Stránka 1 z 5

Budoucnost Fiatu

Napsal: pon pro 15, 2008 0:49
od Honzus
Minulý týden prohlásil CEO Fiatu Sergio Marchionne (geniální manager), ?e pro pře?ití do budoucna je zapotřebí vyrobit nejméně 6 milionů aut za rok. K dosa?ení tohoto cíle je nutné sehnat aliančního partnera nebo spojence pro vzájemnou fúzi. Nemám důvod těmto slovům nevěřit a zároveň také Marchionnemu důvěřuji ve vedení Fiatu a věřím, ?e tuto historickou automobilku pí?ící přes 100 let historii automobilizmu nasměruje opět správným směrem.

Nejnověj?í zprávou je údajné jednání s koncernem PSA, co? dává poměrně smysl jak z hlediska portfolia značek (v?e dnes tradiční legendy Peugeot, Citroën, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari), tak z hlediska prodaných kusů, dohromady oba koncerny prodaly letos kolem 6,2 milionu jednotek (nápadně blízko po?adovanému číslu).

No necháme se překvapit, nicméně krize při?la sice nevhod, ale na?těstí a? teď a ne před třemi lety, kdy by Fiat ?el okam?itě ke dnu. Já jsem pro, aby se udělalo v?e pro zachování na?í značky ;-) A jak ste na tom vy?

Napsal: pon pro 15, 2008 10:06
od Teddy86
Jas myslim ze s PSA uz spoluprace funguje dobre. VIZ treba Fait Fiorino = Citroen Nemo = Peugeot Bipper. 8)

Napsal: pon pro 15, 2008 18:39
od Dušan
Přesně jak pí?e Teddy, kdy? u? to s tím GM nevy?lo

Napsal: pon pro 15, 2008 19:09
od Honzus
Du?an píše:Přesně jak pí?e Teddy, kdy? u? to s tím GM nevy?lo
Du?ane, to s GM je podle mne jeden z důkazů mana?erské geniality Marchionneho, jednak to GM stálo prachy (museli se vykoupit), které pomohly Fiatu a druhak nám GM za pár týdnů končí a nestáhne s sebou Fiat.... Naopak slu?ně na?láplý Opel je, podle mne, v kritické situaci....

A abych pravdu řekl, tak Opel (pokud by se osamostatnil) by také nemusel být ?patným partnerem.....

Napsal: pon pro 15, 2008 19:35
od Tommy
Tak já myslím, ?e Fiat je tak velký koncern, ?e by mohl pře?ít i sám! V?ak si vemte co v?echno vyrávbí! Vyrábí snad VW náklaďáky. Ale co je pro Fiat nejlep?í, to mi tu nevyře?íme, to musí vědět mana?eři o pár set kilometrů dále.

Napsal: sob pro 20, 2008 20:46
od 1nekros1
no neviem ci sledujete statistiky ale predajnost aut v europe klesa aj pezotu okolo 6-7percent oproti minulemu roku a fiat je na tom docela dobre lebo mu stupa predajnost. natoz VW je uplne mimi hry pretoze ich VELKE auta sa prestali kupovat. a na slovensku to si fiat velmi polepsuje a prediera sa na prvych 10 priecok s puntami takze podla mna ich tieto male a lacne auticka zachrania. ako PSA tak aj FIAT podla mna.

Napsal: sob pro 20, 2008 23:23
od Honzus
1nekros1: jo taky si myslím, ?e Fiat za současné situace má ideální modelovou nabídku :-)

Dokonce u nás provedl po dlouhé době podle mého názoru vynikající marketingový tah, ano FIAT ČR. Jak víte, je u nás nový poplatek za převody starých aut. Fiat dává 10000-40000 za jakoukoliv ojetinu při koupi nového auta. To je podle mně tah přesně na bránu, takhle se mají dělat akce! Vyu?ít okolnosti pro svůj prospěch....

Chrysler

Napsal: úte led 20, 2009 14:14
od Honzus
Tak a je to tady, geniální Sergio opět nezklamal. Zadarmo (za poskytnutí existujících technologií na malé a střední vozy) získal Fiat 35 % v Chrysleru. Tímto jednak získává technologie pro vět?í auta (zadní pohony, 4x4, SUV atd) a i takové legendy jako Jeep nebo sportovní Dodge. Pokud v?e půjde OK má Fiat opci na 55 %.
Samozřejmě obě značky budou spolupracovat na poli prodejních kanálů a to je cesta do USA jako vydlá?děná. Pokud to nepůjde, Fiat to nebude "moc" bolet.
Není ten pán mazaný jako li?ka? Myslím si, ?e pokud to povede Sergio, je naděje na pěkný obrat. Krizový management je Marchionneho podstata bytí a tohle je globální úkol jako hrom.

No nic za sebe dr?ím pěsti a mů?u říct, ?e mi Chrysler byl z US aut v?dy asi nejsympatičtěj?í. :D

A jaký je vá? názor? :?: :idea:

Napsal: úte led 20, 2009 15:30
od dall
priznam se, jsem z toho v rozpacich, o Chrysleru se jeste nedavno hovorilo jako o znacce odsouzene k zaniku, co si od toho Sergio slibuje? vazne nema Fiat svych starosti dost?

Napsal: úte led 20, 2009 15:35
od Honzus
dall píše:priznam se, jsem z toho v rozpacich, o Chrysleru se jeste nedavno hovorilo jako o znacce odsouzene k zaniku, co si od toho Sergio slibuje? vazne nema Fiat svych starosti dost?
Koukni Sergia to nestoji ani euro, kdy? to nepůjde a bude jen rozprodávat, tak za 35 % snad víc ne? euro dostane, ne? (samozřejmě nadneseně), ale je to sakra příle?itost jak si otevřít tu cestu, bez nákladů, které tomu celou dobu tak brání a Fiat nebyl v pozici silněj?ího (i kdy? se mu teď daří), no a pokud se povede obrat (mohou začít v USA vyrábět okam?itě malá auta, po kterých tam teď bude velká poptávka), tak by se to mohlo docela vyplatit. Pokud se to nepovede, Fiat to "nepolo?í".

Napsal: úte led 20, 2009 15:37
od dall
no, trochu sem hledal a v souvislostech se pise hlavne o Jeepu, ktery se chce dostat pres Fiat do Taty, bud primo na indicky trh, nebo formou nejake licence, zajimave...

Napsal: stř led 21, 2009 6:45
od kubenko
sam som zvedavy ako to dopadne. Fiatu by bodol nejaky velky jeep v jeho ponuke. Uz ho maju takmer vsetky automobilky. A ja tomu trapnemu Sedici newiem prist na chut. Mozno ze aj preto, ze je to spolovice Suzuki.

Napsal: stř led 21, 2009 8:38
od dall
sice vubec nevim, proc by melo byt Sedici trapne, ale nebudu to komentovat...
nevim co je to u tebe "velky jeep" ale Iveco Mastif, nebo Campagnola jsou jedny z nejvetsich offroadu na trhu, navic Fiat jedna o prevzeti spanelske Santany, takze o offroady je postarano vic nez dobre...

Napsal: stř led 21, 2009 10:06
od Honzus
dall píše:sice vubec nevim, proc by melo byt Sedici trapne, ale nebudu to komentovat...
nevim co je to u tebe "velky jeep" ale Iveco Mastif, nebo Campagnola jsou jedny z nejvetsich offroadu na trhu, navic Fiat jedna o prevzeti spanelske Santany, takze o offroady je postarano vic nez dobre...
To jo ryzí offroady asi ano, ale velká a střední SUV docela citelně chybí, tady je Jeep velmi dobrou výchozí platformou. ;-)

Napsal: stř led 21, 2009 11:45
od dall
zcela uprimne, velke "imid?ové" SUV od FIATu za milion si nikdo nekoupi...
navic Jeep pouziva bud Quadra drive v cheeru, to je dost narocny a slozity system, tim padem i drahy a nebo dva systemy u Wrangiho, jeden jednoduchy s priprahlym predkem, anebo druhy, zase pomerne narocny s uzaverama a odpojovanim stabilizatoru, vazne nevim, co by se z toho FIATu hodilo, ale "lacine" SUV s nejakou viskozou z toho nevyrobis...