Jaký motor doporučíte? 1.4 8V benzín , nebo 1.3 Multijet ?

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

MartinBystre
kolemjdoucí
Příspěvky: 10
Registrován: pon zář 01, 2008 15:49
Kontaktovat uživatele:

Jaký motor doporučíte? 1.4 8V benzín , nebo 1.3 Multijet ?

Příspěvek od MartinBystre »

Zdravím, chystám se koupit ojeté GP, na nové nemám :-(. A tedy váhám nad benzínem nebo naftou. Zkusil jsem si projet obojí , sice 1.3 MTJ v Lancii Musa, ale i tak se mi výkon motoru zamlouval. Na 1.4 benzínu se mi zase líbí ?e je více tichý. Proto bych se chtěl zeptat zda máte někdo zku?enosti s poruchovostí obou motorů, mám strach aby se mi drahý a moderní MTJ nepokazil a raději bych vzal benzín, ale fakt nevím. Poradíte mi.Díky...
A je?tě jeden dotaz ohledně nějaké tyče v řízení či klepání u nějaké série, moc nevím o co přesně jde a zda je to opravitelné. Uvítám v?echny informace.
S pozdravem Martin

Přesunuto ze sekce bazar Tommy
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Ahoj, já mám 1.4 benzín, tak?e moje rada vyzní zaujatě :D , ale s ohledem na kultivovanost chodu, výkon (v porovnání s MJET 75k) a spotřebu, která se od nafty neli?í nijak rapidně (dá v klidu jezdit do 6-ti litrů) bych volil jedině benzín. 8) Ta 8-mi ventilová 1.4 je jednoduchý motor, dobře bere z nízkých otáček a jede celkem pěkně. I pořizovací cena ojetiny v benzínu bude ni??í.

Ta tyč řízení byla zále?itostí modelu 2006 a je?tě do nějakého data a pokud se měnila ta součást co myslím (spojovací tyč se dvěma kardanama mezi posilovačem a převodkou řízení), tak ta stojí ve Fiatu okolo 1500,- , tak?e není třeba brečet a bát se.
:wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

Já mám té? 1,4. Tak?e zaujatost...Ale jsem s ním spokojen, měnil bych snad jen za T-jet, ale to u? jsme někde úplně jinde.A pořizovací náklady benzínu a nafty mluví jasně. Otázka je, kolik s tím chce? nalítat kilometrů.
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
bob
Štamgast
Příspěvky: 230
Registrován: stř srp 29, 2007 18:29
Bydliště: Babice u UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bob »

ja kdybych se mel rozhodnout mezi 1,4 8v nebo 1,3 mjet, tak bych volil 1,4 8v, ale samozrejme zalezi na tobe
Fiat GP 1,4 16v 95k Star-jet sport 3.d r.v.2007Caribbean Orange
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

mam 1,3 takze taky zaujatost :D jsem s nim nad miru spokojen motorove slape jak ma. Neni to sice moc do mesta kdy si neco papne, ale neni problem s nim zajet pod 5 litru/100km na rychlostce, jinak pokud 1,4 tak jedine T-JET 8) ale to uz je jine kafe ;-)
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Vyzkou?ej se svézt v obou vozech uvidí? ?e ta 1,3 JTD je jiný kafe ne? 1,4benzin lépe táhne od spoda a málo bere.
Ale při výběru ojetiny bud opatrný tam bych rad?i volil benzin neni tak náchylný na zacházení a bude mít určitě méně najeto.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
jardakaw
Návštěvník
Příspěvky: 90
Registrován: sob úno 23, 2008 13:08
Bydliště: Přerov

Příspěvek od jardakaw »

Po novém roce mě to taky čeká.Ale budu asi upřednostňovat 1,3 JTD.
1,3 MultiJet 90k Racing 3dv Modrá New Orleans
2/2009
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Jirka píše:Vyzkou?ej se svézt v obou vozech uvidí? ?e ta 1,3 JTD je jiný kafe ne? 1,4benzin lépe táhne od spoda a málo bere.
Ale při výběru ojetiny bud opatrný tam bych rad?i volil benzin neni tak náchylný na zacházení a bude mít určitě méně najeto.
Rozli?ujme mezi 1,3 MJET (nikoliv JTD, kdy? u? :-) ) 75 a 90 k. Jezdil jsem tou slab?í verzí a o jiném kafi oproti 1.4 se nedá mluvit ani náhodou.
Kdy? u? dehet, tak s variabilní geometrií lopatek a 90 k. :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jarou? píše:
Jirka píše:Vyzkou?ej se svézt v obou vozech uvidí? ?e ta 1,3 JTD je jiný kafe ne? 1,4benzin lépe táhne od spoda a málo bere.
Ale při výběru ojetiny bud opatrný tam bych rad?i volil benzin neni tak náchylný na zacházení a bude mít určitě méně najeto.
Rozli?ujme mezi 1,3 MJET (nikoliv JTD, kdy? u? :-) ) 75 a 90 k. Jezdil jsem tou slab?í verzí a o jiném kafi oproti 1.4 se nedá mluvit ani náhodou.
Kdy? u? dehet, tak s variabilní geometrií lopatek a 90 k. :wink:
No je pravda ?e stou verzí 1,3MJTD 75k jsem nejezdil ,ale s tou 1,4 benzin jo a to je hruza ne? se to rozhoupe a něco udělá proti tomu mímu to se nedá porovnat. Dříve jsem vlastnil Regatu 1,9TDS a kdy? jsem se svesl s GP 1,4 benzin tak jsem myslel ?e se to nerozjede, ale ka?dej preferuje něco jiného,proti gustu ?ádný dy?putát. :lol:
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Srovnávej srovnatelné :wink: 90koní, ale bez čipu a k tomu odpovídající 1.4, ale se 16V a 95 k.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
jardakaw
Návštěvník
Příspěvky: 90
Registrován: sob úno 23, 2008 13:08
Bydliště: Přerov

Příspěvek od jardakaw »

Samozřejmě sem myslel 1.3 MultiJet 16v 90k :lol: Těch 75 se mě zdá málo.A chtěl sem se zeptat jak to jezdí a co spotřeba?
1,3 MultiJet 90k Racing 3dv Modrá New Orleans
2/2009
Honza°
Štamgast
Příspěvky: 225
Registrován: stř kvě 21, 2008 21:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Honza° »

Nafty jsem si u?il na tanku jménem Tempra 1.9tds. Pro mě kdy? se řekne: PUNTO, tak jedině BENZÍN... musím uznat, ?e momentálně zcela zaujatě.. :D
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

A pokud si člověk chvilku počká, tak mů?eme nad dehtem definitivně zlomit hůl a koupit si 1.4 s "palivem gentlemanů" :D, turbem, 120 -150 koníky a je po diskuzi :lol:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jarou? píše:Srovnávej srovnatelné :wink: 90koní, ale bez čipu a k tomu odpovídající 1.4, ale se 16V a 95 k.
Srovnávám 90koní bez chipu ale je pravda ?e asi ta 1,4 16v 95k jede dobře i kdy? asi se musí hodně točit já sem zvyklej za ty roky spí? na ten zátah od spoda bez nutnosti vytáčet zatím jsem vlastnil jen diesely s turbem ,ale zvezl jsem se s mnoha autama proto?e je i spravuju tak mám co porovnat, jak říkám ka?dýmu vyhovuje něco jiného.
Co se týká koupě ojetiny tak doporučuju benzin proro?e diesel je náchylněj?í na zacházení a mívá dost najeto za krátký časový usek, diesel po 150tis. km je u? risk a hlavně jestli jsou kilometry poctivé to je dneska problém :(
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jarou? píše:A pokud si člověk chvilku počká, tak mů?eme nad dehtem definitivně zlomit hůl a koupit si 1.4 s "palivem gentlemanů" :D, turbem, 120 -150 koníky a je po diskuzi :lol:
S tím turbem má? pravdu ,ale potom abys vlastnil benzinku nemysli si kdy? bude? mít pod pedálem min. 120koní ?e bude? jezdit volnou :lol:
Zeptej se Donyho co to bere a uvidí? :wink:
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět