Dopísanie aletrnatívnych kolies do TP
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Dopísanie aletrnatívnych kolies do TP
Kto z vás u? si dával dopisova? alternatívne rozmery do TP, mô?ete napísa? aký bol postup??
Mám 1.4 8V a zapísane iba 15" disky a pneu buď 175, alebo 185... Chcem si tam da? dopísa? 16" kolesá, tak som po?iadal zastúpenie Fiatu nech mi vydajú na to nejaký papier a s tým pojdem na DI a dopí?u...
Ale Fiat robí problémy, ?e oni mi takýto papier nemô?u vyda?, ?e na môj model majú výrobcom schválené len tie 15 a bla bla, proste mám smolu...
Kto ste to u? absolvovali, tak ako?? Robil to niekto z vás aj u nás???
Mám 1.4 8V a zapísane iba 15" disky a pneu buď 175, alebo 185... Chcem si tam da? dopísa? 16" kolesá, tak som po?iadal zastúpenie Fiatu nech mi vydajú na to nejaký papier a s tým pojdem na DI a dopí?u...
Ale Fiat robí problémy, ?e oni mi takýto papier nemô?u vyda?, ?e na môj model majú výrobcom schválené len tie 15 a bla bla, proste mám smolu...
Kto ste to u? absolvovali, tak ako?? Robil to niekto z vás aj u nás???
dualogic
-
- VIP uživatel
- Příspěvky: 84
- Registrován: čtv čer 28, 2007 9:39
- Bydliště: sever na?í země
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopísanie aletrnatívnych kolies do TP
mo?ná toto:brasci píše:Kto z vás u? si dával dopisova? alternatívne rozmery do TP, mô?ete napísa? aký bol postup??
Mám 1.4 8V a zapísane iba 15" disky a pneu buď 175, alebo 185... Chcem si tam da? dopísa? 16" kolesá, tak som po?iadal zastúpenie Fiatu nech mi vydajú na to nejaký papier a s tým pojdem na DI a dopí?u...
Ale Fiat robí problémy, ?e oni mi takýto papier nemô?u vyda?, ?e na môj model majú výrobcom schválené len tie 15 a bla bla, proste mám smolu...
Kto ste to u? absolvovali, tak ako?? Robil to niekto z vás aj u nás???
Je mo?no pou?ít i jiné velikosti a parametry kol, ne? doporučuje výrobce vozidla. Záruka na vozidlo tím není v ?ádném případě dotčena a není třeba souhlas výrobce vozidla. Alternativní velikost kol a pneu je mo?no za určitých podmínek a s pomocí tzv. Typového listu (viz. ní?e) zapsat do velkého technického průkazu (dále jen TP). Jestli?e kupujete jiný rozměr elektronů, ne? máte uveden v TP, a chcete tento nový rozměr zapsat do TP, do poznámky v objednávce prosím napi?te, ?e ?ádáte tzv. Typový list.
Co je Typový list?
Papír, rozsahu jedné strany A4, na kterém je uveden konkrétní prodávaný typ kola, typ vozu pro který je určen, doporučené velikosti pneu a číslo schválení. Musí být potvrzený dovozcem zaregistrovaným na MDČR a prodejcem.
Kdy typový list není třeba?
Pokud ji? máte příslu?ný rozměr kola a pneu zapsaný v TP a nová kola mají české (příp. evropské) schválení, v takovém případě Typový list, TÜV protokol ani kontrolu na STK nepotřebujete.
Lze vystavit typový list na kola zakoupená jinde (u jiné firmy, v minulosti nebo z druhé ruky)?
Bohu?el ne. Typový list lze vystavit na po?ádání pouze při prodeji a pouze na konkrétní sadu kol, kde je na?e firma dovozcem, případně prodejcem.
Co potřebujete pro zápis kol a pneu do TP?
1) Typový list, potvrzený autorizovaným dovozcem zaregistrovaným na MDČR a potvrzený prodejcem. Na?e firma je autorizovaným dovozcem, zaregistrovaným na MDČR.
2) Německý protokol TÜV o zkou?ce na konkrétní typ vozu.
3) Překlad protokolu TÜV (v praxi se obvykle se na dopravním inspektorátu nepo?aduje) - ke sta?ení zde. (Klikněte dole na stránce na Překlad vzoru schválení KBA (ABE) XXX)
4) Potvrzení o kontrole technikem typu "K" (= technikem na kterékoliv stanici STK). Technik na STK porovná kola na autě s Typovým listem.
Mo?né komplikace:
K některým značkám kol nelze Typový list vydat, proto?e výrobce litých kol k tomu nedal souhlas - to je celkem častý případ, proto?e Typové listy jsou český vynález, který výrobci kol neznají. Informace o mo?nosti vystavit na kola Typový list máme uvedeny u ka?dého kola pod odkazem Info o výrobci.
K některým typům aut neexistuje německý protokol TÜV, proto?e jsou např. star?ího roku výroby nebo v Německu neexistují (např. Renault Thalia)
Existuje i jiná cesta zápisu litých kol do TP, ne? Typový list?
Pouze otestovat kola přímo na Va?em autě, na zku?ebně DEKRA nebo TÜV Süd v Praze, za poplatek v řádu tisíců Kč.
