Centrální dálkové zamykání
Napsal: ned bře 22, 2009 15:24
Návod na montá? dálkového ovládání do vozidla Fiat Grande Punto.
Toto vozidlo,jako ostatně vět?ina moderních evropských vozidel,je ovládáno záporným impulzem (zamknout) a záporným impulzem přes odpor 180 ohmu (odemknout).Kufr
má odskok ovládaný tlačítkem na palubní desce,co? asi vadí nejvíce.(Absence jakékoli dal?í mo?nosti jak kufr otevřít zvenčí).Pro tento vůz se hodí prakticky jakákoli ?dálka? univerzální a nebo s negativním výstupem.Montá? do vozidla je jednoduchá,ale neurčitě ne pro v?echny.
Pro ty co si na to troufají,nabízím návod ?jak na to?.
Budu popisovat montá? dálkového ovládání polského výrobce MaxiCar 286-3901 .Je to
ovládání univerzálního typu s vodotěsnými (festovními) třítlačítkovými ovladači.
Vět?inou asi nebudeme po?adovat uzamknutí vozidla po rozjezdu. Dojezd oken v tomto případě pouze s modulem dojezdu,který je mo?no takté? zakoupit.Není to v?ak předmětem tohoto návodu.Zaměřím se proto jen na přípojná místa ve vozidle,co? je alfou i omegou úspě?né montá?e.
Začneme tedy předev?ím s demontá?í krytu servisního konektoru který se nachází pod tlačítky mlhovek a sklonu reflektorů.Lehkým tahem za vrchní část krytu tento odejmeme.Demontujeme i konzoli se servisní zásuvkou.Tím se nám vytvořil prostor pro montá?.Pak demontujeme odkládací poličku u spolujezdce (pootočením a vysunutím pravého čepu poličky)a boční kryt středového tunelu(je tam pouze lehce nacvaklý).Tím se dostaneme na kabelá? od tlačítek na středovém panelu.Vyhledáme si tam modro?lutý vodič vedoucí od tlačítka odskoku kufru.(Je omotán spolu s dal?ími vodiči textilní omotkou)S tohoto místa protáhneme vodič do prostoru servisního konektoru,který pak připojíme na rů?ový vodič řídící jednotky.(Je to trochu problém ale s kusem tvrd?ího drátu pou?itého na prota?ení se to daří celkem rychle).Konektor řídící jednotky dálkového ovládání připravíme na negativní ovládání.Naletujeme diody (fialový vodič)pro ukazatele směru a odpor 180 ohmu(?lutý vodič) pro odemknutí.Vyjmeme ze svorkovnice hnědý a zelený vodič (není potřeba).Vodiče:modrý,?lutočerný a černý spojíme dohromady a na konec naletujeme očko.Pak ji? mů?eme spojit konektor s řídící jednotkou tuto přilepit oboustranně lepící páskou (součást balení)do prostoru za servisní konektor.(Viz obr.)Pak ji? mů?eme začít s připojováním dal?ích vodičů.Vyledáme si ve svazku bílofialový vodič vedoucí do gumové průchodky levého sloupku a následně do levých dveří.Ten nám bude zamykat a odemykat.Tam připojíme hnědý a ?lutý vodič(S odporem 180ohmu).Na spodním pravém 20pinovém konektoru vyhledáme rů?ovočerný (levý ukazatel)a rů?ovobílý vodič(pravý ukazatel). Tam připojíme diody.(Musí tam být,jinak by v?dy blikaly v?echny ukazatele najednou!!!).Na servisním konektoru vyhledáme červenohnědý vodič +12V a na něj připojíme čevený vodič s pojistkou 15A.(V tomto zapojení mimochodem nesmyslně velká.Chrání opravdu jen proti zkratu).Pak jen připojíme očko na kostru vozidla a máme takřka hotovo.Odskou?íme funkce a v?e řádně zajistíme černou el.páskou.Nasadíme zpět kryt tunelu a odkládací poličku.Na levé straně kryt servisního konektoru.
