Stránka 1 z 5
Vyskakování startéru
Napsal: úte pro 16, 2008 9:40
od Karel
Setkal se s tím někdo ?
Ahoj..
Poslední dobou - v závislosti na venkovní teplotě, mívám někdy problém se startováním.
Projevuje se to tak, ?e při startu motoru - ráno, nebo odpoledne, kdy? je pod nulou, startér zaskočí, udělá odhadem 1/4 otáčky, vyskočí a v hned zase zaskočí, ale bohu?el u? přes zuby. Asi tak, jako kdyby jsem na zlomek sekundy povolil klíček - rozpojil kontakt pro startování.
V souvislosti s tím, jsem si v?iml, ?e přibli?ně ve stejné době, krátce před tím, mi (kdy? se startér takhle chová - není v?ak podmínkou) mi teploměr "vyletí" do maxima, rozsvítí se kontrolka teploty a po startu zhasne a ručička pomalu klesne..
Pokud jsou teploty nad nulou, nebo pokud se startuje (od posledního startování) do 4 hodin, tak je start v pořádku.
Tedy mimo toho teploměru.
Jen pro doplnění:
- Jezdím sice krat?í trasy 15km 20-30 minut, tak by se měla baterie měla dobít.
- Čekám na zhasnutí v?ech kontrolek před startem.
- Je necelý rok staré, najeto 5300km
Napsal: úte pro 16, 2008 12:44
od Jarouš
Pokud to není vadný startér, zkus dobít baterii z vněj?ího zdroje. Je?tě bych se podíval na dota?ení kabelů ke startéru a ukostřovacích bodů na kastli a převodovce.
Napsal: úte pro 16, 2008 13:19
od J.B.
měl jsem úplně stejný problém ale tan po sobotní 200km jízdě zmizel.vidím to na slabou baterku.jezdil jsem měsíc jen po městě.
Napsal: stř pro 17, 2008 12:45
od Tommy
Také jezdím jen po městě a začínám mít občas problém se startem, asi budu muset dobít baterii z vněj?ího zdroje...Poněvad? máme v?ichni stejný problém a auto je provozováno ve městě...
Vyskakování strtéru
Napsal: stř pro 17, 2008 15:45
od Karel
Tak je to jasné - problém vyře?en..
Nechtělo se mi s tím párat, proč taky, auto je staré 9 měsíců - málem nedono?ené..
Dal jsem ho do servisu - u Globusu Brno a výsledek je, ?e je nízké napětí na baterii.
Je pravda, ?e auto je provozováno výhradně v městském provozu, ale i tak se mi zdá, ?e tady Fiat trochu podcenil dobíjení, zejména s ohledem právě na městský provoz.
Měl jsem u? mimo GP několik aut, poslední dvě byly Fiat 850 a Fiat Tipo 1,4 - obě dvě auta provozována několik roků naprosto stejně a nikdy sebemen?í problém s dobíjením..
Tady je tedy potřeba věnovat zvý?enou pozornost a podle doporučení technika aspoň 1-2x za rok vyndat baterku a dobít. Samozřejmě nejlep?í by bylo ji cyklovat - z důvodu sulfatizace článků, ale kdo by to a hlavně jak dělal - jednodu?e..
?koda, ?e je?tě do aut bě?ně nedávají "gelovky", tento problém s dobíjením a podobně by odpadl..
Závěr:
- nabití baterie
- nahrání nového software řídící jednotky
Tady bych se pozastavil, víte ?e Fiatu chodí "pravidelně" nové verze software, který bě?ně přehrávají ??
Já to nevěděl..
Jo a taky jsem nevěděl, ?e první garanční prohlídka GP je a? po dvou letech.
?il jsem v přesvědčení, ?e u? po roce...

Jinak mi doporučili po roce výměnu oleje, s poznámkou, ?e mají někdy podezření, ?e z výroby (nebo distribuce) chodí auta, v kterých není ten správný - výrobcem doporučený olej Selenia K ..
Celkové hodnocení servisu - rychlé a příjemné jednání a i kdy? ře?ení problémů s nízkým napětím baterie nepatří mezi jejich povinnosti, tedy pokud není způsobeno technickým problémem , tak v?e, včetně výměny software bylo zadarmo a rychle.
Zatím spokojenost..

Napsal: stř pro 17, 2008 17:01
od Tommy
Hmm, tak budu asi také dobíjet no...Někdy mě to ?tve, kdy? musím dr?et klíčky v poloze start i několik sekund. Sice startér nevyskakuje, ale bude to asi té? způsobené nízkým napětím baterie, poněvad? mi to začlo dělat v nyní zimě...
Napsal: stř pro 17, 2008 18:52
od Jarouš
Mo?ná je to dáno typem alternátoru (jeho výkonem). Nevím, kdo z vás dvou (Tommy, Karel) má v autě klimu, ale ke klimě se dává silněj?í alt. Tu?ím 75A. Mi dobíjí auto dostatečně.
Vyskakování startéru
Napsal: stř pro 17, 2008 20:36
od Karel
Ne, já klimatizaci nemám. Proto mě mírně řečeno, zarazilo to pravděpodobné "poddimenzování" alternátoru.
Jistě, dalo by se poměrně přesně spočítat, kolik minut - hodin musí bě?et motor, aby se pokryla spotřeba startéru při jednom startování. Mám za to, ?e konstruktér vozidla to má spočítáno docela přesně ( v závislosti na teplotě motoru a okolního prostředí ).
Zjevně to buď spočítal ?patně - poddimenzoval, nebo vsadil na jistotu dobíjení 0.1C.
A nebo je chyba někde jinde, proto?e vět?inou by mělo stačit asi 30 minut jízdy, aby se pokrylo startování. Myslím normální 2-3 ot. a motor bě?í.
Ne to ?ílené točení, co si je?tě pamatuji u některých starých ?kodovek.
Pokud se mýlím, tak mě opravte..
Stejně by mě zajímalo, jen hypoteticky, proč se je?tě pou?ívají do aut olověné AKB . Tedy mimo relativně "jednoduché" výroby...
Napsal: stř pro 17, 2008 20:59
od J.B.
no u mě to bylo tak ?e jsem startoval třeba 10krát denně a ujel pár kilometrů.ani jsem se proto nedivil ?e baterka klekla.čekal jsem to.30 minut jízdy by teda podle mě na dobití mělo stačit...má? baterku taky jen 40Ah.?
Napsal: čtv pro 18, 2008 15:23
od Teddy86
Jo a s tou garanckou mi bylo receno ze bud po 10,000km nebo po roce a ne po dvou tak bych se na to jeste kdyztak preptal aby nedoslo k nejakemu omylu.

Napsal: čtv pro 18, 2008 16:36
od Tommy
Mě bylo řečeno po 20.000km, nebo roce. Ale hlavně zále?í zda je auto provozováno v městském re?imu, pak platí ten rok! Já mám také auto bez klimy, alternátor nevím jaký mám. Občas kontroluji ten zelený bod, zda je baterka OK a v?dy byla. To podpětí na baterce by vysvětlovalo i ten teploměr, který skoro v?dy po startu najede a? na maximum, rozsvítí se červená ledka a jede zpět na nulu.
Napsal: čtv pro 18, 2008 19:47
od Jarouš
Neposlouchat kecy mechaniků

Na garančku s autem provozovaným za normálních podmínek se dle předpisu výrobce chodí po 30 tkm nebo po roce, podle toho co nastane dřív.
Baterka pro auta bez klimy má kapacitu 40 Ah, ty s klimou mají 50 Ah.
Napsal: čtv pro 18, 2008 20:15
od Dušan
Jarou? píše:Neposlouchat kecy mechaniků

Na garančku s autem provozovaným za normálních podmínek se dle předpisu výrobce chodí po 30 tkm nebo po roce, podle toho co nastane dřív.
Baterka pro auta bez klimy má kapacitu 40 Ah, ty s klimou mají 50 Ah.
Ano stačí si pročíst příslu?né téma na fóru a příručku ke GP-čku

Napsal: úte pro 23, 2008 5:30
od Tommy
U? jste někdo zkou?el dobýt tu baterku?
Napsal: úte pro 23, 2008 8:20
od wenca
Tommy : Chystám se po Vánocích . pak napí?u .