Stránka 1 z 6

Zvláštní zvuk

Napsal: čtv říj 25, 2007 9:42
od maty
Ahoj,
chci se zeptat mam GR.Punto 1,2 a kdy? je v techto studenych mesicich motor studeny a jsou zapnuta světla,tak motor piska jak kdyby byl řemen ?patny nebo co...je to jen do doby ne? se zahřeje motor,anebo kdy? vypnu světla tak to odezní-co by to mohlo byt je to normalní?
A kdy? mam zapnute topení na plno,tak foukaní je zavysle na tom,zda jedu nebo mam jen volnoběh,kdy? jedu fouka hodně,kdy? stojím fouka slaběji.-je to normal?toto jsem měl i u stila ale ne u Bravy.

Napsal: čtv říj 25, 2007 9:57
od olso
To fukani si mal asi aj na Brave, len si to neuvedomujes. My sme mali Punto 1 a pri jazde "fukalo" na napr.jednotke viac ako ked som stal a teraz mam ten isty pocit.

Ten zvuk, ak je to moc pisklavy zvuk tak asi presmykuje remen alternatore kt. musi davat vacsi vykon ako bez svetiel, mozno kecam, len ma to napadlo ako jedna z moznosti

Napsal: čtv říj 25, 2007 10:10
od RadimG
Mne sa auto pri kureni tiez sprava rovnako, ked ide len na volnobeh, tak fuka trochu slabsie.. Ale ten rozdiel nie je nejaky velky..

Napsal: čtv říj 25, 2007 16:03
od Marcel
To samé mi dělalo na Renaultu a na Audi, pískání řemene za studena. Je to ?patný, nebo volný řemen. Kdy? k tomu je?tě zapne? jakýkoli spotřebič (světla, topení, ...), alternátor nestíhá dobíjet, proto?e (volný - ?patný) řemen se protáčí na kladce a píská.

Napsal: čtv říj 25, 2007 17:03
od gawry
Marcel píše:To samé mi dělalo na Renaultu a na Audi, pískání řemene za studena. Je to ?patný, nebo volný řemen. Kdy? k tomu je?tě zapne? jakýkoli spotřebič (světla, topení, ...), alternátor nestíhá dobíjet, proto?e (volný - ?patný) řemen se protáčí na kladce a píská.

Absolutní souhlas - zkontroloval bych řemen alternátoru (stav, napnutí)
pokud je řemen OK tak nechej si přeměřit baterii a alternátor

Napsal: čtv říj 25, 2007 17:45
od Jarouš
Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

Napsal: čtv říj 25, 2007 18:17
od Marcel
Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

... to jsis určitě někde přečetl, co? :D :D :D :D

Napsal: čtv říj 25, 2007 18:33
od Tinkturak
Marcel píše:
Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

... to jsis určitě někde přečetl, co? :D :D :D :D
Prawděpodobně udělal to, co my chlapi děláme tak neradi a a? úplně jako poslední mo?nost - přečetl si náwod :lol:

Napsal: čtv říj 25, 2007 18:33
od Jarouš
Marcel píše:
Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

... to jsis určitě někde přečetl, co? :D :D :D :D
V?eobecný přehled 8)

Napsal: čtv říj 25, 2007 19:22
od Pepa B.
...hm, Jarda to měl zas celý rozdělaný :lol: ... (jinak, mám taky 1.2 a za studena taky trochu píská, co se týká ventilátoru, musím to vyzkou?et, jestli je to tak, ?e rychlost otáček je přímo úměrná rychlosti vozu :roll: , dám vědět - ale poslechově se mi to zdá v pořádku)

Napsal: čtv říj 25, 2007 19:41
od olso
Ja si nemyslim ze ventilator sa rychlejsie toci, len proste viacej fuka. Ked ventilator nemam pusteny vobec, tak ked stojim s vyduchov nejde nic a ked sa pohnem tak z vyduchov prudi jemnucko vzduch. Ako keby naporovy sposobeny pohybom auta...

Napsal: čtv říj 25, 2007 20:09
od gawry
Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

:!: Mě nic nepíská a mám klimu - pouze jsem reagoval na příspěvek Marcela :wink:

Napsal: čtv říj 25, 2007 23:19
od Tommy
Mě čas od času zapíská řemen při startování, respektive na setiny sekundy po něm.

Napsal: pát říj 26, 2007 9:22
od maty
diky v?em za pomoc...za měsic jedu na roční prohlidku,o pískani se zmíním,doufam ?e se nejak odstraní.
Jen ten zvuk neni tak silny jako kdy? je řemen spatny nebo povoleny,připada mi to jak zvuk elektromotoru-svi?tění,to je tě?ko popsatelny,nebo se blbě vyjadřuju,ale kdy? se zahřeje motor nebo kdy? nesvitim tak je to v pohodě.
Zvuk ?patneho řemene zni jinak a to vlastně piska hodne hodne moc

Napsal: pon říj 29, 2007 12:15
od netwalker
mimochodem, i kdyz je topeni ci chlazeni vypnuto a auto jede, opravdu to trosku fouka, ale to je v poradku..:)))) to dela kazde auto a ma to tak byt...schvalne hadej proc by mel v aute vzduch rotovat, ci se aspon pohybovat...)))