Stránka 1 z 2

Filtr pevných částic

Napsal: čtv říj 30, 2008 18:44
od shiver
Nevite jestli se dava nebo daval k teto motorizaci filtr pevnych castic? Jestli jo tak nevite jak to u GP funguje? Poznam jestli ho v aute mam nebo ne? Diky

Re: Filtr pevných částic 1.3 Multijet

Napsal: čtv říj 30, 2008 19:40
od Jirka
shiver píše:Nevite jestli se dava nebo daval k teto motorizaci filtr pevnych castic? Jestli jo tak nevite jak to u GP funguje? Poznam jestli ho v aute mam nebo ne? Diky
Pokud vím tak se dával jen k motorizaci 90ps a to je?tě na přání.
Je to bezudr?bové zařízení a má to svoji kontrolku na palubce která upozornuje ?e je filtr zane?ený, potom to vy?aduje del?í a rychlej?í jízdu aby se vyčistil.

Re: Filtr pevných částic 1.3 Multijet

Napsal: čtv říj 30, 2008 19:50
od shiver
Jirka píše:
shiver píše:Nevite jestli se dava nebo daval k teto motorizaci filtr pevnych castic? Jestli jo tak nevite jak to u GP funguje? Poznam jestli ho v aute mam nebo ne? Diky
Pokud vím tak se dával jen k motorizaci 90ps a to je?tě na přání.
Je to bezudr?bové zařízení a má to svoji kontrolku na palubce která upozornuje ?e je filtr zane?ený, potom to vy?aduje del?í a rychlej?í jízdu aby se vyčistil.
Nevis jak ta kontrolka vypada? Tim ze je to bez udrzby to znamena ze se ten filtr nezanese tudiz nemusi menit? Vubec s tim nemam zkusenosti tak se ptam at mam nejake info

Napsal: čtv říj 30, 2008 20:16
od Jarouš
Ta kontrolka by se měla rozsvěcet při zapnutí zapalování a pak zhasnout. Stejně jako kontrolky pytlů, abs , posilovač a podobně. Se mrkni co tam svítí navíc a nevypadá jako nic bě?ného. :wink: Kdo ví, jestli tam ten filtr vůbec má?.

Napsal: čtv říj 30, 2008 21:14
od Jirka
Tak bud v klidu verze 75koni ten filtr vůbec neměla a co se týká kontrolky tak to signalizuje kontrolka mazání tím ?e se rozbliká a zároven to hlídá kvalitu mot. oleje.

Napsal: pát říj 31, 2008 11:56
od shiver
Tak jsem vlezl pod auto a filtr tam neni!! :lol: Mam radost protoze k tem filtrum vubec nemam duveru a jeste k tomu to malinko snizuje vykon coz u tehle motorizace je skoda. Nema vykon na rozdavani :lol:

Napsal: pát říj 31, 2008 19:48
od Jirka
shiver píše:Tak jsem vlezl pod auto a filtr tam neni!! :lol: Mam radost protoze k tem filtrum vubec nemam duveru a jeste k tomu to malinko snizuje vykon coz u tehle motorizace je skoda. Nema vykon na rozdavani :lol:
Taky nemám filrt a ani bych ho nechtěl jsou s tim jen starosti :lol:

Napsal: čtv srp 16, 2012 19:27
od lisak340
Mám 1,3Mtj 55kw s DPF ( filtrem pevných částic ) . Je pravda ?e auto mám z německa ale filtr tam mám. Tak?e, ?e se filtr dává jen do 66kw verze je blbost. A kontrolka se my je?tě nikdy nerosvítila, ani při vypalováni nato? při zapnutí klíčku. A to ho mám i v bravu a tam taky ne. A na granďáku se podle diagnostiky vypálil 82x za 75 000km a na bravu 88x za 87 500km. A dá se poznat jestli ho tam máte jednodu?e, na řídící jednotce na ?títku je napsaná motorizace jako?to v mém případě 1,3 Mtj 75cv DPF. A toto je napsané i na kabelech do řídící jednotky, i ve velkém techničáku je u motorizace napsáno DPF u brava to mám i v malém techničáku. O vypalování kolikrát ani nevím kdy? se zrovna nekoukám na momentální spotřebu která je tak 3x vět?í ne? normálně, tak?e ani jízdu netřeba upravovat.

Napsal: čtv srp 16, 2012 21:57
od Jirka
To je proto, ?e má? verzi euro5 nebo jak pí?e? dovoz z německa, tam na jeho montá? maj úlevu na dani.

Napsal: čtv srp 23, 2012 0:14
od Kolacok
Vsetky Euro 5 verzie maju DPF, Euro 4 nemaju.
S DPF su zvycajne motory od roku 2009, ked zacali montovat mierne prekopane verzie 1.3MjetII s papierovou spotrebou 4.2/100km namiesto povodnych 4.7/100. Teda kto ma taku spotrebu v papieroch, tiez ma DPF.

Zaujima ma, ci budu 1.3 existovat aj s Euro 6 a ci tam budu liat AdBlue smrad alebo to spravia ako napr. Mazda so Skyactiv-D.

Napsal: čtv srp 23, 2012 14:37
od lisak340
No bylo by lep?í napsat ?e to platí jen u nás (ČR, SR a východní blok ) jako psal Jirka. Jsou DPF a? od normy Euro 5. Proto?e já mám granďáka z Německa a mám Euro 4 rok 07 a DPF mám. Bravo mám dovoz Itálie taky Euro 4 rok 07 a tam DPF taky mám.

Napsal: čtv srp 23, 2012 15:35
od Kolacok
To tam mas jedine ako volitelnu vybavu, ako napr. sa da nakonfigurovat "znizeny vykon motora". Ale Euro4 motory nemusia mat DPF, pretoze normu splnaju aj bez neho. Preto je aj pre vyrobcu nezmysel, aby to tam seriovo montoval a predaval drahu suciastku, ked nemusi.

Ja mam E4 bez DPF z Rakuska a emisie to splni s velkou rezervou. Aj s nefungujucim EGR.

Re: Filtr pevných částic 1.3 Multijet

Napsal: čtv čer 13, 2013 14:10
od peta
Řešil jste prosím někdo DPF OUT na 1,3 JTD ? Optimálně bych chtěl DPF vymontovat bez jakékoli úpravy a poškození s možností namontovat zpět. Filtr jako takový je zatím OK a nechtěl bych jej kuchat.
A co místo něj - sehnat nějaký starší, vykuchat nebo jen potrubí ? A instalovat snímač tlaku ? bude to snímat OK, aby to nerozsvěcelo kontrolku? Už mám DPF plné "zuby", vstřikování je komplet po opravě, přesto zřejmě v důsledku regenerace stále přibývá olej v motoru a ta spotřeba taky není nic moc. Díky

Re: Filtr pevných částic

Napsal: čtv čer 13, 2013 21:21
od 1nekros1
PRIBUDA OLEJ V MOTORE???? to mas neaky zazracny motor sak to tedy predavaj...
pozri vykuchanim upravou jednotky problem odstranis ale stale ti ostane neaky pozostatok pretoze ten motor nevyladis uplne budes tam stale citit nieco ine... aspon to je moj pocit s takeho auta. aj ostatnych co sa na to dali.
najlepsie bude ked ho vymenis za neaky novsi funkcny.
inak zevraj sa ten filter da aj neako cistit. otcovy to zatial raz robili ale on ma motor CRDi takze neviem ci tam je rovnaky dpf.(na moje pocudovanie mu uz dpf mu funguje 200000km LEN s jednou poruchou) nie vsetky dpf su rovnake....(system cistenia myslim)

Re: Filtr pevných částic

Napsal: pát čer 14, 2013 11:55
od peta
Filtr určitě měnit nechci, funguje jak má. Motor není zázračný, pouze se ředí olej při regeneraci filtru nespáleným palivem. Pro ty, kdo by to chtěli rozporovat : ve většině manuálů vozů s DPF filtrem je uvedeno, že pokud olej přibývá nad horní rysku, je nutno olej okamžitě vyměnit !! Čili - výrobce připouští, že olej v důsledku regenerace může přibývat, nikdo však nespecifikuje kolik a po kolika km. Proto chci filtr z auta dát pryč, nemám dobrý pocit z oleje ředěného palivem. A že by demontáž filtru byl nějaký velký problém v "naladění" si tedy nemyslím, spíš se mi jednalo o mechanickou stránku věci a funkci stávajícího monitoringu DPF. ŘJ po demontáži filtru bych přehrávat také určitě nechtěl.