Jj myslí? ten co jsem aktivoval jednou ihned po zakoupení a od tý doby mi na palubce svítí nějakej pitomej pubescentní nápis SPORT?Jarou? píše:Honzusi, třeba to u donyho bude absencí toho kouzelného čudlíku, který má? ty místo výstra?ných blinkrů....
Víceoktanový benzín (98 a 100) Ano či Ne?
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- Honzus
- Moderátor
- Příspěvky: 1040
- Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
To je přesně onHonzus píše:Jj myslí? ten co jsem aktivoval jednou ihned po zakoupení a od tý doby mi na palubce svítí nějakej pitomej pubescentní nápis SPORT?Jarou? píše:Honzusi, třeba to u donyho bude absencí toho kouzelného čudlíku, který má? ty místo výstra?ných blinkrů....
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
... jak tu někdo psal,100 carrera jede do kopce,jako by tam ani nebyl - ANO souhlasím je to i má zku?enost (a vida znatelný rozdíl Honzus)
... zato u 100 racingu jsem tento kopcový syndrom nezaznamenal,ov?em zde jsme zaznamenal pro mě mnohem důle?itěj?í věc - motor je sice hlučněj?í a zato jde do otáček jako spla?ený,prostě velmi velký rozdíl v ochotě auta reagovat na plyn,za to si občas rád připlatím
... poznámka: nejhor?í je natankovat po racingu stovkovou carreru,ta opravdu a? zázračně dr?í v kopci ov?em po se?lápnutí plynu na podlahu v očekávání raketové reakce přijde vla?né zklamání,troufnu si říct,?e obyč 95 jde za plynem ochotněji ne? 100 carrera (pota?mo verva - taky silná,ale líná)
... na?těstí tuto zku?enost nemám jen já,tímto je jasné,?e nejsem senzibil
... zato u 100 racingu jsem tento kopcový syndrom nezaznamenal,ov?em zde jsme zaznamenal pro mě mnohem důle?itěj?í věc - motor je sice hlučněj?í a zato jde do otáček jako spla?ený,prostě velmi velký rozdíl v ochotě auta reagovat na plyn,za to si občas rád připlatím
... poznámka: nejhor?í je natankovat po racingu stovkovou carreru,ta opravdu a? zázračně dr?í v kopci ov?em po se?lápnutí plynu na podlahu v očekávání raketové reakce přijde vla?né zklamání,troufnu si říct,?e obyč 95 jde za plynem ochotněji ne? 100 carrera (pota?mo verva - taky silná,ale líná)
... na?těstí tuto zku?enost nemám jen já,tímto je jasné,?e nejsem senzibil
Tak ty benzíny míchej v poměru 1,113125 : 0,886875 a bude to akorátdony píše:... jak tu někdo psal,100 carrera jede do kopce,jako by tam ani nebyl - ANO souhlasím je to i má zku?enost (a vida znatelný rozdíl Honzus)
... zato u 100 racingu jsem tento kopcový syndrom nezaznamenal,ov?em zde jsme zaznamenal pro mě mnohem důle?itěj?í věc - motor je sice hlučněj?í a zato jde do otáček jako spla?ený,prostě velmi velký rozdíl v ochotě auta reagovat na plyn,za to si občas rád připlatím
... poznámka: nejhor?í je natankovat po racingu stovkovou carreru,ta opravdu a? zázračně dr?í v kopci ov?em po se?lápnutí plynu na podlahu v očekávání raketové reakce přijde vla?né zklamání,troufnu si říct,?e obyč 95 jde za plynem ochotněji ne? 100 carrera (pota?mo verva - taky silná,ale líná)
... na?těstí tuto zku?enost nemám jen já,tímto je jasné,?e nejsem senzibil
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
-
- Štamgast
- Příspěvky: 356
- Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
- Bydliště: Olomouc (Uničov)
- Kontaktovat uživatele:
Také přispěju kouskem do mlýna....
přijde mi, ?e moje auto vyráběli určitě jinde ne? v Itálii. Mám ji? třetí nádr? 100oct Carrery a spotřeba fyzicky i dle PP leze stále nahoru. Nyní jsem v průměru na 7,7l dle PP, po dotankování třetí nádr?e mi vy?la spotřeba na 480km/40litrů = 8,333L/100km(stejný stojan, stejná hadice, v?dy do vycvaknutí) Auto rozhodně ?ivěj?í není, spí?e naopak.
Jsem přesvědčen, ?e při přechodu zpět na 95oct od benziny nebo shell se situace výrazně zlep?í - spotřeba a dynamika.
Have a nice day
přijde mi, ?e moje auto vyráběli určitě jinde ne? v Itálii. Mám ji? třetí nádr? 100oct Carrery a spotřeba fyzicky i dle PP leze stále nahoru. Nyní jsem v průměru na 7,7l dle PP, po dotankování třetí nádr?e mi vy?la spotřeba na 480km/40litrů = 8,333L/100km(stejný stojan, stejná hadice, v?dy do vycvaknutí) Auto rozhodně ?ivěj?í není, spí?e naopak.
Jsem přesvědčen, ?e při přechodu zpět na 95oct od benziny nebo shell se situace výrazně zlep?í - spotřeba a dynamika.
Have a nice day
Ahoj! Tak asi zkou?í? jak to pořádně jede, a pak spotřeba leze nahoru:D Já tankuju do GP stooktan cca půl roku. Jak jsem říkal - motor je ti??í, líp se vytáčí a největ?í rozdíl jsem poznal v kopci..A auto vůbec ne?etřim. Je to italskej motor a ten se má točit:Dmisha píše:Také přispěju kouskem do mlýna....
přijde mi, ?e moje auto vyráběli určitě jinde ne? v Itálii. Mám ji? třetí nádr? 100oct Carrery a spotřeba fyzicky i dle PP leze stále nahoru. Nyní jsem v průměru na 7,7l dle PP, po dotankování třetí nádr?e mi vy?la spotřeba na 480km/40litrů = 8,333L/100km(stejný stojan, stejná hadice, v?dy do vycvaknutí) Auto rozhodně ?ivěj?í není, spí?e naopak.
Jsem přesvědčen, ?e při přechodu zpět na 95oct od benziny nebo shell se situace výrazně zlep?í - spotřeba a dynamika.
Have a nice day
a nenapadlo tě, ?e jsi na tom svém motoru pravděpodobně v minulosti něco odpáral tím tankováním sraček místo benzínu?misha píše:Také přispěju kouskem do mlýna....
přijde mi, ?e moje auto vyráběli určitě jinde ne? v Itálii. Mám ji? třetí nádr? 100oct Carrery a spotřeba fyzicky i dle PP leze stále nahoru. Nyní jsem v průměru na 7,7l dle PP, po dotankování třetí nádr?e mi vy?la spotřeba na 480km/40litrů = 8,333L/100km(stejný stojan, stejná hadice, v?dy do vycvaknutí) Auto rozhodně ?ivěj?í není, spí?e naopak.
Jsem přesvědčen, ?e při přechodu zpět na 95oct od benziny nebo shell se situace výrazně zlep?í - spotřeba a dynamika.
Have a nice day
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
100 oct
Ahojte,
aj ja som teda skusil do svojho 71 kW GP naliat 100 oktan od Shellu. Doteraz auto jazdilo len na V-Power 95. Neviem, ci musim otocit niekolko nadrzi na to, aby som zistil ci to s benzinom s vyssim oct. cislom ide lepsie alebo nie. Momentalne mi to pride uplne rovnake. Myslim si, ze by sa to dalo odsledovat jedine na brzde.
Ostanem pri lacnejsom benzine. Davat prachy za 100 oktan je pre mna osobne bezpredmetne.
Ale pastnem Vam sem cast diskusie, ktoru som viedol s kamaratom na facebooku....
Kamarat napisal:
Hehe, videl som kopu takychto for kde ludia toto diskutuju. Ale zial - je to ako s nabozenstvom... Alebo este horsie - tu je vsetka fyzika vyslovene proti . Iba ze by prave Fiaty mali nejaky setup ECU, ktory by vyuzival vyssie oktany a trochu to zabudli zapisat do technicaku vozidla. Inak aj ja robim podobne experimenty so Subaru (moja pozn.: chalan ma Imprezu STI) (ktore sa odrazaju od niecoho ineho nez je domnienka) - Subaru vyzaduje 98 oktan. Ak dam 95 oktan, na dialnici pri plnom vykone pri rychlosti cca 230km/h dochadza k detonacnemu spalovaniu a vyssiu rychlost jednoducho nedosiahnem. Ale ak je teplota vzduchu pod cca 10C, tak to neplati a normalne to vybehne na 250km/h. Takze v zime tankujem 95 a v lete 98. Podla vacsiny laboratornych merani totiz najdes udaj, ze vysokooktanove paliva maju nizsiu vyhrevnost a casto aj nemej zloziek s nizkou teplotou varu (neplati obecne)... Takze ak je motor vyrobcom korektne nastaveny na teploty spalovania pod urovnou samovznietenia 95 oktanu, je uplny nezmysel davat 98 oktan.
Este k tomu pridam nieco svoje. Ked to auto ma raz 125 Nm, tak z toho zihadlo nebude proste nikdy, aj ked ma 90 % krutiaceho momentu rozlozeneho od 2570 do 5700 (cca) RPM. A benzin to nespravi...
Chcelo by to ten silnejsi T-jet z Brava. To by potom bola zabava. Co myslite, zmestil by sa pod kapotu Grande Punta?
See you!
aj ja som teda skusil do svojho 71 kW GP naliat 100 oktan od Shellu. Doteraz auto jazdilo len na V-Power 95. Neviem, ci musim otocit niekolko nadrzi na to, aby som zistil ci to s benzinom s vyssim oct. cislom ide lepsie alebo nie. Momentalne mi to pride uplne rovnake. Myslim si, ze by sa to dalo odsledovat jedine na brzde.
Ostanem pri lacnejsom benzine. Davat prachy za 100 oktan je pre mna osobne bezpredmetne.
Ale pastnem Vam sem cast diskusie, ktoru som viedol s kamaratom na facebooku....
Kamarat napisal:
Hehe, videl som kopu takychto for kde ludia toto diskutuju. Ale zial - je to ako s nabozenstvom... Alebo este horsie - tu je vsetka fyzika vyslovene proti . Iba ze by prave Fiaty mali nejaky setup ECU, ktory by vyuzival vyssie oktany a trochu to zabudli zapisat do technicaku vozidla. Inak aj ja robim podobne experimenty so Subaru (moja pozn.: chalan ma Imprezu STI) (ktore sa odrazaju od niecoho ineho nez je domnienka) - Subaru vyzaduje 98 oktan. Ak dam 95 oktan, na dialnici pri plnom vykone pri rychlosti cca 230km/h dochadza k detonacnemu spalovaniu a vyssiu rychlost jednoducho nedosiahnem. Ale ak je teplota vzduchu pod cca 10C, tak to neplati a normalne to vybehne na 250km/h. Takze v zime tankujem 95 a v lete 98. Podla vacsiny laboratornych merani totiz najdes udaj, ze vysokooktanove paliva maju nizsiu vyhrevnost a casto aj nemej zloziek s nizkou teplotou varu (neplati obecne)... Takze ak je motor vyrobcom korektne nastaveny na teploty spalovania pod urovnou samovznietenia 95 oktanu, je uplny nezmysel davat 98 oktan.
Este k tomu pridam nieco svoje. Ked to auto ma raz 125 Nm, tak z toho zihadlo nebude proste nikdy, aj ked ma 90 % krutiaceho momentu rozlozeneho od 2570 do 5700 (cca) RPM. A benzin to nespravi...
Chcelo by to ten silnejsi T-jet z Brava. To by potom bola zabava. Co myslite, zmestil by sa pod kapotu Grande Punta?
See you!
...Inac, suhlasim s tymto prispevkom. Rozhodne som dnes cestou do BA nemal nizsiu spotrebu ako obycajne mavam s V-Powerom 95. Ani na Zliechov a Fackov sa to auto nesplhalo zivsie...misha píše:Také přispěju kouskem do mlýna....
přijde mi, ?e moje auto vyráběli určitě jinde ne? v Itálii. Mám ji? třetí nádr? 100oct Carrery a spotřeba fyzicky i dle PP leze stále nahoru. Nyní jsem v průměru na 7,7l dle PP, po dotankování třetí nádr?e mi vy?la spotřeba na 480km/40litrů = 8,333L/100km(stejný stojan, stejná hadice, v?dy do vycvaknutí) Auto rozhodně ?ivěj?í není, spí?e naopak.
Jsem přesvědčen, ?e při přechodu zpět na 95oct od benziny nebo shell se situace výrazně zlep?í - spotřeba a dynamika.
Have a nice day
- Honzus
- Moderátor
- Příspěvky: 1040
- Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
dmbiker: a prečo by sa nezmestnil ten silněj?í T-JET pod kapotu?
Jednak do GPA se dává je?tě silněj?í, druhak T-JETy se li?í jen turbodmychadlem a dal?íma prkotinama, ale rozměry sou identi?
Jednak do GPA se dává je?tě silněj?í, druhak T-JETy se li?í jen turbodmychadlem a dal?íma prkotinama, ale rozměry sou identi?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
to dmbiker:
jen pro informaci: ŘJ jednotka ka?dého auta se vstřikováním má jisté adaptační mechanismy, jedním z nich je posun úhlu zá?ehu ve vztahu k oktanovému číslu paliva.... Zkrátka a dobře, čím vy??í oktanové číslo (poměr isooktanu ku n-heptanu) tím vy??í odolnost paliva proti samovznícení (detonační spalování, neboli klepání).
Právě naopak - nízkooktanové palivo způsobuje nedokonalé prohořívání směsi a tím vzrůst teplot ve spalovacím prostoru...
PS: pokud myslí? ten 150k T-jet co dávaj do Brava, tak ten se určitě pod kapotu GP vejde, je to pořád stejný motor jako T-jet 120k
jen pro informaci: ŘJ jednotka ka?dého auta se vstřikováním má jisté adaptační mechanismy, jedním z nich je posun úhlu zá?ehu ve vztahu k oktanovému číslu paliva.... Zkrátka a dobře, čím vy??í oktanové číslo (poměr isooktanu ku n-heptanu) tím vy??í odolnost paliva proti samovznícení (detonační spalování, neboli klepání).
Právě naopak - nízkooktanové palivo způsobuje nedokonalé prohořívání směsi a tím vzrůst teplot ve spalovacím prostoru...
PS: pokud myslí? ten 150k T-jet co dávaj do Brava, tak ten se určitě pod kapotu GP vejde, je to pořád stejný motor jako T-jet 120k
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV