Mů?e? mi teda vysvětlit, čemu prospěje? a co u?etří?, kdy? nebude? zatahovat na rovince lehce ručku a nechá? tam jenom kvalt?Du?an píše:... nevím proč. Max. udr?ování hybnosti lanovodů a proto snad nemusím ručku zatahovat 10x denně. Proto nepou?ívám ručku na rovině. A rovinek je u nás dost.Jarou? píše: osobně bych nikdy nenechal stát auto jen na "kvalt")
Závady a řešení problémů
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jasně, ?e pohodlnost ...časem vykoupená zatuhlým mechanismem ruční brzdy. Vím o čem mluvím, kdysi jsem byl taky "pohodlný" a vymstilo se mi to v?dycky.Du?an píše:Nic neu?etřím. Ale auto je na rovině zabezpečeno proti samovolnému pohybu i na zpátečku. Jedním slovem POHODLNOST Je?tě bych mohl kola podkládat klínem, ne?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Zajímavé názory! Přiznávám se, ?e na rovině taky ruční brzdu nedávám, v kopci v?dycky a v prud?ím i ten kámen pod kolo.Jarou? píše:Jasně, ?e pohodlnost ...časem vykoupená zatuhlým mechanismem ruční brzdy. Vím o čem mluvím, kdysi jsem byl taky "pohodlný" a vymstilo se mi to v?dycky.Du?an píše:Nic neu?etřím. Ale auto je na rovině zabezpečeno proti samovolnému pohybu i na zpátečku. Jedním slovem POHODLNOST Je?tě bych mohl kola podkládat klínem, ne?
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu. Tak?e je to v?e jasné. Jen nevím, jestli při té servisní prohlídce ?lo zjistit ?patný stav nějakých těsnění, nebo ne - no a nyní po 6. týdnech .........Du?an píše:V pondělí volám a domluvím servis. Jeliko? prakticky nepou?ívám ruční brzdu, dnes jsem zjistil (kdy? jsem ji chtěl zatáhnout), ?e ji sotva zatahnu na první zub.
V pondělí volám servis a domluvím přistavení GP-čka. Celou věc budu po?adovat ře?it jako reklamaci provedené prohlídky a seřízení.
Tak?e ?ádná reklamace, ale servisní úkon (oprava).
P.S. Pro ostatní: na který zub zatahnete u svého GP-čka ručku? Není na 1. zub přespříli? uta?ená?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.Du?an píše:Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu. Tak?e je to v?e jasné. Jen nevím, jestli při té servisní prohlídce ?lo zjistit ?patný stav nějakých těsnění, nebo ne - no a nyní po 6. týdnech .........Du?an píše:V pondělí volám a domluvím servis. Jeliko? prakticky nepou?ívám ruční brzdu, dnes jsem zjistil (kdy? jsem ji chtěl zatáhnout), ?e ji sotva zatahnu na první zub.
V pondělí volám servis a domluvím přistavení GP-čka. Celou věc budu po?adovat ře?it jako reklamaci provedené prohlídky a seřízení.
Tak?e ?ádná reklamace, ale servisní úkon (oprava).
P.S. Pro ostatní: na který zub zatahnete u svého GP-čka ručku? Není na 1. zub přespříli? uta?ená?
Du?ane, myslím, ?e servis to odrbal tím, ?e ve snaze kompenzovat sní?ený účinek zadního oblo?ení nacucaného brzdovkou, prostě přitáhl lana a dál to neře?ili. Navíc asi neměli bubny ani dole, jinak by zjistili, ?e to teče.
Druhá mo?nost je, ?e to nikde neteklo a jak na?ponovali ty lana a začaly trvale přibr?ďovat kola, tak se po?kodilo těsnění a man?ety brzdového válečku.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
V?eobecně se tradovalo o ručce na 3. zub. Toto je určitě moc přita?enéJarou? píše: 1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.
Já si nemyslím ?e by to udělali. Spí? to bylo v době prohlídky bez úniku - od té doby jsem najel 3500 kmJarou? píše: Du?ane, myslím, ?e servis to odrbal tím, ?e ve snaze kompenzovat sní?ený účinek zadního oblo?ení nacucaného brzdovkou, prostě přitáhl lana a dál to neře?ili. Navíc asi neměli bubny ani dole, jinak by zjistili, ?e to teče..
To je mo?né a nebo to ruplo i bez toho. To u? se nedopátrámJarou? píše: Druhá mo?nost je, ?e to nikde neteklo a jak na?ponovali ty lana a začaly trvale přibr?ďovat kola, tak se po?kodilo těsnění a man?ety brzdového válečku.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
No nevím, kde jsi k těmto tradičním číslum při?el, ale kdy? u? jsem tu diskuzi otevřeli, tak jsi se mohl aspoň podívat do manuálu k autu.Du?an píše:V?eobecně se tradovalo o ručce na 3. zub. Toto je určitě moc přita?enéJarou? píše: 1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.
citace: "Pro zabrzdění parkovací brzdou zatáhněte páku nahoru na po?adované zabrzdění vozu. Normálně stačí zata?ení o čtyři nebo
pět zubů na rovině a o devět či deset zubů v prudkém svahu a nalo?eným vozem."
"UPOZORNĚNÍ Pokud tomu tak není, vyhledejte autorizovaný servis Fiat a nechte parkovací brzdu seřídit."
...druhou část citovaného textu se rad?i neber moc k srdci....
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Tak to ti asi při tý servisní prohlídce ty zadní brzdy moc nekontrolovali, proto?e by to muselo být vidět kdy? trochu nadzvedne? prachovku tak to pozná?.
Jestli to chce? dávat v originále tak to bude ranec sada oblo?ení plus oba válečky.
Já to vyře?il výměnou gumiček a prachovek ve válečcích, cena na jedno kolo 105kč a novou sadou oblo?ení Fri-Tech za necelých 1tis. kč.
Lana jsem vůbec ?telovat nemusel na zadních čelistích je samostav a ruční brzda u? brzdí na 1zubu.
Jestli to chce? dávat v originále tak to bude ranec sada oblo?ení plus oba válečky.
Já to vyře?il výměnou gumiček a prachovek ve válečcích, cena na jedno kolo 105kč a novou sadou oblo?ení Fri-Tech za necelých 1tis. kč.
Lana jsem vůbec ?telovat nemusel na zadních čelistích je samostav a ruční brzda u? brzdí na 1zubu.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
V?eobecně se tradovalo o ručce na 3. zub. Toto je určitě moc přita?enéDu?an píše:Jarou? píše: 1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.
Jarou? píše:
To co uvádí? o těch počtech zubů je sice pravda, jenom?e dneska má páka ruční brzdy nejdříve kus volného chodu bez mo?ností zaji?tění zuby, kde?to dříve byli zuby hned od spoda.
Proto se uváděl ten 3-4 zub jako začátek účinku u GP to mů?e? pova?ovat za 1zub.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Sna?il jsem se zadat opravu ve Fiatu, ale mají volno a? za týden v úterý.Du?an píše: Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu.
Obrátik jsem se na servis sítě Auto_kelly, oprava bude ve středu s výměnou válečku, cena za váleček 526,- Kč (výměnu těsnění neře?í a já sám si to neudělám), celkem by to mělo stát asi 1000 Kč, co? akceptuji.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
To ale bude cena bez nového oblo?ení.Du?an píše:Sna?il jsem se zadat opravu ve Fiatu, ale mají volno a? za týden v úterý.Du?an píše: Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu.
Obrátik jsem se na servis sítě Auto_kelly, oprava bude ve středu s výměnou válečku, cena za váleček 526,- Kč (výměnu těsnění neře?í a já sám si to neudělám), celkem by to mělo stát asi 1000 Kč, co? akceptuji.
Osobně si myslim , ?e to oblo?ení bude taky potřeba vyměnit proto?e bude nasáklé kapalinou.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Přesně tak, oblo?ení určitě nové.Jirka píše:To ale bude cena bez nového oblo?ení.Du?an píše:Sna?il jsem se zadat opravu ve Fiatu, ale mají volno a? za týden v úterý.Du?an píše: Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu.
Obrátik jsem se na servis sítě Auto_kelly, oprava bude ve středu s výměnou válečku, cena za váleček 526,- Kč (výměnu těsnění neře?í a já sám si to neudělám), celkem by to mělo stát asi 1000 Kč, co? akceptuji.
Osobně si myslim , ?e to oblo?ení bude taky potřeba vyměnit proto?e bude nasáklé kapalinou.
V?eobecně mi přijde divné, ?e po 60 tkm začnou téct zadní brzdy. Jirko, ty jsi ten stejný problém ře?il při obdobném nájezdu, jestli se nepletu. Nevím, jestli to je náhoda nebo dal?í bolest počátečních roků výroby, případně nekvalitní série těsnění.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV