Stránka 1 z 2

Vykon - meranie vykonu - graf

Napsal: ned kvě 31, 2009 17:03
od dmbiker
Ahojte GPckari.

Urcite nie som sam, kto bol niekedy na brzde zmerat svoju Fiatku :-)

Ja som dal svoj 1,4 16v StarJet Sport zmerat, ked mal tusim 5300 km.

Toto je meranie na 4. rychlostnom stupni
Korigovaný výkon Pnorm 91,1 PS / 67,0 kW
Výkon na kole Pkolo 65,8 PS / 48,4 kW
Ztrátový výkon Pztráty 24,7 PS / 18,2 kW

Výkon motoru Pmot 90,5 PS / 66,6 kW
Max. výkon při 5875 U/min / 152,3 km/h

Točivý moment Mnorm 118,8 Nm
Max. točivý moment při 4785 U/min / 124,0 km/h

Max. dosa?ené otáčky 6225 U/min / 161,4 km/h


Od 2600 rpm do 5800 bol krutiaci moment v rozmedzi 110 - 118,8 Nm.

Na 5. rychlostnom stupni boli vysledky trosku horisie. V kazdom pripade by ma potesili vysledky aspon na "katalogovej" urovni, cize 95 konikov a 125 Nm. No na atmosfericky motor objemu 1,4 to bude zrejme standard v ramci celej triedy.

Planujem ist este niekedy na dalsie meranie. Teraz ma auto 22 tisic km, tak hadam trosku "polepsilo". Netusim, ci stav km bude mat na vykon nejaky vplyv. Nezorganizujeme nejake to hromadne testovanie? Mozno by sa dala spravit lepsia cena (BA - Profituning)[/list][/code]

Napsal: ned kvě 31, 2009 19:06
od Pandora
Hmm, oba údaje hor?í, ne? papírové.

Napsal: ned kvě 31, 2009 19:22
od Jarouš
Pandora píše:Hmm, oba údaje hor?í, ne? papírové.
A co čeká? u motoru, který má najeto 5000 km???

Napsal: ned kvě 31, 2009 19:28
od Pandora
Tak výrobce neuvádí, po kolika km ten motor má jím udávaný výkon, kdyby to někdo ře?il soudní cestou, tak by mu řekli co?
Zákon na ochranu spotřebitele nic nepí?e o situaci, ?e technické parametry vozu se začnou projevovat a? časem.

Napsal: ned kvě 31, 2009 19:36
od Jarouš
Pandora píše:Tak výrobce neuvádí, po kolika km ten motor má jím udávaný výkon, kdyby to někdo ře?il soudní cestou, tak by mu řekli co?
Zákon na ochranu spotřebitele nic nepí?e o situaci, ?e technické parametry vozu se začnou projevovat a? časem.
..výkon motoru se v?dy uvádí v zajetém stavu. Pokud je někdo natolik naivní a očekává, ?e motor bude pokytovat tyto parametry od 0 najetých km, tak je to spí? případ pro psychiatra ne? pro soud :lol:

Napsal: ned kvě 31, 2009 19:40
od gawry
Jarou? píše:
Pandora píše:Tak výrobce neuvádí, po kolika km ten motor má jím udávaný výkon, kdyby to někdo ře?il soudní cestou, tak by mu řekli co?
Zákon na ochranu spotřebitele nic nepí?e o situaci, ?e technické parametry vozu se začnou projevovat a? časem.
..výkon motoru se v?dy uvádí v zajetém stavu. Pokud je někdo natolik naivní a očekává, ?e motor bude pokytovat tyto parametry od 0 najetých km, tak je to spí? případ pro psychiatra ne? pro soud :lol:
:> :> :> :>

Vykon - meranie vykonu - graf

Napsal: pon čer 01, 2009 9:15
od dmbiker
Noo, pekne ste to tu rozpisali.

Bol som si vedomy, ze 5300 km nie je zrovna dost. Vtedy som bol na merani najma kvoli tomu, aby som vedel ako je rozlozeny krutiaci moment, lebo som o tom nemal predstavu a na nete som grafy nenasiel.

Ked pojdem este niekedy na meranie, tak uvidim.

Inac, tych 91 koni co sme namerali je odchylka od udavanych hodnot cosi cez 4 %, co kludne moze byt odchylka v "tolerancii". Tiez si myslim, ze je logicke, ze motor bude mat lepsie hodnoty teraz ako na zaciatku svojho zivota.

