Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Tygros
kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 25, 2017 9:54

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Tygros »

Zdravím, je normální, když se t-jet zahřeje až po 5-6 km jízdy?
durikee
kolemjdoucí
Příspěvky: 28
Registrován: pát led 20, 2017 14:06

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od durikee »

Tygros píše: ned lis 12, 2017 18:55 Zdravím, je normální, když se t-jet zahřeje až po 5-6 km jízdy?
Nazdar, mne sa zahrieval v zime cca po 5km. Teraz ked je teplo, tak po 2-3 km.
Evo 1.4 8V 75
durikee
kolemjdoucí
Příspěvky: 28
Registrován: pát led 20, 2017 14:06

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od durikee »

metamor píše: úte dub 25, 2017 10:19 este taka srandicka kolko to toci na 5. stupni pri standartnych 100 a 130-140. Je mi jasne ze tych 8l si to potiahne ako nic.
Co som odpozoroval, tak pri tacho 130 toci okolo 3300 otacok. Co sa tyka spotreby na dialnici, velmi ma prekvapilo, ze je minimalny rozdiel v spotrebe ci idem sam, alebo mam plne auto. Vzdy je to kolo 6.8-7l. Ked sa flakas 120, tak v pohode 6.5.
Evo 1.4 8V 75
THcz
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 28, 2018 12:59
Bydliště: OLM

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od THcz »

Zdravím,

hádám, že takto špinavé by to u turba vypadat nemělo, tak mám dotaz - co mám čekat v servisu? Stroj vlastním necelý čtvrtrok, r.v. 2007, technické znalosti prachbídné. Jinak zlobí volnoběh po nastartování za studena (chvíli točí 1200 otáček, pak to spadne na 800, někdy to klesne dřív, trošku se zadusí a zase vyskočí otáčky na 1200). Ale to podezřívám nějakou netěsnost na přívodu vzduchu nebo map senzor nebo by to mohlo souviset? Díky za každou radu.
Přílohy
20180527_190546.jpg
20180527_190546.jpg (1.59 MiB) Zobrazeno 8011 x
1.4 T-Jet 88 kW, r. v. 2007
Praxus
kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: sob kvě 05, 2018 19:41

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Praxus »

THcz píše: pon kvě 28, 2018 13:12 Zdravím,

hádám, že takto špinavé by to u turba vypadat nemělo, tak mám dotaz - co mám čekat v servisu? Stroj vlastním necelý čtvrtrok, r.v. 2007, technické znalosti prachbídné. Jinak zlobí volnoběh po nastartování za studena (chvíli točí 1200 otáček, pak to spadne na 800, někdy to klesne dřív, trošku se zadusí a zase vyskočí otáčky na 1200). Ale to podezřívám nějakou netěsnost na přívodu vzduchu nebo map senzor nebo by to mohlo souviset? Díky za každou radu.
hele mě to dělá taky od začátku, že to točí tak 1000 a pak to spadne na 800. Turbo táhne normálně , když to pořádně osolíš píská ?
Gp 1.4 88 Žlutá
THcz
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 28, 2018 12:59
Bydliště: OLM

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od THcz »

Co se solení týče, tak málokdy točím na víc než 4.5k, nepíská, táhne to celkem normálně, ale mohlo by to být lepší. Právě že bych to chtěl někam dát, aby to otevřeli a vyčistit (pak i škrtící klapku) a tohle místo jestli jde přetěsnit nebo ne a musí měnit něco víc, doufám, že ne.
1.4 T-Jet 88 kW, r. v. 2007
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Je to normalne spinavy, nevim co na tom chces pretesnovat, max tam muzes utahnout sponu. Vycistenim nic nezkazis, ale efekt asi nebude zadny. 88kW ma hodne utazeny turbo, takze neni problem to 'mit lepsi'.
GP 1.4 Tjet
Tygros
kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 25, 2017 9:54

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Tygros »

Díky durikee. Tak jsem termostat za osum stovek koupil zbytečně :D .
S tím volnoběhem mi to dělá taky ale jen když je nad cca 20°. Nejdřív cca 800 ot. Začne se to jakoby dusit pak to vyletí na 1200 a už je to ok. Jinak kolem turba se mi to nezdá extra špinavý. Máš vidět můj hampejz :mrgreen:
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

map senzor robi to co popisujes. hlavne pri + teplotach
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
THcz
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 28, 2018 12:59
Bydliště: OLM

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od THcz »

Díky za rady, docela jste mi zvedli náladu.

Teď mám v plánu mu nalít do nádrže postupně Wynn´s Fuel system cleaner a Injector Cleaner For Petrol Engines, pokud to nepomůže na ten volnoběh, zajedu někam na diagnostiku (bohužel jsem levej jako poleno, takže si sám netroufám ani sundat plastový kryt motoru, abych se k map senzoru dostal) a pak asi navštívím tyhle pány: http://www.decarbo.cz/.

Jinak ještě dotaz k oleji, je hloupý nápad to toho nalít při příští výměně místo Selenia STAR Pure Energy 5W-40 Selenii Sport 5W-40?
1.4 T-Jet 88 kW, r. v. 2007
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

s tymi pripravkami nic zle nespravis ale ci neco dobre ..... je diskutabilne. a podalsie ked pojdes do neakeho cudzieho servisu nezacinaj slovami ze mas prahbidne znalosti o autach lebo ta oklamu a osklbu... aspon ja mam taketo skusenosti.
naposledy som si vypocul rozhovor kde servisak presviedcal cloveka ze sa mu rozpadol katalizator ze on casom a kilometrami sa opotrebuva a jeho kusocky nasaval motor a zato mu zerie olej ....

takze pozor co komu hovoris.... tu ti radi pomozeme ale inde ta radi osklbu....
a osobne by som necistil nic takym stylom ze to striekam do motora ktory to ma potom spalit......
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

No ja mam taky podobny nazor na vodicky do benzinu... zase, nic se tim asi neda zkazit, ale tjet neni motor ktery by karbonoval, takze neni co cistit...
Padnul tady MAP senzor, to je cesta ktera dava smysl - MAP senzor prakticky nejde diagnstikovat, nikde nebude zadna chyba a presto auto blbe jezdi. MAP senzory na tom motoru umiraji. Shodou okolnosti origo bosch senzor na tjet zlevnil na krasnych 600 penez (staval 2000) a to je tak nizka castka ze dava smysl ho koupit i s rizikem ze je OK a novy skonci v supliku (hodi se pokazdy kdyz auto zacne jezdit 'divne'). Vymenit ho je jednoduche a udelal bych to pred tim nez se zacne jezdit do servisu na 'diagnostiku'. Diagnostika prekvapive nic neukaze a zdiagnostikovat spatny studeny start je nocni mura.
GP 1.4 Tjet
THcz
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 28, 2018 12:59
Bydliště: OLM

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od THcz »

Díky, na ten senzor bych rád prověřil (vlastnoruční výměnou), jen nevím, jestli fyzicky je to ten, co si myslím. Na straně u spolujezdce trochu schované za krytem motoru vzadu mám čidlo Bosch s "0 261 230 042", je to ono? Když to hodím do googlu, vypadává mi, že je to díl z Ducata, tak nevím, měnit to za kus se stejným číslem nebo tímto.

V servise se snažím zbytečně neřečnit. :)
1.4 T-Jet 88 kW, r. v. 2007
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

ano to je on BOSCH Senzor tlaku sacího potrubí a ano je na strane spolujazdca ja som tam dal ten bosh
http://www.vehiclepartsdatabase.com/veh ... mapsensors
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Rudla
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 29, 2018 0:55

1,4 T-jet

Příspěvek od Rudla »

Zdravím, mám dotaz ohledně GP 1,4 T-Jet 88kw 16v.
Mám samozřejmě ojetý vůz, najeto měl při koupi 86kkm, teď mám 93kkm, zajímá mě hlavně na co si u toho motru a celkově auta dát pozor, a kolik kkm se stím dá reálně najezdit při správném použivání, tankuji Efectu u Benziny.
Moc díky za rady!
Odpovědět