Zvláštní zvuk

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

maty
Návštěvník
Příspěvky: 62
Registrován: pát srp 03, 2007 8:03
Bydliště: ji?ní čechy

Zvláštní zvuk

Příspěvek od maty »

Ahoj,
chci se zeptat mam GR.Punto 1,2 a kdy? je v techto studenych mesicich motor studeny a jsou zapnuta světla,tak motor piska jak kdyby byl řemen ?patny nebo co...je to jen do doby ne? se zahřeje motor,anebo kdy? vypnu světla tak to odezní-co by to mohlo byt je to normalní?
A kdy? mam zapnute topení na plno,tak foukaní je zavysle na tom,zda jedu nebo mam jen volnoběh,kdy? jedu fouka hodně,kdy? stojím fouka slaběji.-je to normal?toto jsem měl i u stila ale ne u Bravy.
I Love Italians Cars//Made in Italy//Made in Fiat

Grande Punto 5d.Dynamic-Sole.black color.aircondition.
olso
Návštěvník
Příspěvky: 142
Registrován: sob čer 09, 2007 0:17

Příspěvek od olso »

To fukani si mal asi aj na Brave, len si to neuvedomujes. My sme mali Punto 1 a pri jazde "fukalo" na napr.jednotke viac ako ked som stal a teraz mam ten isty pocit.

Ten zvuk, ak je to moc pisklavy zvuk tak asi presmykuje remen alternatore kt. musi davat vacsi vykon ako bez svetiel, mozno kecam, len ma to napadlo ako jedna z moznosti
Aktivna Velka Bodka 1.2 5D, strieborna 2007...Ford Focus wagon mk1 1.6 2003/2004, Ford Focus wagon mk2 1.6TDCi 2010/2011
RadimG
Profík
Příspěvky: 821
Registrován: čtv pro 21, 2006 15:50
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RadimG »

Mne sa auto pri kureni tiez sprava rovnako, ked ide len na volnobeh, tak fuka trochu slabsie.. Ale ten rozdiel nie je nejaky velky..
GP 1.2 Active 5D (Biela Ambient)
Marcel
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pon říj 01, 2007 23:28
Bydliště: F-M , Ostrava

Příspěvek od Marcel »

To samé mi dělalo na Renaultu a na Audi, pískání řemene za studena. Je to ?patný, nebo volný řemen. Kdy? k tomu je?tě zapne? jakýkoli spotřebič (světla, topení, ...), alternátor nestíhá dobíjet, proto?e (volný - ?patný) řemen se protáčí na kladce a píská.
gawry
Profík
Příspěvky: 1174
Registrován: ned dub 08, 2007 17:57
Bydliště: Čáslav, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gawry »

Marcel píše:To samé mi dělalo na Renaultu a na Audi, pískání řemene za studena. Je to ?patný, nebo volný řemen. Kdy? k tomu je?tě zapne? jakýkoli spotřebič (světla, topení, ...), alternátor nestíhá dobíjet, proto?e (volný - ?patný) řemen se protáčí na kladce a píská.

Absolutní souhlas - zkontroloval bych řemen alternátoru (stav, napnutí)
pokud je řemen OK tak nechej si přeměřit baterii a alternátor
ObrázekDynamic 1,2 65k 5D Magnetico Blue
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Marcel
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pon říj 01, 2007 23:28
Bydliště: F-M , Ostrava

Příspěvek od Marcel »

Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

... to jsis určitě někde přečetl, co? :D :D :D :D
Tinkturak
Návštěvník
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 18, 2007 20:39
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tinkturak »

Marcel píše:
Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

... to jsis určitě někde přečetl, co? :D :D :D :D
Prawděpodobně udělal to, co my chlapi děláme tak neradi a a? úplně jako poslední mo?nost - přečetl si náwod :lol:
GP 1.2 8V Dynamic + rozmazlowačky :)
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Marcel píše:
Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

... to jsis určitě někde přečetl, co? :D :D :D :D
V?eobecný přehled 8)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Pepa B.
Profík
Příspěvky: 1090
Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa B. »

...hm, Jarda to měl zas celý rozdělaný :lol: ... (jinak, mám taky 1.2 a za studena taky trochu píská, co se týká ventilátoru, musím to vyzkou?et, jestli je to tak, ?e rychlost otáček je přímo úměrná rychlosti vozu :roll: , dám vědět - ale poslechově se mi to zdá v pořádku)
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey

bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
olso
Návštěvník
Příspěvky: 142
Registrován: sob čer 09, 2007 0:17

Příspěvek od olso »

Ja si nemyslim ze ventilator sa rychlejsie toci, len proste viacej fuka. Ked ventilator nemam pusteny vobec, tak ked stojim s vyduchov nejde nic a ked sa pohnem tak z vyduchov prudi jemnucko vzduch. Ako keby naporovy sposobeny pohybom auta...
Aktivna Velka Bodka 1.2 5D, strieborna 2007...Ford Focus wagon mk1 1.6 2003/2004, Ford Focus wagon mk2 1.6TDCi 2010/2011
gawry
Profík
Příspěvky: 1174
Registrován: ned dub 08, 2007 17:57
Bydliště: Čáslav, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gawry »

Jarou? píše:Pánové, já to nevidím tak jednoznačně (myslím tím to foukání ventilátoru při volnoběhu) U star?ích aut s karburátorem to bylo jasné: ni??í otáčky alternátoru (motoru) na volnoběh způsobovaly pokles intenzity světel, ni??í otáčky ventilátoru topení a podobně. Důvod zde byl napsán - ni??í napětí v palubmí sítí (alt. při provozních otáčkách dává min. 14V, u nových aut bě?ně i 15 - 15,5 V).

Ale dneska u? v?echna auta vybavená vstřikováním a řídící jednotkou, tento pokles eliminují tím, ?e ŘJ si při poklesu otáček motoru vlivem zatí?ení altíku, sama přidá otáčky, právě aby bylo zaji?těno plné dobíjení baterky a zásobení spotřebičů i na volnoběh (jasný příklad je zapnutí klimy). To je zmíněno u v manuálu k autu.

Gawryho pískající řemen nejspí? za chvilku přestane tak rychle jak začal, a? si zase trochu "sedne". Mo?ná bude potřebovat napnout, GP s klimou má napínák automatický, bez klimy myslím ne (viz manuál - servisní úkony po xxxx km).

Tak, to jsem ale vyblil moudrostí.... :lol: :lol:

:!: Mě nic nepíská a mám klimu - pouze jsem reagoval na příspěvek Marcela :wink:
ObrázekDynamic 1,2 65k 5D Magnetico Blue
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

Mě čas od času zapíská řemen při startování, respektive na setiny sekundy po něm.
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
maty
Návštěvník
Příspěvky: 62
Registrován: pát srp 03, 2007 8:03
Bydliště: ji?ní čechy

Příspěvek od maty »

diky v?em za pomoc...za měsic jedu na roční prohlidku,o pískani se zmíním,doufam ?e se nejak odstraní.
Jen ten zvuk neni tak silny jako kdy? je řemen spatny nebo povoleny,připada mi to jak zvuk elektromotoru-svi?tění,to je tě?ko popsatelny,nebo se blbě vyjadřuju,ale kdy? se zahřeje motor nebo kdy? nesvitim tak je to v pohodě.
Zvuk ?patneho řemene zni jinak a to vlastně piska hodne hodne moc
I Love Italians Cars//Made in Italy//Made in Fiat

Grande Punto 5d.Dynamic-Sole.black color.aircondition.
netwalker
Návštěvník
Příspěvky: 147
Registrován: čtv srp 16, 2007 3:57
Bydliště: Kolin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netwalker »

mimochodem, i kdyz je topeni ci chlazeni vypnuto a auto jede, opravdu to trosku fouka, ale to je v poradku..:)))) to dela kazde auto a ma to tak byt...schvalne hadej proc by mel v aute vzduch rotovat, ci se aspon pohybovat...)))
Odpovědět