Avsak, tuto temu som otvoril preto, lebo chcem vediet a vidiet hodnoty Vas, inych pouzivatelov a navstevnikov tohto fora, tak prosim skuste prispievat k veci, teda udaje, grafy. Ja by som sem ten svoj graf kludne supol, keby som vedel ako :-)

dmbiker :-)

Napsal: pon čer 01, 2009 9:16
od kubenko
kožko stojí také meranie ?

Cena

Napsal: pon čer 01, 2009 9:57
od dmbiker
Cena by bola okolo 50 ?. Keby nas islo viacej, dala by sa stlacit dolu tak o 20 %. Hovorim to podla toho, co som vcera cital na Ford fore. Chalani boli merat vykon asi 6ti a dostali cenu 40 ?. Tak by sme hadam vedeli aj my nieco zjednat.

Napsal: pon čer 01, 2009 13:31
od Macek
tro?ku zbytečnost měřit sériový výkon, to dělali v nějakém časopise a vět?inou byly naměřené hodnoty o něco vy??í ne? udávané výrobcem, tu?ím ?e tam psali ?e udávaný výkon výrobcem by měl být minimální. co je na tom pravdy nevím, ka?dopádně bych měřil a? po nějakých smysluplných úpravách

Napsal: pon čer 01, 2009 15:06
od Jarouš
Macek píše:tro?ku zbytečnost měřit sériový výkon, to dělali v nějakém časopise a vět?inou byly naměřené hodnoty o něco vy??í ne? udávané výrobcem, tu?ím ?e tam psali ?e udávaný výkon výrobcem by měl být minimální. co je na tom pravdy nevím, ka?dopádně bych měřil a? po nějakých smysluplných úpravách
Přesně tak, jinak to vidím jako vyhozené prachy.

A křivky průběhu výkonu a krou?áku pro jednotlivé motory není problém vyhledat na netu. Večer mo?ná přihodím odkaz.

Napsal: pon čer 01, 2009 16:46
od dmbiker
OK guys,

tak to mozeme uzavriet. Ja som hned od nova dal do airboxu sportovy filter JR tak ma zaujimalo, ci to ma nejaky meratelny efekt. Aj preto som isiel na meranie.

Vyhodene prachy. V podstate ano. Ale ja som fakt merania nikde nenasiel. Iba take, ktorym som vazne nechcel verit. Dokonca aj tu na fore je v historii nejaky link, na moj 95 konovy motor ukazuje uplne mizerne vysledky, a diskusia v tej teme sa nesie v duchu velkej nespokojnosti s vykonom a pruznostou motora 1,4 16v 95 HP.

Ja som teda svoj seriovy motor meral z dvoch dovodov. Dal som sportovy filter vzduchu a nemal som sajnu o tom odkial - pokial to ma zmysel drzat v otackach.

Ak niekto z Vas nechal upravovat chip, menil komplet privod vzduchu a ma to odmerane po tychto zmenach, tak dajte udaje.

Napsal: pon čer 01, 2009 17:14
od Macek
to by mě taky zajímalo ale řekl bych ?e na astmatické 1,4 natlačí? čipem, výfukem a sáním mo?ná 15poníků, jestli vůbec. ka?dopádně pořád se to nevyrovná ani sériovému T-čku :roll: na druhou stranu mít zbytečné prachy a ka?lat na emise tak proč to nezkusit

Napsal: pon čer 01, 2009 22:08
od .bany
Macek píše:to by mě taky zajímalo ale řekl bych ?e na astmatické 1,4 natlačí? čipem, výfukem a sáním mo?ná 15poníků, jestli vůbec. ka?dopádně pořád se to nevyrovná ani sériovému T-čku :roll: na druhou stranu mít zbytečné prachy a ka?lat na emise tak proč to nezkusit
no a ty ses ekolog ze ti zalezi na emisisch? : ) hlavne ze to jede o 5km rychlejc ne... :D

Napsal: pon čer 01, 2009 22:30
od Macek
.bany píše:
Macek píše:to by mě taky zajímalo ale řekl bych ?e na astmatické 1,4 natlačí? čipem, výfukem a sáním mo?ná 15poníků, jestli vůbec. ka?dopádně pořád se to nevyrovná ani sériovému T-čku :roll: na druhou stranu mít zbytečné prachy a ka?lat na emise tak proč to nezkusit
no a ty ses ekolog ze ti zalezi na emisisch? : ) hlavne ze to jede o 5km rychlejc ne... :D
já patřím spí?e do té skupiny kteří nemají zbytečné prachy na takové pokusy o ničem. a? budu chtít jezdit o 5km rychleji co? stejně nikde nevyu?iju tak v prvé řadě vyměním auto nebo motorizaci :)