Stránka 21 z 22

Re: Jarouš

Napsal: čtv srp 27, 2015 16:18
od Jarouš
Jarous1 píše:Blahopřeju k Alfici. Nekupoval jsi ji náhodou u nás na severu, konkrétně v LTM?
ee, byl jsem pro ni v D, stála u jednoho dealera BMW.

Re: Jarouš

Napsal: pát srp 28, 2015 21:59
od Jarouš
Tady pár fotek krasavice 8)
DSC_6316.jpg
DSC_6316.jpg (1.91 MiB) Zobrazeno 4407 x
DSC_6318.jpg
DSC_6318.jpg (1.86 MiB) Zobrazeno 4407 x
DSC_6320.jpg
DSC_6320.jpg (1.54 MiB) Zobrazeno 4407 x

Re: Jarouš

Napsal: pát srp 28, 2015 22:01
od Jarouš
Další
DSC_6326.jpg
DSC_6326.jpg (1.25 MiB) Zobrazeno 4409 x
DSC_6323.jpg
DSC_6323.jpg (1.58 MiB) Zobrazeno 4409 x
DSC_6322.jpg
DSC_6322.jpg (1.57 MiB) Zobrazeno 4409 x

Re: Jarouš

Napsal: pát srp 28, 2015 22:03
od Jarouš
DSC_6329.jpg
DSC_6329.jpg (1.11 MiB) Zobrazeno 4409 x
DSC_6330.jpg
DSC_6330.jpg (1.08 MiB) Zobrazeno 4409 x
DSC_6327.jpg
DSC_6327.jpg (1.16 MiB) Zobrazeno 4409 x

Re: Jarouš

Napsal: pát srp 28, 2015 22:05
od Jarouš
DSC_6336.jpg
DSC_6336.jpg (1.38 MiB) Zobrazeno 4409 x
DSC_6335.jpg
DSC_6335.jpg (1.72 MiB) Zobrazeno 4409 x
DSC_6332.jpg
DSC_6332.jpg (1.63 MiB) Zobrazeno 4409 x

Re: Jarouš

Napsal: pát srp 28, 2015 22:07
od Jarouš
Dušan píše:Tak "zakládající" členové GPFANS už nějak odpadávají...
No, to říká ten pravý :D

Re: Jarouš

Napsal: sob srp 29, 2015 16:04
od Dušan
Pěkná

Re: Jarouš

Napsal: úte říj 06, 2015 12:57
od MV
Gratulace, nevěra od Fiatu jedině k Alfě, tak to má být 8)
PS: taková průměrná spotřeba na PP, to jsem u sebe viděl jen jednou :lol:

Re: Jarouš

Napsal: stř říj 07, 2015 12:10
od Jarouš
Děkuji :D

tu spotřebu se mi celkem daří držet a to Alfu moc nešetřím. A co ty? jaká máš zatím zkušenosti? servis, závady a tak? Bral jsi novou nebo jetou?

Re: Jarouš

Napsal: sob říj 10, 2015 20:53
od MV
Bral jsem jetou, původem z ČR, v ofiko záruce je ještě půl roku. Teď mám najeto něco lehce přes 70 tkm:
- asi 14 dní po koupi se rozbil multiair, vyměněno v záruce za (snad) už bezproblémový díl. Snad Tě to nepotká taky, výměna by stála asi 20 tisíc bez práce. Na UK fóru je to celkem běžná závada, ale tady v servise neříkali, že je to časté. Byl s tím docela problém, v servise nechtěli věřit, že to auto bylo na výměně oleje, dost zakarbonované. Jenže to je předepsaným long-life intervalem, auto jezdilo na výměny na správný olej a přesně po 30tkm, což je problém :evil:
- nedávno mi motor opět spadnul do nouzáku, ale tentokrát to bylo čidlo polohy neutrálu, taky vyměněno v záruce. Další zbytečnost díky stop-startu, ten stejně po každém startu radši vypínám, přecijen nevím, jak je na tom stop-start a životnost turba. Teď jsem ale na alfistech četl, že v autorizáku dokážou přehrát firmware, že auto defaultně stopstart deaktivuje, tak uvidím.

