Stránka 1 z 8

Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon kvě 18, 2009 18:44
od Petr1985
měl bych otázku na nějakého znalce, potřeboval bych osvětlit jednu zále?itost...motor 1.4T-jet má tyto varianty: 88, 110, 114kW (Abarth), ale v?echny tyto varianty mají shodny krou?ák 206nm a stejné parametry vrtání a zdvihu, stejné turbo a kompresní poměr. To mě docela překvapilo, jedna se teda o úplně stejný motor, pouze s jíným stupněm (více plnícího tlaku) přeplnění pomocí turba??

..ptal jsem se na to u Fiatu a mechanik se na mě dlouze díval a pak řekl, ?e to je jen a pouze marketing....navíc mi je?tě řekl to, ?e těch 206nm je u varianty 88kW k dispozici u? od 1750ot., kde?to u 110kW je to a? od 2250, co? je paradoxně hor?í....a u Abartha je to v re?imu sport a? při cca 3000ot., ale tam zase to u? není těch 206, ale 230nm

Napsal: pon kvě 18, 2009 21:04
od 1nekros1
vsimni si ale ze tam je ine turbo 88kw ma staticku geometru a tie dalsie 2 maju variabilnu a ten tvoj abart ma aj ine vackove hriadele

Napsal: pon kvě 18, 2009 21:09
od Jarouš
1nekros1 píše:vsimni si ale ze tam je ine turbo 88kw ma staticku geometru a tie dalsie 2 maju variabilnu a ten tvoj abart ma aj ine vackove hriadele
Přesně tak a přidej si k tomu jiný soft v řídící jednotce a má? odpověď :wink:

No a na blbé kecy mechanika bych nebral vůbec ohled.... :lol:

Napsal: pon kvě 18, 2009 21:13
od 1nekros1
no to som zabudol ale zaujimave je ze som predbehol jarouska

Napsal: pon kvě 18, 2009 22:03
od Petr1985
je to sice bravo, ale proste u obou verzi jsou stejne udaje, i o turbu....pevna geometrie....takze je to jen ridici jednotka??

Obrázek

Napsal: pon kvě 18, 2009 22:27
od Honzus
nekrosi, kdepak, turba u benzinů nemají variabilní geometrii, jediný výrobce, kdo to do benzinů dal, je porsche...

u fiatu se spí? li?í konkrétním typem turba a tudí? i plnicím tlakem...

Napsal: pon kvě 18, 2009 22:29
od Honzus
z toho obrázku to jasně vyplývá, slab?í verze má men?í turbo, dalo by se říct soft turbo, roztáčí se rychleji, zabírá dříve, ale nemá tlak...

výkonněj?í verze má vět?í turbo, logicky se déle roztáčí, točák posazen vý?, ale po roztočení dává mnohem vět?í tlak, výsledek je vy??í výkon

nevím, ?e o tak triviální věci mutýrujete... :roll:

Napsal: pon kvě 18, 2009 22:37
od Petr1985
děkuji za vysvětlení

Napsal: pon kvě 18, 2009 22:48
od Honzus
T-JET 88 kW

55212917 - TURBOKOMPRESOR
Na skladě: - Ano
Rodina: AC28 - TURBO CHARGER
Makro rodina: A
Kód slevy: D
Minimální počet kusů v balení: 1
Jednotka míry: Num
Váha v gramech: 4250
Ceník(1): 28,900.00 CZK
Cena s DPH: 34,391.00 CZK


Abarth 114 kW
55222014 - TURBOKOMPRESOR
Na skladě: - Ano
Rodina: AC28 - TURBO CHARGER
Makro rodina: A
Kód slevy: D
Minimální počet kusů v balení: 1
Jednotka míry: Num
Váha v gramech: 4160
Ceník(1): 31,000.00 CZK
Cena s DPH: 36,890.00 CZK


Prostě jiný typ :!:

