Stránka 1 z 2
Jaký motor doporučíte? 1.4 8V benzín , nebo 1.3 Multijet ?
Napsal: pon zář 01, 2008 16:17
od MartinBystre
Zdravím, chystám se koupit ojeté GP, na nové nemám

. A tedy váhám nad benzínem nebo naftou. Zkusil jsem si projet obojí , sice 1.3 MTJ v Lancii Musa, ale i tak se mi výkon motoru zamlouval. Na 1.4 benzínu se mi zase líbí ?e je více tichý. Proto bych se chtěl zeptat zda máte někdo zku?enosti s poruchovostí obou motorů, mám strach aby se mi drahý a moderní MTJ nepokazil a raději bych vzal benzín, ale fakt nevím. Poradíte mi.Díky...
A je?tě jeden dotaz ohledně nějaké tyče v řízení či klepání u nějaké série, moc nevím o co přesně jde a zda je to opravitelné. Uvítám v?echny informace.
S pozdravem Martin
Přesunuto ze sekce bazar Tommy
Napsal: úte zář 02, 2008 13:30
od Jarouš
Ahoj, já mám 1.4 benzín, tak?e moje rada vyzní zaujatě

, ale s ohledem na kultivovanost chodu, výkon (v porovnání s MJET 75k) a spotřebu, která se od nafty neli?í nijak rapidně (dá v klidu jezdit do 6-ti litrů) bych volil jedině benzín.

Ta 8-mi ventilová 1.4 je jednoduchý motor, dobře bere z nízkých otáček a jede celkem pěkně. I pořizovací cena ojetiny v benzínu bude ni??í.
Ta tyč řízení byla zále?itostí modelu 2006 a je?tě do nějakého data a pokud se měnila ta součást co myslím (spojovací tyč se dvěma kardanama mezi posilovačem a převodkou řízení), tak ta stojí ve Fiatu okolo 1500,- , tak?e není třeba brečet a bát se.

Napsal: úte zář 02, 2008 16:01
od Tommy
Já mám té? 1,4. Tak?e zaujatost...Ale jsem s ním spokojen, měnil bych snad jen za T-jet, ale to u? jsme někde úplně jinde.A pořizovací náklady benzínu a nafty mluví jasně. Otázka je, kolik s tím chce? nalítat kilometrů.
Napsal: úte zář 02, 2008 22:26
od bob
ja kdybych se mel rozhodnout mezi 1,4 8v nebo 1,3 mjet, tak bych volil 1,4 8v, ale samozrejme zalezi na tobe
Napsal: stř zář 03, 2008 6:22
od Davids
mam 1,3 takze taky zaujatost

jsem s nim nad miru spokojen motorove slape jak ma. Neni to sice moc do mesta kdy si neco papne, ale neni problem s nim zajet pod 5 litru/100km na rychlostce, jinak pokud 1,4 tak jedine T-JET

ale to uz je jine kafe

Napsal: stř zář 03, 2008 14:47
od Jirka
Vyzkou?ej se svézt v obou vozech uvidí? ?e ta 1,3 JTD je jiný kafe ne? 1,4benzin lépe táhne od spoda a málo bere.
Ale při výběru ojetiny bud opatrný tam bych rad?i volil benzin neni tak náchylný na zacházení a bude mít určitě méně najeto.
Napsal: stř zář 03, 2008 14:51
od jardakaw
Po novém roce mě to taky čeká.Ale budu asi upřednostňovat 1,3 JTD.
Napsal: stř zář 03, 2008 19:01
od Jarouš
Jirka píše:Vyzkou?ej se svézt v obou vozech uvidí? ?e ta 1,3 JTD je jiný kafe ne? 1,4benzin lépe táhne od spoda a málo bere.
Ale při výběru ojetiny bud opatrný tam bych rad?i volil benzin neni tak náchylný na zacházení a bude mít určitě méně najeto.
Rozli?ujme mezi 1,3 MJET (nikoliv JTD, kdy? u?