Průměrnou spotřebu mám zatím 8,19 litrů, ale moc toho nenajezdím (7100 km od ledna) a když ano, je to povětšinou město a okolí, krátké trasy a párkrát za rok větší trasa. Takže to nijak moc nešetřím, delší cesty mám okolo 7,3 l/100, ale jednou jsem jel i za 6,5.

Jinak v pohodě, semtam něco v interiéru vrzne, ale to neřeším, je to fiat :> Nakonec jsem teda rád, že jsem si vybral o něco dražší auto v ČR kvůli záruce (už se vyplatila), ale s nižší výbavou. Nemám tak úplně sportpaket, ale sportovní podvozek ano. Teda 18" kola mi nechybí, 17"ky jsou tady na ty naše cesty optimum, akorát je budu muset nechat zrenovovat. Na zimu mám 16" plecháče, na těch to tak jisté v zatáčkách není. Co mi chybí, je ta výklopná vestavěná navigace, jenže ta se tu s multiairem snad ani nenabízela, italové to na fóru sice nějak na fóru neofiko prodávají a domontovávají, ale tady v ČR asi nikdo. No teď koukám po blueandme tomtomu, který by to mohl částečně nahradit. Nemám kožené sedačky, ale látku, zase mají el. bederní opěrky (to je dobré na delší cesty hlavně kvůli ženě), možná to taky vevnitř vrže kvůli nim :roll: Líbily se mi sportovní QV sedačky poFL, ale koukal jsem, že bych přišel jak o bederní opěrky, tak o loketku, takže si asi nechám zajít chuť.
Ještě při přejezdu na nerovnostech něco zezadu vrzne, ale je to takový zvuk spíš z kufru, když se tře guma o plech. Buď to dělají gumové dorazy na zadních dveřích nebo to bude dojezdovka pod subwooferem.

Re: Jarouš

Napsal: sob říj 10, 2015 21:51
od Jarouš
Děkuji za odpověď. Já mám "od koupě" (měla 80000) najeto asi 4 tkm a zatím řeším jen kosmetické vady. Tím myslím, že sem tam něco vrzne a zadrnčí a na to já jsem háklivý :D Ale na 90% je příčinou to, že do toho původní majitel neodborně hrabal a urvané čudly od tapecu se snažil univerzálně léčit lepidlem z tavné pistolky... O kolapsu MA modulu už jsem načetl stohy materiálů a diskuzí. Technicky vzato je asi skutečně na vině ten příšerně dlouhý servisní interval. Na polském fóru jsou o tom popsané hromady stránek a další možnou příčinou je přídavný filtr multiairu - v podstatě dutý šroub se sítkem, který je v olejovém kanálu před plněním MA modulu olejem od čerpadla. Doporučují měnit co 2-3 výměny oleje, ve Fiatu vyjde asi na nějakých 700,- (číslo dílu 55238665) a v servisních úkonech se to nikde neuvádí. Potom jsou údajně důležité duté šrouby od mazání turba, mají taky plastové sítko. Těžko soudit, jestli tam k něčemu je, ale většinou vydrží pád desítek tisíc a rozpadne se. Ve Fiatu kus nestojí žádnou tragédii (asi 280,- kč), horší ovšem je, že ti jich neprodají míň než 10... :( . Ale našel jsem u poláků web, kde je prodávají za pár zlotých po jednom. Jen nějak pořešit dopravu tady.

Mám k Alfě "servisku", kde jsou pouze dva záznamy, a to výměna oleje ve 40 tkm a pak v 80ti... Nicméně podle diagnostiky je provedeno 6 zápisů výměny oleje, takže se moc nebojím a stav motoru odpovídá pravidelné péči tak po 15 tkm. Před koupí byl vyměněný olej, všechny filtry, chladicí kapalina a svíčky (rozebral jsem a opravdu :D ).