Napsal: úte kvě 26, 2009 18:45
od tkupilik
Zdravim, pekny popis jsem nasel zde http://translate.google.com/translate?u ... en&ie=UTF8 je to preklad z germanstiny. Ve zkratce motory by mely byt stejny, 120k turbo ma geometrii tak aby foukalo od spoda, ale dojde mu dech a 150k verze ma geometrii na vyssi tlak pri vyssich otackach.
Tady je zase vlakno kde resi vymenu turba za silnejsi plus nake obrazky z brzdy http://www.fiatforum.com/grande-punto/1 ... map-7.html

Napsal: čtv lis 18, 2010 10:20
od Macek
Nevím kam to hodit a nechci zbytečně zakládat nové téma ale měl bych dotaz spí?e na místní mechaniky, nemáte někdo představu nebo zku?enosti co v?echno by obná?el swap motoru z T-jetu popř. abartha místo atmosféry? Předpokládám ?e mechanicky by to neměl být a? takový problém kdy? je to v podstatě stejný motor (pominu třeba intercooler atp..), ale co se týče elektriky tak asi nebude stačit jen vyměnit řídící jednotku aby to fungovalo jak má? (je?tě jednou připomínám bavím se čistě teoreticky a nepotřebuju rady typu kup si abarth :) )

Napsal: úte lis 23, 2010 23:17
od benja
Honzus píše:z toho obrázku to jasně vyplývá, slab?í verze má men?í turbo, dalo by se říct soft turbo, roztáčí se rychleji, zabírá dříve, ale nemá tlak...

výkonněj?í verze má vět?í turbo, logicky se déle roztáčí, točák posazen vý?, ale po roztočení dává mnohem vět?í tlak, výsledek je vy??í výkon

nevím, ?e o tak triviální věci mutýrujete... :roll:
ani já bych to neřekl lépe! :lol:

Napsal: úte lis 23, 2010 23:22
od benja
Macek píše:Nevím kam to hodit a nechci zbytečně zakládat nové téma ale měl bych dotaz spí?e na místní mechaniky, nemáte někdo představu nebo zku?enosti co v?echno by obná?el swap motoru z T-jetu popř. abartha místo atmosféry? Předpokládám ?e mechanicky by to neměl být a? takový problém kdy? je to v podstatě stejný motor (pominu třeba intercooler atp..), ale co se týče elektriky tak asi nebude stačit jen vyměnit řídící jednotku aby to fungovalo jak má? (je?tě jednou připomínám bavím se čistě teoreticky a nepotřebuju rady typu kup si abarth :) )
čistě teoreticky ?e tě tohle vůbec napadlo........asi má? tuto mo?nost sehnat t_jet motor?....dejme tomu čistě teoreticky z mého pohledu ano..,ale mám jeden dotaz..co třeba převodovka?...u t-jetu byl pokud se nemýlím pětikvalt,u atmo?ky ?esti...já teda osobně nevím,jak jsou převodovky stavěné,ale myslím,?e tam je docela rozdílně posazený krout'ák.....jedině teda z mého pohledu laika...mít motor i s převodovkou....to bych si myslel,?e s tím by neměl být problém....(upřímně)téčko si od té doby vyčítám.......ono 88kw je tro?ku jinde ne? 70..:( viděl jsem ten rozdíl kdy? jsem jel za okicem mu montovat subáč.....ují?děl mi sice,(ale já měl víc odvahy v zatáčkách:D

Napsal: stř lis 24, 2010 6:54
od .bany
moc slozitej zasah podle me ... motor-prevodovka jina- jina elektrika,vic cidel.jina jednotka motoru...navic vedeni k turbu vody a oleje... pak privod vzduchu ke cooleru,brzdy jiny-vetsi ve predu... navic ofiko schvaleni a papirovani-nesmysl podle me, jedinej zpusob je koupit bouracku t-jeta a prekopat to a podle me i papirove idealni ...

Napsal: stř lis 24, 2010 7:46
od Macek
benja: sehnat motor z abartha neni az takovy problem vcetne prevodovky, jednotky...proste kompletni swap (a nestoji to zrovna moc) :wink:
bany: nebavim se tu o brzdach a papirech, ale kdyz uz si to tu nakousl tak podle katalogu ma T-jet stejne velke kotouce jak vpredu tak vzadu jako atmosfera.