Podložky pod kola a bezpečnostní šrouby
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
Podložky pod kola a bezpečnostní šrouby
chtěl jsem se zeptat, chtěl bych si dát podlo?ky pod kola (cca 2cm), ale zároveň bych chtěl mít na autě bezpečnostní ?rouby, pač se u nás hrozně kola kradou, jde to nějak vyře?it?
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
ked chces riadne a kvalitne skrutky tak si objednaj MCGUARD mam ich otestovane ze bez tej hlavice to len tak lahko dole nedas a duplom vo fiatachych elektronoch.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
Technická pro Jarou?e
Za předpokladu, ?e Carlos nevytahoval blatníky, má origo kola s ET46, kde číslo znamená vzdálenost v milimetrech od středové osy kola a nainstaloval 20mm podlo?ky, je to stejné jako by měl elektrony s ET 26, pokud se nemýlím. Je?tě k tomu sní?il podvozek a mě by zajímalo, jakto?e mu kola nedrhnou o podběhy či lemy blatníků. a Pokud opravdu nedrhnou, proč si nemů?eme kupovat kola s men?ím ET jako 38....(mimo to, ?e to není v techničáku) třeba na elektrony.cz mají u ET 37 nutnou úpravu blatníku, přitom i milimetr zasunutý u? být nemusí.
Dík za osvětlení:)
Za předpokladu, ?e Carlos nevytahoval blatníky, má origo kola s ET46, kde číslo znamená vzdálenost v milimetrech od středové osy kola a nainstaloval 20mm podlo?ky, je to stejné jako by měl elektrony s ET 26, pokud se nemýlím. Je?tě k tomu sní?il podvozek a mě by zajímalo, jakto?e mu kola nedrhnou o podběhy či lemy blatníků. a Pokud opravdu nedrhnou, proč si nemů?eme kupovat kola s men?ím ET jako 38....(mimo to, ?e to není v techničáku) třeba na elektrony.cz mají u ET 37 nutnou úpravu blatníku, přitom i milimetr zasunutý u? být nemusí.
Dík za osvětlení:)
Celkem nechápu smysl tohoto dotazu, ale pokusím se odpovědět v po?adovaném rozsahu otázek.misha píše:Technická pro Jarou?e
Za předpokladu, ?e Carlos nevytahoval blatníky, má origo kola s ET46, kde číslo znamená vzdálenost v milimetrech od středové osy kola a nainstaloval 20mm podlo?ky, je to stejné jako by měl elektrony s ET 26, pokud se nemýlím. Je?tě k tomu sní?il podvozek a mě by zajímalo, jakto?e mu kola nedrhnou o podběhy či lemy blatníků. a Pokud opravdu nedrhnou, proč si nemů?eme kupovat kola s men?ím ET jako 38....(mimo to, ?e to není v techničáku) třeba na elektrony.cz mají u ET 37 nutnou úpravu blatníku, přitom i milimetr zasunutý u? být nemusí.
Dík za osvětlení:)
1. Pokud vím, Carlos blatníky nevytahoval (myslím, ?e toto byla "technická" na Carlose )
2. Ano, z matematického hlediska je propočet 46-20=26 naprosto správný.
3. Pokud vím, tak Carlos brousí zadní kola o plastové podběhy při vět?ím zatí?ení auta (opět "technická" na Carlose )
4. Předpokládám, ?e výrobce disků, který poskytuje k danému vozu typový list na kola s tím a tím rozměrem, to má nejspí? dostatečně prověřeno.
A proto, ?e v?echno má své hranice, tak minimální "bezpečné" ET (v rozsahu v?ech re?imu zatí?ení auta a úhlu natočení kol) je uváděno v hodnotě 38 mm.
Tím samozřejmě není automaticky vyloučeno, ?e někomu budou kola s ET 37, 36... fungovat na GP stejně v pohodě.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Prakticky se nemusí? bát, ?e s podlo?kama budou kola drhnout o podběh. Budou toti? vysazená ven. Vpředu bych se nebál ničeho, kolo i při maximálním propru?ení nezaleze za rantl blatníku. Vzadu je riziko drhnutí o ty plastové límce, které vyčuhují přes nárazník.misha píše:No pochopil jsi to správně, díky za fundovanou odpověď
Mám v plánu dát podlo?ky 22mm, později sní?ení max o 3cm, tak jsem chtěl vědět, jestli je to technicky proveditelný a auto bude bez drhnutí (hlavně o lemy blatníků) v pohodě jezdit
Dále je potřeba vzít v úvahu několik mo?ných negativních jevů při pou?ití podlo?ek s vět?í ?ířkou.
- je třeba mít o dost del?í ?rouby (podlo?ka 20 mm - ?roub 20 mm plus, při stejném disku)
- mů?e dojít k ustři?ení ?roubů při bzdění (nekupovat ?unty podlo?ky a pořádně dotahovat kola!)
- jiným ET se rozhodí geometrie přední nápravy, dochází k vy??ímu namáhaní lo?isek vlivem vysunutí dělicí roviny disku směrem ven.
- otřískané blatníky a prahy od ?utrů, proto?e kolo trčí moc ven (osobní zku?enost)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
Právě jsem dostal odpověď z jednoho e-shopu na můj newbie dotaz, tak?e pro informaci:
bohu?el neexistuje ?ádná tabulka ani návod která říka jak a o kolik lze kola vysunout. V?dy zále?í na voze, na jeho případných úpravách, na kolách oproti originálům a samozřejmě i hlavně na dynamice pohybu kola při jízdě, ta je v?dy jiná ne? kdy? vůz stojí. Netroufnu si vám říci o kolik lze maximálně roz?ířit va?e G.Punto i vzhledem k plánovanému sní?ení podvozku. Budete se muset hlouběji zadumat a prověřit mo?nosti. Ka?dopádně mů?ete pou?ít podlo?ky průchozí, ale opravdu hrozí, ?e o zajímavá kola brzi přijdete. Osobně bych si tedy něco málo připlatil a zvolil podlo?ky přechodové se zalisovanými závitovými pouzdy. Podlo?ku přitáhnete ke kotoučům obyčejnou sadou ?roubů a na kola pou?ijete své bezpečnostní ?rouby. Minimální síla takovéto duralové přechodové podlo?ky je, ale 22mm. Co? je bě?ně zcela normální roz?íření, na zadek se spí? pou?ívají i silněj?í. Jen?e to u? jsme zase u toho předchozího povídání.
bohu?el neexistuje ?ádná tabulka ani návod která říka jak a o kolik lze kola vysunout. V?dy zále?í na voze, na jeho případných úpravách, na kolách oproti originálům a samozřejmě i hlavně na dynamice pohybu kola při jízdě, ta je v?dy jiná ne? kdy? vůz stojí. Netroufnu si vám říci o kolik lze maximálně roz?ířit va?e G.Punto i vzhledem k plánovanému sní?ení podvozku. Budete se muset hlouběji zadumat a prověřit mo?nosti. Ka?dopádně mů?ete pou?ít podlo?ky průchozí, ale opravdu hrozí, ?e o zajímavá kola brzi přijdete. Osobně bych si tedy něco málo připlatil a zvolil podlo?ky přechodové se zalisovanými závitovými pouzdy. Podlo?ku přitáhnete ke kotoučům obyčejnou sadou ?roubů a na kola pou?ijete své bezpečnostní ?rouby. Minimální síla takovéto duralové přechodové podlo?ky je, ale 22mm. Co? je bě?ně zcela normální roz?íření, na zadek se spí? pou?ívají i silněj?í. Jen?e to u? jsme zase u toho předchozího povídání.
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
Pokud namontuji podlo?ky, musím nechat udělat geometrii?Jarou? píše: - jiným ET se rozhodí geometrie přední nápravy, dochází k vy??ímu namáhaní lo?isek vlivem vysunutí dělicí roviny disku směrem ven.
S těma lo?iskama to zase nebude tak horký ne?
btw.
Sada 4ks přechodových podlo?ek o síle 22mm stojí 2800Kč. Sada 16ks ?roubů pro montá? podlo?ek stojí 300Kč.
S tou geometrií to je tě?ko říct. Rozchod kol se zvět?í o 40 mm, co? je dost. Mo?ná to nebude dělat potí?e, mo?ná časem zjistí?, ?e se gumy sjí?dí ?patně.misha píše:Pokud namontuji podlo?ky, musím nechat udělat geometrii?Jarou? píše: - jiným ET se rozhodí geometrie přední nápravy, dochází k vy??ímu namáhaní lo?isek vlivem vysunutí dělicí roviny disku směrem ven.
S těma lo?iskama to zase nebude tak horký ne?
btw.
Sada 4ks přechodových podlo?ek o síle 22mm stojí 2800Kč. Sada 16ks ?roubů pro montá? podlo?ek stojí 300Kč.
U těch lo?isek bych byl opatrněj?í. Netvrdím, ?e budou po 20 tkm v háji a určité riziko sní?ení ?ivotnosti tady je. (připočti k tomu sní?ení auta a stav českých cest)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
Je?tě by mě zajímalo, jak se na to budou tvářit na technické(za rok a půl)... předpokládám, ?e kolo nebude přesahovat blatník, tak by to mohlo být OK ne?Jarou? píše:S tou geometrií to je tě?ko říct. Rozchod kol se zvět?í o 40 mm, co? je dost. Mo?ná to nebude dělat potí?e, mo?ná časem zjistí?, ?e se gumy sjí?dí ?patně.misha píše:Pokud namontuji podlo?ky, musím nechat udělat geometrii?Jarou? píše: - jiným ET se rozhodí geometrie přední nápravy, dochází k vy??ímu namáhaní lo?isek vlivem vysunutí dělicí roviny disku směrem ven.
S těma lo?iskama to zase nebude tak horký ne?
btw.
Sada 4ks přechodových podlo?ek o síle 22mm stojí 2800Kč. Sada 16ks ?roubů pro montá? podlo?ek stojí 300Kč.
U těch lo?isek bych byl opatrněj?í. Netvrdím, ?e budou po 20 tkm v háji a určité riziko sní?ení ?ivotnosti tady je. (připočti k tomu sní?ení auta a stav českých cest)