Stránka 3 z 3

Re: Dobíjanie

Napsal: ned led 22, 2017 18:14
od Kolacok
Ten napad so sledovanim napatia siete je dobry; pichnem auto na telemetriu celu jazdu a necham sledovat len napatia.

Prisiel som na jednu cast problemu- vcera som nabil bateriu cca 2h, teraz mala 12.56V. Pri startovani padlo napatie na min. 10.7V, ale realita moze byt aj inde, kedze najnizsi impul Vmeter nezastihne.
Potom bolo napatie 13.5-13.6, ustalilo sa po chvili na 13.9V.
Avsak na telese alternatora a minus pol baterie je rozdiel 0.4V stabilne nezavisle od otacok. Vraj ma byt max 0.1V, optimalne blizko 0.
To zrejme robi stratu napatia na baterii, bez toho by mal 14.3V.
Aktualne zapnute spotrebice, ventilator, klima, radio, svetla, robi pokles na 13.3V.

Otazne teda este je, co robi nahle poklesy napatia.

Re: Dobíjanie

Napsal: ned led 22, 2017 23:47
od tkupilik
Tohle opravdu uz zni jako problem s kostrou, nekde je spatny kontakt a obcas se holt prerusi uplne, to bude ten vypadek. Pokud jsi schopny merit voltmetrem proti telu alterantoru, jeste to postupne promer proti bloku motoru a zjistis jestli je to mezi baterkou a blokem nebo mezi alteratorem a blokem. Alternator je pridelanej k ramu a ten az je k bloku, takze muze byt problem i tam.

Re: Dobíjanie

Napsal: úte led 24, 2017 7:09
od 1nekros1
pocuj pri tak hrubom kably ako ide s altiku nemoze byt rozdiel 0.4v na takom kusku. hladaj hladaj neco tam bude :-) a vidis dobre ti radil aj tkupilik ze ta baterka sa jednoducho nemoze nabit ked tam je malo V. ten prepoj medzi motorom a karoseriou si pozeral? kostra to je niekde dole to je

Re: Dobíjanie

Napsal: úte led 24, 2017 15:37
od Kolacok
Medzi prevodovkou a sasi mam natiahnuty dalsi kabel na prekostrenie, lebo povodny odhniva. Kvoli tomu skapal aj starter.
Este dam dalsi medzi bateriu a sasi, ale predtym pomeriam usekovo. Najskor asi cez vikend, ked budem v garazi.

Je mozne, ze pri montazi alternatora to nedobre sadlo a robi na zemneni taky rozdiel.
Nove original kable altik-starter-bateria su od 18 do 111eur, co je celkom dost.

Re: Dobíjanie

Napsal: ned led 29, 2017 0:22
od Kolacok
Tak som skusil natiahnut novy zemniaci drat, len volne omotany na kontakty, medzi prevodovku a bateriu a zrazu je na baterii 14.37V, s obrysovymi svetlami ZAP.
Medzi Altikom a - polom je uz 0.08V.
Takze nizke napatie je tym vyriesene.

No nahle pady napatia a pohasinanie svetiel neprestali, v tom sa nezmenilo vobec nic.

Re: Dobíjanie

Napsal: ned led 29, 2017 8:02
od 1nekros1
ok aspon volaco :-) teraz musis mat analogovy meraci pristroj a ten maj zapojeny a sleduj kedy to robi. ked to robi aj na volnobehu ze ti kolise napetie (a netocis napriklad volantom, len nastartovane auto zo svetlami) tak to bude alternator bude mozno zly spoj na mostiku alebo nieco podobne.... s digitalnym merakom to neodmerias lebo je pomaly...
a skus dat video ak sa ti chce...

Re: Dobíjanie

Napsal: úte úno 21, 2017 0:01
od Kolacok
Tak som napojil OBD a sledoval napatie, ktore snima RJ (na baterii je o 1V vyssie) a otacky motora. Vidiet, ako tam napatie pada dole, prave vtedy pocut, ze klesnu otacky cerpadla a aj svetla mierne pohasnu.
Dokonca ma prekvapuje, ze je cele pasmo, kde proste ide o 0.4V menej. Akoby ho nieco zatazovalo alebo co.
Najvacsie prepady vidiet, ked otacky nahle padnu na neutral pri preradzovani.

Re: Dobíjanie

Napsal: úte úno 21, 2017 8:01
od tkupilik
No ja bych klidne podezrival alternator... to napeti je proste nizke a brutalne zarusene. Ty vypadky na napajeni se dost krejou s poklesem otacek motoru (kolem 1200 rpm se obevujou), stejne tak napeti vylezlo v okamziku kdy jsi vytocil motor.
Vem znova diagnostiku, sundej z alternatoru remen a jdi to project.. pokud te zmizi ta divocina na napeti, je to jasny.

Re: Dobíjanie

Napsal: úte úno 21, 2017 14:01
od Kolacok
No a je mozne, ze to iste robi uz druhy alternator?
Realne napatie je vyssie, tie prepady nie su 11.65 ale vyse 12.5V, no citit ich, ak to padne z 14,3V.

Zvlnenie v zasade nie je velke, len cca 0.17V. Teda zase neviem, ake by normalne malo byt.