejně nic nevidím. Ví to tady někdo?
Děkuji.
ten dlhsi ide na starter

Re: Kabely z baterie

Napsal: sob říj 01, 2011 20:07
od jeník1
gogo28 píše:
jeník1 píše:Ví někdo, kam vedou ty tři silné kabely z baterie? Jeden z mínusu vede na kostru, to je vidět, tak?e mínus je na kostře. Ale ty dva z plusu nevím. Jeden je silněj?í, ten hned končí někde u té rozvodné skříňky vpravo na blatníku. Ten slab?í vede někam dolů a pak se mi ztrácí někde pod motorem. Zvednout auto nemů?u a kdy? si pod něh lednu tak stejně nic nevidím. Ví to tady někdo?
Děkuji.
ten dlhsi ide na starter
Já si to myslel.

Napsal: stř led 11, 2012 22:11
od Dušan
Foligno napsal:
Foligno píše:No já si přidám na forko taky zku?enost-v bazaru mi ji nakopl, přivezl k bráně, mně to poprvé ?lo taky nakopnout jen?e spojka noha atd. zhaslo a nic. Musel mi pomáhat baterií 1,2 motor 40Ah.Překvapilo mně, jak je maličká. myslel jsem ?e v?echny baterky mají stený rozměr. Tak?e i do mého bez klimy 55-60Ah? :roll:

Napsal: čtv led 12, 2012 8:43
od Maco
Jeník napsal: V autorizovaným servisu fita mi tvrdily, ?e se musí nová baterie zapsat do paměti řídící jednotky motoru.

To se týče aut se systémem Start&Stop.... na mínusovém pólu je snímač stavu baterie... ale je?tě jsem to nezkou?el... samozřejmě kvůli tomu nemíním do servisu... tak?e někdy za 5 let dám vědět :D

Obrázek