Klimatizace
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
u?ivatelský NÁVOD samozřejmě čtu.. Jarou? tady kdysi psal ?e v re?imu auto umí klima vypnout kompresor pokud je venkovní teplota schopna zchladit interiér na po?adovanou hodnotu(nějak to u? ale nemů?u najít). V návodu to myslim neni nijak specifikováno a je tam prostě ?e řídí teplotu a kompresor. S jedinnou schopností řídit kompresor jsem se setkal akorát v zimě kdy se prostě kompresor nezapne.
Modelová situace..venku 10°C, zaml?ený okna, vevnitř nastaveno 21°C. Zmačknu auto -> kompresor se zapne, odml?í okna.(ačkoliv by 10°C venku stačilo bohatě na namíchání vzduchu o teplotě 21°C) A okna se neml?í...jakmile vypnu manuálně kompresor okna se začínají ml?it.. ?e by byl kompresor řízen i v závislosti na vlhkosti v interiéru (a proto se v této situaci zapínal) se mi nechce věřit.. Osvětlí nám to někdo?
Modelová situace..venku 10°C, zaml?ený okna, vevnitř nastaveno 21°C. Zmačknu auto -> kompresor se zapne, odml?í okna.(ačkoliv by 10°C venku stačilo bohatě na namíchání vzduchu o teplotě 21°C) A okna se neml?í...jakmile vypnu manuálně kompresor okna se začínají ml?it.. ?e by byl kompresor řízen i v závislosti na vlhkosti v interiéru (a proto se v této situaci zapínal) se mi nechce věřit.. Osvětlí nám to někdo?
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
Jasně, my se o autoklimě taky bavíme. Pí?u proto?e se mi to s tim automatickym vypínáním/zapínání kompresoru při "full auto" moc nezdá. (to jak pí?u o odml?ování oken při nízké teplotě)Jarou? píše:Já psal o automatické klimatizaci, v případě manuálu buď kompresor bě?í naplno nebo nebě?í vůbec.
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
zdroj: E-learn Grande Punto (servisní manuál) - kapitola:
Popisy > 50 VEDLEJ?Í AGREGÁTY > 5040 SKŘÍŇ A SOUČÁSTI KLIMATIZ... > 5040 SKŘÍŇ A KOMPONENTY KLIMATIZACE
Vybral jsem jen to klíčové, popis regulace pracovního objemu kompresoru pomocí expanzního ventilu přes řídící jednotku klimatizace je asi na 3 stránky...
AUTOMATICKÁ KLIMATIZACE
Automatická klimatizační jednotka je řízena jednotkou, která je schopna - díky vytříbené funkční logice - řídit teplotu prostoru pro cestující ve dvou zónách tím, ?e ohřívá nebo chladí vzduch podle přání u?ivatele
Klimatizační systém automaticky reguluje následující parametry a funkce:
- teploty vzduchu ve vývodech u řidiče / spolucestujícího;
- rychlost ventilátoru;
- rozvod vzduchu u řidiče / spolucestujícího;
- spu?tění kompresoru;
- recirkulaci.
Dále připojuji info pro ty, kterým bě?í klima i za mrazu...
Obsluha kompresoru
Stisk tlačítka kompresoru (18) vyvolá jeho zapnutí do pohotovostního stavu a rozsvícení příslu?né kontrolky.
Od této chvíle, pokud existují předpoklady související s venkovní teplotou, generuje systém chlad potřebný pro řízení úpravy vzduchu v interiéru vozidla, jeho? účinkem dochází k vysou?ení vzduchu na výparníku
Tento stav je udr?ován i po vypnutí klíčku v zapalování.
Podle hodnoty venkovní teploty se řídí několik parametrů práce kompresoru:
- pokud je venkovní teplota <3> 5°C, je kompresor zapnut do pohotovostního stavu (a symbol rampouchu na displeji se rozsvítí).
Zapnutím do pohotovostního stavu se rozumí po?adavek aktivace určený řízení motoru.
Tak?e pokud jede klima v plně automatické re?imu, tak rozsvícením kontrolky klimatizace se uvede kompresor do pohotovostního stavu, ale jeho práci (a z toho vyplývající zátě? motoru a spotřba paliva) u? řídí automatika.
Popisy > 50 VEDLEJ?Í AGREGÁTY > 5040 SKŘÍŇ A SOUČÁSTI KLIMATIZ... > 5040 SKŘÍŇ A KOMPONENTY KLIMATIZACE
Vybral jsem jen to klíčové, popis regulace pracovního objemu kompresoru pomocí expanzního ventilu přes řídící jednotku klimatizace je asi na 3 stránky...
AUTOMATICKÁ KLIMATIZACE
Automatická klimatizační jednotka je řízena jednotkou, která je schopna - díky vytříbené funkční logice - řídit teplotu prostoru pro cestující ve dvou zónách tím, ?e ohřívá nebo chladí vzduch podle přání u?ivatele
Klimatizační systém automaticky reguluje následující parametry a funkce:
- teploty vzduchu ve vývodech u řidiče / spolucestujícího;
- rychlost ventilátoru;
- rozvod vzduchu u řidiče / spolucestujícího;
- spu?tění kompresoru;
- recirkulaci.
Dále připojuji info pro ty, kterým bě?í klima i za mrazu...
Obsluha kompresoru
Stisk tlačítka kompresoru (18) vyvolá jeho zapnutí do pohotovostního stavu a rozsvícení příslu?né kontrolky.
Od této chvíle, pokud existují předpoklady související s venkovní teplotou, generuje systém chlad potřebný pro řízení úpravy vzduchu v interiéru vozidla, jeho? účinkem dochází k vysou?ení vzduchu na výparníku
Tento stav je udr?ován i po vypnutí klíčku v zapalování.
Podle hodnoty venkovní teploty se řídí několik parametrů práce kompresoru:
- pokud je venkovní teplota <3> 5°C, je kompresor zapnut do pohotovostního stavu (a symbol rampouchu na displeji se rozsvítí).
Zapnutím do pohotovostního stavu se rozumí po?adavek aktivace určený řízení motoru.
Tak?e pokud jede klima v plně automatické re?imu, tak rozsvícením kontrolky klimatizace se uvede kompresor do pohotovostního stavu, ale jeho práci (a z toho vyplývající zátě? motoru a spotřba paliva) u? řídí automatika.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Tak to jsem se zase něčemu přiučil, díky! Ale s tim odml?ováním za nízkých teplot (ne pod oněh 5°C; ne defog - pouze zapnutí "*") bych přísahal ?e kompresor jede-okna se odml?ují rychleji (ačkoliv by aby vyhověla venkovní teplota vnitřní teplotně bě?et nemusel..). Pří?tě a? se mi to bude zdát zastavim a vypnu "*" a budu koukat jestli spadnou otáčky a dám vědět..
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
-
- Štamgast
- Příspěvky: 677
- Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
- Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
no asi ses moc nepřiučil, proto?e kdyby si četl pořádně, tak tam Jarou? jasně pí?e, cituji:" Od této chvíle, pokud existují předpoklady související s venkovní teplotou, generuje systém chlad potřebný pro řízení úpravy vzduchu v interiéru vozidla, jeho? účinkem dochází k vysou?ení vzduchu na výparníku" konec citátuHonza° píše:Tak to jsem se zase něčemu přiučil, díky! Ale s tim odml?ováním za nízkých teplot (ne pod oněh 5°C; ne defog - pouze zapnutí "*") bych přísahal ?e kompresor jede-okna se odml?ují rychleji (ačkoliv by aby vyhověla venkovní teplota vnitřní teplotně bě?et nemusel..). Pří?tě a? se mi to bude zdát zastavim a vypnu "*" a budu koukat jestli spadnou otáčky a dám vědět..
a pro Honzu° Toki55 vůbec nepí?e o automatické klimě, on pí?e o manuální... ke které uva?uje o koupi nějaké řídící jednotky, jen? má nahradit ukazovák pravé ruky na základě zadaných teplotních parametrů bude zapínat a vypínat kompresor manuální klimatizace
bo?e lidi...
a dotaz pro Jarou?e je ten e-lerningový program někde zdarma dostupný?
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
Bo?e člověče já v prvopočátku reagoval na Tokiho příspěvek: "dgitalom vyrie?i? akurat to ?e ti nepôjde klima v kuse a le sem tam aj vypne ked je dobra teplota a tým ?etrí? benz."..g-lobby píše: a pro Honzu° Toki55 vůbec nepí?e o automatické klimě, on pí?e o manuální... ke které uva?uje o koupi nějaké řídící jednotky, jen? má nahradit ukazovák pravé ruky na základě zadaných teplotních parametrů bude zapínat a vypínat kompresor manuální klimatizace
bo?e lidi...
a dotaz pro Jarou?e je ten e-lerningový program někde zdarma dostupný?
S dotazem na e-learn se přidávám.. Zatim jsem na?el něco na rapidu ale asi to nebude česky.. http://rs71.rapidshare.com/files/285105 ... _Punto.rar ..přesunul bych se ale do jiného vlákna
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
-
- Štamgast
- Příspěvky: 677
- Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
- Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Honza° píše:Bo?e člověče já v prvopočátku reagoval na Tokiho příspěvek: "dgitalom vyrie?i? akurat to ?e ti nepôjde klima v kuse a le sem tam aj vypne ked je dobra teplota a tým ?etrí? benz."..g-lobby píše: a pro Honzu° Toki55 vůbec nepí?e o automatické klimě, on pí?e o manuální... ke které uva?uje o koupi nějaké řídící jednotky, jen? má nahradit ukazovák pravé ruky na základě zadaných teplotních parametrů bude zapínat a vypínat kompresor manuální klimatizace
bo?e lidi...
a dotaz pro Jarou?e je ten e-lerningový program někde zdarma dostupný?
S dotazem na e-learn se přidávám.. Zatim jsem na?el něco na rapidu ale asi to nebude česky.. http://rs71.rapidshare.com/files/285105 ... _Punto.rar ..přesunul bych se ale do jiného vlákna
co k tomu dodat? je potřeba číst v?e, nejen poslední zprávutoki55 píše:kto má záujem o digitálne ovladanie manualnej klimatizacie nech si určite pozrie tuto stranku http://www.alarmshop.sk/teplomery-pre-klimu-c-114.html ja nadtým rozmí?lam u? davno ale neviem kam mam namontova? ten displej aby to aj neako vyzeralo
GP 1,2 Dynamic
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
to g-lobby: kdysi tady na foru byl odkaz na ulo?to - někdo tam ten servisní manuál "pověsil" Ten v če?tině nebyl. Pak jsem někde na rapidu na?el ruský link - tam u? byla i če?tina a pak jsem objevil http://www.digital-kaos.co.uk/ a tam je v?emo?ného softu k autům různých značek hafo. A tam jsem objevil dal?í verzi GP manuálu, v če?tině a na více motorizací.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV