ESP

Vše okolo řízení, náprav, kol, brzd, tlumičů, atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

ESP

Příspěvek od misha »

Nekde jsem cetl, aby auto mohlo mit ESP, je nutne mit na vsech kolech kotouce.

Na tomto aute
http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... to/7134886
se zdaji byt vzadu bubny a presto prodavajici uvadi ESP
Treba jsem slepy, ale nevidim trmeny, tak usuzuji, ze auto ma bubny. O to vic me zarazi, ze verze sport s 66kW JTDckem ma vzadu bubny!

Muzete se mi k tomu nekdo zkusenejsi vyjadrit?
dik
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

ked si das do auta doplnkovu vybavu exp tak ti maju dat aj kotuce do zadu a verzia sport ma kotuce stale mne sa tiez vydi ze tam ma bubny ale neviem preco.doteraz co som videl sportaky (aj dislove) vsetky mali kotuce. aj fabia co ma ESP dostala kotuce dozadu.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: ESP a bubny

Příspěvek od Jarouš »

misha píše:Nekde jsem cetl, aby auto mohlo mit ESP, je nutne mit na vsech kolech kotouce.

Na tomto aute
http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... to/7134886
se zdaji byt vzadu bubny a presto prodavajici uvadi ESP
Treba jsem slepy, ale nevidim trmeny, tak usuzuji, ze auto ma bubny. O to vic me zarazi, ze verze sport s 66kW JTDckem ma vzadu bubny!

Muzete se mi k tomu nekdo zkusenejsi vyjadrit?
dik
Nevidím důvod proč by nemohlo mít auto s bubnovýma brzdama vzadu montované ESP. ESP je pouze SW zále?itost pracující na bázi systému ABS (elektronika a čerpadlo) Jediné co by mohlo tomuto spojení bránit, je nemo?nost zásahu ESP do systému ruční brzdy (mechanický bez závislosti na hydraulickém okruhu provozní brzdy)

Co se týče bubnových brzd vzadu, není to nic podřadného. Dne?ní konstrukce bubnových brzd má dostatečnou účinnost, navíc vzadu není maximální brzdný účinek nutný (ani vhodný), proto?e vlivem klopného momentu při br?dění dochází k významnému odlehčení zadní nápravy. Auto je navíc vybaveno EBD systémem (elektronické rozdělení brzdné síly mezi nápravy), který "posílá" do zadních brzd ni??í tlak (při br?dění na mezích adheze)

Pokud srovnám výhody bubnu vzadu oproti kotoučům: levněj?í ře?ení, vy??í ?ivotnost dílů vlivem uzavření prvků bzdy uvnitř bubnu a tím men?ímu zneči?tění.
a nevýhody: hor?í odvod tepla, komplikovaněj?í kontrola stavu brzdových komponent, vy??í hmotnost neodpru?ených hmot.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
dony
Profík
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Bydliště: Čáslav ČR

Příspěvek od dony »

... děkujeme :D
Obrázek
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Jenom takový dodatek, motor 1,3 16V Sport má vzadu bubny od výroby. KOtouce vzadu jsou jenom u 1.4 16V, pak turba a 1,9
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

dony píše:... děkujeme :D
:lol: není zač.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

a holl hilder dokaze zabrzdit i bubny? myslel jsem ze se zabrzduji zadni kola v kopci ...
dony
Profík
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Bydliště: Čáslav ČR

Příspěvek od dony »

... hill holder je bezvadná věc a dle mého brzdí obě nápravy a funguje v obou směrech (při rozjezdu vpřed i vzad)
Obrázek
dony
Profík
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Bydliště: Čáslav ČR

Příspěvek od dony »

... auto se toti? vůbec nezhoupne při rozjezdu,tak?e je to myslím jasné :arrow:
Obrázek
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

misha píše:a holl hilder dokaze zabrzdit i bubny? myslel jsem ze se zabrzduji zadni kola v kopci ...
..a proč by nedokázal? prostě čerpadlo od ABS natlačí kapalinu do zadních brzd. V tom není ?ádný rozdíl mezi bubnem a kotoučem
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

ok, dik a sry za hloupe dotazy, myslel jsem ze ta elektronika spolupracuje jen s kotoucema...
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

I zde se odrá?í nezdravá cenová politika Fiatu:

Obrázek
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše:I zde se odrá?í nezdravá cenová politika Fiatu:

Obrázek
..u? si samozřejmě nikdo nedal práci s vyhledáním informace, jestli v?echny značky nabízejí v rámci ESP i dal?í nástavby (ASR, Hill Holder) :idea:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
p.jurencak
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: pon pro 06, 2010 23:08
Bydliště: CZ, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

HBA

Příspěvek od p.jurencak »

Zdravím,
mám dotaz ohledně HBA. Někde jsem se dočetl ?e musí být auto vybaveno ESP aby mohlo mít HBA. Zdá se mi to nelogický, kdyby to bylo podmíněný ABSkem tak bych to pochopil, potřebuje to nějakou ŘJ a čerpadlo který to tam pořádně natlačí. Ale proč ESP? Tak?e jak to ve skutečnosti je? :)
Fiat Punto 0.9T TwinAir
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: HBA

Příspěvek od Teddy86 »

p.jurencak píše:Zdravím,
mám dotaz ohledně HBA. Někde jsem se dočetl ?e musí být auto vybaveno ESP aby mohlo mít HBA. Zdá se mi to nelogický, kdyby to bylo podmíněný ABSkem tak bych to pochopil, potřebuje to nějakou ŘJ a čerpadlo který to tam pořádně natlačí. Ale proč ESP? Tak?e jak to ve skutečnosti je? :)
ABS + EBD standartne do vsech verzi a motorizaci.
ESP + ASR / MSR, HBA a Hill Holder za priplatek od motorizace 1,4 16v a 1,3 MultiJet 16v u verze Dynamic. U verze Sport to bylo standartne.
Obrázek
Odpovědět