Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Ok a mohol by mi niekto dat aj seriozne odpovede na moje otazky? Hlavne aky olej sa tam aj ma dat alebo aky tam je.
Vid prispevok vyzsie
Vid prispevok vyzsie
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Olej tam ide podla bro?urky:
TUTELA CAR TECHNYX (Syntetický olej triedy SAE 75W-85, ktorý spĺňa
po?iadavky API GL4 PLUS)
Pre 1.4 je tam udaj 1.5L, pre 1.4 16v udaj 1,7L...
Neviem ako to je na tvojej prevodovke.. ja mam 6-kvalt
Ja ako mam silentblok čo dr?i motor a prevodovku... tak tade z hora dolievam olej... (je to pod vaničkou baterky)
Z boku tu?ím zo zadu je kontrolny ?rob... kvoli naplni a hladiny..
a z dola je vypustny ?rob...
TUTELA CAR TECHNYX (Syntetický olej triedy SAE 75W-85, ktorý spĺňa
po?iadavky API GL4 PLUS)
Pre 1.4 je tam udaj 1.5L, pre 1.4 16v udaj 1,7L...
Neviem ako to je na tvojej prevodovke.. ja mam 6-kvalt
Ja ako mam silentblok čo dr?i motor a prevodovku... tak tade z hora dolievam olej... (je to pod vaničkou baterky)
Z boku tu?ím zo zadu je kontrolny ?rob... kvoli naplni a hladiny..
a z dola je vypustny ?rob...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
dnes som absolvoval vymenu gufero tesneni na poloosach. to co som zistil ma riadne nasralo.
od novoty som mal obidve zle nasadene a casom sa obrusili. jedno gufero bolo dokonca pokrivene a nabuchane kladivom (tym padom sa guma poskodila) a samozrejme strunka tam uz ani nebola!!! a to tieklo najviac. pekne ma to vytocilo!!! gufera stali 10eur PAAR a robota trvala 4 hodiny fotky dodam.
olej v prevodovke bol cierny a po vymene za original tmavocerveny prevodovka stichla a ide aj lahsie radit. s naplne 1,7 litra ktora tam mala byt mi vytieklo 0,6litra
no proste KRAAASA.
od novoty som mal obidve zle nasadene a casom sa obrusili. jedno gufero bolo dokonca pokrivene a nabuchane kladivom (tym padom sa guma poskodila) a samozrejme strunka tam uz ani nebola!!! a to tieklo najviac. pekne ma to vytocilo!!! gufera stali 10eur PAAR a robota trvala 4 hodiny fotky dodam.
olej v prevodovke bol cierny a po vymene za original tmavocerveny prevodovka stichla a ide aj lahsie radit. s naplne 1,7 litra ktora tam mala byt mi vytieklo 0,6litra
no proste KRAAASA.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
No prostě italský šmejd1nekros1 píše:dnes som absolvoval vymenu gufero tesneni na poloosach. to co som zistil ma riadne nasralo.
od novoty som mal obidve zle nasadene a casom sa obrusili. jedno gufero bolo dokonca pokrivene a nabuchane kladivom (tym padom sa guma poskodila) a samozrejme strunka tam uz ani nebola!!! a to tieklo najviac. pekne ma to vytocilo!!! gufera stali 10eur PAAR a robota trvala 4 hodiny fotky dodam.
olej v prevodovke bol cierny a po vymene za original tmavocerveny prevodovka stichla a ide aj lahsie radit. s naplne 1,7 litra ktora tam mala byt mi vytieklo 0,6litra
no proste KRAAASA.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
zdravim vas chlapci chcem vas poprosit o radu, riadiaca paka mi v netrale ostava zaseknuta vpravo alebo vlavo vrati sa bud s malou pomocou alebo niekedy sa vrati aj sama radit rychlosti sa daju normalne, len pri podradovani z 5 do 4 napriklad to robi trosku problemy ako keby nemohlo trafit presne na 4 viete mi prosim poradit kde moze byt zrada dakujem velmi pekne
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Vyměnit/promazat lanovodybisto89 píše:zdravim vas chlapci chcem vas poprosit o radu, riadiaca paka mi v netrale ostava zaseknuta vpravo alebo vlavo vrati sa bud s malou pomocou alebo niekedy sa vrati aj sama radit rychlosti sa daju normalne, len pri podradovani z 5 do 4 napriklad to robi trosku problemy ako keby nemohlo trafit presne na 4 viete mi prosim poradit kde moze byt zrada dakujem velmi pekne
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
este doplnim jarouska: treeba sa tomu co najskorej venovat pretoze tym namahanim hrozi zodratie lankovodu a potom sa roztrhne a nezaradis nic. ked su este nerozstrapkane tak staci premazat a ked uz su nacate tak jednoznacne vymena.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Ahoj,
prosím můžete mi někdo poradit kde nejlépe sehnat převodovku? Převodovka začíná být víc hlučná u jedničky.Takže to zřejmě bude chtít vyměnit.Mam najeto 258tisíc. Poradíte mi kde se dá sehnat funkční převodovka na Grande Punto rok výroby 2005 obsah 1,2 5-kvalt? Nevím zda mam vrazit peníze do opravy nebo zkusit na vrakovišti.
prosím můžete mi někdo poradit kde nejlépe sehnat převodovku? Převodovka začíná být víc hlučná u jedničky.Takže to zřejmě bude chtít vyměnit.Mam najeto 258tisíc. Poradíte mi kde se dá sehnat funkční převodovka na Grande Punto rok výroby 2005 obsah 1,2 5-kvalt? Nevím zda mam vrazit peníze do opravy nebo zkusit na vrakovišti.
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
ako zistim ci su tie lankovody roztrapkane kde to najdem a ako ich teda aj premazem, chvilku to robilo potom prestalo teraz to robi znova nemoze tam chybat aj olej ? dakujem
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Ved vymen olej v prevodovke a zbadas ako je na tom prevodovke treba tiez pozornost venovat a menit tam olej.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Prevodovku by som hladal na vrakovisku alebo inzeratoch; jeden som nasiel, kde ponukali moju 5kv. JTD len za 130eur.
Lanovody sa v principe nijak nedaju prezriet, lebo lanovod je puzdreny a vidiet z neho len tuhe kovove konce.
Mne lanovod praskol pred mesiacom a menil som ho (druhovyroba za 34Eur, origo tusim 68). Jeden z lanovodov (ver. 1,3JTD,ale ostatne asi nebudu inak) je vyberovy (selezione), druhy je zaradzovaci (po taliansky najdete v Eperi). Mne praskol ten zaradzovaci a prave ten dlhodobo robil problemy.
Problem rozstrapkaneho, ci este len nafuknuteho lanka (klasicke lanko ako brzdove na biku, iba s 3x priemerom) sa prejavuje tak, ze paka ma makky chod na prednych dorazoch Neskor, ked lanka zacnu praskat, a to ste uz len par desiatok preradeni od prasknutia, budete pocut chrapcanie v lanovode pri preradzovani. Neskor, ked praskne este viac drotikov, bude paka klast odpor pri radeni 2,4 a bude mat velky pruzny doraz - tlacite na hrcu skrcenych drotikov. Nie dlho na to nezaradite 2,4 ale iba 1,3,5. Potom sa vam moze stat, ze este zmaknete 40km v noci ako ja a nasledne to uz len zaparkujete na kopci s pakou volne behajucou. Je zaujimave, ze ten druhy lanovod funguje bezproblemovo.
Co som zistil az po vymene lanovodu - ten majitel predtym uz mal problemy s tuhnucou pakou a nemoznostou zaradit a vdaka zurivemu trepaniu s pakou vyklepal kulisu a paka sa teraz volne trasie a tiez som zistil, ze vlastne 95tis. km som jazdil s poskodenym lanovodom.