Přeji v?em úspě?nou montá?.
Toto vozidlo,jako ostatně vět?ina moderních evropských vozidel,je ovládáno záporným impulzem (zamknout) a záporným impulzem přes odpor 180 ohmu (odemknout).Kufr
má odskok ovládaný tlačítkem na palubní desce,co? asi vadí nejvíce.(Absence jakékoli dal?í mo?nosti jak kufr otevřít zvenčí).Pro tento vůz se hodí prakticky jakákoli ?dálka? univerzální a nebo s negativním výstupem.Montá? do vozidla je jednoduchá,ale neurčitě ne pro v?echny.
Pro ty co si na to troufají,nabízím návod ?jak na to?.
Budu popisovat montá? dálkového ovládání polského výrobce MaxiCar 286-3901 .Je to
ovládání univerzálního typu s vodotěsnými (festovními) třítlačítkovými ovladači.
Vět?inou asi nebudeme po?adovat uzamknutí vozidla po rozjezdu. Dojezd oken v tomto případě pouze s modulem dojezdu,který je mo?no takté? zakoupit.Není to v?ak předmětem tohoto návodu.Zaměřím se proto jen na přípojná místa ve vozidle,co? je alfou i omegou úspě?né montá?e.
Začneme tedy předev?ím s demontá?í krytu servisního konektoru který se nachází pod tlačítky mlhovek a sklonu reflektorů.Lehkým tahem za vrchní část krytu tento odejmeme.Demontujeme i konzoli se servisní zásuvkou.Tím se nám vytvořil prostor pro montá?.Pak demontujeme odkládací poličku u spolujezdce (pootočením a vysunutím pravého čepu poličky)a boční kryt středového tunelu(je tam pouze lehce nacvaklý).Tím se dostaneme na kabelá? od tlačítek na středovém panelu.Vyhledáme si tam modro?lutý vodič vedoucí od tlačítka odskoku kufru.(Je omotán spolu s dal?ími vodiči textilní omotkou)S tohoto místa protáhneme vodič do prostoru servisního konektoru,který pak připojíme na rů?ový vodič řídící jednotky.(Je to trochu problém ale s kusem tvrd?ího drátu pou?itého na prota?ení se to daří celkem rychle).Konektor řídící jednotky dálkového ovládání připravíme na negativní ovládání.Naletujeme diody (fialový vodič)pro ukazatele směru a odpor 180 ohmu(?lutý vodič) pro odemknutí.Vyjmeme ze svorkovnice hnědý a zelený vodič (není potřeba).Vodiče:modrý,?lutočerný a černý spojíme dohromady a na konec naletujeme očko.Pak ji? mů?eme spojit konektor s řídící jednotkou tuto přilepit oboustranně lepící páskou (součást balení)do prostoru za servisní konektor.(Viz obr.)Pak ji? mů?eme začít s připojováním dal?ích vodičů.Vyledáme si ve svazku bílofialový vodič vedoucí do gumové průchodky levého sloupku a následně do levých dveří.Ten nám bude zamykat a odemykat.Tam připojíme hnědý a ?lutý vodič(S odporem 180ohmu).Na spodním pravém 20pinovém konektoru vyhledáme rů?ovočerný (levý ukazatel)a rů?ovobílý vodič(pravý ukazatel). Tam připojíme diody.(Musí tam být,jinak by v?dy blikaly v?echny ukazatele najednou!!!).Na servisním konektoru vyhledáme červenohnědý vodič +12V a na něj připojíme čevený vodič s pojistkou 15A.(V tomto zapojení mimochodem nesmyslně velká.Chrání opravdu jen proti zkratu).Pak jen připojíme očko na kostru vozidla a máme takřka hotovo.Odskou?íme funkce a v?e řádně zajistíme černou el.páskou.Nasadíme zpět kryt tunelu a odkládací poličku.Na levé straně kryt servisního konektoru.
Přeji v?em úspě?nou montá?.