Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Placaté no?ičky s háčkama. Musí? zatáhnout
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

tak chalani,trochu som vas system s linoleom pred chladicom vylepsil :lol: nechcel som to pisat skor,nez to vyskusam a fakt to funguje,len ja som pouzil staru navijaciu roletku co sa kedysi davali na zadne okna proti slnku... :D islo mi hlavne o to,ked su teraz take teplotne zmeny,aby som to nemusel cele rozoberat a stale vkladat a vykladat...
jednoducho som tu clonku prisroboval o vnutornu stranu naraznika pod chladicom na usko com uviazal ocelovy drotik,ktory som vytiahol cez malu strbinku pri zamke kapoty...takto mozem kedykolvek vytiahnut a stiahnut clonku podla potreby
:idea: na koniec lanka som spravil male usko a tym ho zaistim aby sa mi roletka nezrolovala o male haciky ktore su na tom plaste kde je kryt vrtule chladica
inak motor sa zohreje podstatne rychlejsie ako ked je odkryty chladic a este nesmiem zabudnut dodat ze sa jedna o clonku,ktora je taka gumovo plastova nie latkova a vzduch cez nu fuka len dakych 5 percent...som maximalne spokojny :clap
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
tirosk
Návštěvník
Příspěvky: 66
Registrován: sob říj 25, 2008 12:25
Bydliště: Pre?ov, SR

Příspěvek od tirosk »

[quote="mosto"]
ak si to nafotil tak to sem hoď. Aku siroku roletku si tam dal?
Inak dobry napad budem o tom uvazovat. Ked bude teplajsie skusim to pomerat a pohladat nejaku rolektu co tam bude pasovat.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

tirosk píše:
mosto píše: ak si to nafotil tak to sem hoď. Aku siroku roletku si tam dal?
Inak dobry napad budem o tom uvazovat. Ked bude teplajsie skusim to pomerat a pohladat nejaku rolektu co tam bude pasovat.
no nafotene to zatial nemam,ale ked chces,jasne,len uz asi kolo soboty by som to sem hodil :wink: inak clonka ma cca 40cm nemeral som ju ale cely chladic nezakryje,po bokoch je asi po 5cm nezakrytej plochy a aj by som sa bal dat nieco cez cely... :?
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

tak nejake foto som spravil,ale nechcelo sa mi rozoberat tu mriezku tak som to cvakol aspon takto...inak clonka je prisrobovana dvomi srobami o vnutornu stranu naraznika rovno pod chladicom...


tade som prevliekol ocelove lanko ktorym vytahujem clonku ku krytu vrtule
Obrázek
clonka je vytiahnuta pred chladicom
Obrázek
tymto lankom sa da vytahovat
Obrázek
uchytenie na hacikoch krytu vrtule na chladici,ked je clonka vytiahnuta
Obrázek
inak ocelove lanko som pouzil brzdove z bicykla :lol:
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

MOSTO, jsi dobrý kutil, s roletkou je to zajímavý nápad.

Na druhou stranu by mě ale zajímal výsledný efekt , v porovnání rychlosti ohřevu motoru za stejných podmínek s a bez roletky.
Nechci Ti kazit radost z tvého nápadu. Ale jestli se dobře pamatuju z automobilové nauky, chladící kapalina se nejřív ohřívá v tzv. malém ohruhu, po zahřátí na určitou teplotu ji otevřený termostat pustí do velkého okruhu přes chladič. Tedy a? v druhé fázi to bude mít podle mě mizivý význam na rychlost motoru do zahřátí na provozní teplotu (neříkám ?e ?adný).
Soudobé motorry jsou myslím konstruovány tak, ?e ji? toto nebude mít asi takov ý význam. Mo?ná pro někoho, kdo jezdí denně. Ale vzhledem k průměrným teplotám zimních měsíců ?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

Du?an píše:MOSTO, jsi dobrý kutil, s roletkou je to zajímavý nápad.

Na druhou stranu by mě ale zajímal výsledný efekt , v porovnání rychlosti ohřevu motoru za stejných podmínek s a bez roletky.
Nechci Ti kazit radost z tvého nápadu. Ale jestli se dobře pamatuju z automobilové nauky, chladící kapalina se nejřív ohřívá v tzv. malém ohruhu, po zahřátí na určitou teplotu ji otevřený termostat pustí do velkého okruhu přes chladič. Tedy a? v druhé fázi to bude mít podle mě mizivý význam na rychlost motoru do zahřátí na provozní teplotu (neříkám ?e ?adný).
Soudobé motorry jsou myslím konstruovány tak, ?e ji? toto nebude mít asi takov ý význam. Mo?ná pro někoho, kdo jezdí denně. Ale vzhledem k průměrným teplotám zimních měsíců ?
dakujem za uznanie Dusko :wink:
ano viem,ako funguje maly a velky okruh chladenia no mne to dost pomaha a pomahalo mi to na kazdom aute,co som mal,len tam som nedaval roletku ale staru gumu...na GP sa mi nechce vkuse rozoberat mriezka na narazniku....ja si funkcnost zakrytia chladica vysvetlujem asi takto :arrow:
ked mas motor studeny bez nejakeho krytu na chladici,fuka ti cez chladic studeny vzduch priamo na motor a tym padom sa aj neskor zohreje...
ako pisem,mne to funguje,motor sa zohreje skor...inak si to neviem vysvetlit :wink:
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

