Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

.bany píše:
Macek píše:
benja píše:motor jako takový přece nemá pamět..... dle mého názoru chod motoru otáčky v?e má na svědomí jednotka... tak mi to i bylo řečeno při koupi.. ?e je tam nějaká doba kdy se jednotka učí styl jízdy a po nějaké době tak prostě zůstane a podle toho se bude motor chovat...
tak tak, u? tady o tom myslím i probíhala diskuze ?e je to programovatelnou řídící jednotkou a pomů?e buď restart (nevím jestli stačí na chvilu odpojit jen baterku) anebo jezdit dlouhodobě jinak
baterka rozhodne nepomuze,nevimaze to ani chyby z pameti,to uz sem skousel,vim ze kolega na maree W tam to de ale grande uz to nebere
jaké chyby má? na mysli?
GP 1,4 16V SPORT
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Jako abyste vedeli, od zacatku jsem na motor nebral ohled stylem ted mam najeto 500km, muzu ho uz vytocit do 4000ot, ted mam 1000km, muzu do 5000 a pod. Proste motor dostaval zabrat od zacatku, protoze jsem ho chtel mit zajetej dobre, tzn. aby se mu otacky libily a ne a ve 4000 uz brecel, ze dal nechce. Uplne jsem kaslal na spotrebu a jezdil tri nadrze po sobe za 8,5l/100 coz je u tohoto motoru extrem, protoze to je kazdy stupen tocit minimalne na 4000ot. Ve fiatu v Olomouci me porad presvedcovali, ze ten motor je v poradku, ze tam je milion skrticich klapek kvuli norme euro 4, a ze ten motor je pocitove pridusen.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

vidis stejna znacka,kazda prodejna rika neco jinyho,ja si to taky nepamatuju ale rozhodne vim ze kdys sem mel najeto cca 5tis a vejs uz sem jezdil v pohode 160 a vic po dalnici do plzne...a nebyl zadnej problem,spotreba byla v rozmezi 6.5az 8 l/100 podle jizdy
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

hele zvukově by to ?lo asi poznat kdyby ti to třeba jelo jen na tři hrnky....... :oops: nevím z toho co pí?e? si myslím ?e něco nebude v pořádku!!otázka zní co by mohlo...
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

hele zvukově by to ?lo asi poznat kdyby ti to třeba jelo jen na tři hrnky....... :oops: nevím z toho co pí?e? si myslím ?e něco nebude v pořádku!!otázka zní co by mohlo...
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

misha píše:Jako abyste vedeli, od zacatku jsem na motor nebral ohled stylem ted mam najeto 500km, muzu ho uz vytocit do 4000ot, ted mam 1000km, muzu do 5000 a pod. Proste motor dostaval zabrat od zacatku, protoze jsem ho chtel mit zajetej dobre, tzn. aby se mu otacky libily a ne a ve 4000 uz brecel, ze dal nechce. Uplne jsem kaslal na spotrebu a jezdil tri nadrze po sobe za 8,5l/100 coz je u tohoto motoru extrem, protoze to je kazdy stupen tocit minimalne na 4000ot. Ve fiatu v Olomouci me porad presvedcovali, ze ten motor je v poradku, ze tam je milion skrticich klapek kvuli norme euro 4, a ze ten motor je pocitove pridusen.
to nevim,zas tak bych to videl max na dve klapky a ja sem ho mel od zdrodu takze vim ze zezacatku byl uplne tupej a co tis kil to byl lepsi nejvetsi skok byl kolem 7-8tis pak uz jezdil jak malej dablik :D
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

jinak tet teda nevim jestli to mas jeste v zaruce ale pokud ne skusil bych nejakej soukromej servis kterej se specializuje na fiaty v okli jestli najdes,pac vetsinou to delaj lidi co tomu rozumnej mnohem vic nez ty blbci ve fiatu,nechci je pomlouvat ale je to tak...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Honza°
Štamgast
Příspěvky: 225
Registrován: stř kvě 21, 2008 21:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Honza° »

Z toho co tu pí?e misha usuzuju ?e je fakt s jeho motorem něco v nepořádku.. Mám najeto málo (do 10 000) ale to abych jezdil za 8.5l dvě nádr?e (zřejmě del?í trasy) a cítil se dynamicky neuspokojen mi příde s tímto motorem nemo?né. To co misha říká (reakce na plyn,neochota jet atd) jsem poci?oval při cca 1900km najeto kdy jsem ve 4 lidech stoupal na gr.glockner!!! Oktávky tdi potvrzuju a dodávám ?e dneska jsem důstojně sekundoval na světlech tsíčku......na jedničku......pak mi ukázala záda :D
Jak tu řikaj, doporučuju srovnání (svést se v jiném starjetu) a hned bude? vědět..
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Az porovnam vykon stejneo auta a zjistim, ze je od vyroby s motorem neco v neporadku, co s tim udelam, kdyz v breznu 2009 skoncila zaruka...
podle meho nic, pokud to nebudu resit na svoje naklady, jakoze to resit nebudu a radsi pri dobre prilezitosti auto prodam. Ale je me ho lito teda. Ta lepsi varianta, kdyz zjistim, ze je druhy kus stejny jako muj, tak asi uznam, ze neumim ridit a vsem se tady pujdu omluvit, ze sem marnil jejich cas tady na foru
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
dony
Profík
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Bydliště: Čáslav ČR

