Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

Příspěvek od Snoopy »

Tak Hodinu a pul v -25 to vydzelo bez problemu sice uz netece jak voda me prijde trosku se to tahne asi jako nejaka stava ale je to v pohode :) tak se v tom asi hrabat nebudu.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Snoopy píše:Tak Hodinu a pul v -25 to vydzelo bez problemu sice uz netece jak voda me prijde trosku se to tahne asi jako nejaka stava ale je to v pohode :) tak se v tom asi hrabat nebudu.
Buď v klidu, nemrznoucí směs i při ni??í teplotě, ne? na kterou je namíchán poměr, netuhne, (ledové krystaly se netvoří) a vznikne takový gel. Náplň nemění svůj objem, tak?e nehrozí vytlačení mrazových zátek motoru ani roztr?ení hadic a vzhledem ke gelové konzistenci nepo?kodí ani lopatky vodní pumpy.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

lukasbc napsal:

Obrázek
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
lukasbc
kolemjdoucí
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2008 19:06

Příspěvek od lukasbc »

Díky za přesun a sorry za zalo?ení v blbém místě
Nicméně jak to vidíte s cenou-těsnění sem na?el na kelly kolem 600,- a počítám tak 8hodin práce + olej + paraflu no potě?...A je po problémech s vánocema...
Velký Pun?a 1,2 Dynamic
lukasbc
kolemjdoucí
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2008 19:06

Příspěvek od lukasbc »

TAk?e auto je doma-v?e opraveno.Po příjezdu do AF v ostravě mi bylo hned jasné,?e závada,která zapříčinuje úbytek kapaliny, jim není neznámá.Technik mě ujistil,?e emulze na víčku je v tomhle mrazu na krátkých vzdálenostech normální.Jedná se prý o jim dobře známou závadu - netěsnost krou?ku - někde jak jde hadice chlazení z bloku motoru.Tam bývají u 1,2 prosaky,ubývá kapalina-dostává se tama i vzduch a mů?e blbnout i zahřátí motoru - termostat.Akorát mě zará?í postup FIATU,kdy? ví o této závadě,?e neudělají svolávačku.
Vzhledem k tomu ?e bylo po záruce, měl bych platit celou opravu.
Ov?em v AF jsme se domluvili na nějaké slevě (nepočítal sem ani s tím)-neúčtovali výměnu PARAFLU-tak?e cena 1291Kč.
Čili můj příspěvek mo?ná jako vodítko pro vás s podobným probémem.Kdybych nedoplnil to vodu do ostřiků,tak kdoví kde bych to uvařil... :?
Velký Pun?a 1,2 Dynamic
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

lukasbc píše:Akorát mě zará?í postup FIATU,kdy? ví o této závadě,?e neudělají svolávačku.
Svolávačka se dělá na popud výrobce, ne zastoupení
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
g-lobby
Štamgast
Příspěvky: 677
Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-lobby »

Du?an píše:
lukasbc píše:Akorát mě zará?í postup FIATU,kdy? ví o této závadě,?e neudělají svolávačku.
Svolávačka se dělá na popud výrobce, ne zastoupení
no ale jak to ře?í problém nás vlastníků Du?ane?
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

g-lobby píše:no ale jak to ře?í problém nás vlastníků Du?ane?
Bohu?el nijak :( Já bych třeba ře?il masívní problém se servy (ale to u? patří do jiného tématu)
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
wenca
Štamgast
Příspěvky: 345
Registrován: sob pro 29, 2007 12:55
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od wenca »

Od Září do Ledna mi klesla hladina chladící kapaliny z MAX na MIN ,

Dnes jsem v servise zjistil , ?e mi sice málo ale přesto teče chladič .

to mám ale radost .
:(
Grande Punto 5D 1,2 Dynamic - New Orleans blue
SnAjP
kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 23, 2010 12:40

Příspěvek od SnAjP »

zdravim, mozna jsem prehledl podobny problem ale prosim o radu:

venkovni teplota -5
parkuji v garazi, ujedu 10 km a na dve hod zastavim venku, pote jsem ujel zase tech 10 km a teplota chladici kapaliny vylitla ke konci jizdy na max + klasicka hlaska na palubce, zastavte a vypnete motor + kapalina v chladici se vari.
Nadrzka chladice byla prez pulku plna.

Pote jsem nechal auto hodinu stat venku a zkusil jsem testovaci jizdu o stejne delce, problem se neobjevil.
Tak netusim co si o tom mam myslet.
Za kazdou radu diky.
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

To SnAjP: skus si dobit baterku. Pokud to nepomuze tak dej vedet. Pokud vim tohle se celkem casto stava vlivem slabe baterky.
Obrázek
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

SnAjP píše:zdravim, mozna jsem prehledl podobny problem ale prosim o radu:

venkovni teplota -5
parkuji v garazi, ujedu 10 km a na dve hod zastavim venku, pote jsem ujel zase tech 10 km a teplota chladici kapaliny vylitla ke konci jizdy na max + klasicka hlaska na palubce, zastavte a vypnete motor + kapalina v chladici se vari.
Nadrzka chladice byla prez pulku plna.

Pote jsem nechal auto hodinu stat venku a zkusil jsem testovaci jizdu o stejne delce, problem se neobjevil.
Tak netusim co si o tom mam myslet.
Za kazdou radu diky.
1. vadný termostat (zasekává se) - motor vařil opravdu
2. zavdu?něný chladicí okruh (netěsnost, načaté těsnění pod hlavou)
3. vadné čidlo teploměru (je za?roubované v tělese termostatu) - motor OK - čidlo vyslalo chybné hodnoty.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
SnAjP
kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 23, 2010 12:40

Příspěvek od SnAjP »

diky za napady, nakonec se to zda se bylo zamrzlym kouskem hadice, nemrznouci smes byla jenom do -7 +-

jeste jednou diky za rady
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

chladící kapalina

Příspěvek od misha »

Zdravím, doplňoval jsem vodu do ostřikovačů a zjistil jsem hladinu chladící kapaliny pod minimem. Za ty 4 roky je mo?né, ?e se postupně vytrácí, tak?e to nevidím na nějaký únik. Ani ve Fiatu ji během těch 4 let nikdo nedoléval.

Má chladící kapalina nějaké označení, ?e bych si ji zakoupil a doplnil sám?

M.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: chladící kapalina

Příspěvek od Jarouš »

misha píše:Zdravím, doplňoval jsem vodu do ostřikovačů a zjistil jsem hladinu chladící kapaliny pod minimem. Za ty 4 roky je mo?né, ?e se postupně vytrácí, tak?e to nevidím na nějaký únik. Ani ve Fiatu ji během těch 4 let nikdo nedoléval.

Má chladící kapalina nějaké označení, ?e bych si ji zakoupil a doplnil sám?

M.
Jestli se nikdy nedolévala a nikde to neuniká, tak stačí dolít destilovanou vodu. Malý úbytek je způsoben odpaření jen vody z chladicí směsi.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Odpovědět