Stránka 1 z 8

Sportovní vzduchový filtr - vložka

Napsal: sob bře 15, 2008 21:39
od Colin
Ahojte,

měl bych jeden dotaz. Mám sportovní vzduchový filtr BMC a nalítáno na něm budu mít u? 20 tis. km. Filtr by se měl nechat vyčistit, ale já nevím, jak na to. Nemáte někdo radu, jak se čistí vzduchový filtr, aby to opravdu bylo vyči?těné? Viděl jsem nějakou čistící sadu, ale ta stála 650 Kč.

Napsal: sob bře 15, 2008 21:41
od matus
A nedá sa to jednoducho "prefúknu?" kompresorom :?:

Napsal: sob bře 15, 2008 21:44
od Colin
nejsem si jistej, jestli by to stačilo a vyčistilo ten mikroskopický prach.

Napsal: ned bře 16, 2008 12:19
od gpuntun
ries to tou sadou...tam ide o to ze ten filter aj naolejujes s vtedy plni spravnu funkciu :)

Napsal: ned bře 16, 2008 13:15
od nal
Colin - je na to cistiaca sada. Rovnaka je aj pre K&N. Do lavora das vodu a tuto zmes. Nechas to asi tak 3 - 4 hodky, pusti to spinu. Potom to nasprejujes takou olejovou tekutinou a das naspat.
V ziadnom pripade nenenchat prefukat v servise !!!
Ale nemusis sa trapit, tieto filtre vydrzia az 100.000 km, cize vycistit to mozes az po 50.000 km.

Napsal: ned bře 16, 2008 17:09
od TOMBY
Čistím ho sadou od K&N a to tak, ?e rozpra?ovačem nastříkám čistící směs a proplachuji pod tekoucí vodou. Nejdříve směrem z výstupní do vstupní strany , aby ode?la největ?í ?pína a pak mů?e? i opačně. Pak ho nechám na topení vyschnout a nazávěr aplikuji olejový sprej tak, aby byl celý povrch zabarven.

Napsal: pon bře 17, 2008 7:28
od Colin
Nemáte někdo odkaz na tu čistící sadu K&N? Nebo je jedno kterou čistící sadu od K&N pou?iju? Na?el jsem za 399,-Kč, to je tro?ku levněj?í ne? BMC za 650,-Kč, tak bych rad?i vzal tu levněj?í, pokud by to nevadilo.

Napsal: pon bře 17, 2008 10:06
od nal
Colin - ja som to na Sk kupil za cca 900 Sk, co zodpoveda tym 600 - 700 Kc.
Len z Googla mi ju ukazalo

http://www.sportovniautodoplnky.cz/znac ... teci-olej/

Neviem, co je zac ta druha. Ale ja na tojom mieste by som siel do tej lepsej. I ked, kazda koruna dobra ;)

Napsal: pon bře 17, 2008 12:25
od Colin

Napsal: pon bře 17, 2008 18:57
od popo
jak to tu tak čítam, oplatí sa vôbec ten textilný filter ? nový filter stojí (K&N) 2800-3000sk a e?te k tomu čistiaca sada za cca 1000skk, to je dokopy skoro 4tis. a filter je na 100.000km. Ked to porovnám s papierovým, ?e nový bude stá? max. tak do 1tis. a vydr?í cca 30.000km.
Ked to teda spočítam, kde je tá výhoda a úspora v tom textilnom filtry - teda okrem toho ?e niekto namietne ?e sa mi zní?i o pár kapek spotreba. O ktorej by sa dalo tie? polemizova? - niečo podobné, ako pri natankovaní shell V-powet alebo shell racing. Alebo sa mýlim ?

Napsal: pon bře 17, 2008 19:00
od Dušan
Popo, v tomto případě jde také o mírné navý?ení výkonu - lep?í propustnost vzduchu (men?í odpor). Proto se také mluví o filtru sportovním.

Napsal: pon bře 17, 2008 19:12
od Jirka
Tenhle filtr je pěkná věc ale má to taky svoje tím ?e je filtr naolejovaný tak ta mastnota se dostává i na váhu vzduchu a pak jí to ničí ale postupně tak?e ubytek výkonu majitel ani nezaznamená a potom nezbývá ne? váhu vyměnit a ta něco stojí , myslím si ?e to za tu trochu výkonu navíc nestojí stejně ten nárust výkonu je tě?ko postřehnutelný.

Napsal: pon bře 17, 2008 19:38
od Jarouš
No, nevím, zdali je zvý?ení výkonu se sportovním filtrem opravdu znatelné, ale co se týče investice/?ivotnost, tak to asi za ty prachy nestojí. Klasický papírový vzducháč na 1.4 8V stojí kolem 300,- a vydr?í 30 000 km. To je za dobu ?ivotnosti hadráku cena kolem 1000,- kč. K ceně bavlněného je třeba je?tě připočíst čisticí sadu.... a dál u? z matematického hlediska asi nemusím. :D

Co se týče vlivu na ?ivotnost váhy vzduchu nemů?u soudit, ale co se týče zneči?tění ?krticí klapky při pou?ití sportovního filtru - dost mazec. Porovnával jsem své s Wextnem, který ten sportovní má, oba máme najeto kolem 17 000 km a je to nebe a dudy. Řekl bych, ?e ten bavlněný má rozhodně lep?í propustnost pro vzduch, ale bohu?el i pro prach.... :cry:

Napsal: pon bře 17, 2008 21:01
od Jirka
Jarou? píše:No, nevím, zdali je zvý?ení výkonu se sportovním filtrem opravdu znatelné, ale co se týče investice/?ivotnost, tak to asi za ty prachy nestojí. Klasický papírový vzducháč na 1.4 8V stojí kolem 300,- a vydr?í 30 000 km. To je za dobu ?ivotnosti hadráku cena kolem 1000,- kč. K ceně bavlněného je třeba je?tě připočíst čisticí sadu.... a dál u? z matematického hlediska asi nemusím. :D

Co se týče vlivu na ?ivotnost váhy vzduchu nemů?u soudit, ale co se týče zneči?tění ?krticí klapky při pou?ití sportovního filtru - dost mazec. Porovnával jsem své s Wextnem, který ten sportovní má, oba máme najeto kolem 17 000 km a je to nebe a dudy. Řekl bych, ?e ten bavlněný má rozhodně lep?í propustnost pro vzduch, ale bohu?el i pro prach.... :cry:
Nezbývá mi ne? stebou souhlasit prostě něco za něco.

Napsal: úte bře 18, 2008 9:58
od nal
tie sportove filtre treba vyskusat.
je lepsia priepustnost a ten vykon sa da ratat asi cca 3-5% z vykonu navyse (siska samozrejme da vyssi)
a aj spotreba je tym padom nizsia (dovod, preco som si ho kupil napr. ja)