Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Prevodovka-olej
Dotaz...u 1.4 16v jaký je interval výměny oleje v převodovce??diky
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
no ja to menim kazdych 100000km. ten olej je treba menit. a prinajmensom kontrolovat. ide ho tam len neak 1,5 litra.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Čauky vzhledem k tomu že mám své auto rád tak jsem se rozhodl vyměnit převodový olej. Auto má najeto 103tis takže je čas. A chci se zeptat objednal jsem olej total 75w90 zda jsem udělal dobře protože někde jsem četl že převodovka v zimě super ale v létě prej hučí, a je lepší tam dát 80w90. Tak mne zajímá zda má někdo takový podobný problém. Koupil jsem jej na pema autodíly za nějakých 220,- litr. Má někdo s touto stránkou zkušenost? Cena je hodně dobrá
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
ahoj, mam tam (asi 45000km) Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 a nic nehuci, je to ok. Vzhledem k tomu, ze se to meni jednou za uhersky rok a jsou potreba 2 litry,cenu bych asi neresil. 80w90 je nesehnatelny, to snad dela jen selenie... Na peme nakupuju pravidelne uz hodne let.
GP 1.4 Tjet
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Ja mam prevodovy olej uz 270tis. km a tiez sa chystam vymenit
75W znamena aj v tomto pripade "winter", takze ak je 75W-90 a 80W-90, mali by byt v lete rovnako huste (riedke) a hucat by mali rovnako. Samozrejme nie je to uplne tak, fyzika nepusti a hustejsi bude mat mierne vyssiu viskozitu, ale rozdiel v hluku bude urcite uchom nemeratelny.
Ja budem liat jedine predpisany olej Tutela Technyx 75W90.
75W znamena aj v tomto pripade "winter", takze ak je 75W-90 a 80W-90, mali by byt v lete rovnako huste (riedke) a hucat by mali rovnako. Samozrejme nie je to uplne tak, fyzika nepusti a hustejsi bude mat mierne vyssiu viskozitu, ale rozdiel v hluku bude urcite uchom nemeratelny.
Ja budem liat jedine predpisany olej Tutela Technyx 75W90.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Jaky je interval vymeny oleje v prevodvce u 1.4 16v.diky
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Interval se oficielně neuvádí, ale když olej vyměníš po 60tis. km tak ti převodovka jen poděkuje.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
V prevodovkach je napln vzdy "dozivotna". Zivotnost v pripade Punta je programovana na 250tis.km.
Ale asi po 200tis. by sa oplatilo menit.
Ale asi po 200tis. by sa oplatilo menit.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
To jsou jenom keci, když si to auto chceš nechat tak určitě měnit, ty 2litry oleje nestojí svět.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Hodím svoji zkušenost. Koupil jsem Grande punto s 97 tis km. Dost bídně mi tam šla jednička hlavně za studena ale sem tam i za tepla. Rozhodl jsem se vyměnit olej v převodovce. Objednal jsem total číslo už si nevzpomínám. Myslím že 75w90 to co tam má být. Když jsem původní olej vypouštěl tak tekla nahnědlá sr.... která měla do oleje daleko. Vyměnil jsem náplň a hle. Jednička jde za tepla luxusně a jiné stupně též. Vyprdni se na doživotní náplň a olej vyměň. Těch 350,- kč tě nezabije
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Ahoj, jsem bejvaly člen GP forum... Grande punto jsem cca před rokem prodal a koupil si Lancii Delta v 1.4 t-jet 88kw.
Už když jsem auto kupoval pohybovala se řadící páka . Teď bych to chtěl nějak vyřešit.
Jedná se o to že při zařazeném 1.st. při sešlápnutí plynu se hýbe páka cca 1cm dozadu, když plyn pustím 1cm dopředu.
Děla to pouze na 1.st. a 5.st. na tu 5ku to už není tak hrozný.Jiný kvalty jsou v pohodě.
VIZ. obrázek - je to lanovod z jineho auto, jen aby každy věděl o co se jedná.
Zjistil jsem že lanovod co pohybuje pákou dopřed-dozadu má v tom uložení na převodovce vůli. V tom plastovym kloubu co je přidělanej k převodovce. (Nevim jak to sundat vypadá to jen naražený na kuličce)
Bohužel se mi nedaří nikde se podívat na podobny řešeni tahel, abych to okouknul, vůbec nevim jestli tam není nějaká vůle od výroby, kvůli vibracím.
Další varianta silenblok motoru asi spodní (zadní) . Celou dobu pozoruji při neutralu mírné vibrace je vidět, že se minimalně klepe venkovní zrcátko a když si dam ruku na loketku, tak je to citít, při jízdě už to je v pohodě.
Bohužel neměl jsem možnost sedět v jinem Bravu nebo Deltě v T-jetu abych to porovnal.
Děkuju za každou radu. Kdyby napsal někdo kdo ma T-jet jestli tam ta vůle je nebo ne, bylo by to super.
DÍKY
Už když jsem auto kupoval pohybovala se řadící páka . Teď bych to chtěl nějak vyřešit.
Jedná se o to že při zařazeném 1.st. při sešlápnutí plynu se hýbe páka cca 1cm dozadu, když plyn pustím 1cm dopředu.
Děla to pouze na 1.st. a 5.st. na tu 5ku to už není tak hrozný.Jiný kvalty jsou v pohodě.
VIZ. obrázek - je to lanovod z jineho auto, jen aby každy věděl o co se jedná.
Zjistil jsem že lanovod co pohybuje pákou dopřed-dozadu má v tom uložení na převodovce vůli. V tom plastovym kloubu co je přidělanej k převodovce. (Nevim jak to sundat vypadá to jen naražený na kuličce)
Bohužel se mi nedaří nikde se podívat na podobny řešeni tahel, abych to okouknul, vůbec nevim jestli tam není nějaká vůle od výroby, kvůli vibracím.
Další varianta silenblok motoru asi spodní (zadní) . Celou dobu pozoruji při neutralu mírné vibrace je vidět, že se minimalně klepe venkovní zrcátko a když si dam ruku na loketku, tak je to citít, při jízdě už to je v pohodě.
Bohužel neměl jsem možnost sedět v jinem Bravu nebo Deltě v T-jetu abych to porovnal.
Děkuju za každou radu. Kdyby napsal někdo kdo ma T-jet jestli tam ta vůle je nebo ne, bylo by to super.
DÍKY
- Přílohy
-
- tahlo.jpg (27.96 KiB) Zobrazeno 7820 x
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Lanovod nema mat ziadnu volu.
Volu v pake vsak moze sposobovat aj ulozenie silentblokov paky prevodovky. Najma ak predchadzajuci majitel s nou prasacky zaobchadzal.
V mojom pripade bol lanovod celkom lacny, stal asi 25Eur (jeden je kratsi a lacnejsi, jeden dlhsi a drahsi asi 5eur).
Ci je vadny spodny silentblok motora (motor-prevodovka) zistis pri vypinani motora. Pokial sa otrasie ako mokry pes, je nacase ho vymenit. Vypinanie ma byt hladke, ma to vplyv aj na tras pri nizkych otackach. Pokial sa pri vypinani netrasie, bude to horny lavy alebo pravy silentblok.
Volu v pake vsak moze sposobovat aj ulozenie silentblokov paky prevodovky. Najma ak predchadzajuci majitel s nou prasacky zaobchadzal.
V mojom pripade bol lanovod celkom lacny, stal asi 25Eur (jeden je kratsi a lacnejsi, jeden dlhsi a drahsi asi 5eur).
Ci je vadny spodny silentblok motora (motor-prevodovka) zistis pri vypinani motora. Pokial sa otrasie ako mokry pes, je nacase ho vymenit. Vypinanie ma byt hladke, ma to vplyv aj na tras pri nizkych otackach. Pokial sa pri vypinani netrasie, bude to horny lavy alebo pravy silentblok.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Zdravim, poradi mi nekdo? Koupil jsem grande punto 1.4 8V v breznu, prevodovka byla od oleje, vypadalo to ze to tece z gufera prevodovky na leve strane. Mel jsem to v servisu, gufero vymenili.. po cca 1 mesici jezdeni se zase zacali pod autem objevovat louzicky oleje. Vypadalo to ze opet tece gufero na leve strane. mam to ted u mechanika, s tim ze jsem chtel vymenit opet gufero, ale rekl mi ze u nej to pres vikend stalo na dilne a ani kapka, a ze gufero netece ale ze to tece nekde nahore u razeni ze je tam nekde nejaky o krouzek. Rekl jsem mu at to opravi, rekl ze to znamena vyndat celou prevodovku, pulit prevodovku.. a tudiz to nechce delat. poradi mi nekdo jestli rika pravdu? a jestli je mozny unik oleje jeste nekde z neceho jineho? Diky za Vase rady.
Vodopadkovo GP 1.4 8V Blue aus DEU
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Teče to kolem táhla řazení nahoře převodovky, je tam takový domek a v něm gufero myslim že 20x30x7.
Musí se převodovka odšroubovat z kastle a vyvěsit a celej domek vyndat na stůl.
Jinak ,že to po výměně přestane téct je tak 50 na 50, většinou je vyhrkaný i to vedení tyče řazení v tom hliníku.
Musí se převodovka odšroubovat z kastle a vyvěsit a celej domek vyndat na stůl.
Jinak ,že to po výměně přestane téct je tak 50 na 50, většinou je vyhrkaný i to vedení tyče řazení v tom hliníku.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic