Zvýšení výkonu motoru

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

no ono pokud chces dat celou soustavu vejfacku jinou na STK nemas stejne ofiko sanci...ale jinak kat kdys vyndas na emisich to nepoznaj pokud tam nechas ulitu tak lambda si to pak upravi trosku jinak bude to akorat vic smrdet a ale rozhodne to projde ...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Re: mozna trochu OT

Příspěvek od Dušan »

misha píše:napadlo me, jak se budou tvarit soudruzi na STK a zvlastne pri mereni emisi, kdyz odstranim katalizator. Bude mit de-cat velky vliv na zhorseni emisi?
Sice nejsem odborník, ale zdá se mi logické, ?e po odstranění katalyzátoru nemů?e? přes emise projít.
Kdyby se chybějící katalyzátor na emisích neprojevil, tak tam nemusí být :idea: :wink:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Re: mozna trochu OT

Příspěvek od misha »

Du?an píše:
misha píše:napadlo me, jak se budou tvarit soudruzi na STK a zvlastne pri mereni emisi, kdyz odstranim katalizator. Bude mit de-cat velky vliv na zhorseni emisi?
Sice nejsem odborník, ale zdá se mi logické, ?e po odstranění katalyzátoru nemů?e? přes emise projít.
Kdyby se chybějící katalyzátor na emisích neprojevil, tak tam nemusí být :idea: :wink:
No presne tak smyslim i ja, ale praxe je trochu jina, ono ten katalizator zase tak moc neudela a na emisich je nejaka tolerance pro danou emisni normu (v mem pripade euro 4) a pokud se bez katu vlezu do limitu, tak bych mel projit, pokud ne, tak budto vratit kat nebo dotycneho podmajznout. Mozna to vypada, ze jsem si vlastne odpovedel sam, ale chtel sem znat nazor ostatnich tady na foru.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

ten katalizator brzdi vlastne plyny jen aby nesli v tak velky mire najednou ven,hlavne za studenyho motoru,ale stejne prolezou postupne,de oto ze na emisisch meris ohratej motor kterej uz ma jiny hodnoty a hlavne je tam urcita tolerance...pokud tam nechas aspon obal katalizatoru nebudou mit takovou pifku nato...hlavne rozdil je pokud ma auto 20tis nebo 220tis ten kat je stejne v haji a ty emise uz jsou jiny nez u novyho...navic euro 4,3,2 neni delany jen katem ,tam uz to je rizeny vsechno jednotkou pres lambdu...takze samozrejme emise budou horsi rekneme ale urcite projdes kord kdys motor ma najeto 20-30 tis
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

.bany píše:ten katalizator brzdi vlastne plyny jen aby nesli v tak velky mire najednou ven,hlavne za studenyho motoru,ale stejne prolezou postupne,de oto ze na emisisch meris ohratej motor kterej uz ma jiny hodnoty a hlavne je tam urcita tolerance...pokud tam nechas aspon obal katalizatoru nebudou mit takovou pifku nato...hlavne rozdil je pokud ma auto 20tis nebo 220tis ten kat je stejne v haji a ty emise uz jsou jiny nez u novyho...navic euro 4,3,2 neni delany jen katem ,tam uz to je rizeny vsechno jednotkou pres lambdu...takze samozrejme emise budou horsi rekneme ale urcite projdes kord kdys motor ma najeto 20-30 tis
Zni to rozumne, co ty na to Jarousi? :D
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

misha píše:
.bany píše:ten katalizator brzdi vlastne plyny jen aby nesli v tak velky mire najednou ven,hlavne za studenyho motoru,ale stejne prolezou postupne,de oto ze na emisisch meris ohratej motor kterej uz ma jiny hodnoty a hlavne je tam urcita tolerance...pokud tam nechas aspon obal katalizatoru nebudou mit takovou pifku nato...hlavne rozdil je pokud ma auto 20tis nebo 220tis ten kat je stejne v haji a ty emise uz jsou jiny nez u novyho...navic euro 4,3,2 neni delany jen katem ,tam uz to je rizeny vsechno jednotkou pres lambdu...takze samozrejme emise budou horsi rekneme ale urcite projdes kord kdys motor ma najeto 20-30 tis
Zni to rozumne, co ty na to Jarousi? :D
Katylyzátor není ?ádná "zásobárna" výfukových plynů při studeném motoru :lol: :lol: :lol: Katalylytická reakce výfukových plynů funguje a? za určité teploty (hned po startu je kat studený - jako kdyby nebyl ?ádný)
a potom dochází k oxidačně redukčním procesům výfukových splodin (oxid uhelnatý, uhlovodíky, oxidy dusíku) na výsledný produkt - oxid uhličitý, vodu a dusík - ne?kodné, netoxické.

S vykopaným katem přes STK neproleze? ani omylem. Tím spí? u auta, které plní E4.