Dvěma věcem: Na STK musí? obouvat ty předepsané (malý problém, jednou za čas a teď 4 roky klid )carlos píše:zajima me jedna vec...cemu vadi kdyz mam na aute kola ktera nemam zapsana v TP?
Pokud to má? havarijně poji?těné a někam to opře?, poji??ovna zjistí, ?e to bylo na těch nezapsaných kolech, tudí? neschválených pro provoz na pozemních komunikacích ve spojení s daným typem a značkou auta a nedostane? z nich ani korunu
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 351
- Registrován: sob srp 18, 2007 11:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak ta prvni vec je detail. Pokud teda auto neni havarijne pojisteny tak bych nevidel zadnej duvod pro absolvovani celyho toho procesu zapisu kol do TP.Jarou? píše:Dvěma věcem: Na STK musí? obouvat ty předepsané (malý problém, jednou za čas a teď 4 roky klid )carlos píše:zajima me jedna vec...cemu vadi kdyz mam na aute kola ktera nemam zapsana v TP?
Pokud to má? havarijně poji?těné a někam to opře?, poji??ovna zjistí, ?e to bylo na těch nezapsaných kolech, tudí? neschválených pro provoz na pozemních komunikacích ve spojení s daným typem a značkou auta a nedostane? z nich ani korunu
Ale k te druhe. Co se tyka te havarijni pojistky. Je to overena informace? Co treba kdyz mam auto nacipovany? Nebo s podlozkama? Nebo jine pneu nez povolene? Prece jen je to havarijni pojisteni...takze bych to bral tak, ze at uz je jakakoliv pricina havarie, proste mi skodu zaplati, ne?
bílej 1.9Mjet Sport, 3dv
Carlosi, v podstatě pokud absolvuje? to pobíhání, tak po průchodu STK dostane? protokol, na kterém je psáno, ?e vozidlo nesplňuje parametry pro provoz na pozemních komunikacích ČR a není způsobilé k provozu. A navíc je to věc co je vidět. Srovnávat to s chipnutým motorem je zcestné. Ale podlo?ky jsou ten samý problém.carlos píše:Tak ta prvni vec je detail. Pokud teda auto neni havarijne pojisteny tak bych nevidel zadnej duvod pro absolvovani celyho toho procesu zapisu kol do TP.Jarou? píše:Dvěma věcem: Na STK musí? obouvat ty předepsané (malý problém, jednou za čas a teď 4 roky klid )carlos píše:zajima me jedna vec...cemu vadi kdyz mam na aute kola ktera nemam zapsana v TP?
Pokud to má? havarijně poji?těné a někam to opře?, poji??ovna zjistí, ?e to bylo na těch nezapsaných kolech, tudí? neschválených pro provoz na pozemních komunikacích ve spojení s daným typem a značkou auta a nedostane? z nich ani korunu
Ale k te druhe. Co se tyka te havarijni pojistky. Je to overena informace? Co treba kdyz mam auto nacipovany? Nebo s podlozkama? Nebo jine pneu nez povolene? Prece jen je to havarijni pojisteni...takze bych to bral tak, ze at uz je jakakoliv pricina havarie, proste mi skodu zaplati, ne?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 351
- Registrován: sob srp 18, 2007 11:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Je to videt, ale policajt po tobe stejne velkej TP chtit nemuzeJarou? píše:Carlosi, v podstatě pokud absolvuje? to pobíhání, tak po průchodu STK dostane? protokol, na kterém je psáno, ?e vozidlo nesplňuje parametry pro provoz na pozemních komunikacích ČR a není způsobilé k provozu. A navíc je to věc co je vidět. Srovnávat to s chipnutým motorem je zcestné. Ale podlo?ky jsou ten samý problém.carlos píše:Tak ta prvni vec je detail. Pokud teda auto neni havarijne pojisteny tak bych nevidel zadnej duvod pro absolvovani celyho toho procesu zapisu kol do TP.Jarou? píše: Dvěma věcem: Na STK musí? obouvat ty předepsané (malý problém, jednou za čas a teď 4 roky klid )
Pokud to má? havarijně poji?těné a někam to opře?, poji??ovna zjistí, ?e to bylo na těch nezapsaných kolech, tudí? neschválených pro provoz na pozemních komunikacích ve spojení s daným typem a značkou auta a nedostane? z nich ani korunu
Ale k te druhe. Co se tyka te havarijni pojistky. Je to overena informace? Co treba kdyz mam auto nacipovany? Nebo s podlozkama? Nebo jine pneu nez povolene? Prece jen je to havarijni pojisteni...takze bych to bral tak, ze at uz je jakakoliv pricina havarie, proste mi skodu zaplati, ne?
bílej 1.9Mjet Sport, 3dv
-
- Štamgast
- Příspěvky: 351
- Registrován: sob srp 18, 2007 11:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zatím sem si jen cetl vseobecne podminky a nic takoveho sem tam nenasel. Z toho predpokladam ze to je fama...ale pockam az co mi reknou v pojistovne (pokud to vubec budou vedet)Tommy píše:To jsem zvědav, co Ti řeknou!!! Na jednu stranu je pravda, ?e jsou to "jejich" peníze(ačkoli vlastně na?e), tím pádem se jim platit nechce. Na druhou stranu si člověk platí poji?tění, tak by jim to mělo být jedno, jen?e... (viz bod jedna)
bílej 1.9Mjet Sport, 3dv