Stránka 1 z 3
Grande Punto benzin nebo diesel
Napsal: pát úno 15, 2008 11:19
od RadekL
Zdravím v?echny příznivce Fiatu a zvlá?tě Grande Punta. V současné době jsem majitelem Fiatu Punto 1,2 r.v.2005. Jsem s ním velice spokojen
ale Grande je Grande a tak plánuji jeho koupi. Dovolil jsem si zalo?it toto téma s tím, ?e bych rád znal Va?e názory. Já osobně bych chtěl zakoupit
Grande Punto 1,3 MultiJet se slab?í motorizací 55 KW. Rozdíly v ceně oproti 1,2 benzínu jsou mi známé ale domívám se, ?e budou i značné rozdíly v motoru.(tah,spotřeba,hlučnost atd.) Neměl jsem a nemám mo?nost osobně porovnat a proto bych uvítal Va?e příspěvky a zku?enosti.
Napsal: pát úno 15, 2008 13:50
od excaliber
Ja odpoviem tak trochu inak: z mojho pohladu sa da divat na 1.2 vs. 1.3 iba ekonomicky, pretoze rozdiely v motoroch, spotrebe.... su dost znacne, teda ja by som si spravil financnu kalkulaciu v zavislosti na tom, co potrebujem a ocakavam. Ine by to bolo pri 1.4 vs. 1.3, tu uz je to, myslim si ja, o tej podobnosti a rozdieloch na ktore sa ty pytas.
Re: Grande Punto benzin nebo diesel
Napsal: pát úno 15, 2008 14:54
od Pepa B.
ahoj Radku, sám mám 1.2ku s najetýmy 5000km..motor je to na město dostatečný, není dělaný na dálnice - kde při 130-140km/h točí? přes 4tis. otáček a spotřeba je kolem 8 litrů. Po okreskách se vejde do 6 litrů - ale to Ti asi nemusím psát, motor je skoro stejný jako má? teď. Cena benzín - nafta je stejná. Pokud bych teď kupoval auto (a rozhodoval se mezi 1.2 a 1.3) koupil bych zase benzín - důvod je jasnej, najedu jen 10tis.km ročně. Pokud ale má? tro?ku víc peněz a chce? kompromis, zapřemý?lej nad 1.4 16v, kde má? i 6-ti kvalt, čili město spotřeba jako 1.2, ale na dálnici cca o 2 litry méně ne? 1.2 ( a mo?ná jen 1 litr více ne? 1.3). Nejsem automechanik, toto je můj názor z osobní zku?enosti a poznatků kolegů z fóra.
Napsal: pát úno 15, 2008 14:58
od Tommy
Nechci se dotknout majitelů 1,2

Ale tato motorizace mi přijde na toto auto trochu "poddimenzovaná". Tedy pokud nebude? chtít jezdit ve vět?ině případů po městě a nejbli??ím okolí. Jestli s tím autem bude? chtít jezdit trochu ostřeji(rozuměj rychleji, více akcelerovat), tak dle mého názoru na tom bude? se spotřebou mo?ná hůře, ne? u 1,4...
P.S.: I s 1.4 se dá jezdit pod 6l/100km S vý?e udávaným dieslem se to nedá srovnávat, akorát značný cenový rozdíl hraje hlvní roli proti koupě dieselu.(To potom zále?í na ročním nájezdu km)
Re: Grande Punto benzin nebo diesel
Napsal: pát úno 15, 2008 15:00
od Tommy
Pepa B. píše:ahoj Radku, sám mám 1.2ku s najetýmy 5000km..motor je to na město dostatečný, není dělaný na dálnice - kde při 130-140km/h točí? přes 4tis. otáček a spotřeba je kolem 8 litrů. Po okreskách se vejde do 6 litrů - ale to Ti asi nemusím psát, motor je skoro stejný jako má? teď. Cena benzín - nafta je stejná. Pokud bych teď kupoval auto (a rozhodoval se mezi 1.2 a 1.3) koupil bych zase benzín - důvod je jasnej, najedu jen 10tis.km ročně. Pokud ale má? tro?ku víc peněz a chce? kompromis, zapřemý?lej nad 1.4 16v, kde má? i 6-ti kvalt, čili město spotřeba jako 1.2, ale na dálnici cca o 2 litry méně ne? 1.2 ( a mo?ná jen 1 litr více ne? 1.3). Nejsem automechanik, toto je můj názor z osobní zku?enosti a poznatků kolegů z fóra.
Jsem rád, ?e jsme se shodli i s majitelem 1,2

Re: Grande Punto benzin nebo diesel
Napsal: pát úno 15, 2008 15:17
od Pepa B.
Tommy - jsem realista

Napsal: pát úno 15, 2008 15:55
od Ravic
Jsem vlastníkem 1.3 Mjet Dynamic ve verzi 75 k. Mám najeto kolem 17 tis. km a mohu za tu dobu ji? srovnávat a tak za ty stejné peníze co jsem do toho dal, bych nyní asi volil 1.4 ve verzi Emotion.
Jinak Ti přeji a? si vybere? cokoliv, tak a? jsi spokojený.

Napsal: pát úno 15, 2008 16:15
od Honza
RadkuL, já se také přidám. Stejně jako ty jsem před rokem přemý?lel co koupit, respektive "co" jsem věděl, ale nevěděl jsem jaký motor a jakou výbavu.
Tak?e jsem se tehdy rozhodl pro 1.4 16V Dynamic a dokoupil si dal?í věci a jsem naprosto spokojen.
Auto běhá super, poruchy ?ádné, mám najeto 20 tisíc, spotřeba dobrá.
Dnes bych moc neměnil, bych vzal stejný motor 1.4 16V, ale verzi Emotion a jen k tomu přidal o palec vět?í kola ( 16´´), ne? tam jsou standardně. A nebude ti nic chybět a nemusí? nic moc dokupovat.
Nad naftou jsem nepřemý?lel, proto?e jsem takové auto nikdy něměl a ani mě nějak neoslovuje. benzín je benzín...
Napsal: pát úno 15, 2008 16:31
od Jarouš
Já se připojím k zástupu benzínomilů

Mám 1.4 8V, kdybych kupoval znova, tak by mi nijak nevadila, ale teď, kdy? je na trhu 1.4 s turbem, neměl bych co ře?it

. Tak?e pořadí priorit motorů pro toto auto: 1.4 TJET, 1.4 16V, 1.4 8V. O naftě jsem nikdy neuva?oval, najedu sice 25 000-30 000 za rok, ale benzín je benzín.

Napsal: pát úno 15, 2008 17:00
od Tommy
Tak o 1,4 T-jet bych nyní také uva?oval, pak ji? zmíněný 1,4 16V (jen?e ten se v době mé koupě diodával pouze do sportu/3D/, nebo emotionu /5D/) Tak jsem zvolil kompromis 1,4 8V. 1,2 se mi zdála slabá, podle mého bych na tom ani nevidělal, poněvad? bych naopak měl vy??í spotřebu, ne? nyní). To vidím u slu?ebních fábií 1,2 HTP, musí se to pořád točit aby to jelo...
Napsal: pát úno 15, 2008 20:21
od Jirka
Kdyby jste vyzkou?ely někdy diesela s turbem tak u? nikdy nebudete chtít benzín. Před GP jsem měl Regatu 1,9TDS tak?e moje volba byla jasná i kdy? musím přiznat ?e ten multijet je dra??í ne? benzin , ale kdy? se dá pozor dá se sehnat v akci za cenu benzinu. Mám 1,3 s 90PS a 6ikvaltem a je to super ten zátah odspoda a ta spotřeba to se musí vyzkou?et to ?ádnej benzin nedoká?e a? teda tenTjet ,ale zas má vět?í spotřebu.
Já mám auto ne jenom na je?dění, ale i pro potě?ení a mám rád pěkný motor jsem takovej autíčkář a automechanik.
Napsal: pát úno 15, 2008 21:45
od Colin
to jirka: Jezdím s 3.0tdi v poslední A6 a pak s GP 1.4 8v a benzín je pořád kultivovaněj?í ne? diesel, tak?e já bych rad?i bral benzín ne? diesel. Nejraději ale benzín + turbo, Poslední diesel, který jsem řídil byl v audi A5 a i tam je vidět, ?e na benzín v kultivovanosti to nemá. Pokud jde někomu o spotřebu, tak diesel je dobrá volba, ale zále?í, o kolik je vy??í pořízovací cena ne? u benzínu
Napsal: pát úno 15, 2008 21:54
od Honzus
Jirka: promiň, ale Multijet 1.3, ač je to výborný motor, nemá o zátahu odspodu ani potuchu co to vůbec je. 1.3 MJET je ABSOLUTNĚ mrtvý do 2000 otáček, tehdy u? moje atmosferická 1.4 16V znatelně táhne. Tak?e do malého auta bych bral jedině benzin, malý diesel je dole mrtvý, velký diesel je zase moc tě?ký na přední nápravě a nedotáčivost je bohu?el toho důsledkem, silná nedotáčivost. Jsem zvědavý, jestli do GP dají 1.6 MJET to by mo?ná byl ten správný motor (hmotnost/výkon), ale z dosavadní nabídky přesně jak psali kluci vý?: 1.4 TJET, 1.4 16V a 1.4 8V. Jo a mimochodem 1.2 8V nemá s GP taky ?ádný problém, otáčky při 130 lehce přes 4000 jsou normální u mnoha aut, je to normální a bě?né.
Napsal: pát úno 15, 2008 21:56
od Robo1.2
Colin píše:to jirka: Jezdím s 3.0tdi v poslední A6 a pak s GP 1.4 8v a benzín je pořád kultivovaněj?í ne? diesel, tak?e já bych rad?i bral benzín ne? diesel. Nejraději ale benzín + turbo, Poslední diesel, který jsem řídil byl v audi A5 a i tam je vidět, ?e na benzín v kultivovanosti to nemá. Pokud jde někomu o spotřebu, tak diesel je dobrá volba, ale zále?í, o kolik je vy??í pořízovací cena ne? u benzínu
Ja mam 1.2 je to slabota.
No a neviem preco ale po 37tisic km je motor velmi hlucny uz okolo 3tisic otacok. Ja by som volil diesel alebo TJET, ale ten som este neskusal...
Ale ze to ma velku spotrebu ked sa na to slapne

Napsal: pát úno 15, 2008 22:00
od Colin
Ono to má velkou spotřebu, i kdy? se na to ne?lape

Diesel bych bral jedině kvůli spotřebě a pocitu ze zátahu. Jinak kultivovanost=benzín, to mi prostě zatím nikdo nevymluví. Nejlep?í volba pro mě je T-Jet. Spotřebu to má jako 1.4, kdy? s tím jede? normálně a kdy? je potřeba, tak se dá jet i svy?něji, ale taky za víc litříků.