Příspěvek od dony »

... to Bany: ... já ne :shock:
Obrázek
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

misha píše:Az porovnam vykon stejneo auta a zjistim, ze je od vyroby s motorem neco v neporadku, co s tim udelam, kdyz v breznu 2009 skoncila zaruka...
podle meho nic, pokud to nebudu resit na svoje naklady, jakoze to resit nebudu a radsi pri dobre prilezitosti auto prodam. Ale je me ho lito teda. Ta lepsi varianta, kdyz zjistim, ze je druhy kus stejny jako muj, tak asi uznam, ze neumim ridit a vsem se tady pujdu omluvit, ze sem marnil jejich cas tady na foru
asi bys to musel vyře?it na vlastní náklady.. při prodeji by to cenu asi sní?ilo..uvidíme nějak to poře?íme...ka?dopádně přeji aby ses pomeranče nemusel zbavovat....at je to čímkoli hlavně at to je banalitka za pár kaček...kdy? u?a co třeba přivod vzduchu...?e by ho bylo málo..... chudá směs?..
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

misha píše:Az porovnam vykon stejneo auta a zjistim, ze je od vyroby s motorem neco v neporadku, co s tim udelam, kdyz v breznu 2009 skoncila zaruka...
podle meho nic, pokud to nebudu resit na svoje naklady, jakoze to resit nebudu a radsi pri dobre prilezitosti auto prodam. Ale je me ho lito teda. Ta lepsi varianta, kdyz zjistim, ze je druhy kus stejny jako muj, tak asi uznam, ze neumim ridit a vsem se tady pujdu omluvit, ze sem marnil jejich cas tady na foru
od toho tu ti lidi a forum snad jsou ne, sice se tu ře?í vět?ina věcí teoreticky ale snad ti ta zku?ební jízda ve stejném autě něco řekne :wink:
GP 1,4 16V SPORT
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Kriss píše:No tomu rikam debata,

Mischo: to co tu pises je jasny priklad pridu?eneho motoru. Přicina muze byt malo vzduchu do motoru, ?patny olej a benzin nebo ti drou brzdy(taky se stalo). Určitě by to chtělo porovnat s dalsim GPS 1,4 16v.

Jinak co se týče uprav motoru a atd. konzultoval jsem to s technikem rally aut ( jeden z nej. v republice dělal na autech Krestovi atd).
Motor o obsahu 1400ccm bez turba je proste linejsi...
Odstranění katu je nepřípustné, proto?e by do?lo ke ztrátě výkonu od spodních otáček. Variata je jen sportovní kat ale ten stoji asi 12000kc.
Střední tlumič se dá nahradit trubkou ale výkon to nezvedne (mo?ná 1%).
Koncový tlumič výfuku je jenom na zvuk.

Snad jen kombinací svodů, sport katu, střední trubky a koncového tlumiče je mozné dosáhnout pozitivního výsledku ale také nárust emisí a spotřeby.

Samozřejmě základem jakékoli úpravy je sání studeného vzduchu. To je vyře?eno u motoru 1,4 16v ?patně. Kitem sání se motor okysličí, změní se jeho zvuka pujde lépe do otáček, pujde to poznat ale velký nárust to nebude. Ale je to pokrok a dát to do kupy se svody atd by bylo super..jenom?e to je investice tak 60 000,- a to si myslím nestojí za to.

Já bych doporučil kit sání studeného vzduchu, střední trubku a koncový tlumič. Kit od GSR nebo samo výroba, trubka a vejfuck SUPERSPRINT

je divne, kdyby byl motor pridusen, ze diagnostika ridici jednotky nic nezjisti. Uz od zacatku mam prave podezreni na pridusenost motoru, prvni vec co udelam, asi zkontroluju vzduchovy filtr, jestli neni zanesen, pri prvni garancce na podzim mi rekli, ze neni treba ho menit, ze je naprosto cistej(ale to jsem mel 15.000km a stejne byl motor priduseny)
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

Kriss píše:K tomu co jsem psal, je je?tě jedna věc, která má vliv na výkon auta. KOLA, na?e 17ky jsou od fiatu a tě?ké..11kilo jedno kole. Měl jsme na autě Evo Corse a ty mají 7,5 kila a věřte nebo ne auto se chovalo uplně jinak. Lep?í akcerelace i br?dění o zatáčkách ani němluvě.
to mas pravdu,staci kdys prezujes na zimu pokud mas mensi a uzsi kola,hned je to znat,ale pise ze mu to blbne uz od zacatku tak tim to asi nebude... :o
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Jasne ja to hodil jen jako dodatek, pro v?ecky. Z jeho motorem je to divne, chce to porovnat měli bychom si v?eci co mame 1,4 16v udělat vylet, nekde se srazit a porovnat to.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Odpovědět