Stránka 1 z 1

Pěti nebo ?estistupňová převodovka?

Napsal: úte říj 06, 2009 7:39
od JardaK.
Tak u? jsme to tady tro?ku přemílali a já mám divný pocit! Na stránkách fiat.it se dá nakonfigurovat Evo a já tam vidím ústup od 6-ti stupňové manuální převodovky její náhradou za 6-tistupňový automat (pokud teda dobře rozumím výrazu Dualogic). U naftové verze je manuální ?estka jen u verze Sport s 88kW. Je to mo?né v době, kdy se v?ude jinde rozmáhá ?está, příp. i sedmá manuální rychlost? Nevím, jestli jsem se dobře díval, ale i u Brava a GP je situace podobná!

Napsal: úte říj 06, 2009 8:17
od Honzus
Jardo, sedmistupňový manuál je naprostý nesmysl.....

Pokud ustupují u nového Multijeta 1.3 od ?estistupňové převodovky, znamená to podle mého dvě věci:

1) dostane moderněj?í novou převodovku (přesněj?í, krat?í?...)
2) Motor získal rozsah vyu?itelných otáček a odpadá nutnost hustěji naskládaných stupňů.... dobře odstuĄpňovaná pětistupňová převodovka má pětku stejně dlouhou jako ?estistupňová převodovka s men?ími rozestupy mezi rychlostmi.......

Tzn manuální pětikvalt bohatě postačuje (?esti má smysl a sedmi je blbost na n tou ;-) )

Napsal: úte říj 06, 2009 10:00
od benja
ani já bych to neřekl tak hezky...

Napsal: úte říj 06, 2009 11:14
od Colin
Kdo by se měl proboha strefovat u 7st. manuálu do v?ech těch rychlostí :lol: Automat má taky občas co dělat, aby si správně a včas vybral.

Napsal: úte říj 06, 2009 11:27
od JardaK.
Colin píše:Kdo by se měl proboha strefovat u 7st. manuálu do v?ech těch rychlostí :lol: Automat má taky občas co dělat, aby si správně a včas vybral.
Odpus?te hlupákovi jeho nevědomost! Honzusi, má? skvělé přesvědčovací schopnosti, po Tvém výkladu u? jsem klidněj?í a jsem zvědavý, co mi o kvaltech řeknou v prodejně, a? si budu vybírat novou voňavku?

Napsal: úte říj 06, 2009 12:33
od Honzus
JardaK. píše:
Colin píše:Kdo by se měl proboha strefovat u 7st. manuálu do v?ech těch rychlostí :lol: Automat má taky občas co dělat, aby si správně a včas vybral.
Odpus?te hlupákovi jeho nevědomost! Honzusi, má? skvělé přesvědčovací schopnosti, po Tvém výkladu u? jsem klidněj?í a jsem zvědavý, co mi o kvaltech řeknou v prodejně, a? si budu vybírat novou voňavku?
jardo, tak fórum je od toho, ?e kdy? něco nevím, tak se zeptám, no ne? ;-)

jinak já se tě nepokou?ím přesvědčovat, jen jsem se pokusil logicky zamyslet, co by za tím mohlo bejt a někde na autocaru jsem četl test toho novýho 1.3 MJET 70 kW a pěli na něj velkou chválu zejména pro zvý?enou pru?nost od dolních otáček.

Jinak co se týče prodejce, tak si nedělej iluze, povět?inou jsou to neznalci, kteří ani nevědí podrobnosti o autech, která prodávají... ;-)


citace z testu... nepřekládám ;-)

....We recently sampled the MultiAir petrol engine in the mechanical identical Alfa Romeo Mito and subsequently sung its praises. But the reworked MultiJet diesel launched in the Punto and soon to find its way into other Fiat, Alfa Romeo and Lancia models is even more impressive.

Using a new common rail injection process with up to eight individual cycles, it is exceptionally quiet, free revving and, in top-of-the-line guise, imbued with solid slab of mid-range poke, providing the new Fiat better cruising credentials, outstanding in-gear performance and a combined cycle average of 67.3mpg in standard five speed manual guise.

In other respects the Punto remains a very rewarding car to drive. The electro-mechanical steering is light but direct, providing it with excellent manoeuvrability and instilling the driver with confidence while the Punto?s MacPherson strut (front) and torsion beam (rear) suspension now handles pockmarked sections of bitumen in a more controlled and noticeably quieter manner....

Napsal: úte říj 06, 2009 14:52
od Honza°
Pokud si pamatujete na první "znatelněj?í" modernizaci GP (nová grafika budíků (v pořadí ji? 3tí), polepy, vlaječky, nové poklice atd..) bylo v materiálech teď u? nevím jestli od Fiatu CZ nebo to bylo v angličtině u starjetu ?e bude mít 5st. převodovku..někde jsme se tu snad i nad tím pozastavovali.. no a co se nestalo.. ?estikval tam dávali nadále. Já u? těmto jejim předprodejním papírkům vůbec nevěřím.. Tímto potvrzuji slova Honzusova a dále bych radil počkat na první evo 1.3 95k v autosalonu, otevřel haubnu a kouk se co tam ve skutečnosti je :D
..ps: někde na ofiko specifikacích jsem o evu čet ?e bude mít na 15" plůecháčích gumy s profilem 55.. :D

Napsal: úte říj 06, 2009 19:48
od Jirka
Tak co se týká těch převodovek tak to neni tak docela pravda ?e 6kvalt a 5kvalt je jenom jinak odstupnovanej a ve finale je nejvy??í kvalt stejný.
Mů?u říct z vlastní zku?enosti ?e ten 5kvalt točí na dálniční rychlost 3tis. ot. a ten 6kvalt tak 2400 a je lépe poskládaný a má přesněj?í kulisu.
Je pravda ?e nové EVO má jiné turbo tak?e točivý moment vrcholí v 1500ot. u GRANDE vrcholí v 1750ot. tak?e určitě bude nové evo pru?něj?í od spoda, ale zase bude se?něrované normou euro5 a bude mít povinný filtr pevných částic.
Bez toho filtru se GP je?tě obe?lo proto?e plní jenom normu euro4, jsem rád ?e ho mám je?tě bez toho filtru proto?e s tím jsou dříve nebo později jenom problémy hlavně na krat?í cesty tak do 20km se to nemá ?anci regenerovat a potom to zvy?uje spotřebu a doká?e to hodit motor a? do nouzáku.

Napsal: úte říj 06, 2009 20:21
od Honzus
Jirka píše:Tak co se týká těch převodovek tak to neni tak docela pravda ?e 6kvalt a 5kvalt je jenom jinak odstupnovanej a ve finale je nejvy??í kvalt stejný.
Mů?u říct z vlastní zku?enosti ?e ten 5kvalt točí na dálniční rychlost 3tis. ot. a ten 6kvalt tak 2400 a je lépe poskládaný a má přesněj?í kulisu.
Je pravda ?e nové EVO má jiné turbo tak?e točivý moment vrcholí v 1500ot. u GRANDE vrcholí v 1750ot. tak?e určitě bude nové evo pru?něj?í od spoda, ale zase bude se?něrované normou euro5 a bude mít povinný filtr pevných částic.
Bez toho filtru se GP je?tě obe?lo proto?e plní jenom normu euro4, jsem rád ?e ho mám je?tě bez toho filtru proto?e s tím jsou dříve nebo později jenom problémy hlavně na krat?í cesty tak do 20km se to nemá ?anci regenerovat a potom to zvy?uje spotřebu a doká?e to hodit motor a? do nouzáku.
Jirko, to asi nemluví? o 5ti a 6ti kvaltu u stejného motoru, nebo jo?

Samo to neplatí obecně, obecně ale platí, ?e není nutné a ani to tak nebývá, ?e by 6ti kvalt měl tě??í ?estku ne? pětikvalt u identického motoru.....

Příkladem budi? T-JET 120 k, který má v GP/Linee pětikvalt a v Bravu ?estikvalt, ale otáčky při 130 km/h velmi podobné....

Napsal: úte říj 06, 2009 20:49
od Jirka
Ano o stejném moturu 1,3mjtd a jedná se o GP, mám osobně vyzkou?eno a u Linei s 1,3mjtd je to obdobný s tim 5kvaltem to točí na dalniční rychlost dokonce je?tě výce.

Napsal: úte říj 06, 2009 21:09
od Honzus
Jirka píše:Ano o stejném moturu 1,3mjtd a jedná se o GP, mám osobně vyzkou?eno a u Linei s 1,3mjtd je to obdobný s tim 5kvaltem to točí na dalniční rychlost dokonce je?tě výce.
Tak u GP jsou to dvě různé verze 55 a 66 kW, ale to je fuk... obecně jde o princip, ?e prostě lze udělat pětikvalt tak, ?e na dálniční rychlosti není ?estka vůbec nutná ;-)

Napsal: úte říj 06, 2009 21:26
od Jirka
Je pravda ?e jsem jezdil s octavií s 5kvaltem a ta točí na dalniční rychlost taky tak těch 2400ot.
Tady u GP u té 1,3mjtd je ten 6kvalt spí? takovej marketingovej tah , bez chipu ta 6ka moc netahala je to spí? takovej rychloběh, připadala mi a? dost dlouhá na ten motor hlavně kdy? jsi to nalo?il, ale je pravda ?e je lep?í poskládaná má men?í rozdíly mezi rychlostmi ale a? od 3ojky.
Jo a porovnával jsem samozřejmě verze 55kw s 5kvaltem a 66kw s 6kvaltem.