Palivový filtr

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Majty
Návštěvník
Příspěvky: 133
Registrován: úte dub 24, 2007 21:51
Bydliště: Bystřice pod Host.

Příspěvek od Majty »

Nestra?

Majty GP 1.4 8V
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Ahoj, benzin nema zadnou kontrolku chyba vstrikovani, asi spis myslis chybu rizeni emisi. Filtr by se mel spis projevovat ve vysokych otackach pri plnem plynu kdy se pres nej nedostane dost palia a klesne tlak u vstrikovacu. U druheho auta mam najeto 110k kilometru, 10 let a palivvy filtr je puvodni. Pry by se ale mel menit po tech 100k.
Takove psi kusy na volnobech bude delat spis vaha vzduchu nebo podobne.
Majty
Návštěvník
Příspěvky: 133
Registrován: úte dub 24, 2007 21:51
Bydliště: Bystřice pod Host.

Příspěvek od Majty »

Ano má? pravdu pro benzín ta kontrolka znamená porucha systému řízení motoru EOBD. Ale Signalizuje nesprávnou funkci systému vstřikování/zapalování s mo?ností poklesu výkonu, zhor?ení ovladatelnosti motoru a zvý?ení spotřeby paliva. Tohle v?echno jsou přesně moje problémy. Dneska kdy? auto bylo zahřáté mi spotřeba nespadla pod 13 litrů.

Majty GP 1.4 8V
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

jj, uvidis co te reknou v servisu. Ta kontrolka znamena ze jakakoliv cast retezce pro rizeni emisi je spatna. Ale napriklad lambda sonda nebo egr se pouzia az kdyz se motor ohreje a pokud to zlobi hned po nastartovani tak je dobre presunout pozornost pri hledani problemu k sani. V okamzik studeneho motoru ecu pro davkovani paliva prakticky pouziva jen informace z vahy vzduchu. A pokud ta dava nesmyslne udaje tak tam pak leje nesmyslne benzinu. Pripadne si prizava vzduch nejakou dirou a ve vysledku je problem podobny, do motoru jde jine mnozstvi vzdychu nez rika vaha ze by tam melo jit.
GP 1.4 Tjet
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

tkupilik píše:jj, uvidis co te reknou v servisu. Ta kontrolka znamena ze jakakoliv cast retezce pro rizeni emisi je spatna. Ale napriklad lambda sonda nebo egr se pouzia az kdyz se motor ohreje a pokud to zlobi hned po nastartovani tak je dobre presunout pozornost pri hledani problemu k sani. V okamzik studeneho motoru ecu pro davkovani paliva prakticky pouziva jen informace z vahy vzduchu. A pokud ta dava nesmyslne udaje tak tam pak leje nesmyslne benzinu. Pripadne si prizava vzduch nejakou dirou a ve vysledku je problem podobny, do motoru jde jine mnozstvi vzdychu nez rika vaha ze by tam melo jit.
Akorát ?e u motou 1.4 8V ?ádná váha vzduchu není :wink: Jediné smínače na systému sání jsou čidlo teploty nasávaného vzduchu a čidlo tlaku nasávaného vzduchu. Snímač tlaku u? jsem měnil, jeho porucha se v 15-ti stupňovém mrazu projevila velmi obtí?ným startem a kolísáním otáček na volnoběh. Výměna na 10 minut, oprava za 1500,-

Nevím, ale pokud motor sám od sebe vyletěl a? k omezovači, tak bych hledal příčinu v systému ovládání ?krticí klapky. Plyn je elektronický, tak?e s ní pohybuje elektromotor.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Majty
Návštěvník
Příspěvky: 133
Registrován: úte dub 24, 2007 21:51
Bydliště: Bystřice pod Host.

Příspěvek od Majty »

Dobře, je ale s tím i spojený při jízdě úplný výpadek reakce na plyn? Kdy jsem zůstal stát a auto vůbec nereagovalo na mačkání plynu a točilo jen těch svých tisíc otáček?
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

jj ja tu vasi 1.4 neznam, ale presne jak rikas, tyhle cidla dohromady se pouzivaji k tomu samemu ucelu, jednotka z nich vypocte hmotnost nasavaneho vzduchu.
GP 1.4 Tjet
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

No jak pise jarous, plyn je elektronicky, to znamena ze u pedalu je jen snimac ktery rika ecu jak na nej slapes. Umim si predstavit ze takove chovani by delala porucha toho snimace - nereagovani na slapani, podobne otacky k limiteru na volnobeh (snimac rika ze si seslap plyn i kdyz v realu ne). Treba budes zitra v novinach, neco jako tojota :))
GP 1.4 Tjet
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Majty píše:Dobře, je ale s tím i spojený při jízdě úplný výpadek reakce na plyn? Kdy jsem zůstal stát a auto vůbec nereagovalo na mačkání plynu a točilo jen těch svých tisíc otáček?
Nee, nemyslím. Mě při poru?e toho čidla nesvítila ?ádná výstra?ná kontrolka a v okam?iku, kdy se motor zahřál u? jel naprosto normálně. Na diagnostice vyskočila chyba čidla - udávalo ?patnou teplotu nasáveného vzduchu - místo 20 °C na dílně to udávalo 90°C.

Jinak k tomu palivovému filtru: Benzíny u GP mají jedno palivové potrubí mezí nádr?í a vsřikováním, není tam ?ádná vracečka, není tam ?ádný externí palivový filtr. Filtr je součástí benzínového čerpadla v nádr?i (včedně předfiltru) a nemá stanovený ?ádný výměnný interval. (viz servisní manuál FIAT)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Je to teda uz uplne offtopic, ale u cinana si muzes koupit diagosticky kabel i s postovnym za 30 dolaru, pripadne v cechach za 15 stovek. Pak si stahnes treba scanmaster a muzes se podivat jake hodnoty davaji cidla tlaku v sani, teplota vzduchu a pozice pedalu
- pri zhasnutem motoru, plus si muzes zakvrdlat pedalem
- na volnobeh
- zalogovat si hodnoty pri zkusebni jizde
Z toho se pak da uz vydedukovat docela dost a za ty penize to stoji.
GP 1.4 Tjet
mikkes1
Návštěvník
Příspěvky: 188
Registrován: sob bře 08, 2008 10:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mikkes1 »

Chalani, neviete mi poradi? ako vymeni? palivový filter na 1,2 ?
hladal som to tu ale nikde som to nena?iel.
Grande Punto 1,2 5D dynamic,
fólie 05, audio JBL,
plán na rok 2011: nové kolesá 16", zní?enie 30/30, vytlmenie.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

mikkes1 píše:Chalani, neviete mi poradi? ako vymeni? palivový filter na 1,2 ?
hladal som to tu ale nikde som to nena?iel.
nijak, solo filtr nemá, nemění se, je součástí palivové pumpy v nádr?i
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
mikkes1
Návštěvník
Příspěvky: 188
Registrován: sob bře 08, 2008 10:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mikkes1 »

hm,, to som netu?il, saté punto 1.1 filter mal tak som si myslel ?e aj tento bude ma? ...
Grande Punto 1,2 5D dynamic,
fólie 05, audio JBL,
plán na rok 2011: nové kolesá 16", zní?enie 30/30, vytlmenie.
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Ahojte

Mam na vyber palivovy filter ALCO SP1343 za 27Eur alebo MANN WK853/20 za 58Eur.
Ktory radsej zobrat?

Momentalne mam najazd 117tis. km a filter este nebol meneny, no nepozorujem ziadne problemy.
Som zvedavy, co spravi vymena filtra, ci to ma efekt.

Ako ten filter vobec vymenit? iba odpojit hadicky a na novom pripojit?
robil to uz niekto?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivový filtr

Příspěvek od jeník1 »

Davids píše:chci se zeptat zda je pravda, ze se filtr u ropaku odvodnuje, a zajimalo by mne jak, pokud s tim nate nekdo zkusenosti napiste, diky.
Mo?ná se ptám hloupě. Má taky GP 1,2 benzín tzv. Filtr pevných částic?
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Odpovědět