Stránka 4 z 5

Napsal: ned led 18, 2009 11:11
od Teddy86
Ted jsem byl zmerit napeti baterky v aute a nameril jsem 12,33V. Staci to nebo je to malo? :).'.

Napsal: ned led 18, 2009 11:37
od kubenko
co sa tyka autobaterii VARTA, tiez som mal jeden krat problem prvu zimu co som mal gp, ale pocul som zasa ze VARTA je jedna z najlepsich baterii vobec. Ale tiez by som si ju uz asi nekupil. Velmi dobre skusenosti mam s talianskymi bateriami Magnetti Marelli. Mali sme ju v ducate, vydrzala 5 rokov bez dobijania. Ja som ju mal v stile vyse troch rokoch bez dobijania a nikdy som nemal problemy s nastarovanim. Takisto aj otcovi v Stile vydrzala 5,5 roka. Potom som ju vymenil za Bosch Silver. Ta sa mi nezda byt taka dobra ako Magnetti Marelli. Uz som ju musel dobijat. Auto po troch tyzdnoch statia ani nepiplo.

Napsal: ned led 18, 2009 11:52
od Jarouš
Teddy86 píše:Ted jsem byl zmerit napeti baterky v aute a nameril jsem 12,33V. Staci to nebo je to malo? :).'.
Jestli to startuje, tak to stačí :-) čím to měří?? Ta hodnota 12,5 -12,6 V na baterii v dobré kondici je jen orientační. Zále?í na měřáku, teplotě baterky a podobně. Jen tak pro zajímavost zkusím změřit tu svou dám vědět :wink:

Napsal: ned led 18, 2009 12:13
od Teddy86
Jarou? píše:
Teddy86 píše:Ted jsem byl zmerit napeti baterky v aute a nameril jsem 12,33V. Staci to nebo je to malo? :).'.
Jestli to startuje, tak to stačí :-) čím to měří?? Ta hodnota 12,5 -12,6 V na baterii v dobré kondici je jen orientační. Zále?í na měřáku, teplotě baterky a podobně. Jen tak pro zajímavost zkusím změřit tu svou dám vědět :wink:
Meril jsem to multimetrem.

Napsal: ned led 18, 2009 12:38
od Davids
Teddy86 píše:
Jarou? píše:
Teddy86 píše:Ted jsem byl zmerit napeti baterky v aute a nameril jsem 12,33V. Staci to nebo je to malo? :).'.
Jestli to startuje, tak to stačí :-) čím to měří?? Ta hodnota 12,5 -12,6 V na baterii v dobré kondici je jen orientační. Zále?í na měřáku, teplotě baterky a podobně. Jen tak pro zajímavost zkusím změřit tu svou dám vědět :wink:
Meril jsem to multimetrem.
To ti toho moc nerekne, chtelo by to zatezovy voltmetr, aby jsi zjistil, jestli je baterka schopna udrzet tohle napeti i pri zatezi ;-)

Napsal: ned led 18, 2009 13:48
od Jarouš
Přesně jak pí?e Davids, baterka se má měřit při zátě?i. Jen pro info, teď jsem byl v gará?i, obyčejným multimetrem má baterka na svorkách 12,63V, na plusu oproti bloku motoru je taky 12,63V. Tuto hodnotu naměřím skoro v?dy, léto i zima. Baterka Magnetti Marelli 50Ah 360A.

Napsal: ned led 18, 2009 23:22
od benja
?koda ,?e skoro nerozumím tomu o čem se bavíte,,,,,,, 8) ne á nevím,ale i při těch mrazech co ted' poleední dobou byly... mi to chytlo hned napoprvé(a to i GP stalo par dnu)ú .... si ce nevím typ baterřky... ale startuje-......



p.s. omluvte chyby... ted' jsem při?l z pivka......

Vyskakování startéru.

Napsal: pon led 19, 2009 20:41
od Karel
Myslím ?e to uzavřu posledními zji?těními..

Jak jsem naposledy psal 6.1.2008, tak hned druhý den jsem baterku znovu vytáhl a zjistil následující.
- na svorkách bez zátě?e měla 12.6V, přes to v?echno při startu, i kdy? startér točil dobře, tento občas vyskočil a hned zaskoči (přes zuby), včetně doprovodných úkazů - rafika teploty do maxima a rozvícení kontrolky teploty.

- Baterku jsem dal na modelářskou mikrorocesorovou nabíječku (kdo zná, tak ví o čem mluvím - co ty lep?í typy v?echno umí a ?e za cenu jedné takové nabíječky bych koupil nové baterky tři), abych viděl hodnoty při nabíjení.
Nastaven nabíjecí automat s max. proudem 2A.
Po 20 minutách klesl proud na 0.8A a po dal?í půlhodině na necelých 0.45A, při napětí 13.8V. Tak jsem to nechal celou prac dobu (a něco přes). Nakonec se nabíjení ustálilo na 0.2A, co? není ani konzervační proud a napětí 13.9V, tak jsem to vypnul
- Celkově dobito pouze něco přes 2.7A .

