Zdravím v?echny nad?ence a poprosil bych o případnou radu. Mám GP 1,2 zakoupené 10/2007 v REGIO AUTU v HK. Po roce provozu a cca 15000 najetých km jsem punto přistavil k 1-garanční prohlídce. V?e proběhlo O.K. + výměna oleje SELENIA K. Do této doby byl provoz naprosto bezproblémů. Po garančce je v?ak z prostoru motoru po překročení cca 1800ot/min sly?et pravidelný klapavý-kovový zvuk, který se stoupajícími otáčkami svou frekvenci nezvy?uje. Nejhor?í je, ale to, ?e se toto neprojevuje poka?dé, ale zhruba 80% jízd. Jinak na provozních vlastnostech nic nepoci?uji. Docela mě to otravuje. Zkuste se prosím nad tímto zamyslet. Díky za případné nápady a ře?ení.
?těpán píše:Zdravím v?echny nad?ence a poprosil bych o případnou radu. Mám GP 1,2 zakoupené 10/2007 v REGIO AUTU v HK. Po roce provozu a cca 15000 najetých km jsem punto přistavil k 1-garanční prohlídce. V?e proběhlo O.K. + výměna oleje SELENIA K. Do této doby byl provoz naprosto bezproblémů. Po garančce je v?ak z prostoru motoru po překročení cca 1800ot/min sly?et pravidelný klapavý-kovový zvuk, který se stoupajícími otáčkami svou frekvenci nezvy?uje. Nejhor?í je, ale to, ?e se toto neprojevuje poka?dé, ale zhruba 80% jízd. Jinak na provozních vlastnostech nic nepoci?uji. Docela mě to otravuje. Zkuste se prosím nad tímto zamyslet. Díky za případné nápady a ře?ení.
Chápu to tak, ?e to začne po 1800 klapat a pak s rostoucí rychlostí a otáčkami se klapání nezrychluje ani není hlasitěj?í??
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
V podstatě ano. Z prvu jsem myslel, ?e by to mohly být ventily, ale to, ?e se to se zvy?ujícími otáčkami nemění tuto verzi asi nepotvrzuje. Právě proto mi není jasné, co krom ventilů, vačky a kliky by mohlo v motoru takto cvakat. Je mo?né, ?e by to něco ?patně mazalo? [/code]
Na volnoběh ne a? zhruba od těch 1800 ot. a vý?e. Připadá mi to jako pravidelný mechanický zvuk bez měnící se intenzity a frekvence, nikoli jen ?e by bylo něco uvolněného v motorovém prostoru.
Já to ?patně napsal, myslel jsem, kdy? zvy?uje? otáčky motoru bez zařazené rychlosti, prostě to jen tak protůrovat...Pak se dá vyloučit, ?e to není např.: převodovka..
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Pravda je, ?e bych mohl vyzkou?et to s tím protůrováním nejprve s vymáčklou spojkou a naopak, abych vyloučil tu převodovku. Dobrá my?lenka dík. Zítra to prověřím.
kuta33 píše:Něco co nesouvisí s motorem, napadla mě vrtule ventilátoru?
Ventilátor jede jen a) pokud je motor horký - jako nucené chlazení
b) pokud má? pu?těnou klimu k nucenému dochlazování chladiče klimatizace (ten je pře normálním chladičem)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Co třeba řemen, respektive kladky, podívej se, jestli tam není něco povolené, myslím celkově v motorovém prostoru. To by toti? mohlo rezonovat, mě třeba rezonovala kaplička přístrojů při cca 2.500ot
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Du?ane dobrý názor, ale ?těpán pí?e, ?e mu to začalo dělat právě po tom, co se mu v autě hrabali ti "servismani". Po takové zku?enosti bych taky lovil informace nejdřív někde jinde, ne? bych se k nim vrátil.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)