) 75 a 90 k. Jezdil jsem tou slab?í verzí a o jiném kafi oproti 1.4 se nedá mluvit ani náhodou.
Kdy? u? dehet, tak s variabilní geometrií lopatek a 90 k.

Napsal: stř zář 03, 2008 19:12
od Jirka
Jarou? píše:Jirka píše:Vyzkou?ej se svézt v obou vozech uvidí? ?e ta 1,3 JTD je jiný kafe ne? 1,4benzin lépe táhne od spoda a málo bere.
Ale při výběru ojetiny bud opatrný tam bych rad?i volil benzin neni tak náchylný na zacházení a bude mít určitě méně najeto.
Rozli?ujme mezi 1,3 MJET (nikoliv JTD, kdy? u?

) 75 a 90 k. Jezdil jsem tou slab?í verzí a o jiném kafi oproti 1.4 se nedá mluvit ani náhodou.
Kdy? u? dehet, tak s variabilní geometrií lopatek a 90 k.

No je pravda ?e stou verzí 1,3MJTD 75k jsem nejezdil ,ale s tou 1,4 benzin jo a to je hruza ne? se to rozhoupe a něco udělá proti tomu mímu to se nedá porovnat. Dříve jsem vlastnil Regatu 1,9TDS a kdy? jsem se svesl s GP 1,4 benzin tak jsem myslel ?e se to nerozjede, ale ka?dej preferuje něco jiného,proti gustu ?ádný dy?putát.

Napsal: stř zář 03, 2008 19:15
od Jarouš
Srovnávej srovnatelné

90koní, ale bez čipu a k tomu odpovídající 1.4, ale se 16V a 95 k.
Napsal: stř zář 03, 2008 19:19
od jardakaw
Samozřejmě sem myslel 1.3 MultiJet 16v 90k

Těch 75 se mě zdá málo.A chtěl sem se zeptat jak to jezdí a co spotřeba?
Napsal: stř zář 03, 2008 19:19
od Honza°
Nafty jsem si u?il na tanku jménem Tempra 1.9tds. Pro mě kdy? se řekne: PUNTO, tak jedině BENZÍN... musím uznat, ?e momentálně zcela zaujatě..

Napsal: stř zář 03, 2008 19:28
od Jarouš
A pokud si člověk chvilku počká, tak mů?eme nad dehtem definitivně zlomit hůl a koupit si 1.4 s "palivem gentlemanů"

, turbem, 120 -150 koníky a je po diskuzi

Napsal: stř zář 03, 2008 19:31
od Jirka
Jarou? píše:Srovnávej srovnatelné

90koní, ale bez čipu a k tomu odpovídající 1.4, ale se 16V a 95 k.
Srovnávám 90koní bez chipu ale je pravda ?e asi ta 1,4 16v 95k jede dobře i kdy? asi se musí hodně točit já sem zvyklej za ty roky spí? na ten zátah od spoda bez nutnosti vytáčet zatím jsem vlastnil jen diesely s turbem ,ale zvezl jsem se s mnoha autama proto?e je i spravuju tak mám co porovnat, jak říkám ka?dýmu vyhovuje něco jiného.
Co se týká koupě ojetiny tak doporučuju benzin proro?e diesel je náchylněj?í na zacházení a mívá dost najeto za krátký časový usek, diesel po 150tis. km je u? risk a hlavně jestli jsou kilometry poctivé to je dneska problém

Napsal: stř zář 03, 2008 19:41
od Jirka
Jarou? píše:A pokud si člověk chvilku počká, tak mů?eme nad dehtem definitivně zlomit hůl a koupit si 1.4 s "palivem gentlemanů"

, turbem, 120 -150 koníky a je po diskuzi

S tím turbem má? pravdu ,ale potom abys vlastnil benzinku nemysli si kdy? bude? mít pod pedálem min. 120koní ?e bude? jezdit volnou

Zeptej se Donyho co to bere a uvidí?
