Stránka 1 z 2
Napájení elektrických zásuvek
Napsal: pát črc 24, 2009 13:29
od Petr
V?em dobrý den, chci se vás v?ech zeptat, zda máte elektrické zásuvky napájené pouze při zapnutém zapalování, nebo trvale. Já mám pouze jednu zásuvku na středovém tunelu, napájena je pouze kdy? zapnu zapalování, co? je podle mě dost ne??astné ře?ení, byl jsem zvyklý si přes noc v předchozím autě dobíjet mobil nebo fo?ák (na místech kde není přístup k el. síti 230V). Zajímá mě příplatková zásuvka v kufru (já ji nemám), je napájená tak jako ta na tunelu, nebo jde do ní stálé napájení? Nechával jste si ji někdo dodatečně dodělat nebo ji dodělával svépomocí?
Napsal: pát črc 24, 2009 15:55
od 1nekros1
ja som sa uz na to pytal tiez vo fiate kedze ja tiez chodim prec a potrebujem sem - tam nieco dobyt popripade nosim casto v kufri autochladnicku a nechce sa mi stale natahovat kable.
no spet k veci zadna zasuvka je tiez tak isto napajana ako predna a aj ked si ju das napojit (tu vzadu myslim) tak ti ju napoja s prednej. ja som to spravil inak kupil som si tu zasuvku co je v predu a dal ju dozadu + som natiahol + kabel cez cele auto az dopredu k baterke a tam cez poistku zapojil. a teraz som len spokojny.
Napsal: pát črc 24, 2009 16:40
od Jarouš
1nekros1 píše:ja som sa uz na to pytal tiez vo fiate kedze ja tiez chodim prec a potrebujem sem - tam nieco dobyt popripade nosim casto v kufri autochladnicku a nechce sa mi stale natahovat kable.
no spet k veci zadna zasuvka je tiez tak isto napajana ako predna a aj ked si ju das napojit (tu vzadu myslim) tak ti ju napoja s prednej. ja som to spravil inak kupil som si tu zasuvku co je v predu a dal ju dozadu + som natiahol + kabel cez cele auto az dopredu k baterke a tam cez poistku zapojil. a teraz som len spokojny.
pro zadní zásuvku montovanou ve výrobě je dal?í pojistkový box schovaný na levé straně v kufru pod kobercem. Ten je napojen na trvalý přívod 12+ přímo z baterky. Tak?e předpokládám, ?e origo zadní zásuvka by mohla být napájená trvale, případně úprava na tuto funkci nebude slo?itá.
Pokud v?ak zásuvku do kufru dodělává?, je dobré napojit 12V+ na přívod k posilovači řízení. Ten je přiveden přímo přes pojistku z baterky a tím pádem není nutno ře?it průchod vedení do motorového prostoru.
Napsal: pát črc 24, 2009 16:47
od benja
Jarou? píše:1nekros1 píše:ja som sa uz na to pytal tiez vo fiate kedze ja tiez chodim prec a potrebujem sem - tam nieco dobyt popripade nosim casto v kufri autochladnicku a nechce sa mi stale natahovat kable.
no spet k veci zadna zasuvka je tiez tak isto napajana ako predna a aj ked si ju das napojit (tu vzadu myslim) tak ti ju napoja s prednej. ja som to spravil inak kupil som si tu zasuvku co je v predu a dal ju dozadu + som natiahol + kabel cez cele auto az dopredu k baterke a tam cez poistku zapojil. a teraz som len spokojny.
pro zadní zásuvku montovanou ve výrobě je dal?í pojistkový box schovaný na levé straně v kufru pod kobercem. Ten je napojen na trvalý přívod 12+ přímo z baterky. Tak?e předpokládám, ?e origo zadní zásuvka by mohla být napájená trvale, případně úprava na tuto funkci nebude slo?itá.
Pokud v?ak zásuvku do kufru dodělává?, je dobré napojit 12V+ na přívod k posilovači řízení. Ten je přiveden přímo přes pojistku z baterky a tím pádem není nutno ře?it průchod vedení do motorového prostoru.
zadní origo zásuvka není napájená trvale ale pouze při otočení klíčku v zapalování.. mám origo zástračku a mám na ni napojený Rem. od tuby
Napsal: pát črc 24, 2009 16:48
od .bany
neni je tez pres klicek,kazdopadne nevim jak ostatni ale ja mel v zadu u lampicky v kufru rovnou vyvrtanou diru a za deklem schovanej konektor kterej byl pro pripojeni zapalovace,jen sem zasunul a facha to ...
Napsal: pát črc 24, 2009 16:53
od Jarouš
.bany píše:neni je tez pres klicek,kazdopadne nevim jak ostatni ale ja mel v zadu u lampicky v kufru rovnou vyvrtanou diru a za deklem schovanej konektor kterej byl pro pripojeni zapalovace,jen sem zasunul a facha to ...
vyvrtanou díru tam mám taky, ale konektor u? ne. Tak?e smůla. Pokud tam má někdo zásuvku z výroby a funguje taky jen na klíč, není nic jednodu??ího, ne? přepojit dráty v pojistkové skříni na trvalé 12V +
Napsal: pát črc 24, 2009 16:55
od .bany
neslo by treba napojit + z lampicky v kufru?
Napsal: pát črc 24, 2009 16:57
od Jarouš
.bany píše:neslo by treba napojit + z lampicky v kufru?
ne?lo, tenké dráty a slabá hodnota pojistky.
Napsal: pát črc 24, 2009 17:00
od .bany
tak jo to sem neskoumal pac sem to nemusel resit

Napsal: stř črc 29, 2009 23:09
od dony
... hlavně pozor na odběrově náročné zařízení,např vysavač

Napsal: pon srp 10, 2009 22:58
od Petr
Jarou? píše:1nekros1 píše:ja som sa uz na to pytal tiez vo fiate kedze ja tiez chodim prec a potrebujem sem - tam nieco dobyt popripade nosim casto v kufri autochladnicku a nechce sa mi stale natahovat kable.
no spet k veci zadna zasuvka je tiez tak isto napajana ako predna a aj ked si ju das napojit (tu vzadu myslim) tak ti ju napoja s prednej. ja som to spravil inak kupil som si tu zasuvku co je v predu a dal ju dozadu + som natiahol + kabel cez cele auto az dopredu k baterke a tam cez poistku zapojil. a teraz som len spokojny.
pro zadní zásuvku montovanou ve výrobě je dal?í pojistkový box schovaný na levé straně v kufru pod kobercem. Ten je napojen na trvalý přívod 12+ přímo z baterky. Tak?e předpokládám, ?e origo zadní zásuvka by mohla být napájená trvale, případně úprava na tuto funkci nebude slo?itá.
Pokud v?ak zásuvku do kufru dodělává?, je dobré napojit 12V+ na přívod k posilovači řízení. Ten je přiveden přímo přes pojistku z baterky a tím pádem není nutno ře?it průchod vedení do motorového prostoru.
Díky za va?e reakce, mám dal?í dotazy, na 1nekros1e a na Jarou?e. Chlapi, obě vámi popisovaná ře?ení se mi líbí, 1nekros1ovo se mi zdá dobré tím, ?e je zásuvka zapojena zcela odděleně na vlastní pojistku, Jarou?ovo zase tím, ?e není třeba tahat kabel do motorového prostoru, jak ji? sám napsal.
1. dotaz na 1nekros1e: Kudy si táhnul kabel z motorového prostoru a kam si umístil pojistku, přímo na baterku na volnou pozici, nebo do pouzdra na kabel?
2. dotaz na Jarou?e: Nemohu nikde v dokumentaci najít, kde je v kabině posilovač připojen, pokud si u? na přívod k posilovači něco připojoval, prosím, zda mi to mů?e? podrobněji popsat, jak si to technicky provedl. Pojistku bych potom umístil asi do pouzdra na kabel, ?e jo? Zásuvku chci jistit 20A pojistkou.
3. dotaz pro oba: Kudy vést kabel k zásuvce v kufru, po levé straně pod prahovými plastovými kryty?
Napsal: úte srp 11, 2009 17:08
od Jarouš
Petr píše:Jarou? píše:1nekros1 píše:ja som sa uz na to pytal tiez vo fiate kedze ja tiez chodim prec a potrebujem sem - tam nieco dobyt popripade nosim casto v kufri autochladnicku a nechce sa mi stale natahovat kable.
no spet k veci zadna zasuvka je tiez tak isto napajana ako predna a aj ked si ju das napojit (tu vzadu myslim) tak ti ju napoja s prednej. ja som to spravil inak kupil som si tu zasuvku co je v predu a dal ju dozadu + som natiahol + kabel cez cele auto az dopredu k baterke a tam cez poistku zapojil. a teraz som len spokojny.
pro zadní zásuvku montovanou ve výrobě je dal?í pojistkový box schovaný na levé straně v kufru pod kobercem. Ten je napojen na trvalý přívod 12+ přímo z baterky. Tak?e předpokládám, ?e origo zadní zásuvka by mohla být napájená trvale, případně úprava na tuto funkci nebude slo?itá.
Pokud v?ak zásuvku do kufru dodělává?, je dobré napojit 12V+ na přívod k posilovači řízení. Ten je přiveden přímo přes pojistku z baterky a tím pádem není nutno ře?it průchod vedení do motorového prostoru.
Díky za va?e reakce, mám dal?í dotazy, na 1nekros1e a na Jarou?e. Chlapi, obě vámi popisovaná ře?ení se mi líbí, 1nekros1ovo se mi zdá dobré tím, ?e je zásuvka zapojena zcela odděleně na vlastní pojistku, Jarou?ovo zase tím, ?e není třeba tahat kabel do motorového prostoru, jak ji? sám napsal.
1. dotaz na 1nekros1e: Kudy si táhnul kabel z motorového prostoru a kam si umístil pojistku, přímo na baterku na volnou pozici, nebo do pouzdra na kabel?
2. dotaz na Jarou?e: Nemohu nikde v dokumentaci najít, kde je v kabině posilovač připojen, pokud si u? na přívod k posilovači něco připojoval, prosím, zda mi to mů?e? podrobněji popsat, jak si to technicky provedl. Pojistku bych potom umístil asi do pouzdra na kabel, ?e jo? Zásuvku chci jistit 20A pojistkou.
3. dotaz pro oba: Kudy vést kabel k zásuvce v kufru, po levé straně pod prahovými plastovými kryty?
ad 2) kdy? sundá? kryt na vnitřní pojistky vlevo od volantu, tak tam uvidí? pod pojistkovým boxem silný červený kablík. A ten vede a? ke konektoru motoru posilovače. Ten je nad pedálovou skupinou. já napojoval ?ivení subwooferu přímo do toho konektoru (naletováním)
ad3) jo, vlevo pod prahovými li?tami a dál do kufru společně s tunelem, ve kterém je celý svazek k zadním světlům atd...
Napsal: stř srp 12, 2009 15:23
od 1nekros1
Petr píše:Jarou? píše:1nekros1 píše:ja som sa uz na to pytal tiez vo fiate kedze ja tiez chodim prec a potrebujem sem - tam nieco dobyt popripade nosim casto v kufri autochladnicku a nechce sa mi stale natahovat kable.
no spet k veci zadna zasuvka je tiez tak isto napajana ako predna a aj ked si ju das napojit (tu vzadu myslim) tak ti ju napoja s prednej. ja som to spravil inak kupil som si tu zasuvku co je v predu a dal ju dozadu + som natiahol + kabel cez cele auto az dopredu k baterke a tam cez poistku zapojil. a teraz som len spokojny.
pro zadní zásuvku montovanou ve výrobě je dal?í pojistkový box schovaný na levé straně v kufru pod kobercem. Ten je napojen na trvalý přívod 12+ přímo z baterky. Tak?e předpokládám, ?e origo zadní zásuvka by mohla být napájená trvale, případně úprava na tuto funkci nebude slo?itá.
Pokud v?ak zásuvku do kufru dodělává?, je dobré napojit 12V+ na přívod k posilovači řízení. Ten je přiveden přímo přes pojistku z baterky a tím pádem není nutno ře?it průchod vedení do motorového prostoru.
Díky za va?e reakce, mám dal?í dotazy, na 1nekros1e a na Jarou?e. Chlapi, obě vámi popisovaná ře?ení se mi líbí, 1nekros1ovo se mi zdá dobré tím, ?e je zásuvka zapojena zcela odděleně na vlastní pojistku, Jarou?ovo zase tím, ?e není třeba tahat kabel do motorového prostoru, jak ji? sám napsal.
1. dotaz na 1nekros1e: Kudy si táhnul kabel z motorového prostoru a kam si umístil pojistku, přímo na baterku na volnou pozici, nebo do pouzdra na kabel?
2. dotaz na Jarou?e: Nemohu nikde v dokumentaci najít, kde je v kabině posilovač připojen, pokud si u? na přívod k posilovači něco připojoval, prosím, zda mi to mů?e? podrobněji popsat, jak si to technicky provedl. Pojistku bych potom umístil asi do pouzdra na kabel, ?e jo? Zásuvku chci jistit 20A pojistkou.
3. dotaz pro oba: Kudy vést kabel k zásuvce v kufru, po levé straně pod prahovými plastovými kryty?
cau peter ano ja som pekne dal ocko na volnu poziciu v krabicke co je na baterke a zatiahol skrutkou nechcel som nic letovat a davat to na nieco ine chcel som to priamos baterky a nechcel som to mat spinane klucom!!!! a poistku som skoval medzi baterku a poistkovu skrinku.
Napsal: stř srp 12, 2009 18:03
od Petr
Díky za odpovědi. 1nekros1i, je?tě mi prosím napi?, kudy si protáhl kabel z motorového prostoru? Po stávajícím kabelovém svazku?
Napsal: stř srp 12, 2009 20:20
od 1nekros1
Petr píše:Díky za odpovědi. 1nekros1i, je?tě mi prosím napi?, kudy si protáhl kabel z motorového prostoru? Po stávajícím kabelovém svazku?
ano tak s vnutra som si prestrcil tvrdy drotik von a pekne pri origos kablikoch aj cez prechodku som potiahol kablik von mozem ti to cvaknut ak chces.