Takze - pokial paka iba tuhne - premazat (najlepsie nejaku vazelinu, lebo zvonku izoluje proti spine, ale najprv nieco tekute, napr. olej na retaze; nie silikonovy, ten ma kratkodoby efekt)
- pokial uz mate niektory zo symptomov - vymenit lanovod tak ci tak s tomu nevyhnete a usetrite sa nahlych problemov.
Olej v prevodovke mi pri vymene poloosi servisak pozeral a vravel, ze je ciry a nepotrebuje vymenu (tiez som chcel menit). Auto ma prave 246tis.km.
Lanovody sa v principe nijak nedaju prezriet, lebo lanovod je puzdreny a vidiet z neho len tuhe kovove konce.
Mne lanovod praskol pred mesiacom a menil som ho (druhovyroba za 34Eur, origo tusim 68). Jeden z lanovodov (ver. 1,3JTD,ale ostatne asi nebudu inak) je vyberovy (selezione), druhy je zaradzovaci (po taliansky najdete v Eperi). Mne praskol ten zaradzovaci a prave ten dlhodobo robil problemy.
Problem rozstrapkaneho, ci este len nafuknuteho lanka (klasicke lanko ako brzdove na biku, iba s 3x priemerom) sa prejavuje tak, ze paka ma makky chod na prednych dorazoch Neskor, ked lanka zacnu praskat, a to ste uz len par desiatok preradeni od prasknutia, budete pocut chrapcanie v lanovode pri preradzovani. Neskor, ked praskne este viac drotikov, bude paka klast odpor pri radeni 2,4 a bude mat velky pruzny doraz - tlacite na hrcu skrcenych drotikov. Nie dlho na to nezaradite 2,4 ale iba 1,3,5. Potom sa vam moze stat, ze este zmaknete 40km v noci ako ja a nasledne to uz len zaparkujete na kopci s pakou volne behajucou. Je zaujimave, ze ten druhy lanovod funguje bezproblemovo.
Co som zistil az po vymene lanovodu - ten majitel predtym uz mal problemy s tuhnucou pakou a nemoznostou zaradit a vdaka zurivemu trepaniu s pakou vyklepal kulisu a paka sa teraz volne trasie a tiez som zistil, ze vlastne 95tis. km som jazdil s poskodenym lanovodom.
Takze - pokial paka iba tuhne - premazat (najlepsie nejaku vazelinu, lebo zvonku izoluje proti spine, ale najprv nieco tekute, napr. olej na retaze; nie silikonovy, ten ma kratkodoby efekt)
- pokial uz mate niektory zo symptomov - vymenit lanovod tak ci tak s tomu nevyhnete a usetrite sa nahlych problemov.
Olej v prevodovke mi pri vymene poloosi servisak pozeral a vravel, ze je ciry a nepotrebuje vymenu (tiez som chcel menit). Auto ma prave 246tis.km.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Prosím Vás kolegové,
nemáte někdo při ruce příručku - potřeboval bych zjistit typ převodového oleje pro 5° převodovku GP 1,4T-jet, r.v. 2008 ...?
Vim, že nebyl pro všechny modely stejný, ale založili jsme si někam knížku a potřebuji ho objednat na výměnu...
nemáte někdo při ruce příručku - potřeboval bych zjistit typ převodového oleje pro 5° převodovku GP 1,4T-jet, r.v. 2008 ...?
Vim, že nebyl pro všechny modely stejný, ale založili jsme si někam knížku a potřebuji ho objednat na výměnu...
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Takže je to Tutela Technyx.
Re: Převodovka a řazení (dotazy, rady, závady,...)
Ten se leje do většiny převodovek ve Fiatech. 75W80. Záleží, jakou výkonovou specifikaci má mít pro T-jet. Technyx je API GL4, car ZC 75 je API GL 5.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV