Stránka 18 z 21

Re: LPG

Napsal: čtv bře 05, 2015 6:34
od 1nekros1
na benzin to robi to iste chvilku kym sa to neopravi naspet. okrem toho sklbania na benzin to nesklbe. potom to uz ide normalne.
ked s tym jazdis vylucne NAD 2000 otaciek tak to pomale reagovanie na plyn zmizne.

Re: LPG

Napsal: čtv bře 05, 2015 9:14
od tkupilik
Ahoj, tak predevsim LPG jednotka vubec nic neridi, to je rozsireny blud. Jeji jediny ukol je maskovat, ze tam misto benzinu je LPG pred tou opravdovou ridici jednotkou motoru co tam dal fiat (ECU). Podle toho jak dobre se ji to dari maskovat pak auto jede / skube a rozhodne se sama na nic neadaptuje.
Jednotka motoru je naladena na benzin, ktery se tam vstrikuje jako kapalina, ulpiva na stenach a postupne se odparuje. ECU podle toho ma vnitrni modely motoru a pouziva je ke korekcim. No a kdyz se to nahradi LPG ktere se vstrikuje jako plyn, nikde neulpiva a neodparuje se, tak se ty modely rozbijou a spatne funguje rizeni smesi.
Vliv na skubani a to jak je motor zivy ma hlavne oblast mapy LPG pro delsi pulzy > 10ms. To je ale oblast kde se vetsinou uz nepouzivaji lambda sondy (open loop) a selhavaji tam 'samoucici' rezimy LPG jednotky. Takze se to nejak prolozi podle citu. Tzn zde to jde opravit / vylepsit.
Dalsi funcke LPG jednotky byva akceleracni obohaceni / ochuzeni a to je prvni vec na kterou se vyplati sahnout kdyz to skube, da se tam hodne spravit.

Re: LPG

Napsal: čtv bře 05, 2015 9:28
od 1nekros1
ak sa mi podari dam sem fotky mam na to appku a je to celkom zaujimave kedze si to uz neaku dobu pisem.
ak niecomu nerozumiete opytajte sa.
ak chcete aj neake ptazky tak kludne.

Re: LPG

Napsal: čtv bře 05, 2015 9:33
od 1nekros1
este posledne statistiky

Re: LPG

Napsal: ned bře 22, 2015 15:06
od antoni
Tak zatím musím pochválit firmu HTS Zábřeh (Nechci jim dělat reklamu), po prvotních problémech a následné bezplatné úpravě řídící jednotky v rámci záruky po 1500 km vše opravili a kontrolka Engine už nesvítí. A spotřeba plynu po několikerém vyjetí nádrže skutečně 6,78 l/100 km (560 km na 38 l), což dělá při ceně plynu 14,30 Kč/l 97 haléřů za 1 km. Není to krásné? Počítač ukazuje dlouhodobou 6,2 l/100km.

Re: LPG

Napsal: čtv kvě 07, 2015 19:54
od tkupilik
Zajímavost ze světa LPG... Plynař mě tam při přestavbě dal moc velké vstřikovací trysky, kvůly tomu musel být nízký tlak plynu a další potíže které se špatně popisují. Konečně jsem koupil nové menší kalibrační trysky a dal jsem je na auto. První překvapení byl stav trysek které byly namontované na vstřikovačích - byly hrozně okousané, nové byly krásně hladké. Zdá se, že je plynař tunil vrtákem (tjet potřebuje výrazně větší než obyč atmosféra), asi neměl dost velké, tak si je vyrobil z malých. Navíc při poslední výměně svíček byla jedna jinak zabarvená než ostatní. Podezřívam, že ty dojebané kalibrační trysky rozhodily jednotlivé vstřikovače od sebe a každej dával jinak paliva / plynu do jednotlivých válců.
Po tomhle tuningu jsem už najel > 450km a přestalo to škubat (== ani jednou to neškublo) + se srovnalo chování motoru při poskakování v zácpách, tzn takové to lechtání plynu / sundaná noha.

Re: LPG

Napsal: pát kvě 08, 2015 23:47
od 1nekros1
A ake si tam daval? Mne to tiez odoka tuningoval vrtakom. Bol som pri tom.
A odkial si vedel ze ake tam mas dat?

Re: LPG

Napsal: pon kvě 11, 2015 6:43
od tkupilik
No vzal jsem supleru a zmeril jsem co byly na aute (~2.5mm) a protoze krivka LPG mela pri plnem plynu koeficient 0,7 (tzn se vstrikovaci pulzy zkracovaly o 30%), koupil jsem trysky 2.2 a 2.0mm. Prutok priblizne odpovida prurezu, takze ty 2.2mm pak maji proti 2.5mm prutok (2.2/2.5)^2 = 0.77 => 77%. Sice jsem se porad nedostal nad koeficient 1 (kde to chces mit, aby se nemusely pulzy zkracovat, to je spatne), ale oblast pod 1 je ted hodne mala.

Re: LPG

Napsal: pon kvě 11, 2015 21:58
od 1nekros1
aha no ja nemam ani diagnostiku na to lpg takze ani neviem ako to mam ja. takze najprv si to musim zohnat. ako pouzivas ty? treba na to neaky special kabel?

Re: LPG

Napsal: úte kvě 12, 2015 8:36
od tkupilik
Vetsinou LPG jednotky maji rozhrani obyc seriovou linku na TTL urovnich, si vygoogli tu svoji. Kabel USB-RS232 ttl jsem koupil u cinana na ebay za ~2 dolary, ve starsich prispevkach je fotka. Nebo rovnou koupit hotovy diag kabel, sice to stoji nesmysl, ale odpadnou starosti s konektorama.
Diag SW jsem stahnul na ulozto.cz, mam ridici jednotku KME (magic). Ale predpokladam, ze ta neni na fiatech moc rozsirena...

Re: LPG

Napsal: čtv čer 18, 2015 23:07
od antoni
Tak se znovu hlásím s dotazem. Když jsem auto (Starjet 1.4 16v) o letošních Vánocích koupil, tak na benzín jezdilo i za 4,8l - 5l/100km průměr. Po nainstalování LPG (Najeto 14 000 km) se ale při jízdě pouze na benzín nedostanu ani pod 6l/100km průměr (A jezdím stále stejnou trasu). Mechanik tvrdil, že přes počítač seřizoval pouze jednotku LPG a že s řídící jednotkou benzínu ECU nic nedělal. Takže proč je ten průměr teď o hodně větší?

Re: LPG

Napsal: pát čer 19, 2015 6:46
od tkupilik
Protože nechápeš koncept, motor furt řídí benzínová jednoka i když jedeš na LPG. Tomu čemu říkáš průměrná spotřeba je výsledek výpočtu běhu algoritmů uvnitř ECU, v případě jízdy na LPG nemá nic společného se skutečnou spotřebou.

Re: LPG

Napsal: pát čer 19, 2015 9:07
od Mara87
souhlas, palubák ti ukazuje stále spotřebu benzínu i když jedeš na LPG.

Re: LPG

Napsal: pát čer 19, 2015 18:49
od Jarouš
Fakt super ta předělávka na sporák :mrgreen:

Vážně, u velkoobjemového benzínu to chápu (6 a více válců), ale tady u těch malých motorů je to furt něco. Nejede, škube, nestartuje, žere nějak víc...No zkrátka zlatý benzín. Když to pojede jak z praku, tak ať to klidně žere 10 :D

Re: LPG

Napsal: pát čer 19, 2015 22:13
od Zdenda
Jestli jezdí 14.16v za 4,8 litru tak má přidělaný šlapky :)