Nové motory GSE, chcete-li Firefly...
Napsal: pon úno 05, 2018 22:40
Dostal jsem se k technickým detailům... a je to teda bomba.
Něco jako byl common-rail pro diesely.
Je to na dlouhý povídání... ale v zásadě má dvě vylomeniny: sací vačku ovládanou jednotkou motoru, ve spolupráci se vstřikováním... tu vačku pootočí až o 60 stupňů... což umožňuje vysokou kompresi a "odfukování" tlaku přes ventily prostě tím, že se později zavřou, když je vysokej tlak nežádoucí... takže motor volně přechází z Ottova do Millerova cyklu, občas zabrousí do Atkinsonova a zase zpátky... jednoduše geniální, geniálně jednoduché.
V praxi dává z 1.3 74kW a 134 Nm...
A aby to nebylo málo, tak má trochu odsazenou klikovku, takže písty zabírají víceméně v ose s ojnicema... zvýšení účinnosti, snížení vibrací. Ale to už je jen muška.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Global_Small_Engine
Něco jako byl common-rail pro diesely.
Je to na dlouhý povídání... ale v zásadě má dvě vylomeniny: sací vačku ovládanou jednotkou motoru, ve spolupráci se vstřikováním... tu vačku pootočí až o 60 stupňů... což umožňuje vysokou kompresi a "odfukování" tlaku přes ventily prostě tím, že se později zavřou, když je vysokej tlak nežádoucí... takže motor volně přechází z Ottova do Millerova cyklu, občas zabrousí do Atkinsonova a zase zpátky... jednoduše geniální, geniálně jednoduché.
V praxi dává z 1.3 74kW a 134 Nm...
A aby to nebylo málo, tak má trochu odsazenou klikovku, takže písty zabírají víceméně v ose s ojnicema... zvýšení účinnosti, snížení vibrací. Ale to už je jen muška.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Global_Small_Engine