Macek píše:uz sme se tu o tom jednou bavili ze 16V ma brzdy vpredu taky 284
jak by to asi vypadalo a fungovalo kdyby byly vzadu vetsi nez vpredu
jinak zatim nic takoveho neplanuju, jen me to proste napadlo tak sem se zeptal
Ano, u? jsme se o tom tady bavili jednou a 1.4 16V má vpředu kotouče o průměru 257 mm
citace se servisního manuálu:
"KONSTRUKČNÍ CHARAKTERISTIKY
Jednotlivá provedení tohoto modelu se vyzančují značnými rozdíly hmotnosti a výkonu. Proto se rozměry předních kotoučových brzd značně li?í.
Benzínové motory 1.2 8v - 1.4 8v -
1.4 16v a motory diesel 1.3 Multijet 75CV:
- odvětraný kotouč o průměru
257 x 22 mm
- brzdové třmeny Bosch ZOH s pístem o průměru 54 mm
- povrch brzdového oblo?ení 43 cm2
Motory diesel 1.3 Multijet 90CV ? 1.9 Multijet
- odvětraný kotouč o průměru 284 x 22 mm
- brzdové třmeny Bosch ZOH s pístem o průměru 54 mm
- povrch brzdového oblo?ení 52 cm2"
... a vypadá to přesně tak, ?e vzadu má 1.4 16V vět?í kotouče ne? v předu, ale plné
citace ze servisního manuálu:
"KONSTRUKČNÍ CHARAKTERISTIKY
Provedení s motorem 1.9 Multijet a 1.4 16v SPORT mají zadní kotoučové brzdy. Rozměrové charakteristiky plného kotouče:
264x10 mm; třmeny Bosch BIR III; píst 36 mm; automatický stavěč vůle. Brzdové třmeny mají brzdový mechanismus, který lze ovládat i mechanicky pákou parkovací brzdy."
Tímto si dovoluji ukončit polemiky na téma velikosti brzdových kotoučů u jednotlivých motorizací GP
PS: T-jet v manuálu je?tě není a ten má v předu průměr kotouče 284 mm, chlazený - jako 1.9 dehet