Shrnutí, baterka stojí za "hov..." a nedr?í napětí při zátě?i !!
?koda, ?e nemám zátě?ák, ale a? bude čas, tak se po nějakém podívám, nebo si to nechám někde změřit. V ka?dém případě hodnoty při nabíjení svědčí s vysokou pravděpodobností o tom, co jsem psal vý?e.

Zji?tění z nabíjení mě mírně rečeno na?tvalo, tak jsem hned večel letěl do k?eftu a koupil BOSH 45Ah..

No a pokud dobře počítám, tak u? přes deset dní jezdím bez tady ji? dříve zmiňovaných příznaků.. :wink:

Jak si někde udělám zátě?ový test a pokud se příznaky nevrátí, tak bude následovat tvrdá reklamace !! :evil:

Napsal: pon led 19, 2009 21:07
od J.B.
jak jsem si byl objednat u fiatu zrcátko tak jsem nahodil téma startér-baterka.no prý tam jezdí GPčka s vybitými baterkami ka?dou chvilku....přitom jsem měl v Pandě baterku magnetti marelli 4 roky a vůbec jsem si jí nev?ímal. ale zas tam nebylo tolik spotřebičů.zdaleka nejsem jarou? ale dle mě je prostě kapacita poddimenzovaná a je fuk jakou si kdo koupí značku...

Napsal: pon led 19, 2009 21:32
od Jarouš
J.B. píše:jak jsem si byl objednat u fiatu zrcátko tak jsem nahodil téma startér-baterka.no prý tam jezdí GPčka s vybitými baterkami ka?dou chvilku....přitom jsem měl v Pandě baterku magnetti marelli 4 roky a vůbec jsem si jí nev?ímal. ale zas tam nebylo tolik spotřebičů.zdaleka nejsem jarou? ale dle mě je prostě kapacita poddimenzovaná a je fuk jakou si kdo koupí značku...
..a proto si Karel koupil 45 Ah Boschku :-) to se tam neve?la aspoň 50 -55ka?

To Karel: není nad změření hustoty elektrolytu, to nel?e o stavu nabití nikdy.

Napsal: pon led 19, 2009 21:59
od J.B.
jejda jarou?i-nevím jestli se mnou souhlasí? či ne.jsem dnes nějaký natvrdlý-dopíjíme sud z víkendu :roll:

Napsal: pon led 19, 2009 22:36
od Karel
J.B. píše:
..a proto si Karel koupil 45 Ah Boschku :-) to se tam neve?la aspoň 50 -55ka?

To Karel: není nad změření hustoty elektrolytu, to nel?e o stavu nabití nikdy.
Jo to vím, ale ta marellka je bezúdr?bová a nedostanu se do ní, bez vylomení krytu - asi kryt nad víčky, nevím jak to pod ním vypadá...

P.S: 55Ah by se tam asi ve?la, přemý?lel jsem o ní, ale měl jsem obavy o dobíjení - dobíjecí proud..
Snad časem - uvidíme :wink:

Napsal: pon led 19, 2009 22:41
od Jarouš
J.B. píše:jejda jarou?i-nevím jestli se mnou souhlasí? či ne.jsem dnes nějaký natvrdlý-dopíjíme sud z víkendu :roll:


:D Jen jsem se pozastavil nad Tvým a Karlovým příspěvkem, kde oba ?ehráte na baterii v GP. Tobě se zdá, ?e má malou kapacitu (myslím, ?e 50 Ah na takové auto s benzínovým motorem je naprosto bě?né) a Karel si ji proměřil, zjistil ?e nedr?í kapacitu a koupil 45Ah Bosch. Tak jsem se v této souvislosti pozastavil nad tím, ?e kdy? u? kupoval novou, tak proč tam nenarval to největ?í, co pojme dr?ák. A 55 - 60 Ah tam určitě vejde. :wink:

PS: jaký byl sud? 50-ka? 8)

Napsal: pon led 19, 2009 22:43
od Jarouš
Karel píše:
J.B. píše:
..a proto si Karel koupil 45 Ah Boschku :-) to se tam neve?la aspoň 50 -55ka?

To Karel: není nad změření hustoty elektrolytu, to nel?e o stavu nabití nikdy.
Jo to vím, ale ta marellka je bezúdr?bová a nedostanu se do ní, bez vylomení krytu - asi kryt nad víčky, nevím jak to pod ním vypadá...

P.S: 55Ah by se tam asi ve?la, přemý?lel jsem o ní, ale měl jsem obavy o dobíjení - dobíjecí proud..
Snad časem - uvidíme :wink:
Karle, buď v klidu. Marelli jen bezúdr?bově vypadá. Kryt s nálepkou se normálně vyloupne a pod ním jsou normální ?punty. Na garančce mi dolívali vodu.

Napsal: pon led 19, 2009 22:47
od J.B.
sud stále lámeme a já mám ve svém autíčku jen baterku 40ah.nemá ani to zelené oko...nestě?uju si jen mě zajímá ten problém....startuji na první ?krtnutí,občas to zacrhčí ale zas jsem od vánoc najel asi 50kilákú a startoval asi tak 6krát denně...jednou mi pravda vyskočila teplota zvenku kterou na malém display nemám mít...