Stránka 13 z 14

Napsal: stř lis 07, 2012 8:52
od mie009
Jak to tak vidim tak jsem rad ?e si to dělam sám. Naposled jsem byl v servisu při 30 tis km a nechal tam nějak 5tis kč. Pak jsem si řekl ?e vyměnit olej a filtry doka?u i sám. Tak jsem si to chtěl udělat sám a zjistil jsem ?e mi tam lili polosintetiku kdy? tam ma být plna. No tak mo?na k jaru si udělam tu vět?i prohlidku sám zase jen se budu muset posna?it s tou brzdovou kapalinou.

Napsal: stř lis 07, 2012 9:42
od tkupilik
To co by se melo menit je popsane v manualu. Pokud ho nemas, najdes ho na webu, i nekde tady na foru byly odkazy.
Brzdovka by se mela menit co dva roky nezavysle na kilometrech. Nic na tom neni, jen je otravne ze na to potrebujes druheho cloveka.
V 60k km se snad meni jen svicky a u 1.2 se pravidelne kontroluji vule ventilu, nema hydraulicke vymezovani vuli.

Napsal: stř lis 07, 2012 17:06
od jeník1
tkupilik píše:To co by se melo menit je popsane v manualu. Pokud ho nemas, najdes ho na webu, i nekde tady na foru byly odkazy.
Brzdovka by se mela menit co dva roky nezavysle na kilometrech. Nic na tom neni, jen je otravne ze na to potrebujes druheho cloveka.
V 60k km se snad meni jen svicky a u 1.2 se pravidelne kontroluji vule ventilu, nema hydraulicke vymezovani vuli.
Omyl...svíčky u 1,2 se mění při 30 tisících.

Napsal: stř lis 07, 2012 17:44
od Dušan
jeník1 píše: Omyl...svíčky u 1,2 se mění při 30 tisících.
Omyl - při 60 tis. km

Napsal: stř lis 07, 2012 18:00
od Zdeno412
Du?an píše:
jeník1 píše: Omyl...svíčky u 1,2 se mění při 30 tisících.
Omyl - při 60 tis. km
Du?an Jeník má právdu pri 30tisícoch.. viem lebo som bol tento rok na garančnej ale vravím nech mi ich nevymieňa ?e si ich vymením sám..

Napsal: stř lis 07, 2012 19:04
od jeník1
Zdeno412 píše:
Du?an píše:
jeník1 píše: Omyl...svíčky u 1,2 se mění při 30 tisících.
Omyl - při 60 tis. km
Du?an Jeník má právdu pri 30tisícoch.. viem lebo som bol tento rok na garančnej ale vravím nech mi ich nevymieňa ?e si ich vymením sám..
30 tisíc mám napsáno v plánu údr?by. Dal?í výměna 60 tisíc atd. Panda 1.1 měla 40 tisíc. Svíčky jsem si odnesl a byly jako nové i po 40 tisících.

Napsal: stř lis 07, 2012 20:20
od Zdenda
Já měnil svíčky po 91000km, taky podle toho vypadaly.Asi mechanici na garančce je potřebovali do svého auta nebo pro kámo?e :roll: Zdenda

Napsal: čtv lis 08, 2012 6:48
od mie009
No svičky mně tak netrapi. Polo?ka není moc vysoka. Za slu?né boschky dam kolem 150kč za kus. Vice mně trapi ta kontrola vůle ventilu proto?e to budu muset do servisu. Tak jestli se měni po 30 tis km tak v mém připadě taky kdy? budu mit zachvili 60tkm. Chtěl bych se zeptat jaký olej lejete do svých GP? Ja tam davam plnou sintetiku od Castrola označení Castrol GTX Magnatec 5W-40.

Napsal: čtv lis 08, 2012 10:14
od Jarouš
tkupilik píše:To co by se melo menit je popsane v manualu. Pokud ho nemas, najdes ho na webu, i nekde tady na foru byly odkazy.
Brzdovka by se mela menit co dva roky nezavysle na kilometrech. Nic na tom neni, jen je otravne ze na to potrebujes druheho cloveka.
V 60k km se snad meni jen svicky a u 1.2 se pravidelne kontroluji vule ventilu, nema hydraulicke vymezovani vuli.
Kdy? u? odkazuje? na manuál, tak si ho tro?ku načti. Motory 1.2 a 1.4 svíčky po 30tkm.

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:32
od tkupilik
Vy ste matematici, pokud se svicky meni po 30k, tak se snad meni i v 60??? Co vas na tom tak vykolejilo? Ja jsem od boku strelil co by mel v 60 vymenit.

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:47
od JardaK.
tkupilik píše:Vy ste matematici, pokud se svicky meni po 30k, tak se snad meni i v 60??? Co vas na tom tak vykolejilo? Ja jsem od boku strelil co by mel v 60 vymenit.
Tak se vyjadřuj jasněji! Kdy? tu napí?e? něco o 60 tis. km, mů?e to dotyčného mást a opravdu to "vykolejuje". Nevím, proč pak pí?e? něco o matematicích!

Napsal: čtv lis 08, 2012 12:04
od Lipi
JardaK: .. písal "V 60k km se snad meni jen svicky a u 1.2 se pravidelne kontroluji vule ventilu, nema hydraulicke vymezovani vuli..."

Som zo SK a pochopil som jak to je česky gramaticky napisane...

Ale nech sa obhaji sam...

:)(:

Napsal: čtv lis 08, 2012 14:23
od tkupilik
Uz bych to dal nepitval, vsichni se tu shodnem, ze svicky ma vymenit, takze dotaz byl zodpovezen.
Jeste bych doplnil, ze ten castrol taky pouzivam a ta kontrola vuli nebude nic sloziteho, nebal bych se toho (i kdyz o tom nic nevim). Na pracovni postupy si sezen elearn, je to CD, nekde na foru na nej bude asi taky odkaz.

Napsal: čtv lis 08, 2012 17:53
od jeník1
. Chtěl bych se zeptat jaký olej lejete do svých GP? Ja tam davam plnou sintetiku od Castrola označení Castrol GTX Magnatec 5W-40.[/quote]

Mně tam dávají při garanční prohlídce na kterou u? pojedu (najeto 30 tisíc) ?pičkový italský olej Selenia K 5W40 Pure Energy C3. Tohle o něm pí?ou:

Selenia K Pure Energy je nový plně syntetický motorový olej pro nejnověj?í typy benzinových motorů. Díky nízkému obsahu popílku přesahuje nové specifikace ACEA C3, zaji?tuje celkovou ochranu katalyzátoru, a tím dochází k prodlou?ení jeho ?ivotnosti.

Selenia K Pure Energy je olej speciálně vyvinut pro maximalizaci vlastností fuel economy, zaji??uje respektování norem proti zneči??ování, ochraňuje motory pracující při stále se zvy?ujících teplotách za účelem zvýraznění sportovního charakteru u modelů vybavených turbokompresory.
Podrobná studie definuje Selenia K Pure Energy jako produkt, který svou aditivací garantuje vysokou tepelnou stabilitu, čím? se značně li?í od produktů přede?lých, dále se vyznačuje velmi nízkou viskozitou za studena a také nízkým koeficientem tření, následně motor mů?e dosáhnout maximální performance, a tím poskytnout potě?ení ze samotné jízdy.

ACEA C3, API SM/CF, FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F603.C07, MB 229.51, VW 502.00-505.00, VW 505.01, BMW LL-04


Jinak mně překvapilo, ?e podle plánu údr?by se mění vzduchový filtr a? ka?dých 60 tisíc km.

Napsal: čtv lis 08, 2012 21:51
od Lipi
:lol: :lol: :lol:

Ta selenia ?pičkova akurat tak na bicykel na retiazku...

Predra?eny.. a nic moc... ono je jedno zasa aky da? olej... olej ako olej.. ak ma napisane 5w-40 acea C3 tak aj tuto ?pecifikaciu musi splnat..

ja davam taky stred... a hlavne značky čo priamo maju rafinerky... ako shell.. bp... a pod..

napr. castrol nič moc.. na diesel foru by ti ten magnatec vychvalili.. a inak castrol patry pod BP...

tak isto Selenia... je niečo ako castrol pri VW alebo BMW... maju s nimi zmluvu na pár rôčkov.. a neviem ale tym to nebude... neni to len o zmluve... selenia.. sa mi zda ?e patry priamo fiatu...