Stránka 24 z 27

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob črc 09, 2016 16:50
od Petazxr
.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob črc 09, 2016 17:12
od 1nekros1
ja mam na punte 230000km a nerobil som na nej repas ziadny... skorej som 2x mal problem s alternatorom a 1x s klima kompresorom.taktiez to moze robit aj kladka na klinovom remeni (ked stlacas remen tak nesmie sponovat sekano) a je to velmi podobny zvuk vychadzajuci s motora... pozri tie. uplne jednoducho zhod s nich remen a nastartuj ked to nebude robit mas to.... tie zvuky sa prenasaju ako keby na motor a aj ja som si myslel ze idu s motora...

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon zář 12, 2016 9:36
od zambrotta
zdravím, potřeboval bych nějaké objektivni zhodnocení mého auta. Asi před dvěma měsíci jsem koupil Grande Punto r.v. 11/2008 motor 1.4 16V 70kW najeto 170.000 km. Koupil jsem to v Nemecku. V 10.000 auto bylo předěláno na plyn (Lovato easy fast) přímo u dealera Fiat. Předtím jsem měl Punto 1.2 16V 59kW r.v. 2000. A teď k věci: pocitově se mně zda tento motor slabší jak me predchozi auto. Nejvíce mě zarazi, když nemám rychlost při výjezdu do kopce a mám tam dvojku, tak auto nechce vůbec jet. Máme u baráku takový trošku prudší kopec. Kdyz nejsem rozjety, tak to nechce vůbec jet. Jinak to není až tak hrozné. Když ho tocim, tak jede celkem fajn, ale toto mě dost zarazi. Proti starému Puntu je to dost jiné. Když se rozjedu tak to valí, ale treba jízda na tu dvojku je peklo. To se musím třeba rozjet na jedničku a vytočit aspoň na 4000 otáček aby pri přeřazení auto jelo. Když jsem to dovezl, tak jsem to trošku protáhl a hned se objevil problém. Nakonec to byla cívka ke svickam, kterou jsem nechal vyměnit a s tím i svíčky. Nechal jsem to delat ve Fiatu ve Zlíně. Měřili i tlaky na válcích a ty byly OK. Prosím tedy majitele toho motoru aby mi řekli, jestli je to normální a nebo ne. Nechal jsem po dovozu vyměnit olej, všechny filtry a brzdovou kapalinu. Když auto prepnu na benzin, tak jede trošku lépe, ale není to nějaká úplně radikální změna. Už to má taky nejaky nájezd, ale nemyslím si že to je úplně moc. Staré Punto mělo 215.000 km a jelo jak drak.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon zář 12, 2016 10:54
od 1nekros1
viem to presne zhodnotit pretoze priateka mala tvoje stare a ja som mal to co si si kupil teraz . je to tak ako vravis euro 2 vs euro 4s LPG spravi presne to co popisujes. odporucil by som ti ked tak na plyne pridat zmes trochu ale nesprtal by som sa v tom LPG ked to startuje bez problemou pretoze potom byvaju problemy so startom.
a inak aj LPG treba servisovat kazdych 90000km vymena membrany v splynovaci a 400000- 50000 repas strekovacou. tie gumycky stvrdnu na kamen casom a potom to ide vseliako.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon zář 12, 2016 11:50
od zambrotta
Tak to jsem rád, že to není nějaká závada. Jinak právě ten plyn funguje úplně normálně. Nepozoruji nějaké zacukání či špatné starty. Všechno šlape dobře. Četl jsem o nějakém čištění benzínových vstřikovačů ultrazvukem, že se to časem zanáší při ježdění na plyn, ale to by asi taky nějak cukalo nebo tak. No chtěl jsem nějaké srovnání od majitelů těchto motorů. Je to těžko, když to auto člověk nezná a neví jestli to chování je OK a nebo ne. Jen jsem byl trošku zklamaný z přechodu ze starého Punta. To valilo jak střela.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon zář 12, 2016 13:40
od tkupilik
Pri jezdeni na plyn jsou benzinovy vstrikovace odstaveny, tak jak by se mohli zanaset? 16V motor ma kone nahore, dole je to stejny jako 8V (nema kroutak). Uvedom si, ze GP je (? teda driv bylo) nejtezsi auto v kategorii nakupni taska, bude tak o 300 kilo tezsi nez stary punto. Naloz do nej 4 dospely chlapi a srovnavej :)
By oko muzes vykon zkontrolovat akceleraci 0-100, papirovy cas vetsinou dosahnout moc nejde, ale nemelo by to byt o moc pomalejsi nez 1s.
Kdyz jsem kupoval GP, tak na me zkusebni jizda zanechala podobny dojem, prelez jsem do nej ze swifta, to byl podobnej papirak jak stary punto a bylo to tvl, tjet snad takova zdechlina nebude, tak do toho teda jdu.. :)

