Kvalita GP (a obecně vozů Fiat) vs srovnatelná konkurence

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Majty
Návštěvník
Příspěvky: 133
Registrován: úte dub 24, 2007 21:51
Bydliště: Bystřice pod Host.

Příspěvek od Majty »

ahoj kluci, teď jsem dočetl va?e reakce, a chci k tomu jen říct. Pun?a má své chyby ale má své KOUZLO, které neomrzí. Já jsem maximálně spokojený a nikdy bych ho neměnil. I po třech letech co ho mám se za mnou kolemjdoucí otáčí. Není to nádherný pocit? Kdo si koupí GP tak věřím ?e u vět?iny je to srdcová zále?itost. U mě to teda tak je. GP miluju a milovat budu!!!!!!!!!!!

Majty GP 1.4 8V
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Majty píše:ahoj kluci, teď jsem dočetl va?e reakce, a chci k tomu jen říct. Pun?a má své chyby ale má své KOUZLO, které neomrzí. Já jsem maximálně spokojený a nikdy bych ho neměnil. I po třech letech co ho mám se za mnou kolemjdoucí otáčí. Není to nádherný pocit? Kdo si koupí GP tak věřím ?e u vět?iny je to srdcová zále?itost. U mě to teda tak je. GP miluju a milovat budu!!!!!!!!!!!

Majty GP 1.4 8V
Majty, ka?dé auto má své chyby, ale GP má navíc du?i ;-)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

moc krásně jsi to řekl!!!! :clap :clap :clap
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

pozri sa peter ja som mal GP bol som s nim strasne spokojny hrdy ze ho mam predtym som sa vozil na xy autach ale GP ma ocarilo hned ako som ho videl v predajni! palo par much za tych 10 mesiacou co som ho mal ale teraz si ho chcem zasa zobrat aj cez to ze mozno tam budu tie iste chyby. a mam uz odskusane ze je aj bezpecne od zadu :-D
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
excaliber
Návštěvník
Příspěvky: 140
Registrován: čtv črc 19, 2007 8:45
Bydliště: Trenčín, SK

Příspěvek od excaliber »

Peter, take iste pocity ako ty som mal v prvom roku pouzivania aj ja. Patrim medzi tych, ktori na grandikovi mali skoro vsetky tu na fore spominane poruchy, dokonca na prvu reklamacku som isiel hned par tyzdnov po jeho zakupeni. A v priebehu prveho roka som bol na reklamacii 5 krat :cry:
Ked som ho kupoval, hovoril som si ze to bude idealne mat fungl nove auto, ze ziadne starosti a podobne.... O to vacsie bolo moje sklamanie, dokonca boli chvile ked som aj lutoval jeho kupu. Ale nastastie sme to vsetko prekonali a poriesili k obojstrannej spokojnosti.
O par dni tomu budu 2 roky a budeme mat najazdenych cca 42000km. A mozem povedat, ze posledny rok si grandika skutocne uzivam, je to paradne auto ktore ma dusu a nezamenitelnu charizmu. Co sa tyka kvality, tak to si dovolim tvrdit na 101% , ze GP je minimalne na rovnakej urovni ako hocijake ine /koncernove/ auta. Ja tvrdim len jedno - fiaty su dobre auta, zly je fiat manazment. Ale to uz je tema na inu diskusiu....
Bol som tento tyzden u znameho v servise, aby mi odbornym okom grandika prezrel a ak by na nom bolo nieco na reklamaciu, tak aby som to este stihol poriesit. A bol som milo prekvapeny, ked zahlasil, ze auto je v perfektnom stave a kondicii a neni mu treba nic ine okrem beznych spotrebnych veci.
Teraz je moja zivotna situacia ina ako v dobe kupy grandika, keby som vsak nebol zenaty a nemal babatko a mal by som sa rozhodnut, ake auto si kupit, tak nevaham - GrandePunto forever!
Excaliber - Grande Punto 1.2 Dynamic NewOrleans
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

tak jeden nový postřeh, dneska jsem měl mo?nost ve Zlíně u kamaráda, který pracuje v jednom z velkých místních autosalónu VW, projet si jeho Golfa V 1.4 TFSI 125kW a vzhledem k tomu, ?e jsem stejně tak měl mo?nost si projet Abartha, tak musím naprosto objektivně říct, ?e by to byli hodně vyrovnaní soupeři, spí? ne? kW by rozhodoval řidič.
Drtikol
Štamgast
Příspěvky: 347
Registrován: sob kvě 05, 2007 1:33
Bydliště: Zlíneček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drtikol »

