Benzin alebo diesel?

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

.bany píše:
Jarou? píše:
.bany píše: pokud to nachipujes a das sem 160 hp kam se hrabe béňo nato,nikdy sem nevěřil ?e bych to moch vypustit ale je to tak...
A? bude? mít vedle toho postavený dvoulitrový benal s turbínou a taky chipnutý, tak uvidíme, kam se dohrabou 1.9 saze... :wink:
Srovnávejme srovnatelné, tak?e 1.4 s turbem v benalu a k němu 1.3 v naftě.... :!:
Ona ta relativně stará 1.9 MJET není nadarmo nahrazena 1.6 MJET o stejných výkonových parametrech. Tak?e výkon 120/130 koní v základu z 1.9 nafty s turbem u? není na dne?ní poměry ?ádný zázrak..
blbost nemuzes srovnavat obemove stejny hodnoty pac benzin ma ve stejnym obemu prinejmensim jednou takovej víkon,kdys srovnas 1.4T a 1.9jtd tak je to skorem to samí jak víkonostne tak i hodnotove napr. zrychleni max rychlost a tak
nerikam ze to je nejakej div ta 1.9 ale driv sem jezdil sami beno a ten cmoud co mam 3 tejdny tak me vcelku prekvapil,hlavne ta spotreba teda...
jinak tadyhle v tomhle tematu se asi nikdy nikdo nedohodne : )
¨

Právě ?e mů?u srovnávat objemové hodnoty. Slab?í 1.3 v naftě výkonově a jízdně odpovídá 1.4 v benzínu. Tady by se srovnání a asi nikdo nebránil... To, ?e výkonově a jízdně odpovídá naftová 1.9 benzínu 1.4 s turbem, není důvod k rovnosti, ale doklad toho, ?e tě?ký ingot 1.9 s 8 ventilama je u? prostě dneska za zenitem.
"Vybavení" benzínového a naftového motoru je u? v dne?ní době skoro stejné, turbodmychyadla, u některých i systém vstřikování, kompresní poměr se taky u benzínu a nafty dost přiblí?il, tak?e proč bych nesrovnával odpovídající kubatury???

PS: Ta 1.6 MJET u? je skoro odpovídající .... :wink:
PPS: o spotřebě se nebavím, tady je to samozřejně jasně dané ve prospěch nafty.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

tojo,neco natom bude kazdopadne,jo tak neco pro neco proti to je vzdycky a bude,jinak doba de furt dopredu to je jasne
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

920km na nádr??.. to jsi to auto ale tlačil ne?... já ujedu tak 650 +-... asi by ?lo jet úsporněji ale.....
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jarou? píše:
.bany píše:
Jarou? píše: A? bude? mít vedle toho postavený dvoulitrový benal s turbínou a taky chipnutý, tak uvidíme, kam se dohrabou 1.9 saze... :wink:
Srovnávejme srovnatelné, tak?e 1.4 s turbem v benalu a k němu 1.3 v naftě.... :!:
Ona ta relativně stará 1.9 MJET není nadarmo nahrazena 1.6 MJET o stejných výkonových parametrech. Tak?e výkon 120/130 koní v základu z 1.9 nafty s turbem u? není na dne?ní poměry ?ádný zázrak..
blbost nemuzes srovnavat obemove stejny hodnoty pac benzin ma ve stejnym obemu prinejmensim jednou takovej víkon,kdys srovnas 1.4T a 1.9jtd tak je to skorem to samí jak víkonostne tak i hodnotove napr. zrychleni max rychlost a tak
nerikam ze to je nejakej div ta 1.9 ale driv sem jezdil sami beno a ten cmoud co mam 3 tejdny tak me vcelku prekvapil,hlavne ta spotreba teda...
jinak tadyhle v tomhle tematu se asi nikdy nikdo nedohodne : )
¨

Právě ?e mů?u srovnávat objemové hodnoty. Slab?í 1.3 v naftě výkonově a jízdně odpovídá 1.4 v benzínu. Tady by se srovnání a asi nikdo nebránil... To, ?e výkonově a jízdně odpovídá naftová 1.9 benzínu 1.4 s turbem, není důvod k rovnosti, ale doklad toho, ?e tě?ký ingot 1.9 s 8 ventilama je u? prostě dneska za zenitem.
"Vybavení" benzínového a naftového motoru je u? v dne?ní době skoro stejné, turbodmychyadla, u některých i systém vstřikování, kompresní poměr se taky u benzínu a nafty dost přiblí?il, tak?e proč bych nesrovnával odpovídající kubatury???