Jízdně je to super svezení, akorát mi přijde velký rozestup v chování motoru při režimech D a N. V normálu je to dost mrtvola. Psali, že po aktualizaci SW v roce 2013 už tam není taková propast, ale zase na druhou stranu ti pak neroztáhne hubu od ucha k uchu přepnutí do dynamicu :D . Je pravda, že ty 18ky jsou celkem na hraně, ale krásnější kola bych asi nevybral. Na zimu k tomu mám taky plecháče 16, ale ještě zatím nemám přezuto/zkušenost. Vyklápěcí navigace je supr avzhledem k původu auta k ní byly všechny papíry, kódy a SD karta s celou Evropou. Výhoda vyklápěcí navi je v tom, že drtivou většinu nastavení auta, audia a dalšího děláš přes ní a ne přes ten displej PP. Kožené sicny jsou sice hezké a dobře se udržují, jinak v létě žádná sláva. Naštěstí jsou vyhřívané, takže zima bude v pohodě. Vrzání zezadu se mi ozývá taky, postupně jsem vyloučil zadní dveře, pod subwooferem rezervu nemám (lepicí sada) a taky dveře kufru a táhlo regulace xenonů :-) Verdikt zní - vrže to od některé části multilinku. Když venku prší, tak je ticho :mrgreen:

O dojezdovce taky uvažuju, tak jsem se chtěl zeptat, jestli tam do ní vleze bez úprav i subwoofer.

Jinak k tomu tvému dodělání tomtoma - co jsem četl, tak by neměl být žádný problém, dráty tam prý jsou a hlavně - u poláků na allegru je na to auto hromady dílů za pár kaček :D

Budu rád, jestli si sem tam vyměníme prostřednictvím tady našeho mateřského fóra nějaké info a zkušenosti. Tak teda cuore sportivo :wink:

