Stránka 5 z 7

Napsal: úte lis 10, 2009 10:52
od Macek
v servise mě vy?la výměna brzdovky na 371kc tak proč se s tím dupat kdy? předpokládám ?e stejně nemá? odsávačku...

Napsal: úte lis 10, 2009 10:52
od Jarouš
dony píše:... ano,je to v příručce,tam jsem také vyčetl info o minerální a syntetické brzdovce.
... ov?em já se ptám na alternativu,proto?e jdu teď brzdovku měnit,mů?u koupit na pumpě nějakou DOT-4 a bez problému ji vyměnit :?:
... Jarou?i reaguj,nebo Tě naprá?ím,?e si se na mě vy.... s odpočívadlem :lol: :lol: :lol:
DOT 4 8) minerální snad byla je?tě červená brzdovka. Od té doby je to v?echno syntetika. Li?í se to jen bodem varu.

Napsal: úte lis 10, 2009 16:05
od milhaus
Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3

Napsal: úte lis 10, 2009 17:00
od Jarouš
milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.

TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.

Tečka! :wink:

Napsal: úte lis 10, 2009 19:38
od Honza°
Jarou? píše:
milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.

TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.

Tečka! :wink:
a za tečkou tři tečky a pokračuju :lol: Měl jsem je?tě tu čest s DOT 5.1 (která má oproti čtyřce o asi 50°C vy??í bod varu)..osobně jsem rozdíl mezi DOT 4 a DOT 5.1 nezaznamenal.. Zkou?el jsem to na cyklo brzdách.. Sice kolo neni auto ale.. :D Jo a nedoporučuje se to prý míchat..sly?el jsem to tak to posílám dám..nějakej hlub?í praktickej význam nemíchání nevim..

Napsal: úte lis 10, 2009 20:23
od Jarouš
Honza° píše:
Jarou? píše:
milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.

TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.

Tečka! :wink:
a za tečkou tři tečky a pokračuju :lol: Měl jsem je?tě tu čest s DOT 5.1 (která má oproti čtyřce o asi 50°C vy??í bod varu)..osobně jsem rozdíl mezi DOT 4 a DOT 5.1 nezaznamenal.. Zkou?el jsem to na cyklo brzdách.. Sice kolo neni auto ale.. :D Jo a nedoporučuje se to prý míchat..sly?el jsem to tak to posílám dám..nějakej hlub?í praktickej význam nemíchání nevim..
Nějak nechápu smysl tvého příspěvku... Já odpovídal na donyho dotaz jaká brzdovka se leje do GP. Nikdo tu nesrovnával kapaliny o různých DOT, nedejbo?e "jízdní" rozdíl mezi nima. Tím méně při pou?ití v brzdách na bicyklu.. :lol:

Tak?e moje odpověď před "tečkou" je prostou citací norem, které vy?aduje výrobce vozu ve vztahu k náplni brzd.

Napsal: úte lis 10, 2009 21:55
od Honza°
Jarou? píše: Nějak nechápu smysl tvého příspěvku... Já odpovídal na donyho dotaz jaká brzdovka se leje do GP. Nikdo tu nesrovnával kapaliny o různých DOT, nedejbo?e "jízdní" rozdíl mezi nima. Tím méně při pou?ití v brzdách na bicyklu.. :lol:

Tak?e moje odpověď před "tečkou" je prostou citací norem, které vy?aduje výrobce vozu ve vztahu k náplni brzd.
Jenom jsem chtěl Donymu dodat ?e pokud by chtěl něco lep?ího ne? DOT 3 nebo 4 o co mu pravděpodobně ?lo (nevim?) tak ?e nemá cenu si nad tim lámat hlavu. Teď u? taky tečka. :D

Napsal: úte lis 10, 2009 22:33
od dony
... pánové děkuji za vyčerpávající odpovědi,v?dy? já stejně skoro nebrzdím,tak bych tam mohl dát klidně vodu :shock:

Napsal: čtv pro 31, 2009 16:05
od Jirka
Tak mi při br?dění stra?ně piskali zadní brzdy, nedalo mi to tak jsem to rozhodil ?e to vyčistim a k mému překvapení jedna brzdová čelist na plech a je?tě na lévém zadním kole trochu teče brzdový vále?ek.
Chtěl jsem se zeptat jestli u? jste to někdo měnil , já mám najeto 38500 a to mi připadá dost brzy :(

Napsal: pát led 01, 2010 9:33
od Dušan
Jirka píše:Chtěl jsem se zeptat jestli u? jste to někdo měnil , já mám najeto 38500 a to mi připadá dost brzy :(
To mně připadá taky trochu brzy.
Jako by se Ti to "o?ůchalo" neustálým přibr?ďováním ...

Napsal: pát led 01, 2010 9:37
od Jirka
To mě taky napadlo, ale nepřibr?duje.

Napsal: pát led 01, 2010 10:38
od Jarouš
38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.

Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta :D )

Napsal: pát led 01, 2010 11:09
od milhaus
Já jsem měnil komplet brzdy při 80 000 ( kotouče, desky, bubny, čelisti )Ale měl jsem je sjeté rovnoměrně, mo?ná jen předek byl trochu víc na jedné straně .Brzdové válečky byly v dobrém stavu ani nebyla nikde mastnota.

Napsal: pát led 01, 2010 17:44
od Jirka
Jarou? píše:38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.

Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta :D )
Jak pí?e? nábě?ná čelist je sjetá více na obou stranách, na pravý skoro na plech neni tam ani 1mm a na levé u? začal vykukovat plech.
Co se týká toho mechanismu tak to jsem měl venku , chodí krásně, jediné co mě napadlo tak jestli tam není zátě?ový regulátor a není moc posunutý a pak by brzdil zadek moc, ale je?tě jsem tam nekoukal.

Napsal: pát led 01, 2010 18:02
od Jarouš
Jirka píše:
Jarou? píše:38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.

Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta :D )
Jak pí?e? nábě?ná čelist je sjetá více na obou stranách, na pravý skoro na plech neni tam ani 1mm a na levé u? začal vykukovat plech.
Co se týká toho mechanismu tak to jsem měl venku , chodí krásně, jediné co mě napadlo tak jestli tam není zátě?ový regulátor a není moc posunutý a pak by brzdil zadek moc, ale je?tě jsem tam nekoukal.
....?ádný zátě?ový regulátor tam není. V?echno si hlídá elektronika EBD (electronic brake distribution) v rámci systému ABS.