Stránka 1 z 1

Grande Punto 1,2 benzin alebo 1,3JTD

Napsal: čtv čer 05, 2008 17:04
od branislav16
Priatelka si chce kúpi? auto. Boli sme na predvádzacej jazde s 1,2 ale auto sa my zdalo stra?ne lenivé. Niekde som čítal ?e riadiaca jednotka do 3000 km obmedzuje výkon motora na 70 percent je to pravda ?
Chcem ís? e?te na predvádzačku s 1,3 JTD. Oplatí sa tento motor na cestu denne do práce 40 km tam a naspat ? Je auto s týmto motorom ?iv?ie ako 1,2 ? Prípadne neviete či sa na nom nekazi turbo lebo toho sa najviac bojím pri tomto motore ?
Ine motorizacie neprichadzaju do uvahy preto?e len pri týchto motoroch sa na slovensku robi N1 verzia Grande punta...čo sa my zda celkom divne

Re: Grande Punto 1,2 benzin alebo 1,3JTD

Napsal: čtv čer 05, 2008 21:39
od Davids
branislav16 píše:Priatelka si chce kúpi? auto. Boli sme na predvádzacej jazde s 1,2 ale auto sa my zdalo stra?ne lenivé. Niekde som čítal ?e riadiaca jednotka do 3000 km obmedzuje výkon motora na 70 percent je to pravda ?
Chcem ís? e?te na predvádzačku s 1,3 JTD. Oplatí sa tento motor na cestu denne do práce 40 km tam a naspat ? Je auto s týmto motorom ?iv?ie ako 1,2 ? Prípadne neviete či sa na nom nekazi turbo lebo toho sa najviac bojím pri tomto motore ?
Ine motorizacie neprichadzaju do uvahy preto?e len pri týchto motoroch sa na slovensku robi N1 verzia Grande punta...čo sa my zda celkom divne
ta 1,2 je strasne slaby motor rozhodne pokud jezdi delsi vzdalenosti se ti vyplati ten diesel nejlépe 1,3 JDT 66 kw, ja jsem s nim naprosto spokojen, ta spotreba je fantasticka (samozrejme pokud tak clovek jezdi) a i motor ma vyborny nepozna kopec 6-ti stupnova prevodovka taky parada "NO A PAK UZ JENOM SAMA POZITIVA ZA 5 LET DOVOLENA DOVOLENA V BULHARSKU, PRVNI DITE, ATD ATD jak z Basniku :D :D :D

Napsal: sob čer 07, 2008 6:50
od Jirka
Je to taky hlavně o ceně ale 1,3JTD je lep?í ne? 1,2 benzín co se týká spotřeby a výkonu a rozdíl mezi 66kw a 55kw toho JTD je hlavně taky v převodovce ta silněj?í má 6tikvalt a ta slab?í jen 5ti, ale myslím ?e na bě?né je?dění ti bude ta slab?í verze stačit jinak to je fantastickej motor.
A co se týká tý spolehlivosti tak tenhle motor je stavěnej na min. ?ivotnost 250 000km.

Napsal: ned čer 08, 2008 8:32
od Davids
Jirka píše:Je to taky hlavně o ceně ale 1,3JTD je lep?í ne? 1,2 benzín co se týká spotřeby a výkonu a rozdíl mezi 66kw a 55kw toho JTD je hlavně taky v převodovce ta silněj?í má 6tikvalt a ta slab?í jen 5ti, ale myslím ?e na bě?né je?dění ti bude ta slab?í verze stačit jinak to je fantastickej motor.
A co se týká tý spolehlivosti tak tenhle motor je stavěnej na min. ?ivotnost 250 000km.
Mas pravdu, ze cena verze s 66 kw motorem, je o dost vetsi nez cena klasicke 1,2 v benzinu, zalezi co clovek preferuje.

Napsal: ned čer 08, 2008 11:33
od nal
branislav16 - kupa motora je vzdy vec dvoch hlavnych faktorov - kolko km clovek s autom najazdi a penazenky. reci ostatnych typu - ber si ten najvykonnejsi a najekonomickejsi su scestne - pac to ti odbornici neoplatia a nepoznaju najlepsie styl jazdy.
ak do roka najazdis 15.000 km (podla toho, co pises najazdis tak cca 10.000 km do prace a spat) - nevyplati sa ti vobec nafta.
mas tak na vyber medzi 3 motorizaciami bezinov. rozdiel medzi 1.2 65k a 1.4 77k je 35.000, medzi 1.4 77k a 1.4 120k je dalsich 60.000.
maly zazrak je vymena platenneho vzduchoveho filtra by K&N do 1.2 (ako aj do 1.4 -iek) co moze zvysit vykon o tych 5% (naklady su asi 3.500).
moje odporucanie - 1.4 77k, pokial s autom vsak budes na 70 - 80% v meste staci aj 1.2

Napsal: ned čer 08, 2008 11:47
od Jarouš
Asi tak jako pí?e Nal. Pokud najezdí? ročně cca 15000 km, tak jdi určitě do benzínu. 1.2 do města stačí a pokud s tím chce? sem tam i na dálnici, ber 1.4. Slab?í nafta 1.3 je výkonově stejná jako 1.4 benzín a o litr ni??í spotřebou výhody tohoto motoru asi končí. Silněj?í nafta 1.3 u? jede hezky a má 6ti kvalt, ale za ty prachy mů?e? mít 1.4 TJET a to je naprosto jiné kafe ne? ropák :wink:

Tak?e závěrem: jednoznačně benzín (1.2, 1.4, 1.4 16V, 1.4 TJET) :wink:

Napsal: ned čer 08, 2008 14:59
od Dušan
.... a teď babo raď :D

Napsal: ned čer 08, 2008 15:13
od Jarouš
Du?an píše:.... a teď babo raď :D
V dne?ní době, kdy se ti roční kilometrový nájezd po rentabilitu nafty dost zvedl (započtena cena nafty, pořizovací cena vozu, servisní náklady a spotřeba) je volba asi více méně jasná.

Napsal: ned čer 08, 2008 15:49
od Honzus
Dneska je to bohu?el velmi jasná výhra pro benzin..... proti slab?í 1.3 je tu 1.4 8V, proti 66 kW je tu 1.4 16V no a proti 1.9 JTD je tu 1.4 T-Jet....

Ceny v?dy o několik desetitisíců ve prospěch benzinů, cena nafty krutá a spotřeba ne zas o tolik rozdílná....

Napsal: ned čer 08, 2008 16:05
od Davids
Honzus píše:Dneska je to bohu?el velmi jasná výhra pro benzin..... proti slab?í 1.3 je tu 1.4 8V, proti 66 kW je tu 1.4 16V no a proti 1.9 JTD je tu 1.4 T-Jet....

Ceny v?dy o několik desetitisíců ve prospěch benzinů, cena nafty krutá a spotřeba ne zas o tolik rozdílná....
Jo je pravda, ze s tou cenou nafty to jde do srac*k, moje volba je jasne priste to bude 1,4 TJET :D

Napsal: pon čer 09, 2008 17:22
od branislav16
problém je ?e grande punto vo verzii N1 mô?e ma? len motor benzin alebo dieslove...tym padom 1,4 nevyhovuje...

Napsal: pon čer 09, 2008 18:18
od nal
branislav16 píše:problém je ?e grande punto vo verzii N1 mô?e ma? len motor benzin alebo dieslove...tym padom 1,4 nevyhovuje...
preco brat N1?

- pises, ze auto kupuje(s) pre priatelku. cize jeden z vas dvoch je platsom DPH?
- tak ci onak na zaciatku zaplatis plnu sumu, len v rocnych odpisoch si mozes uplatnit 3 x po 1/3 z DPH (cize v danovych priznaniach za roky 2008 - 2010). pricom cely cas musi byt to auto vedene v uctovnictve. pri 1.2 hovorime inak o ciastke cca 60.000 Sk (teda kazdy rok si mozes dat do nakladov DPH cca 20.000 Sk)
- ak by si to auto predal v najblizsich 3 rokoch od kupy - musis si ho naopak dat do prijmov a odviest dan z predaja
- oficialne by v aute mala byt mreza (samozejme, mozes poziadat, aby ti ju nenamontovali, pretoze ju potrebujes len v momente, ak ti pride danova kontrola). musis vsak zaplatit aj za jej montaz a nakup (ak by si nezaplatil, nemas doklad pre DU). presnu cenu za mrezu a montaz neviem
- v technicaku sa castokrat meni pocet osob v autach s N1 z 5 na 4. tu si treba dat pozor len na jedno. ak by ti dali 4 osoby a v aute by bolo niekedy 5 osob - policia ti moze zadrzat technicky preukaz.

netvrdim, ze N1 je zla vec. vyplati sa hlavne pri drahych autach, kde pri milionovom aute sa vrati skoro 200.000,-
davat N1 pre auto, ktore je vo velkosti GP a bude ho riadit zena (predpokladam, ze pripritou budu nakupy a pod.) je uz prinajmensom otazne.

ale to je len moj nazor.

Napsal: pon čer 09, 2008 18:20
od Jarouš
Nevím, jak k N1 přistupuje slovenský Fiat, ale tady je mo?ný odpočet DPH u v?ech verzí GP. Viz http://www.fiat.cz/vozy-s-odpoctem-dph/