Re: Jarouš

Napsal: ned říj 11, 2015 10:03
od MV
Jarouš píše:Děkuji za odpověď. Já mám "od koupě" (měla 80000) najeto asi 4 tkm a zatím řeším jen kosmetické vady. Tím myslím, že sem tam něco vrzne a zadrnčí a na to já jsem háklivý :D Ale na 90% je příčinou to, že do toho původní majitel neodborně hrabal a urvané čudly od tapecu se snažil univerzálně léčit lepidlem z tavné pistolky...
Pobavilo :D Proč to ten majitel dělal?
Jarouš píše: O kolapsu MA modulu už jsem načetl stohy materiálů a diskuzí. Technicky vzato je asi skutečně na vině ten příšerně dlouhý servisní interval. Na polském fóru jsou o tom popsané hromady stránek a další možnou příčinou je přídavný filtr multiairu - v podstatě dutý šroub se sítkem, který je v olejovém kanálu před plněním MA modulu olejem od čerpadla. Doporučují měnit co 2-3 výměny oleje, ve Fiatu vyjde asi na nějakých 700,- (číslo dílu 55238665) a v servisních úkonech se to nikde neuvádí. Potom jsou údajně důležité duté šrouby od mazání turba, mají taky plastové sítko. Těžko soudit, jestli tam k něčemu je, ale většinou vydrží pád desítek tisíc a rozpadne se. Ve Fiatu kus nestojí žádnou tragédii (asi 280,- kč), horší ovšem je, že ti jich neprodají míň než 10... :( . Ale našel jsem u poláků web, kde je prodávají za pár zlotých po jednom. Jen nějak pořešit dopravu tady.
Díky za informaci, na poláky jsem úplně zapomněl. Louskal jsem jen s překladačem italské fórum a pak hlavně anglické. Na jaké fórum tam chodíš? O nějakém zapomenutém sítku jsem četl jen v souvislosti s TBičkama. Otázka je, jestli mi to při servisce zkontrolují, ale zeptám se jich. U poláků by asi nebyl problém to nějak objednat, ale nevím, jestli si to sám vyměním. Něco jako elearn pro Julču jsem nenašel :(
Jarouš píše:Mám k Alfě "servisku", kde jsou pouze dva záznamy, a to výměna oleje ve 40 tkm a pak v 80ti... Nicméně podle diagnostiky je provedeno 6 zápisů výměny oleje, takže se moc nebojím a stav motoru odpovídá pravidelné péči tak po 15 tkm. Před koupí byl vyměněný olej, všechny filtry, chladicí kapalina a svíčky (rozebral jsem a opravdu :D ).
Máš svoji diagnostiku? Taky o nějaké uvažuji, ale čínani jich mají hafo a musí se upravit nějaký odpor, že?
Jarouš píše: Jízdně je to super svezení, akorát mi přijde velký rozestup v chování motoru při režimech D a N. V normálu je to dost mrtvola. Psali, že po aktualizaci SW v roce 2013 už tam není taková propast, ale zase na druhou stranu ti pak neroztáhne hubu od ucha k uchu přepnutí do dynamicu :D .
Potvrzuju :) Na N-ko je to prostě normální auto, na D-čko je to alfa 8) Bojím se právě té aktualizace, kvůli stopstartu, že se zmrví Dynamic mód. Ale někde zase psali, že ta změna chování D a N byla jen u QV, tak nevím.
Jarouš píše: Je pravda, že ty 18ky jsou celkem na hraně, ale krásnější kola bych asi nevybral. Na zimu k tomu mám taky plecháče 16, ale ještě zatím nemám přezuto/zkušenost. Vyklápěcí navigace je supr avzhledem k původu auta k ní byly všechny papíry, kódy a SD karta s celou Evropou. Výhoda vyklápěcí navi je v tom, že drtivou většinu nastavení auta, audia a dalšího děláš přes ní a ne přes ten displej PP.
Jj proto chci tomtoma (v předražené verzi od fiatu), měl by taky na displeji ukazovat informace z PP.
Jarouš píše: Kožené sicny jsou sice hezké a dobře se udržují, jinak v létě žádná sláva. Naštěstí jsou vyhřívané, takže zima bude v pohodě.
Vyhířívání mám ozkoušeno, nedá se regulovat, ale to je asi normální stav. Nikdy předtím jsem vyhřívané sedačky neměl, takže to jen v zimě na chvíli zapnu do zahřátí a to stačí.
Jarouš píše: Vrzání zezadu se mi ozývá taky, postupně jsem vyloučil zadní dveře, pod subwooferem rezervu nemám (lepicí sada) a taky dveře kufru a táhlo regulace xenonů :-) Verdikt zní - vrže to od některé části multilinku. Když venku prší, tak je ticho :mrgreen:
V dešti to vyzkouším, to mě nenapadlo. Plus navíc ve > 120 km/h (takže na dálnici) mi něco šustí jakoby před spolujezdcem. Asi se vítr dostává, kam nemá. Nevím taky, jak moc má fungovat natáčení xenonů do zatáček, nějak to moc nepoznám. Od doby co mi světla "seřídili" na STK, tak na mě v noci občas někdo bliká :roll:
Jarouš píše: O dojezdovce taky uvažuju, tak jsem se chtěl zeptat, jestli tam do ní vleze bez úprav i subwoofer.
Ano normálně je dole v kufru přímo v té plechové prohlubni dojezdovka (17" užovka) a v ní sedí subwoofer. Bez nějaké výplně, proto jsem zvuky odhadoval odtud. Na subwooferu je pak taková mělká vana na nářadí a až na tom tapec od dna kufru.
Jarouš píše: Jinak k tomu tvému dodělání tomtoma - co jsem četl, tak by neměl být žádný problém, dráty tam prý jsou a hlavně - u poláků na allegru je na to auto hromady dílů za pár kaček :D
Jj dráty jsou tam v tom držáku na palubce jen na napájení, to zase nijak extra nepotřebuju, když by to odmítli udělat v záruce, počkám na její konec. Všechny informace do navigace se přenáší přes BT a stačí jen nahrát blue&me verzi pro tomtom a mělo by to frčet.
Jarouš píše: Budu rád, jestli si sem tam vyměníme prostřednictvím tady našeho mateřského fóra nějaké info a zkušenosti. Tak teda cuore sportivo :wink:
Jasně, pokud nás tu GPčkaři nerozpustí :mrgreen:

Re: Jarouš

Napsal: ned říj 11, 2015 13:07
od Jarouš
Proč se v tom někdo hrabal? Myslím, že se tímto snažil odstranit sem tam nějaké drnčení plastů od vysoleného BOSE a šel na to poslepu (jak píšeš, servisní manuál na GIU nikde na netu není) Nicméně v této souvislosti odpovím na tvůj dotaz ohledně získávaných informací - Poláci jsou bezedná studnice informací, nápadů a hlavně fotek, které jsou přístupné na fóru [url]www.forum.alfaholicy.org[url] i bez registrace, včetně linku ke stažení čehokoliv - dílčímu servisnímu manuálu na GIU i Mito, bohužel částečně v holandštině a něco v angličtině. Je to v pdf. Pokud budeš chtít, tak to někde upnu, ať se taky podělím :D