... při rozhodování který, bych se neřídil jen podle kW, ale hlavně podle srdce, tak?e by stejně vyhrál abarth, i kdyby měl o nějaký ten koník méně :wink:
GP Sport 1,9 JeToDiesel
Lukáš
kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: ned úno 01, 2009 20:18
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš »

Pánové zdravím,

tak jsem si přečetl Va?e komenáře.Tak?e bych se taky vyjádřil.
Bylo tu nadhozeno srovnání Golf vs GP a spousta dal?ích.
Osobně jsem jezdil v několika autech různých značek.
A musím souhlasit z názorem, ?e GP má du?i !!!!!!!!
Ten design, zvuk motoru a tak dále a tak dále. (To je tady v?em jasné)
Spousta mých kamarádů jezdí Mercedesy a cosmopolitními Passaty.
Kdy? se tak sejdem na jednání a pak vylezem na parkovi?tě a vidím tam stát Bořka (jméno mého GP podle dne koupě), mezi těmi bezduchými stroji, v?dycky se lehce pousměji a jsem rád, ?e kdy? jsem vybíral byl tam i trochu vkus a srdce.Dal?ím mým důvodem pro koupi byl pohled do motorového prostoru.Jako technik strojní údr?by mé pohledy na auta byly v?dy hodně technického rázu a v?dycky platí, ?e čím jednodu??í tím krásněj?í (tím nemyslím Velorex).Ostatně měl jsem Citroena a to byl teda technický zázrak, pokud zrovna jezdil, ostatně ten mě opět k jednoduchosti navrátil.Kdy? jsem zvedl poprvé u GP kapotu motoru a viděl kolem agregátů na cestu pod autem, řekl jsem si to je super.Ve 21.století je?tě normální auto. :lol:
No a co se týče te spolehlivosti a kvality a srovnání značek.
Osobně si myslím, ?e celkově se výroba ubírá zcela jiným směrem.
Dnes nikdo nechce, aby jste v těch autech jezdili i třeba za dvacet let.
A proto, ?e hodně diskutuji s kámo?ema ze servisů ( ne autorizovaných
tam se chodí jenom automechanici vyučit, proto?e dobrý automechanik se v klidu u?iví sám) potvrdí to, ?e je to o tom co si koupí? a na co narazí? a jak se k autu chová?!!! Jednotlivé značky se od sebe li?í, to určitě, ale myslím, ?e dneska jsou srovnatelné.Samozřejmě v daných třídách.....a podle ceny...
Grande Punto 1.2 5D Chemical Grey
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

ze zadni casti auta se ozyvaly rany, tak jsem jel na testu tlumicu, no svete div se...u rok stareho auta s 20 000km byla absolutne rozdilna ucinnost tlumicu...pritom nikde netecou nebo tak...proste odchylka 44.4 procenta v ucinnosti leveho a praveho tlumice je pry podle fiatu v poradku. Podle jinych mechaniku ani omylem.

jen pro srovnani - dal jsem na test ze zvedavosti svoji 10 let stareho Forda Pumu, najeto 130 000 km, originalni tlumice, opravdu sportovni podvozek (vzadu viceprvkove zaveseni, narozdil od torzniho a mnohem horsiho u GP) a tlumice naprosto v cajku...
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Petře, tlumiče jsou spotřebka a velmi často se u nich objevují vadné (méně účinné kusy), ře?it na záruku, tečka


A rozepi? se nám tu prosím o tom víceprvkovém zavě?ení u Pumy, kdy? tu tak shazuje? zadní (velmi dobře) odladěnou torzku GP... ;-), co já vím, tak pumy měly vzadu standardně bubny :roll:

pro ilustraci zadní náprava pumy
http://passionford.com/forum/picture.ph ... ureid=5261
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
g-lobby
Štamgast
Příspěvky: 677
Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-lobby »

děcka,

já měl mo?nost řídit důlní CAT na 30-40 tun materiálu, mělo to klima, rádio, perfektní výhled z 3 m do krajiny, automatickou převodovku, 80'' kola a kdo říká ?e GP má moc měkký posilovač řízení tak asi nejezdil v takovém drobku jako vý?e zmiňovaný CAT... :D jo byl v něm binec, dost se to ?krábalo, a často se měnili plá?tě na kolách, ale na to na?tětí přijel servisman a my se jen koukali :D

Absurdní, ?e? srovnávat... ale tak to tady začalo... berte to jen jako mou zku?enost a pro odlehčení...

jinak jsem jezdil chvilku v Seatu Toledo (posilovač no katastrofa, serpentiny 20 a to je rychle) stejně tak fauvé Cady (víc rozhrkaný a vrzající interiér jsem neza?il, to ale asi také tím ?e to byl firemní vůz a znáte lidi).