PS: Ta 1.6 MJET u? je skoro odpovídající .... :wink:
PPS: o spotřebě se nebavím, tady je to samozřejně jasně dané ve prospěch nafty.
Ta nová 1,6mJtd pou?ívá jenom sní?ený blok z 1,9 a jinou hlavu a nověj?í vstřikování tak?e nějaká uspora váhy neni zase tolik bude to něco kolem 20kg.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Drtikol
Štamgast
Příspěvky: 347
Registrován: sob kvě 05, 2007 1:33
Bydliště: Zlíneček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drtikol »

Honzus píše:
Jarou? píše: A? bude? mít vedle toho postavený dvoulitrový benal s turbínou a taky chipnutý, tak uvidíme, kam se dohrabou 1.9 saze... :wink:
Srovnávejme srovnatelné, tak?e 1.4 s turbem v benalu a k němu 1.3 v naftě.... :!:
Ona ta relativně stará 1.9 MJET není nadarmo nahrazena 1.6 MJET o stejných výkonových parametrech. Tak?e výkon 120/130 koní v základu z 1.9 nafty s turbem u? není na dne?ní poměry ?ádný zázrak..
Jak pí?e?, navíc u dieselu (hlavně 1.9) ta hmotnost na předku, to mi fakt vadilo ;-)

Stačí se maličko vrátit zpět a přečíst si, jak bys T-jet s 5kvaltem nikdy nekoupil. Ropák s 1,9 JTD je díky váze motoru skoro neřiditelný ...... je problém se ti chlape něčím zavděčit :wink:
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Drtikol: to nepopírám, nicméně v?dy jsem uvedl proč mi na čem co vadilo, ?ádné bezduché výkřiky. Tak?e pro o?ivení, 1.9 JTD nedotáčivost a velké rány přední nápravy na dírách vlivem hmotnosti, 1.4 T-Jet 120 k, pouze pětikvalt, je?tě navíc na můj vkus nevalné kvality řazení ;-) to? v?e :-)

Jinak aby to někdo nepochopil "svojsky", hodnotím to v rámci celé řady Grande Punto ne vůči okolní konkurenci, tak samozřejmě GP 1.9 JTD lep?í volbou ne? Fabia RS atd ;-)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

benja píše:920km na nádr??.. to jsi to auto ale tlačil ne?... já ujedu tak 650 +-... asi by ?lo jet úsporněji ale.....
tak nato ?e mas beno 650 dobrý ja mel to sami rikam netlacil :P musis to rozhulakat a pak mit lehkou nohu jinak bylo to hlavne mimo prahu zadny popojizdeni ale byl sem sam prekvapenej uvidime dalsi no tet skousim prahu...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

Honzus píše:Drtikol: to nepopírám, nicméně v?dy jsem uvedl proč mi na čem co vadilo, ?ádné bezduché výkřiky. Tak?e pro o?ivení, 1.9 JTD nedotáčivost a velké rány přední nápravy na dírách vlivem hmotnosti, 1.4 T-Jet 120 k, pouze pětikvalt, je?tě navíc na můj vkus nevalné kvality řazení ;-) to? v?e :-)

Jinak aby to někdo nepochopil "svojsky", hodnotím to v rámci celé řady Grande Punto ne vůči okolní konkurenci, tak samozřejmě GP 1.9 JTD lep?í volbou ne? Fabia RS atd ;-)
pomaly ma odhovarate od oboch motorou :-D
nakonec bude zasa starjet
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
JardaK.
Štamgast
Příspěvky: 665
Registrován: stř úno 25, 2009 10:50
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od JardaK. »

1nekros1 píše:
Honzus píše:Drtikol: to nepopírám, nicméně v?dy jsem uvedl proč mi na čem co vadilo, ?ádné bezduché výkřiky. Tak?e pro o?ivení, 1.9 JTD nedotáčivost a velké rány přední nápravy na dírách vlivem hmotnosti, 1.4 T-Jet 120 k, pouze pětikvalt, je?tě navíc na můj vkus nevalné kvality řazení ;-) to? v?e :-)

Jinak aby to někdo nepochopil "svojsky", hodnotím to v rámci celé řady Grande Punto ne vůči okolní konkurenci, tak samozřejmě GP 1.9 JTD lep?í volbou ne? Fabia RS atd ;-)
pomaly ma odhovarate od oboch motorou :-D
nakonec bude zasa starjet
Vidí? a mi to jenom potvrzuje, ?e 1,3 MJ 66 kW taky nemusí být ?patnou volbou. Někde jsem četl, ?e motor vá?í 130 kg, tak?e nezatě?uje přední nápravu, ale nevím, jestli ta váha neplatí jen pro Punto II.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

