Sportovní vzduchový filtr - vložka

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Pepa B.
Profík
Příspěvky: 1090
Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa B. »

nal píše:tie sportove filtre treba vyskusat.
je lepsia priepustnost a ten vykon sa da ratat asi cca 3-5% z vykonu navyse (siska samozrejme da vyssi)
a aj spotreba je tym padom nizsia (dovod, preco som si ho kupil napr. ja)
nedá mi to nezeptat se, máme to samé auto, opravdu to jde poznat?
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey

bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
Colin
Štamgast
Příspěvky: 641
Registrován: stř dub 25, 2007 18:44
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Colin »

Podle mě prostě 3-5% přímo nepozná?, je to hodně málo. Mo?ná jedině tak, kdyby si to hodil na brzdu, aby změřili výkon
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Takovéhle zvý?ení výkonu ani nepozná? to abys to poznal tak by to muselo být aspon 10rad?i 15procent.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
nal
Profík
Příspěvky: 986
Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nal »

Pepa B. - K&N mam v Leone, do GP som si ho montujem na jar.

vykon - pisem len to, co som sa docital z mudrych stranok, kde sa vykon meral. (i ked, auto zacalo vydavat taky prijemny sportovy zvuk, akoby namiesto 105 koni sa 0 a 5 vymenili :D ).

spotreba - do leona som to nainstaloval, ked mal 10.000 najazdenych. priemerna spotreba v mesta bola 9,2 - 9,6 (!), nasledne mi klesla na 8,6 - 9. jazdil som tym istym neekonomickym stylom po meste ;)

A este raz opakujem, ten filter znesie vela. Netreba ho cistit po 15 - 20.000 km, ako klasicky papierak. Ale plne respektujem, ze tu budu ti, co su proti sportovym filtrom a ti, co ich obhajuju.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)

Obrázek
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Nal: technická: papírák se nečistí ale mění a tak po 30 000 km :wink: Samozřejmě podle prostředí, kde to auto jezdí.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
nal
Profík
Příspěvky: 986
Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nal »

Jarous - ano, meni po 30.000 km, ale par "chytrakov" ti ho len prefukne :twisted:
nakopat ich niekam.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)

Obrázek
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

nal píše:Jarous - ano, meni po 30.000 km, ale par "chytrakov" ti ho len prefukne :twisted:
nakopat ich niekam.
Přesně tak. No na té jedné garančce to budu muset risknout. Pak u? to bude jen na mě 8)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
TOMBY
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: pon úno 25, 2008 18:08
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TOMBY »

No právě v četnosti výměny se ti to vyplácí. V prostředí, kde bydlím, jsem mohl měnit 2x za rok a papírák byl děsný. Najedu 20tkm za rok. Takhle si jen vyndám vlo?ku a přemáchnu jí:-)
Výkon..., no spí?e vět?í ochota jít za plynem, bych to nazval.
A ?krtící klapak rozhodně naní zama?těná, nebo něco podobného. V návodu pí?ou, pokrýt olejem povrch a né to v oleji nakonzervovat a to je rozdíl.
New Fiat Bravo 1.9 MJT 120hp Dynamic (ex Panda Emotion 1.2)
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

TOMBY píše:No právě v četnosti výměny se ti to vyplácí. V prostředí, kde bydlím, jsem mohl měnit 2x za rok a papírák byl děsný. Najedu 20tkm za rok. Takhle si jen vyndám vlo?ku a přemáchnu jí:-)
Výkon..., no spí?e vět?í ochota jít za plynem, bych to nazval.
A ?krtící klapak rozhodně naní zama?těná, nebo něco podobného. V návodu pí?ou, pokrýt olejem povrch a né to v oleji nakonzervovat a to je rozdíl.
Tomby, ty jsi mě nepochopil. Nepsal jsem ?e ?krticí klapka po hadrovém filtru byla zama?těná tím impregnačním olejem. Ona byla silně zneči?těná směsí prachu a oleje, prachu co filtr pustil a oleje, který tam jde ve formě olejových výparů z odvětrání ventilového víka a je spalován spolu se směsí. Toto je normální. Ten prach ne.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
TOMBY
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: pon úno 25, 2008 18:08
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TOMBY »

Pochopil jsem tě velice dobře. Musím oponovat, prot?e mám klapku čistou, nic mi filtr nepropustil. A řekl bych, ?e se pohybuji v opravdu pra?ném prostředí v období letních měsíců. Někde bude asi chyba. On ten filtr jde i ne?etrným mytím po?kodit. Pak to samo začne propou?tět. Značka a provedení filtru má asi také vliv, jak je vidět.
New Fiat Bravo 1.9 MJT 120hp Dynamic (ex Panda Emotion 1.2)
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Pánové, vzduchový filtr přece nemů?e do motoru propustit ?ádný binec, ne :?: To bychom asi dlouho nejezdili.
U filtračních vlo?ek je předepsána určitá filtrace, kterou musí zajistit i tyto sportovní filtry, ne :?:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše:Pánové, vzduchový filtr přece nemů?e do motoru propustit ?ádný binec, ne :?: To bychom asi dlouho nejezdili.
U filtračních vlo?ek je předepsána určitá filtrace, kterou musí zajistit i tyto sportovní filtry, ne :?:
Du?ane, trochu logiky: Schopnost filtru zachytit částice do určité minimální velikosti je dána velikostí pórů ve filtračním materiálu. Ne? Velikosti těchto pórů je přímo úměrná prostupnost vzduchu přes filtr. Tak?e pokud má mít bavlněný filtr vět?í prostupnost vzduchu, tak musí mít logicky i vět?í pórovitost. Ta sebou nese i propu?tění určitého podílu mikrofrakce prachu. Tímto bych ukončil polemiku na téma filrační účinnost a pozastavil se nad tím, ?e pokud jsou tyto Bavlněné filtry natolik účinné pro separaci nečistot, výborné z hlediska ztrát proudícího vzduchu, sni?ují spotřebu a z dlohodobého hlediska nemají na motor ?ádný negativní dopad, tak proč se neustále montují papírové vlo?ky. Ekologickou a ekonomickou stránku bavlněného filtru z hlediska jeho "recyklace" vypráním pominem. :wink:

PS: bez filtru to pojede je?tě líp :lol: :lol: :lol:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
nal
Profík
Příspěvky: 986
Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nal »

Dusan, Jarous - ale ani taky vzduchovy filter si nikdy nebude vediet pomoct s takym detailom, akym je stonka z lista...
Minule som otvoril kryt a pod filtrom stonka s kuskom listia. Priznavam, i ked zijem v Bratislave, vsade navokol okolo nasho domu je les a na jesen mam bezny sport vyberat listie spod stieracov.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)

Obrázek
TOMBY
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: pon úno 25, 2008 18:08
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TOMBY »

To je přeci jednoduché. Papírové jsou stále levněj?í na výrobu v poměru výkon - cena. Má? to jak s metalízou a klasickými barvami.

PS: Před smrtí by jel nejlíp:-)
New Fiat Bravo 1.9 MJT 120hp Dynamic (ex Panda Emotion 1.2)
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Jarou? píše:Du?ane, trochu logiky: Schopnost filtru zachytit částice do určité minimální velikosti je dána velikostí pórů ve filtračním materiálu. Ne? Velikosti těchto pórů je přímo úměrná prostupnost vzduchu přes filtr. Tak?e pokud má mít bavlněný filtr vět?í prostupnost vzduchu, tak musí mít logicky i vět?í pórovitost. Ta sebou nese i propu?tění určitého podílu mikrofrakce prachu. Tímto bych ukončil polemiku na téma filrační účinnost a pozastavil se nad tím, ?e pokud jsou tyto Bavlněné filtry natolik účinné pro separaci nečistot, výborné z hlediska ztrát proudícího vzduchu, sni?ují spotřebu a z dlohodobého hlediska nemají na motor ?ádný negativní dopad, tak proč se neustále montují papírové vlo?ky.
Dnes mi to nedalo a trochu jsem se jako "laický automechanik"rozhlédl po netu. Jak "jsem nakoupil, tak pí?u":
1) Proč se v sériové výrobě pou?ívají papírové vlo?ky vzduchového filtru je jednoznačné - ni??í cena, která je pro výrobce vozidel určujícím faktorem.
2) Co se týká filtrovatelnosti, mezi papírovými a bavlněnými filtry se uvádí shodné parametry - asi 2 mikrometry.
3) Výhodou bavlněných filtrů je vět?í propustnost vzduchu, která je zapřičiněna vět?í filtrační plochou tvořenou bavlnou. Důle?tým faktorem je, ?e póry papírových filtrů se postupně zaná?ejí prachem a ztrácejí propustnost. Oproti tomu údajně naolejované bavlněné filtry nabalují mikroskopické nečistoty na sebe, ale propustnost filtru zůstává stále stejná.

To? asi v?e, co jsem nastudoval.

P.S Pokud se pou?ijí filtry renomovaných značek, osobně pochybuji, ?e by nesplnily filtrovatelnost naúkor ?ivotnosti motoru, jak pí?e?.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Odpovědět