Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Jirka píše:
shiver píše:Kdyz ten motor netahne tak bych se zkusil podivat taky na EGR ventil. Mel jsem tenhle problem v Maree 1.9JTD. Auto proste nejelo a cerne hulilo. Ten ventil se dal zaslepit a je to lepsi nez vymenit. Zaslepeno to bylo zhruba ve 150 000 km a jezdil jsem s tim vlastne az to ted nez jsem auto prodal. Jinak vaha vzduchu na Maree nikdy menena nebyla a najel jsem s autem skoro 400 000 km. Nevim jak u 1.3 ale mozna to bude podobne :idea: :D
Tady nelze EGR mechanicky odpojit proto?e to má za turbem lambda sondu a elektronika by to poznala a ten EGR ventil je ovládán přímo elektricky, jedině si ho nechat odpojit přes řídící jednotku motoru.


Ne nemyslim odpojit ale zeslepit. Da se tam kus plechu ktery uz nepusti plyny zpet ale vsechny jdou pryc. EGR je jen kvuli emisim a i se zaslepenim emise projdou :wink:
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tady to zaznamená řídící jednotka protoze to má lambda sondu jako benzinák a bude to hlasit chybu nebo to pojede na nouzovej re?im.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

buck1 se ptá:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Ted jsem se chlapi dostal k něčemu zajímavému ohledně tohodle motoru.
Určitě někteří zvás zaznamenali ?e u těchto motorů občas praskne rozvodový řetěz(u? se to tady taky probýralo).
Tak na Dieselpower foru se to zase opětovně ře?ilo , tak mi to nedalo a začal jsem pátrat proč se tak děje a? jsem se dostal k technickému ?koliteli Fiatu čr panu ing. Milanu Némethovi.
Byl tak ochotný , ?e mi na muj dotaz ohledně praskajících řetězů odpověděl.
Z odpovědi vyplívá , ?e to je způsobeno nedostatečným mazáním toho řetězu a je to způsobeno nízkou hladinou oleje, prostě tyhle motory olej berou a lidi to nekontrolujou a jezděj dlouhé výměny, i del?í ne? určuje výrobce.
Z jeho doporučení vyplívá zkrátit interval výměny na polovinu, častěji kontrolovat hladinu oleje a pokud olej neubývá tak je to způsobeno krátkými jízdami se studeným motorem (olejem) kdy dochází k ředění oleje nespálenou naftou a sni?uje se síla olejového filmu na v?ech třecích plochách motoru.
Já osobně si myslím ?e těch 30tis.km jak pí?e výrobce je opravdu moc, já měním jednou za rok a na oleji je necelejch 15tis.km
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Mam otazocku ohladom RJ v tomto motore.
Po buracke bola odpojena bateria a RJ sa vymazala.
Momentalne mam vyssiu spotrebu ako bola, berie to cca o 0,4-0,5L/100 viac ako predtym pri rovnakom jazdnom style.
Ako dlho trva, kym si RJ opatovne natiahne vsetky potrebne udaje?
Okrem spotreby to citit, ze sa zda motor lenivejsi.

Este jedna drobnost, cim to je, ze nad cca 3300ot sa tomu motoru uz velmi tahat nechce? Zrychluje tam pomalsie.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Bude to trvat tak 1000km ne? si jednotka načte zase tvůj styl jízdy.
A co se týká tahu přes 3000ot. tak to je normální klesá křivka točivého momentu, jediné ře?ení dát chip jako já a pak to tahá do omezovače.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Uz sa to trochu zlepsilo, ma odvtedy najazdenych 800km.

S tou nochotou ist do otacok si myslim, ze bude iny problem.
Krutak je rovny do 3800ot, max. vykonu je na 5200ot, pokles krutaku maly, tzn. by to malo ochotne tahat az tesne k tym otackam.

Na firemnej Fabke 16V 100k taha motor max. na 6200ot. a je to citit, cim vyssie otacky, tym ide to auto rychlejsie.
JTD sa vsak takto nesprava.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Nemu?e? porovnávat benzin a diesel ty motory maji uplně jinou charakteristiku pruběhu výkonu, u té tvojí slab?í verze po překročení 3000ot. padá kroutící moment dolů tak proto ten tah slábne.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Bongo-bong napsal:

Obrázek
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

asi nic...tak zitra jedu do servisu..Podam informace az mi daj vedet:) doufam,ze to nebude nic predrazenyho... :roll:
1.3jtd 74kw 25O N.m
tirosk
Návštěvník
Příspěvky: 66
Registrován: sob říj 25, 2008 12:25
Bydliště: Pre?ov, SR

Příspěvek od tirosk »

Bongo-Bong píše:asi nic...tak zitra jedu do servisu..Podam informace az mi daj vedet:) doufam,ze to nebude nic predrazenyho... :roll:
mne sa to tiez stalo a zistili mi ze mam odlomene ocko na kostriacom kabli k starteru
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

a to Ti to taky chytlo na par vterinek a chciplo?
1.3jtd 74kw 25O N.m
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

Tak me asi trefi!! :? v lepsim pripade je to tlakovy ventil paliva a v horsim vstriky,ale na vstriky to nevidim...to by neodesly vsechny najednou...TAk snad i kdyz bohuzel je to do 7000kc i s palivakem...fakt narez :!:
1.3jtd 74kw 25O N.m
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

A kolik má? na tom palivovém filtru najeto?
Já jsem ho pro jistotu dával u? po 30tis. km a ne po 60tis. km jak předepisuje výrobce a mů?u říct, ?e po rozříznutí toho filtru v něm byl pěknej humus, to ví? ty bioslo?y co se do toho přilejvaj dělaj své.
No ten regulátor tlaku jak je na railu jsem u? dával jednomu kámo?ovi na multijeta, prostě propou?těl dobře neuzavíral.
Co se týká těch trysek tak je potřeba udělat přepadovou zkou?ku a ví? to hned kolik paliva jde do přepadu, stačí kdy? bude propou?tět jeden a bude to dělat problémy.
Jestli mů?u radit tak dávej pravidelně do nafty aditivum a výrazně tím prodlou?í? ?ivotnost palivové soustavy.
Já osobně dávám VIF v testech v časopisu Autodiesel vy?el nejlépe, jako jediná přísada na na?em trhu má i mazací schopnost.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

Pravda,ze palivak ma najeto 58, to je jedina vec kterou jsem (mozna) zanedbal..aditivum prilejvam pravidelne a jezdim hlavne pro premiovou naftu..ale diky za radu..stejnak si myslim,ze vstrik se zacne podle meho odhadu projevovat alespon na studenych startech, minuly mesic bylo okolo minus 20 a vse naprosto ok..NA pocitaci to pise neco jako slaby tlak paliva nebo nahly pokles...rikal, ze u mercedesu a fiatu je to dost casta zavada..Jinak nekde jsem cetl, ze fiatak jtd by mel regulator tlaku paliva vozit vedle lekarnicky :lol: tak mi drzte palce at me zitra dopoledne potesi a rekne, ze je to opravdu tim a ne vstriky :? kazdopadne dam vedet.. a diky za radu P.S ty prepady nejsou spatnej napad!!
1.3jtd 74kw 25O N.m
Odpovědět