PS: pokud by chemická vsuvka byla nejasná, napi? SZ, vysvětlím 8)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Navíc De-cat u tohoto motoru je nesmyls z toho duvodu, ze dojde ke ztrate tahu v dolnim spektru otacek. A to proto ze je tam lambda sonda tak to bude hazet chybu do ridici jednotky. Je to odzkousene, proste to nefunguje.
Jedina varianta je sportovni kat od firmy Supersprint.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

.bany, ?marjá, katalyzátor není ?ádnej "filtr" nebo "brzda" výfukových plynů, je to v podstatě prostor ve které dochází k chemické reakci a rozkladu ?kodlivých emisí na ne?kodné látky..... ;-)

Kat u benzinu není jako DPF u dehtu, kde to je opravdu filtr a čas od času se zachycený saze spálej extrémně vysokou teplotou.....
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

smarja panno ... :lol: nu katalizator sice tvori uvnitr chemickou reakci ale jelikoz je tam milion plisku namacklejch nasobe brzda to proste je...
psal jsem za studeneho motoru ,samozrejme ne po startu ale jelikoz vetsinbou u? je soucasti parohu ted rozhodne se zahreje driv nez motor ktery v tu dobu vylucuje vic skodlivyn nez za tepla ne?navic kat ma zivotnost udavanou cca 80-150tis km nebo se opet mýlim :) kroutak samozrejme posune do vyssich sfer ale zase oto de ne kdys chce nekdo vykon atmosfery rozhodne ho nedostane na 3000 ot ale ve vissich tim padem je lepsi odfuk plynu a pokud se zachova aspon nejaky odpor tlumicu vyfuku(rezonator-koncovy) tak vykon rozhodne nespadne ne...navic pokud si dobre pamatuju tak katalizator je soucasti parohu 1.4 16V tim padem se davaji sportovni svody ktere jsou delsi nez puvodni aby se lip dal upravit vykon,pri koupi sportovniho katu za nekrestansky prachy...kterej jsem videl dvakrat misto plastve tam byla trojice a dvojice sejta -tudis psano vetsi pruchodnost oproti klasice tak tim projde vic srac... a na STK to taky nebude 100% bude v toleranci a rozhodne prome lepsi ho vyhodit a na STK kdys se bojis tam vratit starej nez kupovat za 12.000 soportovni...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

.bany píše:smarja panno ... :lol: nu katalizator sice tvori uvnitr chemickou reakci ale jelikoz je tam milion plisku namacklejch nasobe brzda to proste je...
psal jsem za studeneho motoru ,samozrejme ne po startu ale jelikoz vetsinbou u? je soucasti parohu ted rozhodne se zahreje driv nez motor ktery v tu dobu vylucuje vic skodlivyn nez za tepla ne?navic kat ma zivotnost udavanou cca 80-150tis km nebo se opet mýlim :) kroutak samozrejme posune do vyssich sfer ale zase oto de ne kdys chce nekdo vykon atmosfery rozhodne ho nedostane na 3000 ot ale ve vissich tim padem je lepsi odfuk plynu a pokud se zachova aspon nejaky odpor tlumicu vyfuku(rezonator-koncovy) tak vykon rozhodne nespadne ne...navic pokud si dobre pamatuju tak katalizator je soucasti parohu 1.4 16V tim padem se davaji sportovni svody ktere jsou delsi nez puvodni aby se lip dal upravit vykon,pri koupi sportovniho katu za nekrestansky prachy...kterej jsem videl dvakrat misto plastve tam byla trojice a dvojice sejta -tudis psano vetsi pruchodnost oproti klasice tak tim projde vic srac... a na STK to taky nebude 100% bude v toleranci a rozhodne prome lepsi ho vyhodit a na STK kdys se bojis tam vratit starej nez kupovat za 12.000 soportovni...
..ve spoustě věcí má? samozřejmě pravdu (omezená ?ivotnost, umístění katu, rozdíl v chemickém slo?ení splodin u teplého a studeného motoru...atd) to ti nikdo nevyvrací :D Ale s nějakým odporem průtoku spalin výfukem je počítámo pro dobrý průběh "výplachu" válců a kdy? to pře?ene? s průchodností výfuku, tak to ve výsledku mů?e znamenat pokles výkonu, zvý?ení spotřeby, nerovnoměrný přůběh krou?áku a výkonu v celém spektru otáček...
A jak u? tady kriss psal, benzíny mají 2 lambdy a pokud vypere? kat, tak hlásí chybu ŘJ a motor jde do nouzáku (na fiatforum.com je těch infomací dost)

Nemů?e? srovnávat výsledek zásahu do výfukového traktu u tvého turbodehtu a u atmobenzínu, o kterém je tu od počátku řeč.. :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

jj to chapu to taky nesrovnavam je pravda ze ja mam skusenosti starsich ne tolik el riditelnejma autama ale pokud to udelas a nechas upravit soft na miru ne nejakej nalejvac tak kdys upravis pomer vzduch palivo tolik by to nemelo vadit... pokud das svody a sportovni kat ...lambda bude stejne ve svodech ne v katu ne?tudis kat bude za lambdama takze ti to bude stejne haprovat jo?navis supersprint dava nahrazku katu -takze to proste musi nejak jit ne...
http://www.chevron-racing.com/index.php ... ts_id=1811
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

.bany píše:jj to chapu to taky nesrovnavam je pravda ze ja mam skusenosti starsich ne tolik el riditelnejma autama ale pokud to udelas a nechas upravit soft na miru ne nejakej nalejvac tak kdys upravis pomer vzduch palivo tolik by to nemelo vadit... pokud das svody a sportovni kat ...lambda bude stejne ve svodech ne v katu ne?tudis kat bude za lambdama takze ti to bude stejne haprovat jo?navis supersprint dava nahrazku katu -takze to proste musi nejak jit ne...
http://www.chevron-racing.com/index.php ... ts_id=1811
I origo jsou lambdy ve svodech před katem (parohy) a za ním. Nikdy není lambda v katu. V ŘJ to nejde údajně o?etřit - viz např. ŘJ BOSCH pro 1.4 16V nejde zatím ani chipnout.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

nikdy nerikej nikdy... :lol: no u tohodle motoru asi ne ale to zalezi jen na case komu se to povede... tak je treba upravovat auto jehoz ridici jednotku lze, :lol: stejne nechapu kdys jedna je v parohach druha pod katem...supersprint ma svody bez katu a lambdy sou pod sebou na stejny trubce takze kdys to namontujes a neupravis soft tak to nebude fachat a pude to do nouzaku jo?to se mi nezda pokud bys tu druhou u origo parohu tedy jak rikas :lol: namontil nad kat vedle ty druhy taktez to nebude fachat jo?divnej system... :P
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

.bany píše:smarja panno ... :lol: nu katalizator sice tvori uvnitr chemickou reakci ale jelikoz je tam milion plisku namacklejch nasobe brzda to proste je...
psal jsem za studeneho motoru ,samozrejme ne po startu ale jelikoz vetsinbou u? je soucasti parohu ted rozhodne se zahreje driv nez motor ktery v tu dobu vylucuje vic skodlivyn nez za tepla ne?navic kat ma zivotnost udavanou cca 80-150tis km nebo se opet mýlim :) kroutak samozrejme posune do vyssich sfer ale zase oto de ne kdys chce nekdo vykon atmosfery rozhodne ho nedostane na 3000 ot ale ve vissich tim padem je lepsi odfuk plynu a pokud se zachova aspon nejaky odpor tlumicu vyfuku(rezonator-koncovy) tak vykon rozhodne nespadne ne...navic pokud si dobre pamatuju tak katalizator je soucasti parohu 1.4 16V tim padem se davaji sportovni svody ktere jsou delsi nez puvodni aby se lip dal upravit vykon,pri koupi sportovniho katu za nekrestansky prachy...kterej jsem videl dvakrat misto plastve tam byla trojice a dvojice sejta -tudis psano vetsi pruchodnost oproti klasice tak tim projde vic srac... a na STK to taky nebude 100% bude v toleranci a rozhodne prome lepsi ho vyhodit a na STK kdys se bojis tam vratit starej nez kupovat za 12.000 soportovni...
bany, tady je to u? trochu lep?í, ale moje reakce byla na ten tvůj příspěvek ohledně katalyzátoru coby brzdy plynů, kterou kdy? vyndá?, tak to nikdo nepozná a projde? emisema... To je nesmysl (pokud se emise měří tak, jak mají) bez katu projít nemů?e?, za?il jsem mnoho případů, kdy byl kat zničenej jen tím, ?e se tam dostal nespálený benzin, kat se vytaví a není.... Co z toho lezlo na emisích, to si ani nedoká?ete představit... V případě Euro IV bez ?ance....
katalyzátor prostě není mechanická filtrační součástka (ale překá?kou ve výfuku samo je), ale chemická "továrna", která pracuje optimálně při určité teplotě a slo?ení výfukových plynů...

Dá?-li jakýkoliv úpravy/sportovní kat/odstranění katu atd, v?dycky dojde ke zhor?ení emisí.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

.bany píše:nikdy nerikej nikdy... :lol: no u tohodle motoru asi ne ale to zalezi jen na case komu se to povede... tak je treba upravovat auto jehoz ridici jednotku lze, :lol: stejne nechapu kdys jedna je v parohach druha pod katem...supersprint ma svody bez katu a lambdy sou pod sebou na stejny trubce takze kdys to namontujes a neupravis soft tak to nebude fachat a pude to do nouzaku jo?to se mi nezda pokud bys tu druhou u origo parohu tedy jak rikas :lol: namontil nad kat vedle ty druhy taktez to nebude fachat jo?divnej system... :P
dívej se na tuningové vejfuky, filtry a dal?í věci stejně jako na světla, co jsi si koupil. Připadá ti, ?e to funguje jak slibovali??? Prostě ti prodaj kus nerezové roury a starej se sám, jestli to nakonec pojede...
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Odpovědět