Stránka 2 z 5

Je to zajímavé.

Napsal: pát úno 04, 2011 11:31
od majkl
Děkuji za kladnou odpověď. Taky jsem se díval na to stilo ?e se to tam dělalo dost často.Dokonce na nové bravo to jde. Jen?e na bravo jde domontovat pouze ta jedna páčka tempomatu a je?tě k tomu je stejná jako na alfa tal?e je to v pohodě celkem. Jak jsem psal v prvním článku měl jsem tam nasazené ty páčky a napsalo to ?e tempomat není přítomen.Ka?dopádně vím jistě ?e tuto funkci nese přímo řídící jdnotka u motoru nikoli bodycomputer. Nejpravděpodobněj?í je teorie ?e pokud se připojí jednotka která má funkci tempomat tak pak se rozinstaluje automaticky v bodycomputeru.Ale jednotka motoru je drahá.Pak je ta lep?í varianta přehrát v ní software a 3varianta je sehnat někde na vrakáči tu co TMP má a navrhnout výměnu za doplatek.Ale jak říkám nic není jisté. Jako na rovinu.Pracuju v IT tak?e jsem takový ??oural a rád se ve věcech hrabu a taky bych rád tohle pokořil. U? z principu mě zajímá jak to funguje.Je fakt ?e kamarád má tempomat na VW a pou?ívá ho celkem často. Dá se to poznat i na spotřebě proto?e tampomat kdy? jedete dlouhou cestu tak doká?e dávat palivo naprosto optimálně ani hodně ani málo.Tak to člověk prostě nezvádne.Ale ?ít bez něho taky doká?u ale né s tím ?e jsem na to nedo?el.

Napsal: pon úno 07, 2011 15:00
od SilverArrow
Ho?i, rozbehla sa tu debata ohžadom tempomatu, tak by som mal aj ja jeden dotaz. Na GP som toti? tempomat mal a riadne som si na neho zvykol. Jazdil som dlh?ie trasy a bol to ideálny spoločník, kedy si noha lebedila vedla a drzal som len volant. To boli super časy. Vymenil som ale GP za Bravo vo verzii Dynamic ale bohu?iaž nemá tempomat. :? Tie? som si povedal, ?e bez toho viem ?i? ale stra?ne rád by som ho chcel. Pýtal som sa vo Fiate na domontovanie na čo ma chlapík skoro vysmial, ?e by sa musela meni? riadiaca jednotka a celá kabelá? a + práca a vy?lo by ma to asi tožko, ?e by som mohol preda? moje auto a kúpi? si iné v lep?ej výbave. To ma samozrejme nepote?ilo. A tých Bráv s tempomatom je aj dos? málo čo si takto v?ímam, narozdiel od GPčiek. Niektorí tu vravíte, ?e na Bravo to ide v pohode, tak poraďte teda, lebo ja to fakt chceeeeeem :D

Na bravo jde namontovat naprosto bez problému.

Napsal: stř úno 09, 2011 11:30
od majkl
Ono problém je v jedné věci.99.9procent českým automechaniků jsou tupci a lempli.Jsou to pouze výměnkáři kteří absolutně ničemu nerozumí.Já jsem udělal jeden pokus. Stahl jsem si kompletní seznam autorizovaných servisů Fiat a postupně je začal obvolávat.Vět?ina to jsou opravdu jen tupani.Jediná firma která je ochotná něco dělat a testovat je http://fiat.autorolny.cz/kontakty/ vřele doporučuju. I kdy? moje montá? tempomatu byla neúspě?na tak aspoň se pokusili. Bravo u? má tempomat aktivovaný a nastavený v základu.Stačí jen koupit páčku.Sám jsem to instaloval kamo?ovi.S tím ?e mě debiloče?tí mechanici říkají ?e montá? na moje GP by vy?la 40000Kč se setkávám pořád.

Re: Na bravo jde namontovat naprosto bez problému.

Napsal: stř úno 09, 2011 14:37
od Pepa B.
majkl píše:Ono problém je v jedné věci.99.9procent českým automechaniků jsou tupci a lempli.Jsou to pouze výměnkáři kteří absolutně ničemu nerozumí.Já jsem udělal jeden pokus. Stahl jsem si kompletní seznam autorizovaných servisů Fiat a postupně je začal obvolávat.Vět?ina to jsou opravdu jen tupani.Jediná firma která je ochotná něco dělat a testovat je http://fiat.autorolny.cz/kontakty/ vřele doporučuju. I kdy? moje montá? tempomatu byla neúspě?na tak aspoň se pokusili. Bravo u? má tempomat aktivovaný a nastavený v základu.Stačí jen koupit páčku.Sám jsem to instaloval kamo?ovi.S tím ?e mě debiloče?tí mechanici říkají ?e montá? na moje GP by vy?la 40000Kč se setkávám pořád.
Osobně jsi to zapojoval, chce? tím říct, ?e na Bravo stačí doukoupit páčku tempomatu, vyvrtat díru na usazení, zapojit konektor co z páčky visí a je vystaráno, bez diagnostiky, jen tak? To zní skvěle :P

Je to tak

Napsal: stř úno 09, 2011 14:41
od majkl
Opravdu je to tak.Bravo u? má tempomat hotový akorát tam není páčka stějně jako na stilu.Tempomat jde u Fiatu bez problému dodělat na 3 auta.Nové Bravo,Stilo a Ducato.Jo je?tě to bravo má stejnou páčku jako nějaká alfa teď nevím jaká přesně.Je mo?né ?e někde to bude potřeba je?tě zapnout diagnostikou ale to ti tupani v servisech zvládnou.Já se vás taky na něco zeptám.Z jakého roku bylo va?e GP s tím tempomatem?

Re: Na bravo jde namontovat naprosto bez problému.

Napsal: stř úno 09, 2011 15:17
od Jarouš
majkl píše:Ono problém je v jedné věci.99.9procent českým automechaniků jsou tupci a lempli.Jsou to pouze výměnkáři kteří absolutně ničemu nerozumí.Já jsem udělal jeden pokus. Stahl jsem si kompletní seznam autorizovaných servisů Fiat a postupně je začal obvolávat.Vět?ina to jsou opravdu jen tupani.Jediná firma která je ochotná něco dělat a testovat je http://fiat.autorolny.cz/kontakty/ vřele doporučuju. I kdy? moje montá? tempomatu byla neúspě?na tak aspoň se pokusili. Bravo u? má tempomat aktivovaný a nastavený v základu.Stačí jen koupit páčku.Sám jsem to instaloval kamo?ovi.S tím ?e mě debiloče?tí mechanici říkají ?e montá? na moje GP by vy?la 40000Kč se setkávám pořád.
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=1759

Tady to má? vysvětlený po lopatě. Faktem je, ?e do GP se montovaly 2 typy jednotek bodycomputer - s přípravou na tempomat a bez ní. U té bez CC chybí nějaké součástky na ti?těném spoji desky. To asi nemů?e? divit, ?e se ti s tím nikdo v autorizáku nebude drbat, aby někam letoval nějaké odpory nebo diody. Tím pádem opravdu zbývá pouze výměna bodycomputeru s podporou CC a to bude solidní ?lupka :wink:

Nevěřím tomu.

Napsal: čtv úno 10, 2011 7:09
od majkl
Taky jsem se u? na ten odkaz díval.Podle mě je to blbost. Nedává to smysl. Ten člověk co to tam napsal musí být blázen.To by ty 2 bodycomputery musel rozdělat a porovnat ale on to zistil nějakým programem.To jsou teorie.Jo a je?tě funkce tempomat je plně řízená řídící jedntkou motoru nikoli bodycomputerem. No a taky je na netu hodně lidí co to dodělali jen?e samá Itálie,Německo. JInak bodycomputer se dá sehnat nový za 8000Kč co? je rana ale ne zas tak velká.Asi u? to nebudu ře?it.To chce počkat tak rok dva.Stejně to budou lidi nucení nějak ře?it a hlavně ti co skládají auta z rozmlácených. Borec sestaví auto ze v?eho mo?ného-dveře z jednoho,bodycomputer z druhého,jdnotka z 3,pak páčky tempomatu a bach proč to nejede?Ono to někdo poře?í a myslím ?e to nebude zas tak dlouho trvat.Navíc časem se bude na vrakačich oběvovat hromadu GP.Tak je to ze v?ema autama a pak to někdo poře?í.Nerní důvod být první a podělat si auto.

Re: Nevěřím tomu.

Napsal: čtv úno 10, 2011 11:13
od Jarouš
majkl píše:Taky jsem se u? na ten odkaz díval.Podle mě je to blbost. Nedává to smysl. Ten člověk co to tam napsal musí být blázen.To by ty 2 bodycomputery musel rozdělat a porovnat ale on to zistil nějakým programem.To jsou teorie.Jo a je?tě funkce tempomat je plně řízená řídící jedntkou motoru nikoli bodycomputerem. No a taky je na netu hodně lidí co to dodělali jen?e samá Itálie,Německo. JInak bodycomputer se dá sehnat nový za 8000Kč co? je rana ale ne zas tak velká.Asi u? to nebudu ře?it.To chce počkat tak rok dva.Stejně to budou lidi nucení nějak ře?it a hlavně ti co skládají auta z rozmlácených. Borec sestaví auto ze v?eho mo?ného-dveře z jednoho,bodycomputer z druhého,jdnotka z 3,pak páčky tempomatu a bach proč to nejede?Ono to někdo poře?í a myslím ?e to nebude zas tak dlouho trvat.Navíc časem se bude na vrakačich oběvovat hromadu GP.Tak je to ze v?ema autama a pak to někdo poře?í.Nerní důvod být první a podělat si auto.
Kdy? to zrovna tobě nedává smysl, tak to musí být blbost? :D Ten příspěvek je z Fiat ECU scan fóra a psal ho jen z lidí, kteří se podílejí na vývoji tohoto diagnostického software. Řekl bych, ?e o tom určitě něco málo ví a ten body computer měl rozebraný taky. Ale to není důle?ité.
Abych řekl pravdu, tak jsem docela rád, ?e tvorbu různých skládaček zbořených GP provází tyto komplikace, proto?e se tím sni?uje pravděpodobnost, ?e někde v bazaru natrefí? na takové GP lego. :!:

Nevím, nakolik má? nastudovanou skladbu palubní sítě CAN BUS v GP, ale zařízení periferií mají styčný bod v bodycomputeru. Ale toto je zbytečná diskuze, proto?e auto se vyrábí u? 6 let a zatím se asi nikomu nepovedlo zcela zpřístupnit řídící elektroniku.

Re: Nevěřím tomu.

Napsal: čtv úno 10, 2011 21:58
od g-lobby
Jarou? píše:
majkl píše:Jo a je?tě funkce tempomat je plně řízená řídící jedntkou motoru nikoli bodycomputerem.
Nevím, nakolik má? nastudovanou skladbu palubní sítě CAN BUS v GP, ale zařízení periferií mají styčný bod v bodycomputeru.
přesně tak koukal jsem na to v elearnu a ač nejsem elktrotechnik tak jsem pochopil, ?e BC přijímá povely z páčky po jednom kabelu, ale samotný CC je řízený jednotkou motoru.

"Funkce "Cruise Control" - regulátor konstatní rychlosti - je řízena řídicí jednotkou motoru M10, na povel ovladače systému Cruise Control, který je zabudován ve volantu H5.
Je pouze jediný signál zasílaný od skupiny ovladačů na volantu H5 do Body Computeru M1, který řídí v?echny povely systému Cruise Control: z pinu 8 jednotky H5 na pin 41 konektoru D jednotky M1; signál je tedy zasílán a kódován odporovými děliči tak, aby jediným připojovacím signálem bylo zasláno více informací z ovladačů na volantu do Body Computeru. Na pin 10 jednotky H5 přichází z pinu 34 konektoru D jednotky M1 výchozí napětí."

Re: Nevěřím tomu.

Napsal: pát úno 11, 2011 10:12
od Jarouš
g-lobby píše:
Jarou? píše:
majkl píše:Jo a je?tě funkce tempomat je plně řízená řídící jedntkou motoru nikoli bodycomputerem.
Nevím, nakolik má? nastudovanou skladbu palubní sítě CAN BUS v GP, ale zařízení periferií mají styčný bod v bodycomputeru.
přesně tak koukal jsem na to v elearnu a ač nejsem elktrotechnik tak jsem pochopil, ?e BC přijímá povely z páčky po jednom kabelu, ale samotný CC je řízený jednotkou motoru.

"Funkce "Cruise Control" - regulátor konstatní rychlosti - je řízena řídicí jednotkou motoru M10, na povel ovladače systému Cruise Control, který je zabudován ve volantu H5.
Je pouze jediný signál zasílaný od skupiny ovladačů na volantu H5 do Body Computeru M1, který řídí v?echny povely systému Cruise Control: z pinu 8 jednotky H5 na pin 41 konektoru D jednotky M1; signál je tedy zasílán a kódován odporovými děliči tak, aby jediným připojovacím signálem bylo zasláno více informací z ovladačů na volantu do Body Computeru. Na pin 10 jednotky H5 přichází z pinu 34 konektoru D jednotky M1 výchozí napětí."
Děkuji ti náčelníku, ?e jsi se mě zastal.. :D

Myslím, ?e tímto by mohla být ukončena debata nad "neschopností a neochotou" autorizovaného servisu někomu dodělat do GP tempomat. Prostě to jednodu?e softwarově NEJDE a celkem chápu, ?e si elekrikář ve Fiatu nebude hrát na kutila a pátrat kde v BC chybí odpor či dioda.

Tak to je v háji.

Napsal: pát úno 11, 2011 15:27
od majkl
U? to tak vypadá. To mě teda mrzí. Mám takovej dojem ?e se s tím budu muset smířit.Přece je to pravda ?e Fiat má oproti ostatním 7let zastaralý vývoj.Jak nemám rád VW tak tohle by se tam nestalo.I ke staré fabce se tempomat dostane normalně koupit za 2400Kč.Hamba ale stra?ná to hamba Fiatu. Je fakt ?e u? je to 6 let co se auto dělá a je?tě tom moc lidí nepoře?ilo.

Napsal: pát úno 11, 2011 16:18
od MV
Netusim, co ma tohle spolecneho s vyvojem u Fiatu?

To prece neni neschopnost fiatu, ze nabizi pro kazdeho vybavu, co si zaplati. Naopak se mu treba timhle zpusobem dari snizovat naklady. Navic drtiva vetsina zakazniku proste auto koupi a jezdi, neresi co by se tam dalo dobastlit. Ja si taky muzu narikat, ze nemam klimu, ani mlhovky, ze ta 1.2ka netahne, ze dalka na central by se hodila, ze zadni dvere by taky nekdy nebyly od veci... A je to proste moje volba, ze jsem vzal novou skladovku misto treba starsiho vybaveneho a mensiho Punta Classic. A priste vim, ze budu vybirat jinak. Nebo naopak, ze zase vyberu to, co bude v dane dobe nejvyhodnejsi vzhledem k cene a mym moznostem a potrebam a nebudu dal resit s dodelanim neceho, co dodelat nepujde.

A kdyz si koupim novou Octavii tour, tak tim, ze tam pridelam tempomat a dalsi blbiny z ni neudelam RSko.

Něco na tom je.

Napsal: pát úno 11, 2011 16:24
od majkl
Já stejně pořád věřím ?e to v budoucnu nějak pujde. No oktavku tu neře?ím.Máme tady slu?ební a to mě stačí. První řadu tu myslim ře?it nemusíme to u? je lep?í nasednout do kontejneru a pustit se z kopce.Ty motoryb 1.9 sou dr?áky to je fakt ale toď v?e.Interier to by člověk brečel a RS - já si teda sportovní auto představuju jinak.To je jak z rodinného auta udělat sportovní.Ne to u? vubec proto jsem vzal GP.

Re: Tak to je v háji.

Napsal: pát úno 11, 2011 17:01
od g-lobby
majkl píše:U? to tak vypadá. To mě teda mrzí. Mám takovej dojem ?e se s tím budu muset smířit.Přece je to pravda ?e Fiat má oproti ostatním 7let zastaralý vývoj.Jak nemám rád VW tak tohle by se tam nestalo.I ke staré fabce se tempomat dostane normalně koupit za 2400Kč.Hamba ale stra?ná to hamba Fiatu. Je fakt ?e u? je to 6 let co se auto dělá a je?tě tom moc lidí nepoře?ilo.
jsem sice dost off ale z tohodle příspěvku je mi :roll: no... prostě dnes si nemů?e nikdo dovolit být pozadu 7 let, navíc ač se to nezdá tak Fiat je technický vůdce tedy co se "?eleza" týče (motory Fire, které u? asi před 25-30 lety byly schopny splňovat Euro 5, Multiair, Comon Rail, pozinkovaná karoserie...) ano je to něco jako "základní" výzkum... VW je?tě před 2-3 lety vyu?íval jen zasataralý, neekologický a normám ji? dlouhou dobu nevyhovující systém čerpadlo-tryska a pokud se dobře pamatuju tak Fiat byl 2. výrobce adaptivního tempomatu v Evropě... po Mercedesu, ale s tím rozdílem, ?e to montoval do normálního dostupného auta v podobě Stila a ne do S třídy...

Napsal: úte úno 15, 2011 14:09
od SilverArrow
Tak?e chlapi,
informoval som sa na ten tempomat v jednom z najlep?ích servisov Fiatu na SK a bola mi poslaná nasledujúca odpoveď:
"Mo?e sa takéto niečo vyskytnú? v niektorých prípadoch ,ale nie je to pravidlo.Pri zis?ovaní jednotlivých nahr.dielov som porovnala čísla dielov na va?e BRAVO a také ktoré má tempomat a diely sú rozdielne,tak?e predpokladám ,?e vo va?om prípade je potrebné meni? riadiacu jednotku,kabelá?,prepínač smeroviek to je cca 1600,- ? s DPH"
Tak?e kto to vravel, ?e je to také jednoduché ?e páčka a ide?? No bodaj by to tak bolo.