Filtr MA je snadno vyměnitelný šroub je schovaný pod platovým krytem rozvodů, kousek od kola vačky. Má vnitřní šestihran (fotek mám taky dost) a podle toho, co jsem četl je výměna otázkou chvilky. Šroub na mazání turba je to samé, krásně přístupny hned nahoře pod plastovým deklem motoru (na mých fotkách motoru je skoro vidět) - práce na pár minut.

Diagnostiku mám svou - stačí ELM327 kabel ve verzi 1.4 a výš a žlutou redukci - číňany vem čert, na je e-bay za pár korun kvalitní kabel. Soft není problém, Multiecuscan funguje dobře, ale obstaral jsem si AlfaOBD a ten umí všechno, včetně xenonů a navigace. :D

Vyhřívání sedaček je jednostupňové, ale dělá se i varianta s vícestupňovou regulací. Ony stejně topí jen do doby, než se vyhřeje interiér.

Na to natáčení xenonů jsem se tě chtěl taky zeptat. Tak to nějak extra nepoznám a mám dokonce takový pocit, že když jsem to auto přivezl, tak vypnutí natáčení xenů kolébkovým spínačem bylo na displeji navíc signalizováno "adaptive lights disconected" Teď se prostě jen rozsvítí žlutá dioda nad spínačem a nic to nepíše. Jak jsi na tom ty?

Jinak GPčkáři snad budou tolerantní, koneckonců diskutujeme jen v mém denníčku, ne? :D

Re: Jarouš

Napsal: ned říj 11, 2015 18:35
od MV
Díky za nakopnutí, na tom polském fóru jsem stáhnul nějaký 700MB balíček s dokumentací. Většina je holandsky, ale aspoň něco.
Kabel tedy něco jako http://www.ebay.com/itm/MULTIECUSCAN-FI ... 3f39857352? Tam je cena vyšší, ale redukcí vícero, jenže neposílá do ČR (a původem to asi taky bude čína). Ano, při vypnutí/zapnutí natáčení xenonů akorát zhasne diodka nad přepínačem. Nic to nehlásí, tak to bude asi normální jev (stejně jako při automatickém přepnutí světel to na PP nic nehlásí, předpokládám, že hláškami okolo světel se PP nezdržuje :-))

Re: Jarouš

Napsal: ned říj 11, 2015 20:10
od Jarouš
Jo, to bude ono. No, lepší než drátem do oka, někdo si dal tu práci, že si zaplatil přístup na servisní dokumentaci přímo ze stránek Fiatu a co se mu zdálo důležité, tak nafrkal do pdf. Nikde jsem zatím nic lepšího a zadarmo nenašel :-) Taky mě to mrzí, protože na GP i na Stilo mám e-learn instalačku a je to super.

Co se týče kabelu, tak já mám tady ten http://www.ebay.com/itm/FIAT-speciale-E ... 3f515f675b s třemi adaptéry a nejsou s ním žádné problémy. Srovnávám teda jen vzhled interface. Zkus kouknout na německé zrcadlo e-bay a máš to tady za 3 dny bez problému. Instalace brnkačka a s AlfaOBD ti určitě pomůžu 8)

S tím natáčením světel jsi mě potěšil, takže to asi takhle má fungovat. Jinak jsem se na alfaholicých dočetl, že StartStop jde na některých autech s určitým SW v bodycomputeru trvale deaktivovat přes AlfaOBD. V menu ta fíčura je, to jsem se díval, ale sám jsem to ještě nezkoušel. Je tam těch zajímavých položek víc, třeba trvalé vyřazení omezovače výkonu (těžko říct, co si pod tím představit), ale zase Poláci psali, že Mito se pro nějaké trhy prodává se seškrceným výkonem pro mladé řidiče a poté stačí napíchnout diag a už máš těch základních 105 koníků.