mosto píše:ked mas motor studeny bez nejakeho krytu na chladici,fuka ti cez chladic studeny vzduch priamo na motor a tym padom sa aj neskor zohreje...
ako pisem,mne to funguje,motor sa zohreje skor...inak si to neviem vysvetlit :wink:
Já to nevyvracím, ale bylo by zajímavé, o co rychleji by se za stejných podmínek zahřál na provozní teplotu motor s roletkou a bez
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

mosto píše:...tade som prevliekol ocelove lanko ktorym vytahujem clonku ku krytu vrtule
Obrázek
Abyste neřekli, mám zlep?ovák zlep?ováku:
Co to lanko protáhnout do kabiny, aby se záclonka dala ovládat z místa řidiče a nemusela se kvůli tomu otvírat kapota? :idea:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

Du?an píše:
mosto píše:ked mas motor studeny bez nejakeho krytu na chladici,fuka ti cez chladic studeny vzduch priamo na motor a tym padom sa aj neskor zohreje...
ako pisem,mne to funguje,motor sa zohreje skor...inak si to neviem vysvetlit :wink:
Já to nevyvracím, ale bylo by zajímavé, o co rychleji by se za stejných podmínek zahřál na provozní teplotu motor s roletkou a bez
no poviem ti to na mojom priklade...rano,ked chodim do roboty cca 4km je to z kopca,motor sa mi bez roletky zohrial na plno presne v ciely a ked mam teraz roletku sa mi zohreje po cca 2-3km pri teplotach cca -8 stupnov...nie je to ziadna slava ale aj malo v mojom pripade potesi...
tu roletku som daval hlavne kvoli tomu,ze ked bolo -15 a isiel som s plne zohriatym motorom mi to slabsie kurilo za jazdy ako ked som ostal stat v kolone :wink:
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše:
mosto píše:...tade som prevliekol ocelove lanko ktorym vytahujem clonku ku krytu vrtule
Obrázek
Abyste neřekli, mám zlep?ovák zlep?ováku:
Co to lanko protáhnout do kabiny, aby se záclonka dala ovládat z místa řidiče a nemusela se kvůli tomu otvírat kapota? :idea:
Přesně tak! Kámo? to měl takhle ře?eno na Land Roveru III series r.v. 1968 :wink:

Ka?dopádně pokud se namontují komplet kryty motoru a izolace kapoty, tak se zahříváním auta není nejmen?í problém (mluvím z vlastní zku?enosti) A co se týče teorie foukání chladné vzduchu na motor - moc bych tomu nevěřil, v?dy? hned za chladičem jsou výfukové svody a ty topí za chvíli po startu a? a? :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

Du?an píše:
mosto píše:...tade som prevliekol ocelove lanko ktorym vytahujem clonku ku krytu vrtule
Obrázek
Abyste neřekli, mám zlep?ovák zlep?ováku:
Co to lanko protáhnout do kabiny, aby se záclonka dala ovládat z místa řidiče a nemusela se kvůli tomu otvírat kapota? :idea:
:)(: dobry napad :lol: :lol: :lol: ale az taky fajnovy nemozme byt :wink: potom by si uz nemal kvoli comu otvarat tu kapotu /:)
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Jarou? píše:A co se týče teorie foukání chladné vzduchu na motor - moc bych tomu nevěřil, v?dy? hned za chladičem jsou výfukové svody a ty topí za chvíli po startu a? a? :wink:
Já myslím, ?e jestli studený vzduch fouká přímo na chladič a nebo nefouká, rozdíl tam bude, ale ne moc velký
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

mosto píše: :)(: dobry napad :lol: :lol: :lol: ale az taky fajnovy nemozme byt :wink: potom by si uz nemal kvoli comu otvarat tu kapotu /:)
Kdy? u? vychytávka, tak pořádně, ne :?: :wink: Polep?i se a nedělej něco jen napůl
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

Du?an píše:
mosto píše: :)(: dobry napad :lol: :lol: :lol: ale az taky fajnovy nemozme byt :wink: potom by si uz nemal kvoli comu otvarat tu kapotu /:)
Kdy? u? vychytávka, tak pořádně, ne :?: :wink: Polep?i se a nedělej něco jen napůl
este ta doplnim,ze tak ako som pouzil lanko z bicykla mozeme pouzit aj boulden a aj packu co prehadzujes rychlosti z nejakeho stareho favorita a upevnime ju na volant :idea: :lol: :lol: :lol:
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Odpovědět