ja chcem daco silnejsie a disel je fakt tazky stale to bolo nedotacave co s mojim starjetom sa mi nepodarilo.som mal moznost si multijet vyskusat u predajcu 1,6 multijet u nas a je to poznat ze tam je disel a vseobecne sa mi to moc nepacilo hodne preradovania hore dole zatah je sice velmi dobry ale brzi vas to da do obmedzovaca a zas musite radit. pri divokej jazde (nesiel so mnou ze sak uz som mal jedno punto tak nemusi ist so mnou) som mal spotrebu okolo 10 litrou co je strasne strasne vela presiel som asi 20km a to som tomu hoooodne nakladal. resetoval som hned po odchode s predajni.
t-jet som si vyskusal sice na brave ale to bolo o poznanie lepsie nebolo treba furt radit bolo to zive od 2000otacok a spotreba po divokej jazde bola 12,5 co zas taky strasny rozdiel neni a este to bolo tazsie auto. jednoznacne som sa uz rozhodol pre T-jet.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

1nekros1 píše:ja chcem daco silnejsie a disel je fakt tazky stale to bolo nedotacave co s mojim starjetom sa mi nepodarilo.som mal moznost si multijet vyskusat u predajcu 1,6 multijet u nas a je to poznat ze tam je disel a vseobecne sa mi to moc nepacilo hodne preradovania hore dole zatah je sice velmi dobry ale brzi vas to da do obmedzovaca a zas musite radit. pri divokej jazde (nesiel so mnou ze sak uz som mal jedno punto tak nemusi ist so mnou) som mal spotrebu okolo 10 litrou co je strasne strasne vela presiel som asi 20km a to som tomu hoooodne nakladal. resetoval som hned po odchode s predajni.
t-jet som si vyskusal sice na brave ale to bolo o poznanie lepsie nebolo treba furt radit bolo to zive od 2000otacok a spotreba po divokej jazde bola 12,5 co zas taky strasny rozdiel neni a este to bolo tazsie auto. jednoznacne som sa uz rozhodol pre T-jet.
Přesně, Sport se Starjetem je lehkej, u toho auta prostě limit na suchu nejde téměř přesáhnout, nedotáčivost mizivá, ono ve verzi Sport byl rozdíl mezi 1.4 16V a 1.9 JTD kolem 150 kg, a to jen pod kapotou, výbavy jinak stejné. Fyziku prostě neo?álí?.

Tak?e i kdy? jsem měl takové dieselové (rozumové) nutkání, v?dy jsem zjistil, ?e benizin je to, co do auta patří ;-)

Tak?e 1nekros1, za mně dobrý, T-Jet je OK :-)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

To 1nekros1: V tomto jsem za jedno s Honzusem. Přesně tak jak pí?e. Bě? do T-JET 8)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

uz len cakam na poistovnu kedy pride na moj ucet nieco a moze sa ist vyberat :-D (KED PRIDE MALO a bude vysoka zostatkova hodnota auta TAK SA VYBERAT NEPOJDE)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

JardaK. píše:
1nekros1 píše:
Honzus píše:Drtikol: to nepopírám, nicméně v?dy jsem uvedl proč mi na čem co vadilo, ?ádné bezduché výkřiky. Tak?e pro o?ivení, 1.9 JTD nedotáčivost a velké rány přední nápravy na dírách vlivem hmotnosti, 1.4 T-Jet 120 k, pouze pětikvalt, je?tě navíc na můj vkus nevalné kvality řazení ;-) to? v?e :-)

Jinak aby to někdo nepochopil "svojsky", hodnotím to v rámci celé řady Grande Punto ne vůči okolní konkurenci, tak samozřejmě GP 1.9 JTD lep?í volbou ne? Fabia RS atd ;-)
pomaly ma odhovarate od oboch motorou :-D
nakonec bude zasa starjet
Vidí? a mi to jenom potvrzuje, ?e 1,3 MJ 66 kW taky nemusí být ?patnou volbou. Někde jsem četl, ?e motor vá?í 130 kg, tak?e nezatě?uje přední nápravu, ale nevím, jestli ta váha neplatí jen pro Punto II.
Nevim kolik ten motor vazi, ale citit to bohuzel je na 15 kolech mi to hvizda skoro v kazde prudsi zatacce, proste ta vaha tam je a tlaci auto ze zatacky, trosku jine to je na 18" kolech, kdy to drzi o poznani lepe...
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Ta váha motoru je skutečně 130kg včetně příslu?enství je to nejlehčí diesel na trhu, v?dyt se na ten motor podívej pou?ívalo se hodně plastu a hliníku litinovej je jenom blok motoru ale spodek motoru z lo?iskama je u? z hliníku z ocelovyma výztuhama v místě hlavních lo?isek.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět