Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
tak chalani,trochu som vas system s linoleom pred chladicom vylepsil nechcel som to pisat skor,nez to vyskusam a fakt to funguje,len ja som pouzil staru navijaciu roletku co sa kedysi davali na zadne okna proti slnku... islo mi hlavne o to,ked su teraz take teplotne zmeny,aby som to nemusel cele rozoberat a stale vkladat a vykladat...
jednoducho som tu clonku prisroboval o vnutornu stranu naraznika pod chladicom na usko com uviazal ocelovy drotik,ktory som vytiahol cez malu strbinku pri zamke kapoty...takto mozem kedykolvek vytiahnut a stiahnut clonku podla potreby
na koniec lanka som spravil male usko a tym ho zaistim aby sa mi roletka nezrolovala o male haciky ktore su na tom plaste kde je kryt vrtule chladica
inak motor sa zohreje podstatne rychlejsie ako ked je odkryty chladic a este nesmiem zabudnut dodat ze sa jedna o clonku,ktora je taka gumovo plastova nie latkova a vzduch cez nu fuka len dakych 5 percent...som maximalne spokojny
jednoducho som tu clonku prisroboval o vnutornu stranu naraznika pod chladicom na usko com uviazal ocelovy drotik,ktory som vytiahol cez malu strbinku pri zamke kapoty...takto mozem kedykolvek vytiahnut a stiahnut clonku podla potreby
na koniec lanka som spravil male usko a tym ho zaistim aby sa mi roletka nezrolovala o male haciky ktore su na tom plaste kde je kryt vrtule chladica
inak motor sa zohreje podstatne rychlejsie ako ked je odkryty chladic a este nesmiem zabudnut dodat ze sa jedna o clonku,ktora je taka gumovo plastova nie latkova a vzduch cez nu fuka len dakych 5 percent...som maximalne spokojny
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
no nafotene to zatial nemam,ale ked chces,jasne,len uz asi kolo soboty by som to sem hodil inak clonka ma cca 40cm nemeral som ju ale cely chladic nezakryje,po bokoch je asi po 5cm nezakrytej plochy a aj by som sa bal dat nieco cez cely...tirosk píše:mosto píše: ak si to nafotil tak to sem hoď. Aku siroku roletku si tam dal?
Inak dobry napad budem o tom uvazovat. Ked bude teplajsie skusim to pomerat a pohladat nejaku rolektu co tam bude pasovat.
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
tak nejake foto som spravil,ale nechcelo sa mi rozoberat tu mriezku tak som to cvakol aspon takto...inak clonka je prisrobovana dvomi srobami o vnutornu stranu naraznika rovno pod chladicom...
tade som prevliekol ocelove lanko ktorym vytahujem clonku ku krytu vrtule
clonka je vytiahnuta pred chladicom
tymto lankom sa da vytahovat
uchytenie na hacikoch krytu vrtule na chladici,ked je clonka vytiahnuta
inak ocelove lanko som pouzil brzdove z bicykla
tade som prevliekol ocelove lanko ktorym vytahujem clonku ku krytu vrtule
clonka je vytiahnuta pred chladicom
tymto lankom sa da vytahovat
uchytenie na hacikoch krytu vrtule na chladici,ked je clonka vytiahnuta
inak ocelove lanko som pouzil brzdove z bicykla
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
MOSTO, jsi dobrý kutil, s roletkou je to zajímavý nápad.
Na druhou stranu by mě ale zajímal výsledný efekt , v porovnání rychlosti ohřevu motoru za stejných podmínek s a bez roletky.
Nechci Ti kazit radost z tvého nápadu. Ale jestli se dobře pamatuju z automobilové nauky, chladící kapalina se nejřív ohřívá v tzv. malém ohruhu, po zahřátí na určitou teplotu ji otevřený termostat pustí do velkého okruhu přes chladič. Tedy a? v druhé fázi to bude mít podle mě mizivý význam na rychlost motoru do zahřátí na provozní teplotu (neříkám ?e ?adný).
Soudobé motorry jsou myslím konstruovány tak, ?e ji? toto nebude mít asi takov ý význam. Mo?ná pro někoho, kdo jezdí denně. Ale vzhledem k průměrným teplotám zimních měsíců ?
Na druhou stranu by mě ale zajímal výsledný efekt , v porovnání rychlosti ohřevu motoru za stejných podmínek s a bez roletky.
Nechci Ti kazit radost z tvého nápadu. Ale jestli se dobře pamatuju z automobilové nauky, chladící kapalina se nejřív ohřívá v tzv. malém ohruhu, po zahřátí na určitou teplotu ji otevřený termostat pustí do velkého okruhu přes chladič. Tedy a? v druhé fázi to bude mít podle mě mizivý význam na rychlost motoru do zahřátí na provozní teplotu (neříkám ?e ?adný).