Před tím, ne? jsem pořídil 5D GP tak jsme jezdili s Puntem 155 myslím 1996 1.1 obsah, a ač bylo z druhé ruky tak jsme s ním nalítali je?tě skoro 90 tis. za 5 let (celkem najeto 160 tis) a na to jak to bylo malé auto, tak jsem se s ním i odstěhoval z kolejí(znáte to odtahat za jedinný den věci co jste si tam postupně nashromá?dili za 5 let, lednice, 12 párů bot v krabicích, 4 obleky, obsah 2 velkých skříní a v?e co jsem měl uskladněno v psacím stole, a pova?te je?tě se mi tam ve?la kamarádka s batohem), utáhl i vozík o celkové hmotnosti 1,2 tuny, nikdy jsme neměnili víc ne? rozvody, ?árovky, olej a filtry, jednou byla vyměněna lamela spojky bo co to bylo, ke konci u? ale bylo znát ?e by byli potřeba vyměnit tlumiče... jo a nesmím zapomenout, ?e jsem musel po takové době si nechat udělt nový klíček...spokojenost celkově za celou dobu co jsme s ním jezdili veliká, a? na osudný den kdy se porouchal uprostřed velké 6 proudé kři?ovatky, on prostě musel tu?it, ?e chceme koupit nového, ten samý den jsem jej nechal ekozlikvidovat, chudák, kde je jeho dílům konec :cry: a ten samý den jsem si ze salůnu odvezl 5D GP.

s GP mám zatím nalítáno skoro 8000 km po cca 2,5 měsících, to se nedá nejezdit... jak u? tu někdo napsal, kdy? jsem ho videl poprvé před salůnem, bylo to jako fatamorgana... něco neuvěřitelného, neuvěřitelně krásného, stylového... excelentní "majstr?tyk"... extraordinární... fascinující linie a křivky... ale bohu?el v té době jsem je?tě jezdil v P 1.1 a nebylo na nové... zdrcující my?lenky "nikdy nebudu mít na takové"... a tak jsem kolem salůnu v?dy přibrzdil abych se alespoň kouknul... :oops: na jůtůbu jsem kukal na videa... prostě láska na první pohled...

a za celou tu "dobu" interiér ani nevrz, sice trochu zlobí zavírání kufříku(odskakuje, byl jsem s tím v servisu a samozřejmě tam jako napotvoru hop, zacvaknuto, hop, zacvaknuto...), no co, tak do toho trochu víc ??ouchnu 8) , no ne? je to odpustitelná, zanedbatelná, nepodtstaná, přehlí?eníhodná drobnost...

jo vlastně Drahá Paní Matka (DPM) odřela li?áky, tedy jen li?ák, ale to s kvalitou GP nemá co do činění, a nakonec jsem se tomu spolu zasmáli... spí?e bych měl zalo?it nové téma "jak nám DPM ničí auta" :D
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

ano, puma ma opravdu vzadu bubny, coz je hruba chyba...preci jenom je to auto z roku 1997, ono ale pokud se bavime o podvozku a zadni naprave specialne, tak ja abartha nemel, ale zkusenost s GP sport jo a to jak nafta, tak benzin a ten podvozek by se na tu starou pumu ani neskrtl....staci si najit video na youtube, co o pume po letech rikaji nejlepsi v nejlepsim poradu o autech (ano Honzusi, smir se s tim) v 5th Gearu..... ja pouze porovnaval stavu tlumicu na jednou aute po 20 000/roce, na druhem po 130 000/10 letech...

citace z jedne z mnoha recenzi: Ford Puma je na tom lépe. Má vynikající, za v?ech okolností čitelné jízdní vlastnosti, dané koncepcí ?v ka?dém rohu kolo?, a velmi přesné řazení i řízení. Je to skutečně takový malý silniční dravec, zvlá?tě pokud jej pohání čtyřválec 1.7 (92 kW), který nedočkavě zatahuje z jakýchkoliv otáček.

v zadnym pripade jsem nechtel srovnavat pumu a gp...je tam generace rozdil..ale pokud jde o napln slova sport a chovani podvozku, tak to puma srazi seriove gp k zemi. u GP je nazev sport omylem. puma ma neuveritelne komunikativni rizeni, u GP je to tragedie.

...podvozek GP skace, cela zadni naprava uskakuje na nerovnostech, muj mechanik si to projel a rekl never more..samozrejme, nezapomen napsat, ze je to debil...i ti vsichni co v recenzich GP podvozek jednoznacne vycitaji...nevim jak abarth, tech par km neni na soudy.

GP je dobre auto, ale netvori ve vsech ohledech etalon tridy
Naposledy upravil(a) Petr1985 dne úte čer 30, 2009 0:54, celkem upraveno 2 x.
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Honzus píše:Petře, tlumiče jsou spotřebka a velmi často se u nich objevují vadné (méně účinné kusy), ře?it na záruku, tečka


A rozepi? se nám tu prosím o tom víceprvkovém zavě?ení u Pumy, kdy? tu tak shazuje? zadní (velmi dobře) odladěnou torzku GP... ;-), co já vím, tak pumy měly vzadu standardně bubny :roll:

pro ilustraci zadní náprava pumy
http://passionford.com/forum/picture.ph ... ureid=5261
S tím velmi dobře odladěnou bych přibrzdil. Jak má rovný a dokonalý asfalt, krom nedotáčivosti není co vytknout. Jakmile je povrch hrbolatý, skáče na něm punto jako koza a je úplně jedno, jestli tam mám 17" nebo 15" kola. Projet tou samou zatáčkou prachobyčejnou fabií a pozná? rozdíl okam?itě. Tam kde ja musím v zatáčce přibr?ďovat, abych neodlítl po tečně bokem auta, tam spolupracovník s dvou tunovým Fordem Galaxy je?tě přidává. Podvozek je jedna hrůza, není ani komfortní a ani sportovní, tak co tedy je?
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Petře, oháněj se čím chce?, třebas milionama testů kde co kdo řekl, to, ?e puma má prachsprostou torzku prostě neokecá?. Pokud jsi to z mého příspěvku nepochopil, hodnotím tvé technické povědomí. Z toho vyvozuji i schopnost cokoli hodnotit. Tečka.

GP a puma jsou zcela jinak zaměřená auta, bylo by divné, kdyby malé nízké lehké kupátko nebylo agilněj?í, o tom se s tebou ale nikdo nepře. Na nerovnostech uskakuje ka?dé auto s torzkou, jde o to, jak to ovlivní stopu, v GP minimálně. Tvůj mechanik mo?ná debil je, mo?ná není, neznám ho, dovol v?ak, ?e věřím poněkud víc svým zku?enostem. GP tvoří doposud ?pičku segmentu B i přes své stáří, to je holý fakt.


Opět po kolikáté u? zde ti pí?u, zbav se GP, opravdu nechápu, proč jej vlastně je?tě má?.....
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

misha: jistě je velmi dobře odladěná, jestli se domnívá?, ?e z fábií je to lep?í, nevím odkud jsi to vzal, fabia je z hlediska nedotáčvosti o řád hor?í GP (srovnatelné verze) co se týče uskakování, nemají si co vyčítat....

Jel jsem testovací trasu mnohokrát, mnoha auty, znám ji nazpamě? a odpovědi mám, je plná zatáček s dobrým i hrbolatým povrchem. Nevím kolik toho má? najeto, ale s tím galaxy jsi mne docela pobavil, opravdu velmi. Pokud myslí? staré, tak to mělo kola, o podvozku hovořit nemohlo, pokud myslí? nové, to je relativně agilní na MPV, ale je to brutálně nedotáčivá mrcha. Se starým GP jsem si taková auta v zatáčkách vychutnával s chutí, co chybělo na výkonu spolehlivě dohnalo v zatáčkách. Jinak pokud v zatáčce přibrzďuje?, nedivím se, ?e ti auto chce někam lítat, to ale nebude autem 8)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Odpovědět