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon zář 12, 2016 14:12
od zambrotta
Při dlouhodobém provozu na LPG nebo CNG, může docházet k zanášení palivové soustavy vozidla. Má to za následek provoz s minimem benzínu v nádrži nebo jízda s příliš starým benzínem. Naše firma disponuje moderním zařízením pro testování a následné ultrazvukové čištění většiny typů benzínových vstřikovačů. Při testu lze jednoduše zjistit zda-li je nějaký vstřikovač poškozený nebo ne. Po ultrazvukové lázni opět provádíme stejný test jako na začátku a vyhodnotíme výsledek opravy. To jsem našel na netu. Je to možná jen marketingový tah, ale to nemůžu posoudit. Nemám s tím zatím zkušenost. Jo a ještě jsem našel, že pohotovostní hmotnost starého Punta motor 1,2 44kW je 950kg a Grande Punta motor 1,2 48kW - 1005 kg. To není 300 kg. Právě, že jsem srovnával i váhu když jsem to řešil. Čekal jsem, že tam bude větší rozdíl.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon zář 12, 2016 15:46
od 1nekros1
hento co si sem skopiroval je kravina. len chcu s ludi peniaze vtiahnut.
praveze ked zacnes jazdit na benzine a spravis na nom cca 100km potom zistis ze ten motor sa aklimatizoval spat na benzin a pojde to trosku lepsie po prepnuti s plynu to ide vseliako. ma to za nasledok zmena mapy. urcite sa s este stretnes s cukanim pri starte.a to co tam pisu s tym benzinom ze to ide naprd ked je stary je pravda ked natankujes plnu benzinu a jazdis furt na plyn a za polroka nemines ten benzin tak to zacne ist cudne tiez ale ked tankujes furt plyn a obcas na dojazd mines trosku benzinu a raz za mesiac natankujes 5litrov noveho benzinu nikdy s tym problem nebudes mat.

ano potvrdzujem ked som do grande naalozil 4 ludi alebo do PUNTA 2 4ludi bol v tom rozdiel v prospech 1.4 s vecsim krutakom. ale pocitovo prazdne auto s vodicom ide lepsie 1.2 16V

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon črc 17, 2017 18:00
od metamor
Zdar , neviete aky vymenny interval oleja ma GP 1.4 16V 70KW ? 30 000km/1rok ? ci iny ?

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř črc 19, 2017 11:54
od 1nekros1
30000 a dva roky ale je to strasne moc odporucam tak 20000
hlavne dodrzuj tych 5w40

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte zář 12, 2017 10:35
od Katy
Po dlouhé době zdravím a ráda měla bych dotaz : máme doma GP 1,4 16v a včera se nám "uklepal" nebo prostě rozpadl kostřící/uzemňovací kabel minus od baterky co je na kastli ... to jsme opravili "za jízdy" v dešti, ale potom nám zůstávají svítit kontrolky SERVO (volant) - jenže servo funguje, a CHECK ENGINE - diagnostika hlásí kod P0230 primárni paliv.okruh (čerpadlo) - jenže čerpadlo jede, relátko k čerpadlu je taky ok.
+po smazání závad to naskočí znovu ... kde máme hledat problém ?
Může být ten kostřící kabel v pr...a nedává šťávu do těchto dvou zařízení (ten koupíme co nejdříve nový), nebo se podělalo něco v ŘJ, protože než jsme na závadu přišli tak jsme točili několikrát klíčkem a blikaly a hlásily všechny kontrolky pomocných prvků závady, nebo mohla přispět i voda/déšť ... ???
Do servisu to vozit nechceme, nikomu nevěříme jen sobě:))) už jsem forum prošla a odpověď nenašla.

ale vypadá to, že bude tím špatným kabelem - kostra je sfině, to vím:)
https://www.obd-codes.com/p0230

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř zář 13, 2017 10:09
od tkupilik
Ahoj, kostricim kabelem urcite zacni, spatna kostra znamena, ze veskere signaly co vedou do ECU jsou pak spatne vyhodnocene a napajeni cele palubni site neni stabilni.
Ta chyba bude znamenat neco jineho, ECU rozhodne neumi prodavet jakoukoliv diagnostiku palivoveho systemu. Urcite to neznamena ze je rozbita palivova pumpa. Sezen si a podivej se do ELEARNu co ta chyba znamena a jak se ma diagnostikovat / odstranit. Tohle ale resit az bude ta kostra opravena, je sance ze to zmizi samo.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát zář 15, 2017 12:26
od Katy
kostra nová a vše zmizelo :) doporučuji si zkontrolovat kabel ... nebylo to poprvé, co někoho takto kostra potrápila.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob zář 30, 2017 9:34
od martinpirat
Mám taky dotaz. když jedu pomalu a mám otáčky pod 2000 a potom prudce přidám plyn tak mi neco zarachotí od motoru jako by ventily na neutrál to nědělá. Jen když je motor v zátahu. po dosažení 2000 otáček to přestane. může mi někdoporadit co s tím ?

Grande punto 1.4 16v problém se startem

Napsal: úte lis 07, 2017 20:49
od pekicz
Zdravím borci,

koupil jsem před měsíce GP a mám s ním docela komplikace :/ Kupoval jsem ho s tím, že jsem věděl, že motor na volnoběh trošku cuká, ale nic zásadního (otáčky drží).

Vyměnil se silent blok motoru a zlepšilo se to, jen to pořád trošku cuká. Vyměnili se všechny filtry, olej, svíčky a pročistila se škrtící klapa a pořád to mírně cuká na volnoběh.

Nyní mi borec dělal rozvody a je to pořád stejné, ale ještě se přidalo to, že motor po nastartování napíše check engine a svítí porucha motoru. Nebo blíká porucha motoru. Svítí to pak celou jízdu. Když zastavím a motor je zahřáty a znovu nastartuju, tak se to už většinou nerozsvítí, ale za studena vždycky. Video venkovní teplota 12°C: https://www.youtube.com/watch?v=5c0IWaa8XKI (to complete si nevšímejte, aktualizoval jsem blue and me :D) + dokonce než se to zahřálo tak to i ztratilo výkon jak kdyby to jelo na tři válce + cítím po startu více benzínu bohatá směs.

Borec co mi dělal rozvody to hodil na diagnostiku: http://www.imgup.cz/image/L4wS A rozhodl se vyměnit čidlo tlaku sacího potrubí a všechny čtyři cívky + ještě tam dal aditivum na čištění ventilů nebo co. Výkon se asi zlepšil, ale připadá mi, že to auto je trošku líne v nižších otáčkách plyn reaguje spíše až na konci (ale to může být jen pocit). Jinak to tahá dobře prý, to zkoušel a na dvojku vytáhl 100 km/h. Takže stále zůstává problém s mírným cukáním na volnoběh a ta blikající nebo svítící kontrolka motoru po studenem startu.

Tento týden chce vyměnit lambda sondu, ale napsal mi něco ve stylu, že to je nejspíše špatná řídící jednotka.

Co si o tom myslíte? Přemýšlím, jestli to je tou řídící jednotkou, když to před rozvody nedělalo. Mohl je nějak zdupat?

Díky snad někdo pomůže :/.