Soudobé motorry jsou myslím konstruovány tak, ?e ji? toto nebude mít asi takov ý význam. Mo?ná pro někoho, kdo jezdí denně. Ale vzhledem k průměrným teplotám zimních měsíců ?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
dakujem za uznanie DuskoDu?an píše:MOSTO, jsi dobrý kutil, s roletkou je to zajímavý nápad.
Na druhou stranu by mě ale zajímal výsledný efekt , v porovnání rychlosti ohřevu motoru za stejných podmínek s a bez roletky.
Nechci Ti kazit radost z tvého nápadu. Ale jestli se dobře pamatuju z automobilové nauky, chladící kapalina se nejřív ohřívá v tzv. malém ohruhu, po zahřátí na určitou teplotu ji otevřený termostat pustí do velkého okruhu přes chladič. Tedy a? v druhé fázi to bude mít podle mě mizivý význam na rychlost motoru do zahřátí na provozní teplotu (neříkám ?e ?adný).
Soudobé motorry jsou myslím konstruovány tak, ?e ji? toto nebude mít asi takov ý význam. Mo?ná pro někoho, kdo jezdí denně. Ale vzhledem k průměrným teplotám zimních měsíců ?
ano viem,ako funguje maly a velky okruh chladenia no mne to dost pomaha a pomahalo mi to na kazdom aute,co som mal,len tam som nedaval roletku ale staru gumu...na GP sa mi nechce vkuse rozoberat mriezka na narazniku....ja si funkcnost zakrytia chladica vysvetlujem asi takto
ked mas motor studeny bez nejakeho krytu na chladici,fuka ti cez chladic studeny vzduch priamo na motor a tym padom sa aj neskor zohreje...
ako pisem,mne to funguje,motor sa zohreje skor...inak si to neviem vysvetlit
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Já to nevyvracím, ale bylo by zajímavé, o co rychleji by se za stejných podmínek zahřál na provozní teplotu motor s roletkou a bezmosto píše:ked mas motor studeny bez nejakeho krytu na chladici,fuka ti cez chladic studeny vzduch priamo na motor a tym padom sa aj neskor zohreje...
ako pisem,mne to funguje,motor sa zohreje skor...inak si to neviem vysvetlit
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
no poviem ti to na mojom priklade...rano,ked chodim do roboty cca 4km je to z kopca,motor sa mi bez roletky zohrial na plno presne v ciely a ked mam teraz roletku sa mi zohreje po cca 2-3km pri teplotach cca -8 stupnov...nie je to ziadna slava ale aj malo v mojom pripade potesi...Du?an píše:Já to nevyvracím, ale bylo by zajímavé, o co rychleji by se za stejných podmínek zahřál na provozní teplotu motor s roletkou a bezmosto píše:ked mas motor studeny bez nejakeho krytu na chladici,fuka ti cez chladic studeny vzduch priamo na motor a tym padom sa aj neskor zohreje...
ako pisem,mne to funguje,motor sa zohreje skor...inak si to neviem vysvetlit
tu roletku som daval hlavne kvoli tomu,ze ked bolo -15 a isiel som s plne zohriatym motorom mi to slabsie kurilo za jazdy ako ked som ostal stat v kolone
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Přesně tak! Kámo? to měl takhle ře?eno na Land Roveru III series r.v. 1968
Ka?dopádně pokud se namontují komplet kryty motoru a izolace kapoty, tak se zahříváním auta není nejmen?í problém (mluvím z vlastní zku?enosti) A co se týče teorie foukání chladné vzduchu na motor - moc bych tomu nevěřil, v?dy? hned za chladičem jsou výfukové svody a ty topí za chvíli po startu a? a?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Já myslím, ?e jestli studený vzduch fouká přímo na chladič a nebo nefouká, rozdíl tam bude, ale ne moc velkýJarou? píše:A co se týče teorie foukání chladné vzduchu na motor - moc bych tomu nevěřil, v?dy? hned za chladičem jsou výfukové svody a ty topí za chvíli po startu a? a?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
este ta doplnim,ze tak ako som pouzil lanko z bicykla mozeme pouzit aj boulden a aj packu co prehadzujes rychlosti z nejakeho stareho favorita a upevnime ju na volantDu?an píše:Kdy? u? vychytávka, tak pořádně, ne Polep?i se a nedělej něco jen napůlmosto píše: dobry napad ale az taky fajnovy nemozme byt potom by si uz nemal kvoli comu otvarat tu kapotu
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago