To Robo:
Nie ze na 3ke nepreklzne, nezahrabe na 1tke. Na 3ke sa vobec neda rozbehnut (skusil som). Ked sa clovek ide rozbehnut v kopci na 1tku, a zabudol zapnutu klimu, zapoji sa do hry Hillholder, tak ma motor dost velky problem, cuka ako by chcel vyskocit.
A to s tym zufalym tahom to myslim smrtelne vazne. Meral som zrychlenie 60-80, bolo to 6s 50 (obsadenie 1 osobou a ziadna batozina). A to si myslim, ze 3ka rozhodne nie je neadekvatne vysoky prevodovy stupen na tuto rychlost. Ved kto normalne vyuzije na tuto rychlost 2ku? Musim este toto zrychlenie odmerat na Peugeote, no vazne si myslim, ze to zvladne rychlejsie na aj 5ty prevodovy stupen.
Co sa tyka mojich narokov, uplne by mi stacilo, keby Fiat tahal tak, ako nas 10 rokov stary Peugeot s nizsim udavanym vykonom, zrychlenim ako aj s vyssou hmotnostou. Skutocne, od 70kW som cakal omnoho viac.
Nakoniec, nehovorim to len ja, ale odznieva to z viacerych miest:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... punto.html
pre tych co rozumeju po nemecky
http://www.testberichte.de/test/produkt ... 72950.html
A v nejakom casaku som cital o Fiat 500 predstaveni, kde novinari skusali verziu s 1.4 16V (100PS), pricom pisali ze motor vyzera papierovo zaujimavo, ale v reale je velmi mdly. A to v aute o 200 kg lahsom!!!
Inak, 150PS Bravo by som si nechal lubit

T-Jet alebo Multi-Jet, nie som vyberavy
TO Mauro:
Co sa tyka riadiacej jednotky, mam niekedy ten pocit ze je chybna. Spytam sa na to v servise. Ale obavam sa ze je to samotny motor. Aby sa nieco dialo, treba motor vytocit nad 4500 ot. V rezime okolo 2500-3000 ked stlacim pedal do 1/4 drahy, dostavam presne to iste zrychlenie, ako ked ho zatlacim az na podlahu.
K pruznosti rozhodne neprispieva ani podla mna extremne dlha prevodovka - ved na 3ke zasahuje obmedzovac pri 130km/h. U 6 stupnovej prevodovky sa s prevodmi mohli trochu pohrat, ked uz vypustili tak nepodareny motor. 6tka uz je tak tazka, ze ani neprinasa usporu na palive (okolo 130 km/h skoci okamzita spotreba na 7,5l). Pri beznej jazde (obcas motor trochu povytacam

ale inak lezerna jazda) mam spotrebu medzi 6,9-7,3.
Okrem toho, pamatam si, ze ked som kupoval auto, velmi dlho sa odkladalo uvedenie tohoto motora, a mam vlastne jeden z prvych exemplarov. V prospektoch bol uz na konci roku 2005 ale prve sa zacali dodavat az v maji 2006. V tej dobe ho este nikto netestoval ani dlho po uvedeni sa neobjavili testy GPcka s tymto motorom. Fiat si asi sam uvedomoval, ze sa nie je cim chvalit. Ja ked som sa rozhodol pre GP, testoval som len 1,4 8v, ktore sa mi zdalo zivsie v beznom spektre otacok.
Inak neviem ako je tomu teraz, ale ja som napriklad v manuale, ktory som dostal k autu nemal ani ciarku o motore 1.4 16V.